Freitag, 19. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۵ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۹ خرداد ۱۳۸۸

اخبار ای- میلی: اطلاعیه کارگران انقلابی پروژه‌های پارس جنوبی و کمیته انقلابی کارگران ایران
كارگران انقلابی پروژه‌های پارس جنوبی و كمیته انقلابی كارگران ایران یك اطلاعیه‌ صادر كرده‌‌اند. در بخش‌هایی از اطلاعیه چنین آمده است:‌
باید از مبارزۀ برحق انقلابی و مترقی کارگران، زحمتکشان، زنان، جوانان و دانشجویان پشتیبانی کامل کرد و برای آگاهی هر چه بیشتر آنان کوشید.
اکنون که بی اعتنائی مردم به سیاست در حال فرو ریختن است و آنان در ابعاد میلیونی به خیابان آمده‌اند، باید آگاهی‌شان را نه تنها نسبت به ارتجاعی بودن کل نظام جمهوری اسلامی، بلکه نسبت به ارتجاعی بودن هر جناحی از آن، بالا برد و نشان داد که اصلاح‌طلبان نیز در ماهیت خود فرقی با جناح هم اکنون حاکم، به سردمداری ولی فقیه و پادوی این جناح یعنی احمدی‌نژاد، ندارد.
باید به کارگران و زحمتکشان گفت و نشان داد که تنها با مبارزۀ انقلابی به ضد رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی، سرنگونی آن و ایجاد حکومت شورائی کارگران و زحمتکشان می‌توان دموکراسی را برای تودۀ مردم و دیکتاتوری را به ضد طبقات استثمارگر و دارا برقرار و اِعمال کرد!
مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی!
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم!
کارگران انقلابی پروژه‌های پارس جنوبی و کمیتۀ انقلابی کارگران ایران
خرداد ۱٣٨٨

ایست بازرسی در جاده تهران - قم و قم - اصفهان
در قم تمام مسیرهای شهر توسط نیروهای انتظامی بسته شده است. جاده قم به اصفهان و قم به تهران به یک جاده نظامی تبدیل شده است. هر کس بخواهد برود و بیاید به شدت سئوال‌پیچ می‌شود و حتی نام او را یادداشت می‌کنند. کنترل رفت و آمد در جاده ها چنان است که حتی توزیع روزنامه‌ها بین شهرستان‌ها را هم مختل کرده است و بسیاری از روزنامه‌ها به شهرستان‌ها نمی‌رسد و یگانه منبع خبری مردم در شهرستان‌ها رادیوهای خارج از کشور شده است.

تجمع در مقابل نمایندگی سازمان ملل در تهران
روز پنج شنبه ٢٨ خرداد از ساعت ۲ بعدازظهر جمعی از مردم در مقابل سازمان ملل (خیابان پاسداران- خیابان زمرد- بلوار شهرزاد) دست به تجمع زدند.

حكومت نظامی اعلام نشده در تهران
بنا به اخبار دریافتی از تهران سپاه پاسداران محل‌های پست بازرسی شهر تهران را بر عهده گرفته است.
نیروهای وابسته به قرارگاه ثارالله سپاه در این پست‌ها مستقر شده‌اند.

گزارشی از تجمعات دیروز در شیراز
هزاران نفر از مردم شیراز با تجمع خود یاد جانباختگان راه آزادی را گرامی داشتند. بنا به گزارشات رسیده از شیراز، هزاران نفر از مردم شیراز مراسم گرامی‌داشت جان باختگان راه آزادی درگیری‌های خونین اخیر که به دست نیروهای سرکوب‌گر جان خود را از دست داده بودند شرکت کردند.
مردم شیراز از بعدازظهر امروز که به صورت دسته‌های چند صد نفری به سوی شاه چراغ حرکت می کردند... در حال حاضر هزاران نفر در بیرون و درون شاه چراغ تجمع کرده‌اند.
جوانان شهر اقدام به دادن شعارهایی مانند: می‌کشم ، می‌کشم آنکه برادرم کشت/ مرگ بر دیکتاتور و شعارهای متعدد دیگر سر می‌دادند. این مراسم همچنان ادامه دارد.
در روزهای اخیر دانشگاه شیراز صحنۀ یورش وحشیانۀ نیروهای لباس شخصی سپاه پاسداران تحت عنوان انصارالله و یگان ویژه بود که در این درگیری گفته می‌شود حداقل یک دانشجوی ورودی ۸۶ کامپیوتر جان باخته است و تعداد زیادی از دانشجویان دختر و پسر به شدت زخمی شده‌اند پاسداران مهاجم از تفنگ‌های ساچمه‌ای، قمه، چاقو، زنجیر و سایر سلاح‌های گرم و سرد علیه دانشجویان بکار بردند.
همچنین در سطح شهر درگیرهای خونین بین مردم و لباس شخصی‌ها و یگان ویژه صورت گرفت. نیروهای سرکوبگر با تفنگ های ساچمه ای به سوی مردم شلیک می‌کردند که گفته می‌شود حداقل ۲ نفر در این درگیری‌ها جان باختند و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت است. نیروهای سرکوبگر اکثرا مردم را از سینه به بالا هدف گلوله های خود قرار می‌دادند و حتی گفته می‌شود که بعضی زخمی‌ها در اثر اصابت ساچمه به چشمانشان بینایی خود را از دست داده‌اند. همچنین صدها نفر از دانشجویان و مردم شیراز دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند.

اخباری از شهرها
اصفهان: حوالی ساعت ٨ شب در خیابان حکیم نظامی، مقابل کوچه سنگ‌تراش‌ها عده‌ای از مردم قصد برگزاری یک تجمع آرام را داشتند که با دخالت نیروی انتظامی کار به درگیری کشید و در همین هنگام نیروهای لباس شخصی اقدام به ضرب و شتم بی‌رحمانه مردم نمودند.
اردبیل: ساعت ٦ بعد از ظهر بیش از صد تن از دانشجویان با وجود بارندگی در خیابان شریعتی تجمع كرده و به دادن شعار علیه حكومت پرداختند. این تجمع با صدور قطعنامه به پایان رسید.
تهران: علیرغم درخواست موسوی و كروبی برای رفتن به مساجد و تكایا ، مردم در تظاهراتی كه در خیابان‌های اطراف و میدان توپخانه برگزار شد، ‌شركت كردند.
روز پنجشنبه صدها هزار نفر در تجمعی در تهران برای گرامی‌داشت یاد هشت نفری که پیش‌تر در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات کشته شده بودند شرکت کردند.
برخی از مردم عکس‌های کشته‌ها را در دست داشتند و روی برخی پلاکاردها نوشته شده بود: "چرا برادران ما را کشتید؟"
بر اساس برخی منابع بسیاری از خیابان‌های منتهی به محل تجمع مسدود شد و امکان عبور و مرور اتومبیل‌ها به سمت میدان امام خمینی تهران وجود نداشت.
زاهدان: تظاهرات در شهر زاهدان همه روزه ادامه دارد. مراسم یادمان جان‌باختگان در مسجد طالقانی برگزار شده است.
ارومیه: در ارومیه هم به گفته منابع آگاه، خیابان‌های امام خمینی و خیام، که در روزهای اخیر محل برگزاری تجمع معترضان به نتیجه انتخابات بوده، تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی قرار دارند و تاکنون مردم ارومیه امکان برگزاری تظاهرات اعتراضی خود را نداشته‌اند.
آمل: خبرگزاری هرانا - شهرستان آمل از توابع استان مازندران طی چند روز اخیر همچون سایر نقاط کشور صحنه اعتراضات مردمی بود. اعتراضات مورد اشاره همچون اقصا نقاط ایران با برخورد فیزیکی نیروهای انتظامی و دخالت شبه نظامیان به خشونت کشده شد. بنابر گزارشات دریافتی نیروهای انتظامی بسیاری از جوانان و برخی اعضای فعال ستاد اصلاح طلبان آمل را بازداشت نموده‌اند. آخرین درگیری‌ها و بازداشت‌ها در شهر آمل صبح دیروز روی داد.
شبه نظامیان موسوم به حزب‌الله در ارگان خبری محلی خود ضمن تهدید فعالانی همچون جمیله سالار، بهاره شهیدی، حجت الاسلام شیخ موسی رجایی، مهدوی امام جمعه سابق این شهر از بازداشت فرزنده وزیر راه و ترابری سابق دولت خاتمی (خرم) در طی درگیری‌های اخیر خبر می‌دهند. از محل نگهداری، شمار بازداشت‌شدگان و مجروحین این حوادث اطلاعی در دست نیست اما شاهدان محلی تعداد بازداشت‌شدگان خشونت‌های اخیر را ده‌ها تن گزارش می‌کنند.

تعداد جان باختگان شهر تهران به بیش از ١٩ نفر رسیده است
بنابه گزارشات رسیده از تهران، تا به حال تعداد جان‌باختگان یورش‌ها و درگیری‌های انصارالله، گارد ویژه و ماورین وزارت اطلاعات با مردم تهران به بیش از ١٩ نفر رسیده است.
در حال حاضر تعداد زیادی از زخمی‌شدگان که وضعیت بعضی از آن‌ها حاد می‌باشد و بیهوش هستند، در بیمارستان‌های مختلف تهران بستری هستند. در بیمارستان ١٠٠٠ تختخوابی (خمینی) ٤ نفر از زخمی شدگان در حالت کوما به سر می‌برند.
از طرفی دیگر تعداد زیادی از دستگیرشدگان به بند سپاه زندان گوهردشت کرج و زندان کهریزک انتقال داده شدند. زندان کهریزک یکی از مخوف‌ترین زندان‌های ایران می‌باشد که در آن زندانیان علاوه به شکنجه‌های جسمی و روحی شدید، آن‌ها را به طرق مختلف تحقیر می‌کنند. طبق گزارشاتی که از زندان کهریزک می‌رسد، رادان از جمله کسانی است که آخر هر هفته همراه با تعداد زیادی از افراد خود با هلی‌کوپتر به آن جا می‌روند و زندانیان بی دفاع را مورد شکنجه‌های وحشیانه خود قرار می‌دهند تا به حال تعداد زیادی از زندانیان در آن جا در اثر شکنجه جان باختند.
خانواده‌های دستگیرشدگان از وضعیت و شرایط عزیزانشان بی‌خبر هستند. آن‌ها با در دست داشتن عکس‌های عزیزانشان به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند تا شاید از وضعیت عزیزانشان مطلع شوند. مراجعات آن‌ها به ارگان‌های مختلف این رژیم برای اطلاع یافتن از سلامتی عزیزانشان و محل بازداشت آن‌ها تا به حال بی نتیجه بوده است.
بازداشت اساتید دانشگاه و بی‌خبری از وضعیت چند دانشجو
در پی حوادث اخیر در دانشگاه‌های ایران، از وضعیت بسیاری از دانشجویان دانشگاه بهشتی اطلاعی در دست نیست. بر اساس اخبار دریافتی از دانشگاه بهشتی، شب گذشته لباس شخصی‌ها، خوابگاه‌های دانشگاه بهشتی واقع در ولنجک را محاصره کرده بودند که با مداخله حراست این دانشگاه، بعد از ساعت‌ها درگیری، به محاصره خود پایان دادند. پیش از این نیز، مسئولین خوابگاه‌های دانشگاه بهشتی از دانشجویان خواسته بودند، هر چه سریع‌تر خوابگاه‌های خود را ترک کنند که متاسفانه به دلیل فصل امتحانات، بسیاری از دانشجویان مجبور شدند همچنان در خوابگاه بمانند.
با این حال، از وضعیت بسیاری از دانشجویان این دانشگاه اطلاعی در دست نیست. چند تن از دانشجویان فعال این دانشگاه را پس از حضور در جلسه امتحان، مامورین ناشناس به نقاط نامعلومی انتقال داده‌اند و تاکنون نیز، هیچ خبری از بازگشت مجدد آن‌ها به دانشگاه و یا خوابگاه به دست نیامده است.
روز چهارشنبه همچنین دو نفر از اساتید گروه اقتصاد دانشگاه بهشتی بازداشت شدند. متاسفانه به دلیل محدود کردن ارتباطات و عدم دسترسی مستقیم به بسیاری از دانشجویان دانشگاه، نام هیچ یک از آن ها هنوز مشخص نشده است.

اخبار رسیده از دانشگاه علم و صنعت
دوشنبه: دانشجویان در تمام دانشکده‌ها جلوی برگزاری امتحانات را می‌گیرند که این حرکات مورد حمایت اساتید قرار می‌گیرد. در اعتراض به کشتار دانشجویان تجمع دانشجویان روبروی سردر برگزار می‌شود. نیروهای بسیجی و ... از بیرون سردر تهدید می‌کنند که داخل می‌آیند. در حدود ٢٠٠ پسر و دختر شب را پشت سردر دانشگاه می‌خوابند. در خوابگاه داخل شعارهای "مرگ بر دیكتاتور"، " جنتی لعنتی تو قاتل ملتی" و... داده می‌شود. خطوط موبایل قطع می‌شوند و بسیجی‌ها خوابگاه را ترک می‌کنند. زمزمه‌ی حمله به خوابگاه شدت می‌گیرد. در خوابگاه رشید که خارج از دانشگاه و نزدیک اتوبان قرار دارد دانشجویان شروع به دادن شعار می‌کنند. با شروع حرکت از خوابگاه مردم در اتوبان نیز شروع به بوق زدن می‌کنند و اعتراضات در کل منطقه شروع می‌شود. خوابگاه رشید توسط لباس شخصی‌ها محاصره می‌شود و در کوچه‌های منتهی به خوابگاه تمام شیشه‌های ماشین‌های پارک شده توسط ماموران شکسته می‌شود.
سه‌شنبه: دانشجویان دراعتراض به حوادث اخیر به ساختمان ریاست حمله می‌کنند و قصد تصرف ساختمان را دارند. نرده‌های پنجره را در می‌آورند و در طبقه‌ی اول تمام پرونده‌ها را بیرون از ساختمان می‌ریزند. نهاد رهبری و مدیران قول همکاری می‌دهند و در نتیجه دانشجویان ساختمان ریاست را ترک می‌کنند. اما تجمع تا ساعت ۵ روبروی ساختمان مدیریت ادامه دارد. در این تجمع دانشجویان خواستار آزادی چند دانشجوی علم و صنعتی دربند (اوین) هستند می‌شوند. سه شنبه شب هم زمزمه‌ی حمله به خوابگاه داخل شنیده می‌شود. خوبگاه رشید تخلیه و همه به خوابگاه داخل نقل مکان می‌کنند. ٣٠٠ دانشجو تا صبح با چوب و میله آماده‌ی دفاع هستند.
چهارشنبه: تجمع ازساعت ٨ صبح شروع می‌شود. دیوارهای دانشگاه با اسپری قرمز کاملاً پوشیده شده‌اند. شعارهایی مانند: "احمدی‌نژاد = زاهدی"، "مرگ اصلاحات = آغاز انقلاب"، "اشک تمساح نمی‌خوایم دولت مصباح نمی‌خوایم" و... نوشته می‌شود. تجمع بدون نتیجه پایان می‌گیرد.

اخبار دانشجویی
ارومیه: دانشجویان دانشگاه ارومیه دست به تظاهرات زدند و با مزدوران بسیجی و ماموران سركوبگر حراست درگیر شدند. در این درگیری چند دانشجو دستگیر شدند.
کرمانشاه: در پی تظاهرات دانشجویان دانشگاه رازی تاكنون ۶ دانشجو توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی ربوده شده‌اند كه از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.
تبریز: دانشجویان دانشگاه تبریز دست به تظاهرات زدند اگر چه بیش از سه روز است كه در محاصره نیروهای ضد شورش قرار دارند طی روزهای گذشته تعدادی دستگیر شده‌اند كه از وضعیت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.
تهران: رئیس دانشگاه صنعتی شریف، از تعطیل شدن خوابگاه این دانشگاه به مدت یک هفته از تاریخ شنبه، سی‌ام خرداد ماه خبر داد.
سعید سهراب پور در گفت‌وگو با مهر درباره ارایه خوابگاه به دانشجویان این دانشگاه گفت: خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف از شنبه، سی‌ام خرداد ماه تا هفتم تیر ماه تعطیل خواهد بود و تنها دانشجویان دکترا می‌توانند از خوابگاه‌ها استفاده کنند.
وی درباره دلیل این تعطیلی ادامه داد: از آن جا که دانشجویان به ما مراجعه می‌کنند و احساس عدم امنیت دارند و همچنین امتحانی در این مدت برگزار نمی‌شود، تصمیم به تعطیلی خوابگاه در این مقطع گرفته‌ایم.
رئیس دانشگاه شریف در رابطه با تصمیمات شورای دانشگاه در زمینه تغییر زمان امتحانات گفت: شورای دانشگاه امتحانات را به تاریخ ۳۱ مرداد ماه تا دوازدهم شهریور موکول کرده است. وی اضافه کرد: دانشگاه از تاریخ سی‌ام خرداد تا هفتم تیر ماه تعطیل نیست و فقط امتحانات برگزار نمی‌شوند و خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار نمی‌گیرد.
نامه یک دانشجوی پزشکی
بخشی از نامه رسیده به نشریه بذر:
من فقط چیزهایی رو که به عینه دیدم رو میگم. من دانشجوی پزشکی هستم. دیشب اورژِانس یکی از بیمارستان‌های اصلی ما قیامت بود. در حالی که قرار بوده تمام مجروح‌ها به بیمارستان‌های بقیه‌الله و بیمارستان‌های ارتش برده بشن اونقدر زخمی بوده که به تمام بیمارستان‌ها سرازیر شده. دیشب نه نفر تو بیمارستان ما فوت شدند و ٢٨ زخمی تیر خورده بودند. تا صبح همه مسئولان دانشگاه تو بیمارستان گریه می‌کردند. جنازه‌های کشته شده‌ها رو با وانت بردند!!! حتی نگذاشتند کسی اسم و رسمشون رو بفهمه.
کسی حق نداره با زخمی‌ها صحبتی کنه یا اطلاعاتی بگیره.
صبح امروز استادها و دانشجوها در اعتراض به برخورد به برخوردهایی که شده و این همه کشته اعتصاب کردند و تو محوطه بیمارستان جمع شده‌اند ولی نیروهای ضد شورش و لباس شخصی وارد جمع شده‌اند و درهای بیمارستان رو بستند.

با سلام من رضا هستم و از ایران تماس می‌گیرم. در این موقع كه رژیم جنایت پیشه جمهوری اسلامی همه راه‌های ارتباطی را مسدود كرده است،‌ وظیفه ایرانیان خارج از كشور این است كه اخبار و فیلم‌هایی كه با زحمت به بیرون ارسال می‌شود را به سرعت به اطلاع همه هموطنان برسانند و با ارسال پروكسی و فیلترشكن مردم را در مبارزه با دژخیمان جمهوری اسلامی یاری كنند. در ضمن از وظیفه خبررسانی شما هم خیلی سپاسگزاریم. به امید آزادی ایران.
مرگ بر جمهوری اسلامی. مرگ بر خامنه‌ای

برگزاری مراسم ختم یكی از جان‌باختگان حوادث اخیر در كرمانشاه
دیده‌بان حقوق بشر كردستان: مراسم ختم یكی از جان باختگان وقایع اخیر مربوط به اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در كرمانشاه عصر امروز در تالار امام حسین واقع در چهارراه حلال احمر این شهر برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم و گروهی از فعالان كرمانشاهی حضور داشتند.
نام این جوان ٢٥ ساله حسین طهماسبی می‌باشد كه در جریان تجمعات اعتراضی روز دوشنبه ٢٥ خرداد ماه در خیابان نوبهار كرمانشاه مورد حمله‌ی مأموران مسلح وابسته به دولت قرار گرفته و در اثر ضربات وارده به قتل رسیده است.
خانواده این جوان كرمانشاهی‌ در برگزاری مراسم ختم وی با محدودیت بسیار مواجه بوده به طوری كه به آنان اجازه استفاده از عنوان شهید در متن اعلامیه ترحیم و حتی اعلام عمومی مراسم ختم از طریق پخش اعلامیه در سطح شهر داده نشده بود. همچنین خانواده وی در پایان مراسم تحت فشار نیروهای ‌امنیتی حاضر در محل مجبور به درخواست مكرر از شركت‌كنندگان معترض برای پایان دادن به تجمع خود در مقابل درب تالار محل برگزاری مراسم ختم شدند.
گفته می‌شود یك دختر جوان نیز طی درگیری‌های اخیر پس از تجمعات اعتراضی روز دوشنبه در كرمانشاه كشته شده است اما خانواده وی در اعلام این خبر وادار به سكوت شده و لذا از برگزاری مراسم ختم نیز خودداری كرده‌‌اند. اخبار تائید نشده دیگر شمار كشته شدگان حوادث اخیر كرمانشاه را بیش از این تعداد و تا ۵ نفر می‌داند.

گفته می‌شود:‌
گارد ویژه در اقدامی جدید ساختمان‌ها را با تفنگ "پینت بال" ‌علامت‌گذاری می‌كند به مردم اطلاع دهید كه این نشانه‌ها را شناسایی و با آب بشورند هدف این كار هنوز معلوم نیست.

Keine Kommentare: