Montag, 29. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۲۶ سازمان فدائیان (اقلیت) ۸ تیر ۱۳۸۸
چند گزارش از تهران
- بعدازظهر امروز نيز شهر تهران، شاهد تظاهرات از يك‌سو و صف‌آرائي نيروهای رنگارنگ سركوبگر رژيم جمهوري اسلامي، از سوي ديگر بود. از ميدان ونك تا وليعصر در هر گوشه، نیروهای انتظامی به چشم مي‌خورند. مردم در يك سمت خيابان در حركتند. هر چند لحظه يك بار نيروهاي سركوب‌گر با موتور، بالا و پائين مي‌روند. گفته مي‌شود در ميدان ولی‌عصر درگيري آغاز شده است. تلفن‌هاي منطقه ولي‌عصر هم اكنون قطع مي‌باشند. از ساعت ۶ بعدازظهر نيز نيروهاي امنيتي سركوبگر از مردم مي‌خواهند كه متفرق بشوند، هر كس مخالفت بكند دستگير مي‌شود.
- الان از ولی عصر میام از ونک تا میدان ولی عصر هر ۲۰ قدم ۶ مامور لباس شخصی با موتور و باتوم همراه نیروی انتظامی ایستادند. نیروهای ضد شورش موتورسوار با چراغ روشن در خیابان مانور وحشت می‌دهند. جمعیت زیادی آمدند و در یک سمت خیابان راه می روند و کاملا واضح است که برای خرید نیامدند. در کوچه‌های فرعی میدان ولی‌عصر نیروهای انتظامی را آماده باش نگه داشتند. لباس شخصی‌ها به صورت دوترکه بر موتور کنار پیاده‌روها ایستادند و بی سیم به دست در حال گزارش هستند. تلفن‌های منطقه ولی عصر قطع است. خبر رسیده میدان ولی‌عصر درگیری ایجاد شده و در چهارراه ولی‌عصر نیز نیروی زیادی مستقر شدند. ساعت ۷ – ۶
- بنا به گزارشات رسیده از میدان‌های مختلف شهر تهران جوانان به صورت گروه‌های بیش از ۱۰۰۰ نفری با شعار مرگ بر دیکتاتور اعتراضات خود را آغاز کردند.
از ساعت ۱۸ جمعیتی بیش از ۱۰۰۰ نفر در میدان انقلاب تجمع کردند و تعدادی به صورت پراکنده در خیابان‌های اطراف انقلاب و جمعیتی با همین ابعاد در میدان ولی‌عصر تجمع کرده‌اند. جوانان در حالی که دست‌ها را به علامت پیروزی در بالای سر خود گرفته‌اند شعار مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند. بر تعداد جمعیت معترض لحظه به لحظه افزوده می‌شود.
جوانان معترض حرکت خود را حوالی ساعت ۱۹ از میدان ولی عصر به سمت ونک و شریعتی آغاز کردند. همچنین گفته می‌شود در میدان‌های تجریش و یوسف‌آباد جوانان معترض تجمع کرده‌اند .
نیروی گارد ویژه در میدان انقلاب با باتوم به سوی مردم یورش بردند و ضمن ضرب وشتم آنها تعدادی از جوانان معترض را دستگیر و با خود بردند.
نیروهای گارد ویژه، بسیج و لباس شخصی‌ها به فاصلۀ کمی از هم ایستاده‌اند. این نیروها از خیایان آزادی تا میدان ولی عصر و خیابان‌های اطراف با در دست داشتن باتوم آرایش گرفته‌اند.
- امروز حدودا ساعت ١٢ ظهر در خيابان آزادي نبش خوش شمالي، چند جوان به مزدوران بسيجي كه اين روزها در كنار پياده‌رو‌ها ول هستند، اعتراض كردند. بسيجيان پس از حمله و ضرب و شتم، آنان را دستگير كردند.

شورای نگهبان صحت انتخابات ریاست جمهوری ایران را تایید کرد
شورای نگهبان پس از بررسی ۱۰ درصد از آرا صندوق‌ها، صحت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد. احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تایید صحت انتخابات را طی نامه‌ای به صادق محصولی وزیر کشور اعلام کرده است.

عكس يكي از جانباختگان در تابلوي هيات علمي علم و صنعت
دانشجويان دانشگاه علم و صنعت عكس جانباخته كيانوش آسا دانشجوي اين دانشگاه را بر روي برد هيات علمي دانشگاه قرار دادند. این عکس در محلي نصب شده که عکس احمدی‌نژاد قرار دارد.

احضار یک فعال کارگری در هفت تپه به دادگاه
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، رحیم بسحاق از اعضای سندیکای کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه صبح روز جاری، دوشنبه مورخ ۸ تیرماه طی احضاریه ای کتبی به شعبه دو بازپرسی دادسرای شهرستان شوش احضار شد.
در این احضاریه آمده است نام برده در تاریخ سوم مرداد ماه می بایست برای آخرین دفاع خود را به شعبه مذکور معرفی کند. اتهامات این فعال کارگری در احضاریه ایجاد اغتشاش در کارخانه و تبلیغ علیه نظام ذکر شده است، لازم به یادآوری است، رحمی بسحاق بعد از سپری کردن ایام بازداشت در اداره اطلاعات شهرستان شوش دومین مرتبه‌ای است که به این شعبه احضار می شود.

دستگيري روزنامه‌نگاران ادامه دارد
شنبه شب مجتبي تهراني، خبرنگار سايت اعتماد ملي، هنگام مراجعه به خانه‌اش دستگير و به نقطه نامعلومي برده شد. مامورين امنيتي طي تماسي با خانواده‌اش، گفته‌اند كه حداقل تا ده روز در بازداشت خواهد بود. صبح ديروز نيز مامورين به خانه‌ وي مراجعه كرده علاوه بر بازرسي خانه برخي از لوازم شخصي و كامپيوتر او را با خود برده‌اند.
كامبيز نوروزي، دبير حقوقي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران نيز روز گذشته در مراسم و تظاهرات مقابل مسجد قبا دستگير و به مكان نامعلومي برده شده است.

دستگيري دانشجويان
نريمان مصطفوي از فعالين سياسي دانشگاه صنعتي اميركبير روز گذشته در خيابان شريعتي دستگير شد. وی قبلاً نيز در اسفند ماه به همراه ٨ دانشجوي پلي‌تكنيك دستگير و پس از تحمل ٢ ماه سلول انفرادي آزاد شده بود.
تارا سپهري‌فر، از فعالين دانشگاه صنعتي شريف، نيز روز گذشته در محدوده خيابان شريعتي دستگير شده است.

نام يك دانشجوی ربوده شده
علي محمود نصب يكي از دانشجويان مفقود شده از تاريخ ٢٧ خردادماه مي‌باشد. وي در اعتراضات گسترده‌اي كه در خيابان ونك روی داده بود توسط مزدوران يگان ويژه به گلوله بسته شد. يك گلوله به پاي راست و يك گلوله به كمر وي اصابت كرده است. پاسداران با شليك به سمت مردمي كه قصد كمك به وي را داشتند، وي را دستگير و به مكان نامعلومي منتقل كرده‌اند. وي اهل لاهيجان بود.

هيات ويژه تعيين تكليف بازداشت‌شدگان
از طرف هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه، يك هياتي مركب از دري‌نجف‌آبادي، رئيسي و پورمحمدي تشكيل شده است، اين جلادان قرار است، جهت تسريع در رسيدگي و تعيين تكليف بازداشت شدگان اخير و رعايت حقوق شهروندي آنان اقدام و گزارشي از چگونگي جريان امور به طور مستمر به رئيس قوه قضائيه اعلام نمايند. لازم به توضيح نيست كه اعضای اين هيات، قبلاً نقش اساسي در قتل عام زندانيان سياسی در سال‌های ٦٠ تا ٦٧ را داشته‌اند.




بندهای زندان اوین مملو از زندانیان سیاسی است
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران گزارش داده‌اند: بنا به گزارشات رسیده از زندان اوین، تعداد بازداشت شدگان اخیر در بندهای مختلف زندان اوین به هزاران نفر می‌رسد.
دستگیری‌های گسترده و بی سابقه مردم و جوانان معترض در بندهای مختلف اوین به هزاران نفر می‌رسد. بند ۲۰۹ مملو از دستگیر شدگان می‌باشد طوری که در هر سلول انفرادی نزدیک به ۶ نفر جا داده شده است. زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین را تخلیه و به بند ۷ منتقل کرده‌اند و در این بند حدود ۷۰۰ نفر از جوانان دستگیر شده اخیر در آن جای داده شده است این بند که ظرفیت ۱۵۰ نفر را دارد بیش از ۷۰۰ نفر در آن جای داده‌اند.
در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و بند ۲۴۱ که ظرفیت آن یک نفر در هر سلول است، ۳ نفر را جای داده‌اند. زیرزمین بند ۷ که به آن بند قرنطینه گفته می‌شود مملو از جوانان دستگیر شده است بطوری که زندانیان امکان خوابیدن را ندارند. بند قرنطینه زندان اوین معروف به بند البرز بیشترین تعداد زندانیان را در خود جای داده است. بطوری که زندانیان قادر به خوابیدن نیستند و تنفس را برای آن‌ها مشکل کرده است. جوانان دستگیر شده که سن بعضی از آن‌ها کم‌تر از ۱۷ سال می‌باشند توسط پاسدار بندها تهدید به تجاوز جنسی می‌شوند.
جوانان دستگیر شده در موارد متعددی در بندها اقدام به شعار دادن می‌کنند و علیرغم وحشی‌گری‌های پاسدار بندها بارها به شعار دادن خود ادامه دادند.
بنابه گفتۀ زندانیان سیاسی در این بندها ابعاد دستگیرشدگان را فقط می‌توان با ایام بعد از ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ مقایسه کرد و قطعا بیش‌تر از آن زمان می‌باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ضمن محکوم کردن دستگیری‌های گسترده جوانان معترض، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دستگیرشدگان است.
۸ تیر ۱۳۸۸ برابر با ۲۹ ژوئن ۲۰۰۹
گزارش فوق به سازمان‌های زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر؛ کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا؛ سازمان عفو بین‌الملل؛ سازمان دیدبان حقوق بشر

هشدار اتحاديه اروپا به ايران: كارمندان سفارت بريتانيا را آزاد كنيد
اتحاديه اروپا خواهان آزادي سريع كاركنان ايراني سفارت بريتانيا در تهران شده كه به اتهام داشتن نقش در ناآرامي‌هاي اخير بازداشت شده اند.
وزراي اتحاديه اروپا در نشست خود در يونان هشدار دادند كه "آزار و ارعاب" كاركنان سفارت بريتانيا با پاسخ شديد و جمعي اين اتحاديه مواجه خواهد شد.
رسانه‌هاي ايراني گزارش داده بودند كه هشت كارمند ايراني سفارت بريتانيا كه بازداشت شده‌اند در برپايي "آشوب‌های اخير" نقش موثری داشته‌اند. ديويد ميليبند وزير خارجه بريتانيا اين اتهامات را بي اساس خوانده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ۵ تن از ۹ نفر دستگیر شده آزاد شده‌اند.

رویترز: بررسى چگونگى برخورد با رژيم تهران
خبرگزارى رويتر در گزارشی نوشت، رهبران جهان در حال بررسى چگونگى برخورد با رژيم تهران به دنبال رویدادهای ایران هستند. اعمال تحريم‌هاى جديد علیه رژیم تهران از جمله تحریم فروش بنزین یكى از گزينه‌ها است.
یک كارشناس امور سياست خارجى آمريكا گفت فراخوان وسيعى از سوی سیاستمداران آمريکايی براى تحریم رژيم تهران و اعمال مجازات‌هاى سخت‌تر در شوراى امنيت سازمان ملل وجود دارد. اوباما اکنون به شدت تحت فشار قرار دارد تا سیاست گفتگو با رژیم تهران را کنار بگذارد.

پزشک ایرانی: اگر به ایران بازگردم جانم در خطر است
"پائولو کوییلو " رمان‌نویس مشهور برزیلی که آثار او شهرتی جهانی دارد از مقامات انگلیس خواست تا ویزای "آرش حجازی " دانشجوی دانشگاه آکسفورد بریتانیا را تمدید کنند تا مجبور به بازگشت به ایران نباشد.
این پزشک ایرانی که پس از ناآرامی‌های متعاقب انتخابات ایران به انگلستان بازگشته است در مصاحبه با برخی رسانه‌های بین‌المللی گفته است هنگام مرگ "ندا آقا سلطان" بالای سر او بوده است و تلاش کرده است که جان او را نجات دهد.
حجازی گفته است، در صورت پایان مهلت قانونی ویزا و اجبار به بازگشت به ایران، د ممکن است به واسطه حرف‌هایی که در انگلیس درباره نحوه قتل ندا آقا سلطان زده است، جانش به خطر افتد.

نه سازش، نه تسلیم – نبرد تا پیروزی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی













به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate
آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Keine Kommentare: