Freitag, 26. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۲۰ سازمان فدائیان (اقلیت) ۵ تیر ۱۳۸۸


اطلاعیه انجمن دفاع از حقوق زندانیان
انجمن دفاع از حقوق زندانیان در اطلاعیه‌ای آمادگی خود را برای دریافت اسامی مفقودین و بازداشت‌شدگان و ارائه خدمات حقوقی و وکالتی به آنان و خانواده‌هایشان در سراسر کشور اعلام کرده است. این انجمن ضمن اعتراض شدید به بازداشت‌های گروهی و بی‌خبر نگاه داشتن خانواده‌ها، خواهان پایان دادن به این دستگیری‌ها و آزاد نمودن بازداشت‌شدگان وقایع اخیر شده است. در این اطلاعیه دو شماره تلفن برای تماس در دسترس مردم قرار داده شده است.
تلفن‌های تماس:
۸۸۹۵۱۹۵۲-۰۲۱۸۸۹۷۵۹۰۵-۰۲۱

سایت واحد مرکزی خبر هک شد
سایت عصیان ضمن اعلام این خبر، عکسی از این سایت منتشر کرده است که حاوی عکس یکی از جان‌باخته‌گان درگیری‌های اخیر است و در بالای آن نوشته شده است:
برادر کشی تا کی؟
hacked by iran people
آقای احمدی‌نژاد تا کی باید شاهد این صحنه‌ها باشیم. جوان‌های مردم دارن یکی، یکی پر پر می‌شن. تا کجا می‌خواید پیش برید؟ به خاطر قدرت از آبروی مملکت گذشتید... حالا نوبت فرزندان این آب و خاکه. بعد از اون می‌خواید از چی بگذرید؟

تسخیر سفارت رژیم در سوئد
به گزارش ایران پرس نیوز: سفارت ایران در سوئد به دست معترضان ایرانی تسخیر شد و به شدت تخریب شد. قبل از آن ماموران سفارت مردم را با چاقوو باتوم زده بودند. در حال حاضر پلیس مردم معترض را از سفارت ایران در سوئد بیرون کرده است. یکی از مردم به دست ماموران سفارت چاقو خورده است. بعد از حمله به مردم توسط کارکنان سفارت ایران در سوئد و چاقو زدن به دست یکی از آن‌ها و کلت کشیدن، مردم به شدت آن‌ها را زده‌اند.

تظاهرات جهانی در اعتراض به سرکوب مردم ایران
امروز در سراسر اروپا ایرانیان به همراه آزادی‌خواهان کشور میزبان در مقابل سفارت‌خانه‌ها و کنسول‌گری‌های ایران جمع شدند و به سرکوب مردم در ایران اعتراض کردند.
این تظاهرات را چهار اتحادیه صنفی جهانی با بیش از ۱۷۰ میلیون فرا خوانده بودند. همراه با این تظاهرات، اتحادیه‌های صنفی سایر کشورها نیز تظاهرات مختلفی در حمایت از اپوزیسیون ایران برگزار کردند.

گروه ۸ خواستار پایان فوری خشونت‌ها در ایران شد
وزیران خارجه گروه ۸ که در شهر تریست در ایتالیا تشکیل جلسه داده‌اند، در بیانیه‌ای گفته‌اند: "خشونت‌ها در ایران باید فورا پایان یابد." در ادامه این بیانیه وزیران خارجه گروه ۸ "همبستگی خود با قربانیان" را اعلام کرده‌اند. گروه ۸ همچنین از دولت ایران خواسته به حقوق اساسی بشر از جمله آزادی بیان احترام بگذارد.
از آنجا که ثبات وضع افغانستان نیز یکی از مسائلی است که در این اجلاس مطرح خواهد شد، از ایران و افغانستان نیز دعوت شده بود تا در این اجلاس شرکت کنند، اما، پس از تظاهرات اخیر، که دولت ایتالیا روشن کرد که از شرکت منوچهر متکی در این اجلاس استقبال نخواهد شد، وی خود را در آخرین لحظه کنار کشید.

فیفا خواستار روشن شدن علت تنبیه بازیکنان تیم ملی شد
فیفا از فدراسیون فوتبال ایران خواست در مورد گزارش‌هایی رسیده مبنی بر تنبیه بازیکنان تیم ملی به خاطر استفاده از دستبند سبز توضیح دهد. چند تن از بازیکنان تیم ملی روز ۲۷ خرداد، طی بازی تدارکاتی جام جهانی در برابر کره جنوبی به نشانه همبستگی با اعتراضات مردم، دستبند سبز بسته بودند.
به گفته خبرگزاری ایسنا، پس از آن مهدوی‌کیا و علی کریمی به دلایل شخصی از تیم کناره‌گیری کردند. اما به گزارش خبرگزاری‌های خارجی چهار تن از بازیکنان توسط مقامات از تیم ملی اخراج شدند.

از شعارهای روز پنجشنبه
می کشم می کشم آنکه برادرم کشت
مرگ بر جمهوری اسلامی
وای به روز که مسلح شویم

درخواست انجمن مستندسازان سینمای ایران
در پی دستگیری "مازیار بهاری" و "حسین دلیر"، دو تن از اعضای انجمن مستندسازان سینمای ایران و همچنین ضرب‌ و ‌شتم و ضبط دوربین و فیلم برخی دیگر از اعضای این انجمن در جریان حوادث اخیر اعلام می‌داریم:
جامعه­ی ایران حق دارد از مستندسازان بخواهد و مستندسازان وظیفه دارند که در آثارشان تصویر واقعی رویدادهای اجتماع را ثبت کنند و به نمایش بگذارند. این مهم همان چیزی است که مستندسازان کوشیده‌اند از آغاز ورود سینما به ایران و به خصوص در سی سال اخیر، در دوران انقلاب، جنگ و شرایط پس از آن انجام دهند.
بنابراین مستندسازان بنابه وظیفه و رسالت حرفه‌ای‌شان، حق حضور و ثبت وقایع اجتماعی را دارند. این حق شناخته‌شده‌ی مستندسازان در جهان است.
ما خواهان آنیم همکاران‌مان هر چه زودتر آزاد شوند. تا آنجا که می‌دانیم آن‌ها به بهانه‌ی ثبت واقعیت و انجام وظیفه‌ی حرفه‌ای‌شان دستگیر شده‌اند.
ما خواهان آنیم حق حرفه‌ای ما محترم شمرده شود تا بتوانیم به آن­چه جامعه برای ثبت بی‌طرفانه‌ی این دوره از تاریخ خود نیاز دارد، پاسخ شایسته دهیم.
انجمن مستندسازان سینمای ایران

اخبار ای – میلی: گزارشی از ایران
با درود به شهداي راه‌ آزادي و به شما رفقاي گرامي، اين روزها ايران سراسر به مانند كشوری غارت‌زده و مصيبت‌زده شده است. در هر كوچه و خيابان يا شهيدی را تقديم حركت‌های آزاديبخش نموده و يا اسيري و دربندی، اين روزها مجموع ما با حضور گسترده و فعال در اين جنبش مشغول مبارزه هستيم. در این چند روز اخير تعداد زيادی از مبارزين در تهران و حتا شهرهای كوچك‌تر همچون خرم‌آباد دستگير شده‌اند، و عموما هنگامی كه افرادی دستگير می‌‌شوند هيچ اطلاعی از وضعيت آن‌ها به دست نمی‌آید.

نظر مردم: از ترسشان نمی‌دانند چه کنند
- من امروز غروب رفتم بهشت زهرا و نزدیک مزار مرحوم ندا (البته به نظر من خیلی بیشتر از این‌ها کشته شده‌اند) پر از نیروهای نظامی و بسیجی لباس شخصی باور کنید از ترسشان نمی‌دانند چه کنند. مردم باید در تمام راهپیمایی‌ها شرکت کنند ولی آرام و صبور و بدون این که جونشان را به خطر بیاندازند. اینقدر بیایند تا این‌ها خسته و خسته شوند. باید مردم حضور داشته باشند تا اینها از پا دربیایند. با راه رفتن در پیاده‌رو هم اینها مشکل دارند. به خدا قسم ترسیده‌اند و هیچ کس را ندارند حتی خدا را. کل این مملت با ۲۰۰۰ تا آدم داره می‌چرخه خدا شاهده شاید هم کم‌تر. بقیه‌شون مامور و معذورند و مواجب ناچیزبگیر یا بچه مسلمان‌ای صاف و ساده.
- خواستم مطلبی عرض کنم.همه کسانی که در تظاهرات شرکت میکنن توجه داشته باشن با موبایل یا دوربین خود حتما حتما از بسیجی‌ها و لباس شخصی‌ها (به طور ویژه) و فرماندهان آن‌ها فیلم و عکس بگیرند که خود این باعث می‌شود آنان شناسایی شوند و همین کار خود باعث ایجاد ترس و تردید در حمله به مردم میشود. خواهشا به این مسئله دقت بشه و در ضمن طوری این مطلب پخش بشه که خود اونا هم متوجه مطلب باشن . به امید پیروزی کاوه آهنگر بر ضحاک مار به دوش.



مساجد تبريز شكنجه‌گاه جديد
دستگيرشدگان در تجمع روز سه‌شنبه دوم تير، در شهر تبريز توسط بسيجيان مزدور به مسجد طوبي برده شده‌اند. گفته مي‌شود زير زمين اين مسجد محل شكنجه جوانان بوده و مزدوران سعي داشته‌اند كه از آن‌ها اعتراف بگيرند كه در ارتباط با خارج از كشور هستند. نام دو تن از شكنجه‌گران آن جا جهازي از بيت رهبري تبريز، و حسن شاكری مي‌باشد.

اخبار دانشگاه‌ها
دانشگاه امیرکبیر: طی روزهای گذشته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده و یا مورد تهدید قرار گرفته اند. برخی از دانشجویان بازداشت شده پس از چند روز آزاد شدند اما همچنان ۳ نفر از دانشجویان که طی روزهای اخیر دستگیر شده اند، در وضعیت نامشخصی در بازداشت به سر می‌برند.
دانشگاه پلی‌تکنیک: پدرام رفعتی، که دوشنبه شب در نزدیکی خوابگاه به همراه دو تن دانشجوی دیگر بازداشت شده بود، هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برد. دو دانشجوی دیگر آزاد شده‌اند.
همچنین نیروهای امنیتی یکشنبه شب به منزل امیرحسین استیری هجوم برده و وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. بیتا صمیمی‌زاد از فعالین دانشجویی پلی‌تکنیک و آدرین جلالی دانشجوی سابق پلی‌تکنیک نیز توسط مأموران دستگیر شده و از وضعیت آنان اطلاعی در دست نیست.
دانشگاه فردوسي مشهد: صدها تن از دانشجويان و اساتيد دانشگاه، با برگزاري يك مراسم، ياد جانباختگان روزهاي اخير را گرامي داشتند. مراسم با سر دادن شعارهایی در صحن دانشگاه آغاز شد و كشتار و خشونت نيروهاي امنيتي رژيم براي سركوب تظاهرات، محكوم گرديد. در ادامه دانشجويان با روشن كردن شمع ياد جانباختگان را گرامي داشتند.
دانشگاه آزاد بناب: جمعي از دانشجويان دانشگاه آزاد بناب در اقدامي خود جوش مقابل ساختمان اداري دانشگاه متحصن شده و اعمال خشونت عليه تظاهركنندگان و دانشجويان دانشگاه‌ها را محكوم كردند. دانشجويان علي‌رغم مخالفت و ممانعت مسئولين دانشگاه چند ساعت، با دادن يك بيانيه به تجمع خود پايان دادند.
دانشگاه بندرعباس: ميترا لطفي نام دختر دانشجویی است، كه چند روز پيش جلوي دانشگاه آزاد بندرعباس بر اثر ضربات وحشيانه باتوم مامورين امنيتي مزدور رژيم جان باخت. ميترا دانشجوی رشته معماری دانشگاه آزاد بندرعباس بود.

انتقال یک زندانی سیاسی به نقطه‌ای نامعلوم
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران گزارش داده‌اند که محمد نیکبخت یکی از زندانیان سیاسی، از زندان مرکزی اصفهان (دستگرد) به مکان نامعلومی انتقال داده شده و خانواده‌اش نیز علیرغم مراجعه مکرر به زندان مرکزی اطلاعی از وی ندارند. حتا بنایی، رئیس حفاظت و اطلاعات به آن‌ها اخطار داده که در صورت مراجعه مجدد آن‌ها را نیز دستگیر خواهد کرد. این زندانی در خرداد ۱۳۸۳ دستگیر شده بود.

قتل مخالفان در خانه
بنا به خبر دريافتي آژانس ایران خبر، چهارشنبه شب ۳ تير در اقدامي شبيه به قتل‌های زنجيره‌ای دكتر خالقي و همسرش در منزل مسكونيشان در تهران توسط ۵ نفر لباس شخصي به طرز مشكوكي به قتل رسيدند. در اين اقدام وحشيانه مقداری از لوازم با ارزش نيز به سرقت رفته است . دكتر خالقي رئيس پيشين شركت داروسازی داروپخش و يكي از بزرگترين مديران اين رشته بود. او بعد از انتخاب احمدی‌نژاد از كار بركنار و به اجبار بازنشسته شده بود.دكتر خالقي كه از منتقدان دولت بود.


وای به روزی که مسلح شویم
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: