Donnerstag, 25. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۱۸ سازمان فدائیان (اقلیت)
۴ تیر ۱۳۸۸

اخبار شهرها و استان‌ها
تهران: مبارزه و مقاومت مردم در خیابان‌های تهران در ساعات عصر در خیابان انقلاب ادامه یافت. طبق گزارشات رسیده برای ممانعت از تاثیر انبوه گاز اشک‌آور که برای سرکوب و متفرق کردن تظاهرکنندگان از سوی نیروهای مزدور امنیتی استفاده می‌شد، یک اتوبوس آتش زده شد. مردم همچنین سعی کردند پلیس را به عقب رانده و تظاهرات کنند. اخبار درگیری‌ها و مبارزات قهرمانانه‌ی مردم و به ویژه جوانان از خیابان ولیعصر نیز رسیده است.
در اطراف میدان بهارستان نیز جوانان در دسته‌های ده تا بیست‌ نفره، به جنگ و گریز با نیروهای جنایتکار رژیم پرداخته‌اند.
در تظاهرات امروز نیز فریاد "مرگ بر خامنه‌ای"، "بسیج جنایت می‌کند، رهبر حمایت می‌کند" و "مرگ بر دیکتاتور" شعار عمده‌ی مردم بود. هنوز از تعداد مجروحین و کشته‌شدگان خبری در دست نیست.
کرج: بسیاری از جوانان دختر و پسر در شهر کرج دستگیر شده و به زندان گوهردشت منتقل شده‌اند. در حال حاضر بندهای عمومی و سلول‌های انفرادی چند برابر ظرفیت خود مملو از دستگیرشدگان اعتراضات اخیر هستند. زندانیان تحت شکنجه و اذیت و آزارهای گوناگون قرار دارند.
سنندج- کارگران اداره‌ی مخابرات بخش فردوسی شهر سنندج، واحد انشعابات، از روز اول تیر دست به اعتصاب زده‌اند. به این کارگران که دارای قرارداد موقت بودند، گفته شده که اخراج خواهند شد و به جای آنان نیروی جدید با دستمزد کمتر را استخدام خواهند کرد. کارگران، علاوه براعتصاب هر روز در محوطه‌ی اداره هر روز تجمع کردند و هنوز ادامه دارد و روز پنج‌شنبه نیز جلو درب استانداری تجمعی اعتراضی ترتیب دادند.
اخبار دانشجویی
دانشگاه علم و صنعت تهران: جسد کیانوش آسا دانشجوی کرمانشاهی ترم چهارم کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ساکن در خوابگاه مجیدیه که روز دوشنبه‌ی هفته‌ی قبل ناپدید شده بود، پس از روزها جستجوی خانواده‌اش در سردخانه‌ی پزشک قانونی پیدا شد. عوامل پزشکی قانونی از تحویل جسد وی به خانواده‌اش خودداری می‌کنند، چرا که مهر ناشناس روی جسد خورده است.
دانشگاه صنعتی بابل: یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل به نام اشکان در اثر شکنجه در اداره‌ی اطلاعات بابل به مدت دو روز است که در کما به سر می‌برد.
دانشگاه آزاد بندرعباس: به گزارش دانشجویان دانشگاه آزاد بندرعباس که شاهد عینی دستگیری چهار دانشجوی دختر بودند. در درگیری‌های هفته‌ی گذشته ماموران به سر چهار دانشجوی دختر ریخته و به قدری با باتوم آنان را زدند که در خیابان از حال رفتند. وقتی مردم برای کمک جلو می‌روند، پلیس سرکوبگر جمهوری اسلامی مانع آنان شده و پیکر نیمه جان دو دختر و جسد دو دختر دیگر را با وانت پلیس از محل دور کردند. قابل ذکر است که با توجه به ایام امتحانات و این که پلیس هیچ جنازه‌ای تحویل نداده، گروه‌هایی به دنبال نام این دانشجویان برای اعلام عمومی هستند.
دانشگاه هرمزگان: علی شجاعی از فعالین دانشجویی دانشگاه هرمزگان و رئیس ستاد دانشجویی مهدی کروبی در استان هرمزگان در روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته دستگیر شده و هنوز خبری از وی در دست نیست. هم‌چنین در خبرها آمده است، بيش از دويست دانشجو، در دانشگاه هرمزگان در اعتراض به سركوب مبارزات مردم و گرامي‌داشت ياد جانباختگان روزهاي اخير دست به يك تحصن در دانشگاه زدند.
دانشگاه همدان: محمد صیادی، دانشجوی این دانشگاه، امروز، ۴ تیرماه در همدان بازداشت شد. وی پیش از این در دادگاه انقلاب همدان به دو نیم سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
دانشگاه آزاد تهران مرکز: هنوز از حسام نصیری، دانشجوی این دانشگاه که اخیرا بازداشت شده، خبری در دست نیست.
دانشگاه آزاد کرج: گفته مي‌شود، امير كلهر دانشجوي دانشگاه آزاد كرج از روز يكشنبه دستگير و به زندان اوين منتقل شده است.
دانشگاه تفرش: دانشجويان دانشگاه تفرش از روز پنج‌شنبه هفته گذشته تا ديروز، با تجمع در دانشكده برق، دست به تجمع زدند. دانشجويان ضمن گرامي‌داشت ياد جانباختگان، خواستار لغو امتحانات مي‌باشند. گفته مي‌شود، مسئولين دانشگاه شركت در امتحانات را به حالت اختياري اعلام كرده‌اند.
دانشگاه تربیت معلم تهران: کمیته‌ی انضباطی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج در هفته‌ی آخر سال تحصیلی بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه را احضار کرده است.
تعقیب و دستگیری دانشجویان ستاره‌دار و محروم از تحصیل
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، دستگیری و پیگرد تعدادی از دانشجویان ستاره‌دار و محروم از تحصیل بعد از دستگیری ضیا نبوی، شیوا نظر آهاری، زهرا توحیدی و صادق شجاعی در روزهای اخیر، خبرهای رسیده حاکی از دستگیری صادق شجاعی، مهدیه گلرو و پیمان عارف اسکوئی از دانشجویان ستاره‌دار است. همچنین مجید دری و مهرداد اسلامخواه بعد از یورش‌های شبانه نیروهای امنیتی به منازل‌شان تهدید و ارعاب خانواده‌شان تحت پیگرد قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است دانشجویان ستاره دار و محروم از تحصیل در دوران قبل از انتخابات با برگزاری تجمع‌هایی نسبت به سخنان احمدی نژاد در رسانه ملی موضع‌گیری کرده و خواستار پاسخگویی ایشان در ارتباط با انکار خود شده بودند. احمدی نژاد در مناظره‌های خود دانشجویان ستاره‌دار را متعلق به دولت هشتم دانست و این فرایند را در دولت خود متوقف شده خواند.
فشار بر دستگیرشدگان برای انجام مصاحبه‌ی تلویزیونی
طبق گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج، تعداد زیادی از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر به سلول‌های انفرادی بند ۸ معروف به بند سپاه و بند یک زندان گوهردشت منتقل شده‌اند. به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی دستگیرشدگان تحت فشارهای شدید جسمی و روحی برای انجام مصاحبه‌های تلویزیونی قرار گرفته‌اند.
اجساد کشته‌شدگان را به خانواده‌ها تحویل نمی‌دهند
در حالی که خانواده‌های بسیاری از مفقودشدگان در سردخانه‌های پزشکی قانونی به دنبال عزیزان‌شان می‌گردند، برخی از آنان که جسد کشته‌شدگان‌شان را می‌یابند، نمی‌توانند به راحتی اجساد را دریافت کنند. به آنان گفته می‌شود، در صورتی جواز کفن و دفن به آنان می‌دهند که متعهد شوند، چنین وانمود کنند که مرگ در اثر تصادف بوده است. در برخی از موارد نیز از خانواده‌ها خواسته شده تا از اجرای هر گونه مراسمی خودداری کنند.
مشخصات يك جانباخته ديگر
خانواده يك دانشجوي اهل كرمانشاه پس از جستجوي بسيار توانستند، جسم بي‌جان فرزندشان را در پزشكي قانوني پيدا كنند. "كيانوش آسا" دانشجوي ترم چهارم كارشناسي ارشد رشته مهندسي شيمي دانشگاه علم و صنعت و ساكن خوابگاه مجيديه بود. كيانوش از روز دوشنبه هفته قبل ناپديد شده بود.
انتقال مجروحين به زندان
طي روزهای گذشته نيروهای امنیتی رژيم سركوبگر جمهوری اسلامي، زخميان تظاهرات روزهاي اخير را كه در بيمارستان‌ها بستری بودند، به زندان منتقل می‌‌كند. بنا بر اخبار رسيده روز گذشته كورش شهبازی و كريم باقرپور كه در بيمارستان بقيع بستری بودند، به زندان اوين منتقل شده‌اند. با توجه به ممنوع ملاقات بودن دستگير شدگان، هيچ خبری از وضعيت جسمی زخميان در دست نمی‌باشد.
بازداشت عضو کانون صنفی معلمان در مشهد
هاشم خواستار، عضو کانون صنفی معلمان ایران سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته بازداشت شده و هنوز خبری از وی در دست نیست. آخرین بار او در پارک ملت مشهد به همراه یکی از دوستانش دیده شده است و پس از آن که چند فرد لباس شخصی او را با خود برده‌اند، هیچ اطلاعی از او در دست نیست. مراجعات مکرر خانواده‌ی وی به دادگاه انقلاب تاکنون بی‌نتیجه بوده است. هاشم خواستار، همچنین یکی از فعالان پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی مشهد در سال‌های اخیر بوده است.
بازداشت خبرنگار ایسنا
ابعاد سرکوب و دستگیری‌های رژیم دامن خبرنگاران خبرگزاری‌های حکومتی را نیز گرفته است. اکبر بیاتی خبرنگار خبرگزاری ایسنا است که دوشنبه شب در پی یورش ماموران امنیتی به خانه‌اش دستگیر شد. خانواده‌ی وی هنوز اطلاعی از وضعیت و محل اسارت اکبر بیاتی دریافت نکرده‌اند.
شکنجه‌ی بازداشت‌شدگان در کهریزک
به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر، صدها نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر شهر تهران در کمپ کهریزک تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار دارند. صدها بازداشت شده درگيري‌های خيابانی روزهای اخير تهران بنا به ارگان بازداشت کننده در اماکن مختلفی اعم از بندهای مختلف زندان اوين تا بازداشتگاه‌های بسيج محلات و اماکن ديگر توزيع شده‌اند. يکی از مهمترين اماکن که تعداد قابل توجهی از بازداشت شدگان را در خود جای داده کمپ غيرقانونی کهريزک است که به دليل عدم شناخت رسانه‌ها و افکار عمومی از ديده بانی جامعه پنهان مانده است.
بنابر گزارشات دريافتی از افرادی که اخیراً به زندان قزل حصار منتقل شده اند، در محدوده يک سالن، ۸ اتاق، ۲ سالن قرنطينه، ۴ سوله فلزی، جمعيتی در حدود ۹۲۰ نفر که دو سوله فلزی آن به خانم‌های بازداشت شده تعلق گرفته است، (گنجايش اين دوسوله در حدود ۲۰۰ نفر است) نگهداری می‌شوند.
شاهدين می‌گویند مثل زمان طرح موسوم به ارتقای امنيت اجتماعی، بازداشت شدگان در اين مکان در بدو ورود مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرند، فضای اختصاصی به هر فرد کم‌تر از يک متر مربع است، تغذيه در هر روز شامل دو وعده جيره می‌شود و کماکان سيب زمينی بعنوان غذای اصلی در اين مکان توزيع می‌شود.
بنا بر شناخت اين مکان حاصله از تحقيقات ميدانی پيشين و مدعيات شاهدان، نيروهای پليس امنيت بصورت منظم و هر روزه تحت عنوان "جيره کتک" با يورش به اتاق‌ها و يا به صف کردن بازداشت شدگان در محوطه محصور به سيم خاردار اين مکان، اقدام به ضرب و شتم زندانیان می‌کنند. در اين مکان طی دو سال اخير دست کم ۱۴ زندانی بر اثر خشونت بی حد و حصر نيروهای نظامی يا عدم رسيدگی پزشکی جان خود را از دست داده‌اند.
جرثقیل ضد شورش
به دلیل اوج‌گیری مقابله‌ی مردم با نیروهای انتظامی در هفته‌ی گذشته از دیروز، چهارشنبه، جرثقیل‌های ضد شورش نیز وارد صحنه‌ی سرکوب شدند. به همین دلیل جرثقیل‌های گارد ویژه در خیابان‌های شهر مستقر شده‌اند، تا سنگرها و ماشین‌هایی را که برای ممانعت از تهاجم نیروهای امنیتی در مسیر قرار داده می‌شوند، از سر راه برداشته شوند.
انتقال نيروهاي امنيتي به تهران
در اين هفته نيز از شهرهاي مختلف، جهت سركوب تظاهركنندگان، نيروهاي كمكي به تهران ارسال مي‌شوند. امروز نيز چندين اتوبوس، مزدوران بسيجي از شهر اصفهان به تهران منتقل شدند.
شلیک نوعی گلوله به مردم که موجب سکته می‌شود
در گزارشی که به طور غیررسمی از سوی برخی بیمارستان‌ها (به طور غیر رسمی) منتشر شده است، تعداد سکته‌های مشکوک در جوان‌ها و نوجوانان در چند روز اخیر افزایش بی‌رویه‌ای داشته که در بررسی‌های انجام شده از سوی برخی مراکز درمانی بیشتر این افراد با درگیری‌ها ارتباط داشته و یا در آن به طور مشخص حضور داشته‌اند. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد، نیروهای لباس شخصی از نوعی سلاح که منحصرا نوعی تیر موسوم به کریستال را شلیک می‌کند، استفاده می‌کنند. این گلوله پس از اصابت به بدن ماده‌ای بر روی پوست رها می‌کند که سریعا وارد خون شده و پس از ۲۴ ساعت منجر به سکته قلبی فرد می‌شود. در علم شیمی، کریستال عنوانی عمومی به هر نوع ماده خالص در حالت اشباع از نظر ساختمانی و شیمیایی گفته می‌شود. زخم این نوع گلوله در ظاهر بسیار سطحی بوده و به صورت یک نوع کوفتگی و یا خراش همراه با تورم ظاهر می‌شود، اما پس از ۲۴ ساعت تاثیر مهلک خود را گذاشته و فرد مضروب را از پای درمی‌آورد. نکته‌ی مهم این است که این کشته‌شدگان در شمارش مرگ و میر حاصل از درگیری‌ها شمارش نمی‌شوند.
اعتراض پرسنل بیمارستان رسول اکرم
بنا به خبر دريافتي بيمارستان‌ها دستور دارند كه علت مرگ به خون خفته‌گان تظاهرات‌ها را فوت در حين عمل جراحي و يا سكته قلبي ذكر کنند. اما پزشكان شريف از اين كار ممانعت و آن را خلاف قسم‌نامه‌ي پزشكي و مغاير با اصول ابتدايي حقوق بشر اعلام کرده‌ و از انجام آن سر باز زده‌اند. يكي از دلايل اعتصاب كاركنان بيمارستان حضرت رسول و برخي از مراكز درماني ديگر نيز همين موضوع يعني دستور مقامات قضايي جهت دستكاري پرونده‌هاي کشته‌شدگان تظاهرات‌هاي اخير بوده است.
اخباری از خارج از کشور
اتحادیه اروپا به دولت ایران پیشنهاد کرد، برای بررسی "انتخابات" به ایران هیات اعزام کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس پارلمان اروپا دیروز چهارشنبه گفت، امیدوار است ریاست این هیات را برای بررسی انتخاباتی که به نظر می‌آید "یک تقلب انبوه" است، بر عهده بگیرد.
افشاگری‌های سازمان دیده‌بان حقوق بشر
سازمان ديده بان حقوق بشرچهارشنبه گزارش داد که سعيدمرتضوی، دادستان بدنام ايرانی در اثنای سرکوب فزاينده و گسترده امنيتی در ايران که بعد از انتخابات سوال برانگيز دوازدهم ژوئن آغاز شد، مسئول تحقيقات از رهبران و مقامات حزبی اصلاح‌طلبان است.
سارالی ويتسون مديربخش خاورميانه وشمال آفريقای سازمان ديده بان حقوق بشر درهمين زمينه گفت: ايران در معرض سرکوب خودسرانه معترضانی است که هم اکنون جانشان را برسر راه گذاشته و به دستگيری بيش از هزار نفر انجاميده است. نقش سعيدمرتضوی در اين سرکوب‌ها نشان می‌دهد که مقامات ايرانی خود را برای ارائه اتهامات ساختگی عليه مخالفان خود آماده می‌کنند.
پس از آن که علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه روز ۱۹ ژوئن دستور داد اعتراضات به نتايج سوال برانگيز انتخابات رياست جمهوری بايد پايان بپذيرد و اين که در صورت بروز هرگونه خشونتی اين رهبران اصلاح طلب هستند که سرزنش خواهند شد، ماموران امنيتی ايران سرکوب گسترده‌ای را برعليه تجمعات عمومی که از بيستم ژوئيه شروع شده بود، آغاز کردند.
پس گرفتن دعوت از سفیران جمهوری اسلامی برای شرکت در جشن استقلال آمریکا
به گزارش سی ان ان، باراک اوباما پیامی مستقیم برای خامنه‌ای ارسال کرده است. از محتوای این پیام هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست، اما به گفته‌ی مقامات رسمی آمریکایی دعوت‌هایی که از سفیران ایران در کشورهای خارج برای شرکت در جشن استقلال آمریکا در سفارتخانه‌های آمریکا، انجام شده بود، پس گرفته شده است.


کارگر، دانشجو، اتحاد، اتحاد
اعتصاب، اعتصاب، سلاح پیکار ماست
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی




به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: