Donnerstag, 2. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۳۰ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۰ تیر ۱۳۸۸
اخبار شهرها
تهران
- از اوائل ظهر امروز، نيروهاي سپاه و بسيج از پادگان‌هاي مختلف نظامي در سطح شهر تهران و حومه تهران به وسيله اتوبوس به سمت ميادين و خيابان‌های مركزی شهر، منتقل مي‌شوند. از جمله ميدان امام حسين، بهارستان و توپخانه، ونك و انقلاب. در همين حال خبر مي‌رسد كه نزديك ٦ بعدازظهر در محدوده زيرگذر خيابان آزادي به سمت ميدان انقلاب، دو دستگاه اتوبوس خراب شده‌اند. كه موجب ترافيك و مزاحمت مسافرين اتوموبيل‌هاي ديگر شده است.
بار ديگر، همچون روزهاي گذشته از ساعت ٢ بعد از ظهر نيروهاي سركوبگر رنگارنگ رژيم جمهوري اسلامي، در اطراف ميدان انقلاب و وليعصر شروع به تمركز كرده‌اند. با توجه به اين كه در ساعتي بعد بر تعداد مردم نيز افزوده مي‌شود، جهت جلوگيري از يك تظاهرات احتمالي، بر تعداد نيروهاي سركوبگر رژيم نيز افزوده مي‌شود.
- گفته مي‌شود روز گذشته نيروهاي يگان ويژه به شهرك وليعصر در غرب تهران يورش برده و با وحشيگري به دستگيري جوانان پرداخته‌اند. از تعداد بازداشت‌شدگان و محلي كه منتقل شده‌اند، اطلاع دقيقي در دست نيست.

کرج: حمله به يكي از مزدوران سپاه
مردم شهر كرج در اقدامي ناگهاني، به محمود دادگو رئيس شوراي شهر كرج و از فرماندهان تندروي سپاه حمله كرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. وي در درگيري‌هاي روزهاي اخير در سركوب تظاهرات، نقش مستقيمي داشته است. گفته مي‌شود هم اكنون وي در حالت كما در بيمارستان بسر مي‌برد.

سردشت
كردستان ميديا گزارش مي‌دهد كه اخيرا نيروهاي رژيم در منطقه سردشت ضمن آزار و اذيت اهالي، به منازل مردم يورش برده، اقدام به بازرسي و مصادره اموال آن‌ها مي‌كنند. همچنين نيروهاي مزدور سپاه پاسداران حوالي منطقه "ملاشيخ" را تبديل به ميدان تيراندازي كرده‌اند. گفته مي‌شود فرماندهان نيروهاي مسلح در مناطق مرزي كردستان به نيروهاي خود فرمان داده‌اند در نزديكي مرزها هر كسي را كه مشاهده مي‌كنند، بي‌درنگ مي‌توانند به سويش تيراندازي كنند.

دانشگاه صنعتي بابل
امروز ساعت يك بعد از ظهر مامورين وزارت اطلاعات به سمت دو دانشجوي دانشگاه صنعتي نوشيروان بابل يورش برده و نيما نحوي را دستگير كرده و به مكان نامعلومي منتقل كردند. نيما در روزهاي گذشته نيز مورد حمله نيروهاي امنيتي قرار گرفته و حتي زخمي شده بود ولي هميشه با كمك ديگر دانشجويان حاضر در صحنه توانسته بود فرار كند. دانشجوي ديگر علي تقي‌پور نام داشت كه وي نيز از فعالين دانشجوئي بوده‌است، وي نيز پس از دستگيري به مكان نامعلومي منتقل شده است.

لغو تحصن اعتراضي
دبيرخانه انجمن صنفي روزنامه‌نگاران طي يك بيانيه، خبر از لغو تحصن فردا را داد. قبلا اطلاع داده شده بود، كه در اعتراض نسبت به ايجاد محدوديت فضاي رسانه‌اي و بازداشت جمعي از روزنامه‌نگاران، قرار بود فردا پنج‌شنبه يك تحصن اعتراضي در سالن اجتماعات انجمن صنفي روزنامه‌نگاران برگزار شود. بر اثر فشار نيروهاي امنيتي، دبيرخانه انجمن دستور لغو اين تحصن را اعلام كرده است. در اين بيانيه به اين نكته نيز اشاره شده است كه انجمن از مقامات قضائي درخواست دارد كه هرچه سريعتر دستگيرشدگان آزاد گشته و محدوديت‌هاي اخير رسانه‌ای نيز برطرف شود.

روزنامه‌هاي "حيات نو" و "صداي عدالت" نيز منتشر نشدند
سر دبير روزنامه حيات نو دليل عدم انتشار اين روزنامه را درج بيانيه طاهري اصفهاني، بيانيه مجمع روحانيون و بيانيه كميته صيانت از آراء موسوي در شماره امروز آن ذكر كرد. همچنين سردبير روزنامه صداي عدالت نيز علت عدم انتشار اين روزنامه را ممانعت دادستاني و وزارت ارشاد از درج بيانيه‌هاي مرتبط با كروبي و موسوي دانست.


بي اعتباری خامنه‌ای در ميان روحانيون قم
گفته مي‌شود كه در قم بين مراجع تقليد و نيز بخش قابل توجهي از روحانيون با حاكميت بخصوص با خامنه‌ای اختلاف بوجود آمده است. آن‌ها از خامنه‌اي به خاطر حمايتش از احمدي‌نژاد و تك‌روی‌هایی كه مي‌كند به شدت نگرانند. در بين روحانيون به راحتي از خامنه‌ای انتقاد مي‌شود، چيزی كه پيش از اين سابقه نداشته است.

سيستم پيامك مجددا وصل شد
سيستم پيامك تلفن همراه كه از نيمه‌شب ٢١ خرداد ماه قطع شده بود، از ساعت هشت و نيم امشب، آغاز بكار كرد. مقامات رژيم تا كنون مسائل امنيتي را عامل قطع سرويس پيامك اعلام كرده بودند.

بیانیه میرحسین موسوی
میرحسین موسوی در بیانیه شماره ۹ خود گفته است: "از این پس ما دولتی خواهیم داشت که از نظر ارتباط با ملت در ناگوارترین شرایط به سر می‌برد و اکثریتی از جامعه، که اینجانب نیز یکی از آنان هستم، مشروعیت سیاسی آن را نمی‌پذیرد."
وی با گفتن این که: "نظامی که ۳۰ سال به اعتماد مردم متکی بود، نمی‌تواند یک شبه قوای امنیتی را جایگزین این نقطه اتکا کند"، سال‌ها خشم فروخورده مردم را نادیده می‌گیرد، و مدعی می‌شود که یک شبه نارضایتی مردم از جمهوری اسلامی شکل گرفته است.
در ادامه، می‌گوید: "امنیت نظام ما در گروی" بازسازی اطمینان آسیب‌دیده مردم است و "امنیت نظام ما در گروی چنین کاری است."
و به مردم هشدار می‌دهد: "مبادا کسی فریب شعارهای ساختارشکنانه را بخورد." و به نهادهای رژیم نصیحت می‌کند: "به همه نهادهای تصمیم‌گیر در نظام توصیه می‌کنم که چون شورای نگهبان عمل نکنند و مجاری را برای اصلاح اشتباهات باز بگذارند، زیرا که بسته شدن این راه، تهدید ساختارشکنی را به عنوان تنها بدیل مطرح خواهد کرد، و این بدیلی است که همه ما هزینه سنگین آن را می‌دانیم و قاطعانه با آن مخالفیم."

نگرانی حافظان رژیم از انقلاب مردم
مبارزه و مقاومت مردم در خیابان‌ها در روزهای اخیر تعداد زیادی از سردمداران رژیم را نگران کرده و آن‌ها را واداشته با "نصیحت" و ذکر "ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی" مردم را آرام سازند. آنان می‌کوشند با انداختن تقصیر جنایات رژیم در روزهای اخیر به گردن جناح مقابل، خود و جمهوری اسلامی را از خشم مردم در امان نگاه دارند. در زیر دو نمونه از آن را برای اطلاع شما می‌آوریم:
- محمد خاتمی در دیداری با خانواده‌های دستگیرشدگان که اکثرا فعالان سیاسی و روزنامه نگاران و وکلا بودند، گفت: "گرچه من هم مانند شما نگران عزیزانی که دستگیر شده‌اند هستم و از مرگ تعداد زیادی از هموطنانمان داغدار، اما نگرانی اصلی همه ما از میان رفتن اعتماد مردم به عنوان بزرگترین پشتوانه و سرمایه نظام است... بخش قابل توجهی از مردم به دعوت ما به صحنه آمدند اما با این نتیجه و این برخوردها مطمئن باشید دیگر نه ما می توانیم با اطمینان کسی را به حضور در صحنه دعوت کنیم و نه دیگر کسی حرف ما را خواهد پذیرفت."
- گفتگوی کدیور با اشپیگل:
کدیور در گفتگو با اشپیگل گفته است، شاه در پایان فقط در فکر حفظ رژیم خود بود، خامنه ای هم امروز جز این فکر نمی کند.

شپیگل: در حال حاضر، تهران در قیاس با تظاهرات انبوه هفته های گذشته، آرام بنظر می رسد. آیا ما شاهد آغاز پایان مقاومت هستیم - یا شاهد آغاز پایان عمر رژیم اسلامی؟
کدیور: این دولت مذهبی عمرش به پایان رسیده است. حقوق مردم ایران لگدمال می‌شود، میهن من در راه حرکت به سوی یک دیکتاتوری نظامی است. رفتار پرزیدنت احمدی نژاد شبیه رفتار طالبان است. و آقای خامنه‌ای رهبر مذهبی کشور سرنوشت خود را به سرنوشت احمدی نژاد گره زده است و این یک اشتباه بزرگ اخلاقی و سیاسی است.

نام دیگر سرکوب وحشیانه مردم از نظر مزدوران جمهوری اسلامی
شبکه ایران در مطلبی به تاریخ ۹ تیر ۱۳۸۸ با عنوان آرامش "عقلانیت" در شهر، پس از آشوب "احساسات" نوشته است: "پس از گذشت بیش از دو هفته از انتخابات و اعلام نتایج قطعی، خیابان‌های پایتخت روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد، بر خلاف هفته اول بعد از انتخابات؛ درست مثل عقلانیت پس از احساسات... تحلیلگران سیاسی معتقدند با گذشت زمان و افت فضاسازی‌های احساسی، کم کم فضای عقلانیت بر جامعه حاکم شد؛ پس از پاسخ‌دهی به شبهات انتخاباتی از طریق رسانه‌ها، فضای احساسی به فضای عقلانی تبدیل شد؛ البته در نبود احساسات غلیان یافته.
این فضای منطقی اکنون چنان بر جامعه حاکم شده است که بر خلاف پیش‌بینی اطرافیان میرحسین موج دومی از اعتراضات پس از اعلام نتایج بررسی‌های شورای نگهبان به وجود نیامد؛ آگاهی مردم افزایش یافته است و رفتارهای احساسات محور کاهش.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate









Keine Kommentare: