Sonntag, 28. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۲۲ سازمان فدائیان (اقلیت) ۶ تیر ۱۳۸۸

تظاهرات در ميدان انقلاب
- امروز بار ديگر شهر تهران به پا خاست، از ساعت ٥ بعد از ظهر، تمام خيابان‌های منتهي به پارك لاله در ميدان انقلاب، بلوار كشاورز، خيابان مطهری و فاطمي تحت محاصره نيروهاي يگان ويژه و ديگر مزدوران رنگارنگ جمهوري اسلامي قرار گرفته است. گفته مي‌شود حدود ٣٠٠٠ نفر در ميدان انقلاب تجمع كرده‌اند. نيروهای امنيتي مانع از ايستادن مردم در يك نقطه مي‌شوند، با هر يورش نيروهای امنيتي، مردم شعار مرگ بر ديكتاتور سر می‌‌دهند. خبر دستگيري ٣ نفر تاكنون تائيد شده است.
- روز گذشته جنت آباد تهران از ساعت ١١ صبح تا ٢ بعد از ظهر شاهد تجمع مردم و جنگ و گريز آن‌ها با نيروهاي سركوبگر بود. با يورش مامورين تظاهركنندگان پراكنده مي‌شدند، و لحظاتي بعد از خياباني ديگر شروع به شعار دادن مي‌كردند. در اين تظاهرات نزديك به ١١ نفر دستگير و به مكان نامعلومي منتقل شده‌اند. به كدامين گناه كشته شدند؟
به گزارش خبرگزاري فرانسه روز جمعه انبوهي از مردم با دسته‌هاي گل به بهشت زهرا رفته و مراسم بزرگداشتي، براي جانباختگان روزهاي اخير برپا كردند. از جمله محل دفن "ندا" توسط مردم گل‌باران شد. يك خانم جوان در حالي كه بر روی قبر "ندا" زانو زده بود، با چشمان اشكبار مي‌پرسيد: او به كدامين گناه كشته شد؟

اخبار ای – میلی: هشدار امنیتی
ای – میلی حاوی یک هشدار امنیتی به دست ما رسیده است که آن را برای اطلاع خوانندگان درج می‌کنیم:
اگر خط موبایلتان IR-TCI یا IR-MCIاست، دقت کنید در صورتی که خط فاصله بینIR و TCI یا MCI پاک شد و یا یک خطی زیر کل IR-TCI یا MCI پدیدار شد، مراقب باشید چون خط ‌ شما تحت کنترل است. از خط‌تان استفاده نکنید، و گوشی را خاموش و "سیم کارت" را دربیاورید. در ضمن از "اس ام اس" که به تازگی برقرار شد بعد از قطعی ده روزه به هیچ عنوان استفاده نکنید.

هشدار مدير گوگل به جمهوري اسلامي
رئيس و مدير اجرائي شركت "گوگل" با انتقاد از محدوديت‌هاي رسانه‌اي پس از نمايش انتخابات، تهديد كرد: "اگر مقامات ايران از مسدود كردن كانال‌های ارتباطی از جمله پايگاه‌های اينترنتي دست نكشند، مسئوليت و عواقب اين كار با آن‌ها خواهد بود."

ادامه جمع‌آوری آنتن ماهواره
امروز نيز در مناطق دروس و نياوران، در شهر تهران مامورين امنيتي ضمن مراجعه به خانه‌ها، به آن‌ها اخطار مي‌دهند كه ظرف حداكثر نيم ساعت بايد آنتن‌های ماهواره جمع‌ شود. در غير اين‌صورت توسط مامورين از بين خواهد رفت.

دستگيری هنرمندان
شبكه ايران گزارش داد كه سه بازيگر سينما و تئاتر كه در درگيري‌ها و تظاهرات اخير نقش پر رنگي داشتند توسط يكي از نهادهای امنيتي دستگير شدند. دستگير شدگان شامل، مهتاب نصيری‌پور بازيگر تواناي تئاتر و همسر محمد رحمانيان است. سينا رازاني هم از بازيگران جوان تئاتر و سينماست. حسين زمان از اعضای سابق سپاه پاسداران و عضو فعال ستاد هنری اصلاح‌طلبان در سال‌های گذشته بوده است.

اعتصاب در بازار فرش
به دنبال اعتراضات گسترده مردم در روزهاي اخير، امروز بازار فرش تهران به صورت تعطيل درآمد و بازاريان دست به يك اعتصاب يكپارچه زدند.

شكنجه دانشجويان در بابل
اگر چه دادستاني بابلسر قبلا اعلام كرده بود كه روز شنبه (امروز) ٨ دانشجوي زنداني آزاد مي‌شوند. ولي امروز گفته شد كه دو نفر از ‌آن‌ها كماكان در بازداشت خواهند بود. چند شب پيش به خانه يكي از دانشجويان تلفن كرده و از خانواده خواسته بودند، كه پسرشان را قانع كنند، كه وی به آنچه مامورين مي‌گويند و مي‌خواهند، اعتراف كند! گفته مي‌شود اين دو دانشجو از دانشجويان آزادي‌خواه و برابری‌طلب بوده‌اند.

رسانه‌های بین‌المللی: مزدوران حماس و حزب‌الله در بین سرکوبگران
پایگاه اطلاع‌رسانی خاورمیانه: از زمانی که در ایران سرکوب گسترده تظاهرات اپوزیسیون آغاز شد، در برخی رسانه‌ها اخباری پدیدار شدند مبنی بر این که در ضرب و شتم فعالان اپوزیسیون نه تنها اعضای بسیج بلکه شرکای خارجی نیز شرکت داشتند. در بسیاری از بلاگ‌هایی که به توصیف درگیری بین نیروهای ضدشورش با نیروهای اپوزیسیون می‌پردازند، آمده است که علاوه بر بسیج، افرادی که به فارسی حرف نمی‌زدند نیز به تظاهرکنندگان حمله می‌کردند. بلاگ نویسان معتقدند که آن‌ها اعضای حماس و حزب‌الله بودند که در اردوگاه‌های ایرانی دوره آمادگی خود را می‌گذرانند.

اسامی تعدادی از زخمی‌شدگان و دستگیرشدگان
فعالین حقوق بشر و دمکراسی ایران اعلام کرده‌اند، از آن جایی که مأمورین وزارت اطلاعات برای سرپوش نهادن بر جنایات خود می‌کوشند اسامی کشته شدگان و زخمیان حوادث اخیر منتشر نشود و در این راستا بر خانواده‌ها نیز فشار می‌آورند، از این‌رو، اقدام به انتشار اسامی زخمی‌شدگان یا جان باختگان می‌کنند. نیروهای سرکوب رژیم تا جایی پیش رفته‌اند که حتا بیمارستان‌ها را نیز ناامن کرده و هویت زخمیان را ثبت می‌کنند یا در مواردی آن‌ها را به زندان منتقل می‌کنند. فهرست زیر بخش بسیار کوچکی از مجروحان جنایت‌های اخیر رژیم است:
۱ - بهاره محمدي چهارشنبه ۳ تير در ميدان بهارستان با ضربات باتوم دچار شكستگي بيني شده
۲ - مصطفي طالقاني چهارشنبه در ميدان بهارستان دچار شكستگي دست شده
۳ - لطف‌الله ايزدي چهارشنبه ۳ تير در ميدان بهارستان دچار شكستگي سر شده
۴ - محسن پاشايي چهارشنبه ۳ تير در ميدان بهارستان به علت اصابت گلوله به پهلوي راست زخمي شده و تاكنون هيچ اطلاعی از وی در دست نیست.

اسامی تعدادی از دستگیرشدگان
در بخشی از اطلاعیه فعالین حقوق بشر و دمکراسی آمده است: دستگیرشدگان تظاهرات‌های خیابانی علاوه بر زندان‌های مختلف به خانه‌های امن وزارت اطلاعات به مراکز بسیج، پادگان‌های نیروی انتظامی و سپاه پاسداران منتقل می‌شوند. تعداد زیادی را که اخیرا در خیابان بدون دلیل دستگیر شده‌اند و بعد از ۴۸ ساعت آزاد شده‌اند می‌گویند که آن‌ها در خانه‌های امن در بازداشت بسر برده‌اند و تحت شکنجه‌های جسمی قرار داشتند.
از طرفی دیگر اظهارات مقامات رژیم در روزهای اخیر حاکی از زمینه سازی برای اعدام جوانان دستگیر شده است و همچنین قرار دادن سعید مرتضوی که متهم به قتل زهرا کاظمی برای تحقیق از دستگیر شدگان نگرانی‌ها را افزایش داده است.
۱ - بيتا صميمي زاد از دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب ۲۱ ساله شنبه ۳۰ خرداد بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شده و در سلول‌هاي انفرادي است.
۲ - سعيدرضا صمدي ۲۶ ساله چهارشنبه ۳ تير در ميدان بهارستان دستگير محل نگهداري وي نامشخص
۳ - امير رضايي فر ۲۲ ساله چهارشنبه ۳ تير در ميدان بهارستان دستگير محل نگهداري وي نامشخص
۴ - بهادر عليزاده ۲۸ ساله دوشنبه ۱ تير در ميدان هفت تير دستگير و به اوين منتقل شده
۵ - بهرام زندي ۲۳ ساله شنبه ۳۰ خرداد در خيابان آذربايجان دستگير و به اوين منتقل شده
۶ - نيما حسيني ۲۷ ساله شنبه ۳۰ خرداد در خيابان جيحون دستگير و به اوين منتقل شده
۷ - علي طباطبايي ۲۱ ساله دوشنبه در بلوار كشاورز دستگير محل نگهداري وي نامشخص
۸ - محمد علي صادقي ۲۵ ساله دوشنبه ۱ تير حوالي ولي عصر دستگير و به اوين منتقل شده
۹ - مرتضي سپه ۲۵ ساله چهارشنبه ۳ تير در ميدان بهارستان دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
۱۰ - مجيد سعيدي ۲۰ ساله پنجشنبه ۴ تير در ولي عصر دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
۱۱‌- علي شكوري ۲۲ ساله چهارشنبه ۳ تير حوالي تجريش دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
۱۲ - آرمان عبداللهي دوشنبه ۲۵ خرداد در انقلاب دستگير و به اوين منتقل شده
۱۳ - سينا برازجاني سه شنبه ۲۶ خرداد در خيابان آزادي دستگير و به اوين منتقل شده
۱۴ - سعید نبوی یورش به منزل شخصی دستگیر شد و به نقطه نامعلومی منتقل شد
دو نامه فوق برای نهادهای زیر ارسال شده است: کمیساریای عالی حقوق بشر، کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا، سازمان عفو بین‌الملل، سازمان دیدبان حقوق بشر.

اقرار‌گیری تحت شكنجه بی اثر و محکوم است
دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اطلاعیه‌ای صادر کرده است که در بخشی از آن آمده است:
"اصطلاح شکنجه در بسیاری از اسناد بین‌المللی حقوق بشری نظیر ماده یک اعلامیه حمایت از تمامی اشخاص در مقابل شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات ظالمانه، غیر انسانی و تحقیرآمیز، ماده یک کنوانسیون منع شکنجه و دیگر رفتارها یا مجازاتهای بی‌رحمانه (ظالمانه)، غیرانسانی یا تحقیر آمیز و بند ۲ ماده ۷ اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری تعریف شده است. این دو سند به طور خاص در خصوص ممنوعیت شکنجه تدوین شده‌اند.
تعریفی که در کنوانسیون منع شکنجه (۱۹۸۴) بیان شده است علاوه بر این که در یک سند جهانی و الزام‌آور آمده، شامل تمامی قیودی است که در سایر تعاریف آورده شده.
بند ۱ ماده ۱ کنوانسیون مذکور بیان می‌کند: برای اهداف این کنوانسیون واژه شکنجه یعنی تحمیل هر فعل عمدی که به وسیله آن درد یا صدمه شدید اعم از جسمی یا روحی به منظور دستیابی به اهدافی، از قبیل کسب اطلاعات یا اقرار از قربانی یا شخص ثالث، مجازات قربانی برای عملی که وی یا شخص ثالث مرتکب شده یا مظنون به ارتکاب آن است، مرعوب نمودن یا اعمال فشار بر قربانی یا شخص ثالث یا به هر علتی که براساس هرگونه تبعیضی باشد، بر شخصی تحمیل شود، هنگامی که چنین درد یا صدمه‌ای توسط مأمور رسمی یا تحت نظارت یا با رضایت یا سکوت وی و در حدود صلاحیت رسمی او صورت پذیرد.
همچنین اصل ۳۹ قانون اساسی نیز می‌گوید: "هتك حرمت و حیثیت كسی كه به حكم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت كه باشد، ممنوع و موجب مجازات است."
در کنار موارد گسترده نقض حقوق بشر در روزهای اخیر در ایران موضوع تحت فشار گذاردن و شکنجه بازداشت شدگان به قصد اخذ اقاریر غیرواقعی از مهم‌ترین نگرانی‌های مدافین حقوق بشر است.
صدها بازداشت شده روزهای اخیر که از سرنوشت اکثریت مطلق آنان اطلاعی در دست نیست در شرایطی به سر می برند که بدیهی ترین حقوق آنان از سوی دستگاه قضایی و امنیتی نادیده گرفته شده است. حق تماس، ملاقات، تفهیم اتهام در ۲۴ ساعت اول بازداشت، حق در اختیار داشتن وکیل مدافع، عدم نگهداری در سلول‌های انفرادی از جمله حقوق تضییع شده مورد اشاره است."
در پایان نیز این مجموعه ضمن بزرگداشت روز جهانی مبارزه با شکنجه (۲۶ ژوئن)، اقرارگیری‌های فرمایشی و تحت شکنجه را محکوم کرده است.

اوباما: احمدي‌نژاد به جاي درخواست عذرخواهي به فكر خانواده‌هاي افراد كشته شده باشد
روزنامه‌نگاري از اوباما پرسيد، آيا رئيس‌جمهور آمريكا با توجه به شرايط كنوني هنوز معتقد است، كه تفاوتي ميان موسوي و احمدي‌‌نژاد نيست؟ اوباما در پاسخ گفت، كه با توجه به ساختار حكومتي و نقش رهبر نظام چنين نظري داده بود، اما با توجه به شجاعتي كه مردم ايران براي احقاق حقوق خود نشان مي‌دهند، بايد به نقش موسوي براي گشايش فضاي سياسي توجه كرد. رئيس‌جمهور آمريكا، درباره اين كه احمدي‌نژاد خواهان عذرخواهي آمريكا براي مداخله در امور داخلي شده، بيان داشت، اظهارات احمدي‌نژاد را در اين زمينه جدي نمي‌گيرد. اوباما گفت، به جاي درخواست عذرخواهي بهتر است، كه احمدي‌نژاد به فكر خانواده‌هاي افرادي باشد، كه در روزهاي اخير در ايران كشته، مجروح و يا دستگير شده‌اند. به گفته اوباما، احمدی‌نژاد بايد به فکر تعهدات خود در قبال مردم ايران باشد.

وای به روزی که مسلح شویم
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی





















به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: