Donnerstag, 25. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۱۷ سازمان فدائیان (اقلیت)
۴ تیر ۱۳۸۸


رژيم خانواده ندا را مجبور به ترك خانه‌شان كرد
بنا بر نوشته روزنامه گاردين، ماموران امنيتي رژيم سركوبگر اسلامي،‌ خانواده "ندا" را مجبور به ترك آپارتمانشان در خيابان مشكيني كرده است. روزهاي اخير همه روزه تعداد زيادي از مردم جهت يادبود و گرامي داشتن خاطره "ندا" به اين خيابان مي‌آمدند. هم اكنون كنترل خيابان نيز در دست مامورين امنيتي مي‌باشد.
جان‌باختگان درگیری‌های اخیر
- فرزاد جشني كه در درگيريهاي تهران جانباخته است چند روز پيش در يك مراسم ساده در زادگاهش شهرستان "آبدانان"‌ در استان ايلام به خاك سپرده شد. این جوان که گویا از خانواده‌ای بسیار کم درآمد و تنگدست بوده است، مدتی پیش برای کار و تأمین مخارج خانواده خود به تهران رفته بود. مامورين امنيتي حاضر در محل به حاضرين و خانواده وي گفته بودند، كه در رابطه با علت مرگ وي حق صحبت كردن ندارند.
- صفري مدير روابط عمومي سازمان تاكسيراني تهران تائيد كرد، يكي از جانباختگان روزهاي اخير، كارمند ٤٥ ساله تاكسيراني تهران بوده است. چگونگي جانباختن وي را چنين گزارش داد. شنبه شب اين فرد پس از خروج از سازمان تاكسيراني براي تهيه دارو به داروخانه واقع در يادگار امام مراجعه كرده كه با وقوع تظاهرات در محل مورد نظر، از پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. صفري علت تاخير به خاكسپاري اين جانباخته را مجهول الهويه بودن وي به دليل نبود اطلاعات كافي در پزشكي قانوني ذكر كرد!
بی اطلاعی از وضعیت دستگیرشدگان
- شیوا نظرآهاری: شيوا در تاريخ ٢٤ خردادماه در محل كار خود توسط مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به زندان اوين منتقل شده است. پدر و مادر شيوا، به اعضاي كميته گزارشگران حقوق بشر گفته‌اند كه تا كنون پيگيري‌هایشان هيچ نتيجه‌اي نداشته، و نمی‌توانند با شيوا تماس بگیرند و مامورين اطلاعات مي‌گويند، شيوا در مرحله بازجوئي است و امكان دخالت وكيل نيز ميسر نمي‌باشد. شيوا عضو كمپين يك ميليون امضاء و فعال حقوق زنان و كودكان مي‌باشد.
- پیمان عارف: پیمان كه دانشجوي محروم از تحصيل بود، از ٤ روز پيش در اعتصاب غذا به سر مي‌برد. محل نگهداري وي كماكان مشخص نيست، دادسراي نظامي تهران گفته است كه وي به دادگاه انقلاب منتقل گرديده و دادگاه انقلاب اين مساله را تكذيب كرده است.
احضار گسترده فعالين دانشگاه تربيت معلم به كميته‌ي انضباطي
گفته مي‌شود، كميته انضباطي دانشگاه تربيت معلم تهران، واحد حصارك كرج بيش از ٥٠ دانشجو را به اين كميته احضار كرده است. به گفته محمد شريفي عضو انجمن اسلامي دانشجويان، دانشگاه قصد دارد در راستاي سركوب دانشجويان با صدور احكام سنگين كه منجر به اتمام سنوات تحصيلي برخي از دانشجويان شده، زمينه‌ي اخراج آنها را فراهم نمايد.
ادامه قطع پيامك در تهران
وزير ارتباطات جمهوري اسلامي، گفت كه مشكل پيامك، كه پيش از نمايش انتخابات، به وجود آمده بود، كماكان ادامه خواهد داشت. وي در پاسخ به اين سوال كه مشكل چيست، و تا كي ادامه دارد؟ فقط پاسخ داد: نگران نباشيد، صبر داشته باشيد، مشكل حل خواهد شد.
اطلاعيه انجمن دفاع از حقوق زندانيان
در اطلاعيه شماره يك انجمن گفته مي‌شود "انجمن دفاع از حقوق زندانيان ضمن ابراز تاسف شديد از بازداشت‌هائي كه به نظر مي‌رسد بدون رعايت موازين قانوني و حقوق شهروندي صورت گرفته است، آمادگي خود را براي دريافت اسامي مفقودين و بازداشت شدگان و ارائه خدمات حقوقي و وكالتي به بازداشت‌شدگان و خانواده‌هاي آنان در سراسر كشور اعلام مي‌دارد. تلفن هاي تماس انجمن: ٨٨٩٥١٩٥٢-٠٢١ و ٨٨٩٧٥٩٠٥-٠٢١ مي‌باشد."
بازداشت يك دانشجوي ديگر
روز گذشته احسان احساني، دانشجوي دانشگاه مازندران هنگام خروج از دانشگاه توسط مامورين امنيتي رژيم دستگير شده و به مكان نامعلومي منتقل شده است. هم اكنون تعداد ١٤ تن از دانشجويان دانشگاه مازندران در بازداشت بسر مي‌برند و جو دانشگاه نيز بسيار امنيتي مي‌باشد.
جمع كردن تلفن‌هاي دستي
گفته مي‌شود از آخرين ساعات روز سه شنبه، در كليه پادگانهاي سپاه، گوشي‌هاي موبايل نيروهاي رسمي و قراردادي كه به صورت شبانه‌روزي در پادگانها هستند، جمع‌آوري شده است.
اخبار شهرها:
اعتصاب در مشهد: روز سه شنبه دوم تيرماه، يكي از ميدان‌هاي بزرگ تره بار در شهر مشهد به نشانه اعتراض و همبستگي با جنبش عمومي، تمام روز تعطيل و در حالت اعتصاب بود.
شيراز: روز گذشته بار ديگر شهر شيراز، شاهد تظاهرات بزرگ مردم بود. اين تظاهرات در فلكه ارم، بلوار چمران و ميدان دانشجو برگزار شد. پس از يورش مزدوران امنيتي رژيم تعدادي از مردم مجروح شدند.
دستگيري ٧٠ استاد دانشگاه
دستگیری ۷۰ نفر از اساتید دانشگاه
به گزارش «کلمه»، عصر روز گذشته میرحسین موسوی جلسه ای با اساتید عضو انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه های کشور داشت که بعد از این دیدار ۷۰ نفر از افراد حاضر در جلسه دستگیر شدند.درباره مکانی که این اساتید دانشگاه را به آنجا منتقل کردند اطلاعی در دسترس نیست.
مراسم يادبود در دانشگاه بوعلي سينا همدان
خبرنامه اميركبير گزارش مي‌دهد، كه شب گذشته سوم تيرماه، در خوابگاه‌هاي دانشجوئي دانشگاه بوعلي سينا، مراسمي بمناسبت گرامي‌داشت جانباختگان روزهاي اخير برگزار شده است. اين مراسم در حالي برگزار مي‌شود كه وضعيت در اين دانشگاه بسيار امنيتي مي‌باشد، و تنها در چند روز گذشته بيش از ٥ دانشجو دستگير شده و به مكان نامعلومي برده‌شده‌اند.
گزارش یک شاهد عینی از سرکوب مردم در روز چهارشنبه
- تجمع مردم معترض به نبود آزادی در ایران در میدان بهارستان با حمله ی نیروهای امنیتی مواجه شده است. "در زیر پل سعدی و میدان بهارستان مردم را می‌زنند... خانمی را به قصد کشت زدند و او در خون خود غوطه‌ور شد و شوهرش نتوانست کاری بکند... ماموران امنیتی در خیابان لاله‌زار به مردم شلیک می‌کنند... به مردم توهین می‌کنند و یک پیرمرد را زدند.... شما باید به مردم ایران کمک کنید و این جنایات را متوقف کنید... (گزارش مستقیم یک شاهد عینی به شبکه ی سی ان ان)
بازداشت تعداد دیگری از فعالان دانشجویی
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، بعد از دستگیری علی وفقی، عضو سابق شورای مركزی تحكیموحدت (طیف علامه) و از اعضای ستاد دانشجوئی میرحسین موسوی و حمزه غالبی رئیس ستاد جوانان موسوی در اوایل هفته، روز دوشنبه نیز، سجاد بازوند، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه تربیت معلم تهران، و مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه، در تهران بازداشت شدند.
همین گزارش حاکیست، مرجان فیاضی و سوگند علیخواه، اسماعیل جلیلوند و حمدالله نامجو، چهار دانشجوی دانشگاه شیراز دستگیر شده اند.
در دانشگاه مازندران نیز۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه ممنوع الورود شده‌اند و علیرضا کیانی، سیاوش صفوی، میلاد حسینی کشتان، علی نظری، رحمان یعقوبی، مازیار یزدانی، علی عباسی، و شوانه مریخی دستگیر شده و هم اکنون در زندان به سر می‌برند.
در دانشگاه بوعلی سینای شهر همدان، با گذشت یازده روز از انتخابات ریاست جمهوری و آغاز اعتراضات دانشجوئی- مردمی تعدادی از دانشجویان این دانشگاه دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، اسامی دانشجویان مذکور به شرح زیر است: سیاوش حاتم دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان، رضا جعفریان دبیر سیاسی انجمن، پوریا شریفیان دبیر صنفی انجمن، مهدی مسافر دبیر فرهنگی اجتماعی انجمن، حجت بختیاری عضو شورای مرکزی انجمن.
همین منبع خبری خاطر نشان کرد که "این دانشجویان از هر گونه تماس با خارج از زندان منع شده‌اند."
طرفداران موسوی بادکنک سبز و سیاه به هوا می‌فرستند
به گزارش سایت دویچه وله، طرفداران میرحسین موسوی به نشانه اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه بادکنک‌های سیاه و سبز به هوا می‌فرستند. رنگ سبز امید به تغییر و رنگ سیاه نشانه سوگواری و احترام به کشته‌شدگان تظاهرات‌های اخیر خواهد بود. میر‌حسین موسوی و طرفداران او اعلام کرده‌اند تا زمان ابطال انتخابات به اعتراض‌های مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهند.
جان کليه زندانيان سياسي در معرض خطر جدي قرار دارد
سایت گفتگوهای زندان اعلام کرده است: اعلام وجود بيش از ۳۰۰۰ شکايت و تقاضا براي محاکمه تظاهرکنندگان توسط روزنامه کيهان، سردار رادان و وزير اطلاعات.
اين خبر آذين‌بخش و تيتر بسياري از خبرگزاري‌ها و روزنامه‌هاي دولتي شده است. اين روزها، روزهایی است که يادآور فجايع تاريخي سال ۶۰ مي‌باشد که هيچگاه از وجدان ايرانيان پاک نمي‌شود. اين روزها مصادف شده با خرداد و تير.
۲۸ سال پيش، درست در همين روزها، هزاران نفر در خيابان‌ها و خانه‌ها، محل کار و مدرسه دستگير شده و به سياهچال‌هاي اوين، کميته‌ها، پادگان عشرت‌آباد، مساجد و زندان‌هاي سراسر کشورمنتقل شدند. متعاقب آن، در طول کم‌تر از چند ماه، ده‌ها هزار نفر در زير شکنجه هاي وحشيانه و جوخه‌هاي اعدام جان باختند. امروز نيز، دقيقاً همان سناريو در حال طرح‌ريزي است. خامنه‌اي رهبر آدمکش جمهوري اسلام در نماز جمعه قداره از رو مي‌بندد و جانيان جيره‌خوار خويش را با مدرن‌ترين وسایل سرکوب به خيابان‌ها سرازير مي‌سازد تا به کشتار انسان‌های بي دفاع بپردازند، امروز نيز مخوف‌ترين دستگاه ايدئولوژيک و قانون سازشان به پيام خامنه‌اي لبيک گفته و ابزارهاي مدني و حقوقي اين قتل عام را فراهم مي‌سازند. خطرناک‌ترين پيش بيني‌هاي (بسياري ) اززندانيان سياسي سابق و کساني که چنين روزهاي سياهي را به عينه تجربه کرده اند، در حال تحقق است. کشتار ديگري در حال شکل گيري و سازماندهي است. امروز وظيفه حکم مي کند هر فردي که اندک حقوقي براي انسانها قائل وذره اي از انسانيت بوئي برده است به هر وسيله ممکن اقدام نمايد تا مانع تحقق جنايتي فجيح وفاجعه قتل عام دهشتناک انساني ديگري شود.سرنگون باد حکومت سرمايه داري جمهوري اسلامي
زنده باد آزادي – زنده باد سوسياليزم



اعتصاب، اعتصاب، سلاح پیکار ماست
نه سازش، نه تسلیم – نبرد تا پیروزی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: