Dienstag, 30. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۲۷ سازمان فدائیان (اقلیت) ۹ تیر ۱۳۸۸
اخبار تهران
حكومت نظامي اعلام نشده در تهران: اگر چه در روزهاي اخير، تعداد چشم‌گيري از نيروهاي رنگارنگ سركوبگر جمهوري اسلامي خيابان‌هاي تهران را به اشغال خود درآورده بودند، و در برخي مناطق ايست‌هاي بازرسي ايجاد شده بود، ولي ديروز در خيابان‌ها و ميادين اصلي تهران، اين نيروها بيشتر از پيش بودند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در ميدان ونك ايست بازرسي برپا شده و ماشين‌ها و مسافرين را كنترل مي‌كردند.
بر مبناي خبرهاي رسيده تمام راه‌هاي ورود به شهر تهران به شدت مراقبت شده، و تمام ماشين‌ها بدون استثناء بازرسي مي‌شوند. به هر كسي كه مشكوك شوند، سريعا بازداشت شده و به مركز بسيج انتقال داده مي‌شود.
حمله مردم به مسجد قيطريه: روز دوشنبه هفته گذشته، مبارزين به پايگاه بسيج و سپاه در مسجد قيطريه كه مركز نيروهاي سركوبگر رژيم در منطقه است، حمله كرده و مزدوران حاضر در آن جا را خلع سلاح كردند.

اخبار شهرها
ادامه اعتراضات شبانه در تبريز: بنا بر اخبار رسيده از شهر تبريز، در شهرك رشديه، وليعصر و همچنين خوابگاه دانشگاه، واقع در شهرك امام تبريز، شبها از پشت بام صداي اعتراض و شعار بلند مي‌شود.
شاهرود: از بعدازظهر ديروز و در آستانه اعلام نظر شوراي نگهبان، شهر شاهرود تبديل به يك پادگان نظامي شده است. و به نوعي يك حكومت نظامي غير رسمي در شهر برقرار است.

اخبار دانشگاه‌ها
دانشكده حقوق تهران جنوب: روز گذشته تعدادي از دانشجويان اين دانشكده، در اعتراض به عملكرد قوه قضائيه و سكوت اساتيد اين دانشكده، دست به يك تحصن اعتراضي زدند. در جريان اين تحصن چند دانشجو در رابطه با حقوق زندانيان سخنراني كردند. اين تحصن اعتراضي با خواندن سرودهاي "ياردبستاني" و "اي ايران" به پايان رسيد.
آزادي تعدادي از دانشجويان: تعدادي از دانشجوياني كه روز شنبه هفته گذشته در ميدان آزادي دستگير شده بودند، پس از يك هفته با سپردن وثيقه‌هاي سنگين، آزاد شدند. گفتني است كه آثار ضربات باتوم و شكنجه بر بدن آن‌ها، پس از يك هفته هنوز قابل ديدن است.
دانشگاه اصفهان: رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان، خسارت وارده به دانشگاه را در جريان حمله نيروهاي امنيتي و لباس شخصي دو ميليارد تومان برآورد كرد. وي همچنين در رابطه با دانشجويان دستگير شده، گفت، تعداد زيادي از اين دانشجويان آزاد شده‌اند، ولي هنوز تعداد ديگري در زندان بسر مي‌برند.
بسیجی‌ها دفتر انجمن دانشجويی را به آتش کشیدند: خبرنامه امیرکبیر گزارش داده است که دفتر انجمن اسلامی دانشگده مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان روز پنج‌شنبه، هنگامی که اکثر دانشجویان با پایان یافتن امتحاناتشان، دانشگاه را ترک کرده بودند، به صورت مخفیانه و با ریختن بنزین به آتش کشیده شده است.
پس از گذشت مدتی از آتش سوزی، ماموران حراست دانشگاه به همراه ماموران لباس شخصی در محل حادثه حضور پیدا کرده و به بررسی حادثه پرداختند اما مانع از حضور اعضای این انجمن برای بررسی وقایع شدند.

نام يك جانباخته ديگر
حميد عراقي، ساكن منطقه ۱۵ تهران، يكي ديگر از جانباختگاني است كه در روز شنبه هفته گذشته در خيابان آزادي بر اثر اصابت گلوله جان‌سپرد. گفته مي‌شود كه مزدوران سركوبگر رژيم براي تحويل جنازه حميد، از آنها مبلغ ١٢ ميليون تومان پول گلوله، درخواست كرده‌اند.

دستگيري يكي از فعالين حقوق بشر
ساعت ٩ صبح امروز، ابوالفضل عابديني‌نصر، روزنامه‌نگار آزاد و مسئول روابط عمومي مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، در محل زندگي‌اش، شهر اهواز دستگير شد. نيروهاي امنيتي امروز با حكم بازداشت وي به خانه‌آش رفته و پس از بازرسي خانه وي را به مكان نامعلومي منتقل كردند.



پيام‌هاي تلفني مردم به "آفتاب يزد"
"متكي وزير خارجه حرف‌هایی زده كه من سر درنمي‌آورم. ايشان گفته كه با جمبوجت از انگليس همين جور آدم به ايران آمده و با نيت خاص آمدند. من مي‌خواستم بگويم، مگر خانه خاله بوده كه همين جور در را باز كردند آمدند تو. مگر ويزا را ايران صادر نمي‌كند... ايشان فكر كردند ما در صد سال پيش زندگي مي‌كنيم و بي‌خبريم، همين طور آدم‌ها مي‌توانند سوار هواپيما بشوند و بروند هر جا دلشان خواست، اين چه جور حرف زدني است."
"در مورد كساني كه به خيابان مي‌آيند و شعار مي‌دهند "موسوي راي مرا پس بگير"، خواستم به شوراي نگهبان بگوئيد اين راي‌هایی كه به اسم موسوي است را به ميدان وليعصر بياورند و بريزند روي زمين. هر كس بيايد راي خودش را بردارد، چون رایی كه داده فقط به درد خودش مي‌خورد، به درد هيچ كس نمي‌خورد"

پشت ديوارهاي اوين
دستگيرشدگان رويدادهاي اخير در زندان اوين نگاهداري مي‌شوند. ده‌ها روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نويس در ميان آن‌ها هستند. نهادي پاسخگوي خانواده‌ها نيست. بيشترين نگراني‌ها در مورد زندانيان بند ۲۰۹ است. از اين بند خبر شكنجه مي‌رسد.
فهرستي چند صد نفره بر ديوارهاي اوين يا دادگاه انقلاب آويخته شده و خانواده‌ها براي يافتن نام عزيز خود، مقابل اين فهرست صف مي‌كشند. سازمان گزارشگران بدون مرز در آخرين اطلاعيه‌ي مطبوعاتي خود از خطر ويژه‌اي ياد كرده كه زندانيان بند ۲۰۹ را تهديد مي‌كند. اين سازمان از مقامات مسئول خواسته اجازه دهند تا نمايندگان رسانه‌هاي مستقل و سازمان‌هاي مدافع حقوق بشر از اوين و از بند ۲۰۹ بازديد كنند.
سازمان گزارشگران بدون مرز، گزارش‌هاي زيادي از موارد شكنجه‌ي بازداشت شدگان رويدادهاي اخير در اوين دريافت كرده است. آخرين اطلاعيه‌ي اين سازمان، جامعه‌ي جهاني را به شكستن سكوت درباره‌ي زندانيان عقيدتي اوين فراخوانده است.

کامبیز نوروزی بازداشت شد
موج دوم گسترده دستگیری‌ها در تهران دوباره از سر گرفته شد. بر اساس آخرین اخبار دریافتی، کامبیز نوروزی، عضو انجمن دفاع از حقوق مطبوعات ديروز در مراسم مسجد قبا بازداشت شد. بر اساس اخبار رسیده از همراهان این فعال سیاسی، نحوه بازداشت او شبیه به سایر فعالین سیاسی که تا به حال بازداشت شده‌اند بوده است و هیچ‌گونه حکم که مبنی بر اتهام مشخصی باشد برای جلب وی نشان داده نشده است. فعلا از وضعیت دقیق او اطلاعی در دست نیست.

عفو بين‌الملل: بسيج در كمين زخمي‌هاست
سازمان عفو بين‌الملل روز شنبه گفت بسيج ايران در كمين افرادی است كه در جريان اعتراضات اخير زخمي و مجروح شده‌اند، آن‌ها را از بيمارستان‌ها جمع مي‌كند و به مكاني نامعلوم انتقال مي‌دهد.
به گفته اين سازمان حقوق بشري با تكيه بر گزارش‌هايي كه از ايراني‌هايي دريافت كرده كه به‌ تازگي از كشور خارج شده‌اند، نيروهاي بسيج اجازه نمي‌دهند كه كاركنان بيمارستان‌ها مشخصات افراد مجروح را ثبت كنند.
بنفشه اخلاقي، يكي از مديران منطقه‌اي عفو بين‌الملل، به تلويزيون خبري سي‌ان‌ان گفت: "بسيجي‌ها پس از اين كه مجروحان درمان مي‌شوند آن‌ها را از بيمارستان‌ها به مكان‌هايي نامعلوم منتقل مي‌كنند."
سي‌ان‌ان مي‌گويد گزارش‌هاي مشابه ديگري نيز در اين زمينه دريافت كرده است. از جمله از زني كه در راه‌پيمايي‌هاي اخير ايران دچار شكستگي شده و به‌تازگي وارد آمريكا شده است.
اين شهروند ايراني كه نخواسته است نامش فاش شود به تلويزيون سي‌ان‌ان گفته است كه از فرط وحشت برای درمان شكستگي قوزك پاي خود به بيمارستان نرفته است.

بازشماری آرا
علي احمدي عضو ستاد مركزي انتخاباتي رضايي گفت: از اعضاء ستاد رضايي به صورت تلفني و بعضاً نامه مكتوب جهت بازشماري آراء دعوت كرده‌اند، حال آن كه بازشماری آراء به صورت فلّه‌ای مشكلي را حل نمی‌کند.
به گزارش تابناك نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: در مورد ۱۰ درصد صندوق‌هاي اخذ رأی در هفت استان با شورای نگهبان توافقاتي صورت گرفت و بيش از ۲۰۰ نفر نيز برای بازشماری بيش از ۹۰۰ صندوق اخذ رأی به ۸۰ حوزه اخذ رأی اعزام شدند، اما به سبب عدم همكاری، بازشماري صورت نگرفت و اين ساز و كار پايان يافت؛ هرچند به صورت غير رسمي و خارج از چارچوب توافق، در تعداد اندكي از صندوق‌هاي اخذ رأی بدون كنترل‌های لازم چنين اقدامي را انجام دادند.
به گزارش قلم نيوز، كميته صيانت از آرا ستاد مهندس ميرحسين موسوی طی بیانیه‌ای اعلام كرد، هيچ نماينده از سوی مهندس ميرحسين موسوی به هيات بازشماری آرا معرفي نشده است.

اعتکاف (اعتصاب) سبزها در ماه رجب
طرفداران موسوی اعلام کرده‌اند که در ماه رجب در روزهای سپید (ایام البیض) مصادف با ۱۵ تا ۱۷ تیر ماه به اعتکاف می‌پردازیم و رسماً از حضور در محل کار خودداری می‌کنیم. آن‌ها اعلام کرده‌اند که این اعتصاب یا در یک جا یا در مساجد مختلف انجام خواهد شد. هم‌چنین گفته‌اند اگر امکان برگزاری آن در اماکن عمومی نباشد، می‌توان در خانه نشست و سه روز از محل کار غیبت کرد. در عین حال گفته‌اند اگر این اعتصاب به نتیجه نرسد، روز هجدهم تیر ماه به یک اعتراض سراسری دست خواهند زد.

صدور بیانیه اتحادیه اروپا، علت آزادی کارکنان سفارت انگلیس
ماشاءالله شمس الواعظين، عضو مرکز پژوهش‌های راهبردی خاورمیانه در تهران، در مصاحبه با کانال العربیه گفته است، آزادي تعدادی از کارکنان ايراني سفارت بریتانیا در تهران بدون شک ناشی از صدور بيانيه شديداللحن اتحاديه اروپا است.
وی در ادامه افزود: "دولت ايران برای این که بتواند بگوید که برخی از تظاهرکنندگان در آشوب‌ها را دستگیر کرده است به توجيهاتي احتیاج دارد، اما چنین اتهاماتی در میان مردم ایران جدی گرفته نمی‌شود چون مردم ایران به خوبی می دانند که اعتراضات کاملا داخلی است وهیچ ارتباطی با بیگانگان ندارد.


نه سازش، نه تسلیم – نبرد تا پیروزی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

























به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate
آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Keine Kommentare: