Sonntag, 28. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۲۴ سازمان فدائیان (اقلیت) ۷ تیر ۱۳۸۸


رهنمودی برای از كار انداختن موتورهاي مزدوران
يگان‌هاي ويژه، با تعداد زيادي موتور براي متفرق كردن مردم، به صفوف تظاهركنندگان حمله‌ور مي‌شوند. تظاهركنندگان مي‌توانند با ريختن تعدادي ميخ مثلثي از اين كار جلوگيري كنند. بدين گونه كه اگر دو ميخ را با زاويه ۶۵ درجه از وسط به هم تاب دهيد. يا اين كه قسمت كوتاهي از سيم خاردار را كه داراي خار مي‌باشد، بچينيد. هنگامی ‌كه موتورسواران به سمت مردم در حركتند، آن‌ها را در سطح خيابان پخش كنيد. با اين عمل هم تعادل موتورسوار به هم مي‌خورد و هم موتور پنچر شده، و مزدوران مجبور به فرار می‌شوند.

دستگیری بیش از بیست نفر از مادران سوگوار در پارک لاله
به گزارش خبرنگار سایت تغییر برای برابری، بیش از بیست نفر در راهپیمایی آرام مادران عزادار در روز شنبه دستگیر شده‌اند. به گزارش آژانس ایران خبر نیز اسامی تعدادی از مجروحین به این شرح است:
آژانس ایران خبر تعداد برخی از اسامی مجروحین روز گذشته در پارک لاله را به این شرح اعلام کرد:
- محسن مومنی، ۲۶ ساله (در اثر ضربات باتوم سرش شکسته شد و خونریزی بسیار شدیدی داشت که منجر به بیهوشی وی شد.)
- کیهان سهرابی، ۲۷ ساله در اثر ضربات باتوم دچار شکستگی دست شد.
- فرزانه د. از ناحیه زانو و دست دچار صدمات جدی شد.

زخمی‌ها را از روی تخت بیمارستان به زندان می‌برند
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر که تحت امر مسقیم علی خامنه‌ای قرار دارند، در سراسر ایران ادامه دارد. نیروهای گارد ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصی‌ها (مامورین وزارت اطلاعات و اعضای سپاه پاسداران) همچنان به کشتار مردم بی دفاع ایران ادامه می‌دهند که تا به حال منجر به جان باختن و یا زخمی شدن تعداد بیشماری شده است. زخمی شدگانی که وضعیت آنها وخیم می‌باشد و ناچار به بستری شدن در بیمارستان‌ها هستند توسط مامورین وزارت اطلاعات و حراست بیمارستان‌ها از تخت بیمارستان‌ها بیرون کشیده می‌شوند و به نقاط نامعلومی انتقال داده می‌شوند. آن‌ها برای پنهان نگاه داشتن جنایت خود از افشای نام جان باختگان و زخمی‌ها خودداری می‌کنند و خانواده‌های قربانیان را تحت فشار شدید قرار می‌دهند.

اسامی تعدادی از زخمی شدگان روز گذشته بلوار کشاورز
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران ضمن محکوم کردن یورش وحشیانه و ضرب و جرح جوانان به قصد کشت، اسامی تعدادی از مجروحان را منتشر کرده است و خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل شده است.
در این گزارش آمده است که فقط در بلوار کشاورز از ساعت ۱۹ تا ۴۰ : ۲۰ بیش از ۸ نفر زخمی شدند و حال برخی از زخمی شدگان وخیم است.
بنابه گزارشات رسیده در جریان اعتراضات روزگذشته مردم و جوانان در بلوار کشاورز تهران حداقل ۸ نفر زخمی شدند.اسامی اعلام شده به قرار زیرند:
۱ - محسن مومنی ۲۶ ساله در اثر ضربات باتوم به سر وی دچار شکستگی شد که منجر به خونریزی شدید و بیهوشی وی گردید و به یکی از بیمارستان‌ها منتقل شد؛
۲ - کیهان سهرابی ۲۷ ساله در اثر ضربات باتوم دچار شکستگی دست شده است؛
۳ - فرزانه د. از ناحیه زانو و دست دچار صداماتی شده است؛
۴ - علی فرحبخش ۲۰ ساله دچار شکستگی بینی شده.
از آمار زخمی‌ها در سایر نقاط مانند پارک لاله و میدان انقلاب و غیره هنوز اطلاعی در دست نیست.

اتهام محاربه به دبیر دفتر تحکیم وحدت و برادرش
علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضاییه در یک نشست مطبوعاتی اتهام شبنم مددزاده، فعال دانشجویی دانشگاه تربیت معلم تهران، و برادرش، فرزاد مددزاده، را همکاری با سازمان مجاهدین و محاربه اعلام کرد. فعالان دانشجویی، علت چنین اتهامی را مقابله با تاثیر فعالیت‌های دانشجویی در آستانه‌ انتخابات می‌دانند.
به گفته‌ی بهزاد علوی دستگیری شبنم مددزاده یک روز پس از اعتراضی صنفی صورت گرفته است. وی در این باره می‌گوید: "از اواسط بهمن ماه، انجمن اسلامی دانشجویان تربیت معلم دست به یک سری اعتراضات صنفی زد که با جمع کردن امضا برای تغییر دادن برنامه‌ی غذایی دانشجویان و نحوه‌ی عملکرد وزارت اطلاعات شروع شد. این برنامه با وجود نرمی و قانونی بودنش موجب نگرانی مسئولان دانشگاه شد. روز سی‌ام بهمن ماه جمع‌آوری امضا را شروع کردیم و روز اول اسفند ماه شبنم مددزاده را بازداشت کردند."
قبلاً نیز به دانشجویان کرد که پس از تحصن و اعتصاب غذای دانشجویان تربیت معلم دستگیر شده بودند، اتهام همکاری با گروه‌های اپوزیسیون کرد، مثل "پ ک ک" و "پژاک" زده شده بود.
محمد اولیائی‌فرد، ضن انتقاد به اتهامات وارده به موکلانش گفت: "آنچه مورد نقد حقوقی است، این است که اتهام محاربه سنگین است، چون سقف مجازات آن اعدام است، با توجه به عملکرد موکلین، خصوصا خانم شبنم مددزاده که نمی‌توانسته عملکردی در حد محاربه داشته باشد و عملکردش هم در دانشگاه روشن است. همچنین برای یک عملکرد نمی‌توان از نظر حقوقی دو اتهام و در نهایت دو مجازات جداگانه را برای موکل به همراه بیاورد."

اخبار دانشجویی
- محمد صیادی و پوریا راجی از فعالین دانشجویی روز جمعه ۵ تیر، حدود ساعت یازده و نیم شب دستگیر شدند. محمد صیادی که پیش از آن حکم دو سال حبس برایش صادر شده بود، در زندان همدان به سر می‌برد و گفته شده اجرای حکمش آغاز گردیده است. این در حالی است که طبق نامه شاهرودی تا ۳ ماه باید از اجرای حبس ممانعت می‌شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که در حکم وی دست برده شده و با لاک عوض شده است. علاوه بر آن، به مدت حبس وی شش ماه افزوده شده است که این شش ماه به بهانه‌ی توهین به خمینی بوده است. پوریا راجی شنبه صبح پس از چندین ساعت بازجویی آزاد شد.
تهیه لیست بهاییان شاغل و اعلام عمومی آن در ادارات دولتی
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر ادارات مختلفی در شهر سمنان اقدام به الصاق لیستی از افراد شاغل بهایی این شهر در تابلو اعلانات خود کرده‌اند.
تهیه این لیست به معنای به خطر افتادن امنیت اجتماعی و حتا جانی این افراد است. فعالان حقوق بشر تاکید کرده‌اند که در شش ماه اخیر فشار بر این دسته از شهروندان در شهر سمنان روندی صعودی داشته و بسیار نگران‌کننده است.

اسامی تعداد دیگری از مجروحین و دستگیری‌ها
آژانس ایران خبر تعداد دیگری از دستگیری‌های روزهای اخیر را چنین نام برده است:
- امید خاتمی، ۲۶ ساله، دستگیر شده در روز دوم تیر در میدان ونک
- مسعود عسگری، ۳٠ ساله، دستگیری در روز ۴ تیر در میدان بهارستان
- اکبر آقایی ۲۷ ساله، دستگیری در روز سی خرداد در خیابان آزادی
- علی عقیلی، ۱۸ ساله، دستگیری در میدان بهارستان




حمله به مغازه دو شهروند بهایی ساکن سمنان
فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده است: در نيمه شب سه شنبه مورخ دوم تیرماه مهاجمین ناشناس به مغازه دو شهروند بهایی ساکن سمنان حمله کردند.
مهاجمین با سنگ به مغازه فیلترفروشی آقای پیمان شادمان حمله کردند و در همان تاریخ افراد ناشناسی به وسیله مواد آتش‌زا عينک‌سازی اقای اکبر پورحسینی را مورد حمله قرار دادند که علیرغم اقدام برای به آتش کشیدن محل کسب نهایتاً با وارد آوردن خساراتی چند، از محل متواری شدند.
لازم به ذکر است حمله به منازل و محل کسب شهروندان بهایی خصوصاً در شهر سمنان طی ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، علیرغم این موضوع و پیگیری‌های حقوقی این شهروندان تاکنون اقدام موثری که منجر به توقف این روند شود از سوی نهادهای ذیربط صورت نگرفته است.

توافقات طرف‌های دعوی پس از نمایش خونین انتخابات
به نظر می‌آید که سران رژیم بار دیگر اختلافات درونی خود را کنار گذارده و متحد با یکدیگر به نجات نظام جمهوری اسلامی برآمده‌اند.
هاشمی رفسنجانی در اولین سخنرانی خود پس از وقایع اخیر در روز یکشنبه بخش عمده سخنرانی خود را به لزوم وحدت در نظام جمهوری اسلامی اختصاص داد و نوک حملات خود را متوجه اپوزیسیون خارج از کشور کرد. وی از خامنه‌ای برای تمدید مهلت شورای نگهبان قدردانی کرد و پس از جنایاتی که به ویژه در دو هفته‌ی اخیر روی داد و منجر به ریخته شدن خون جوانان بسیاری بر سنگفرش خیابان‌ها شد، گفت، نباید سوء عملکردها موجب تشدید کینه و تفرقه شود.
همین حرف‌ها را خامنه‌ای نیز در روز یکشنبه در مورد لزوم عدم تحریک جناح‌های مختلف از سوی یکدیگر عنوان کرد و گفت حل و فصل قضایا از طریق معیارهای قانونی امکان‌پذیر است.
از سویی دیگر در روز یکشنبه به گزارش خبرنگار آینده، قربان بهزادیان نژاد رئیس ستاد انتخاباتی موسوی و ۲۲ نفر از ۲۵ نفر از کارکنان روزنامه کلمه سبز که هفته‌ی گذشته دستگیر شده بودند، آزاد شدند. در حال حاضر هنوز دو یا سه نفر دستگیری باقی مانده‌اند.

به دليل ناامني در ايران، مسابقات فوتبال آسيا به تعويق افتاد
ديروز خبري مبني بر تعويق مسابقات قهرماني باشگاه‌هاي آسيا كه قرار بود سيزدهم تا بيست و يكم تيرماه در اصفهان برگزار شود روي خروجي سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا قرار گرفت. در اين خبر آمده بود كه بازی‌های قهرماني فوتبال باشگاه های آسيا به تعویق افتاد.
در اين خبر حتي دليل اين اتفاق قيد نشده است. اما عليزاده، مدير روابط عمومي باشگاه فولاد ماهان سپاهان و مدير روابط عمومي اين مسابقات اعلام كرد اين دستور كنفدراسيون فوتبال آسيا است و دلیل آن را مسایل امنیتی و شرایط متشنج این روزهای ایران ذکر کرد.
در اين بازی‌ها قرار بود ۱۰ باشگاه فوتبال از كشورهای مختلف حضور داشته باشند. باشگاه‌های فولاد ماهان سپاهان، نيو ساوت ولز ثاندر (استراليا)، ووهان ديلونگ (چين)، نوروز اسپورت كلاب (عراق)، ناگويا اوشن (ژاپن)، آلتين تاش (قرقيزستان)، پروس كافه (لبنان)، السد (قطر) و پورت آثوريتي (تايلند) تيم‌های شركت كننده در اين مسابقات هستند و اولین دوره بازی‌های قهرمانی باشگاه‌های فوتبال آسیا است.

۹۰ درصد بازداشت شدگان در انتخابات شركت نكرده بودند
دادستان رژيم در اصفهان به دستگيري‌هاى گسترده در تظاهرات ضدحكومتى مردم اعتراف كرد و گفت، در روز اول اغتشاشات نزديک به ۳۰۰ نفر از عناصر مشکوک دستگير شدند. نکته مهم اين ‌جاست که ۹۰ درصد از اين دستگيرشدگان در انتخابات رياست جمهورى شرکت نکرده بودند.
رئيس كل دادگسترى رژيم در استان تهران نیز به بازداشت گسترده دانشجویان اعتراف کرد و گفت، من تعداد دقيق بازداشت‌شدگان را نمى‌‌دانم، اما طى بازديدى كه از چند بند زندان اوين داشتم، برخى از بازداشت شدگان داوطلبان كنكور بودند.

استمداد نوجوانی در آستانه‌ی اعدام از فعالان حقوق بشر
نامه‌ی این جوان به این شرح است:
اینجانب ابراهیم گودرزوند چگینی فرزند منصور ساکن گیلان شهر لوشان در سال ۸۲ با ولی الله پیرمردوند در سن ۱۶ سالگی در شهر لوشان جلوی مغازه دایی ام که در آنجا کار می کردم درگیر شدم.
نامبرده قدبلند و قوی بود بی جهت مرا کتک زد و درگیری باعث فوت ایشان شد. من عصبانی بودم به حدی که اصلاً نمی دانستم چه اتفاقی افتاد وقتی فهمیدم که زندانی هستم.
من جوانی بودم که به خانواده ام کمک می کردم ولی الان حدود ۷ سال است در زندان شهر رودبار زندانی هستم. من وکیل تسخیری داشتم که برایم کاری نکرد هر بار در دادگاه محکوم به اعدام شدم.
پدر و مادرم از لحاظ مالی بسیار ضعیف هستند و نتوانستند برای من وکیل بگیرند و کسی را ندارم کمکم کند. من بلاتکلیف هستم. فعالان حقوق بشر از شما خواهش مند هستم تنها امیدم که شما هستید کمکم کنید. من جنایت نکردم دعوای من با ولی الله سر هیچ چیزی نبود. بی جهت بود. پیغام من این است کسی که در درگیری فوت می شود بی تقصیر نیست و همیشه قاتل که این نام وحشت ناک روی آن است مقصر نیست. خواهشمند هستم مرا نجات دهید. با تشکر

بي‌اطلاعي از وضعيت محمد قائم‌مقامي
با گذشت يك هفته از بازداشت محمد قائم‌مقامي فارغ‌التحصيل دانشگاه تهران از وضعيت وي، هيچگونه اطلاعي در دست نيست. تنها بر مبناي برخي گزارش‌ها وي از هفته گذشته به زندان رجائي شهر منتقل شده است. ولي اين اخبار از طرف مسئولان قوه قضائيه تائيد نشده است.

رتبه ورزش ايران از ۱۵ به ۵۳ در جهان تنزل يافت
عضو هيات رئيسه فراكسيون ورزش مجلس گفت: ديگر زمان آن رسيده كه نگاه واقع بينانه به مشكلات و معضلات ورزش كشور شود و آقاي رئيس جمهور تغييراتي در مديريت سازمان تربيت بدني انجام دهند.
علي اصغر يوسف نژاد در گفت و گو با خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا) افزود: شكست‌هاي اخير ورزشكاران كشورمان در ميادين بين المللي رتبه ما را از جايگاه و پانزدهم جهان در سال ۲۰۰۵ با پنجاه و سوم در آخرين رتبه‌بندي جهان تنزل پيدا كرده كه با توجه به باخت تيم ملي فوتبال در آمار بعدي قطعاً از اين جايگاه هم پائين تر خواهيم رفت.

گفته می‌شود
همچنین گفته می شود معترضین به کودتای انتخاباتی قصد دارند روز دوشنبه، همزمان با اعلام نظر شورای نگهبان درباره‌ی نمایش انتخاباتی روز ۲۲ خرداد، بار دیگر دست به اعتراض بزنند.


استبداد نابود است - آزادی پیروز است
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: