Donnerstag, 30. Juli 2009




ویژه نامه خبری شماره ۵۸ سازمان فدائیان (اقلیت) ۷ مرداد ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
شکایت از شکنجه‌گران و قاتلان
سایت نوروز از قول یک مقام قضایی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داده است که در پی تعطیلی شکنجه‌گاه کهریزک و تائید شکنجه‌ها و فجایعی که بر زندانیان در آنجا گذشته است، برخی از زندانیان آزاد شده و همین‌طور خانواده‌های جان‌باختگان این قتل‌گاه به مراجع قضایی مراجعه و اقامه دعوا کرده‌اند. آنان خواهان مجازات قاتلین فرزندان‌شان شده‌اند.

کانون نویسندگان ایران: مسببین کشتارهای اخیر باید مجازات شوند
کانون نویسندگان ایران در آخرین بیانیه خود خواستار مجازات مسببین کشتارهای اخیر شده و نوشته است:
مردام داغ‌دیده و آزاده!
دستگیری، ضرب و شتم، شکنجه و کشتار وحشیانه ی مردم معترض چنان ابعاد گسترده یی یافته و وجدان عمومی را چنان جریحه‌دار کرده که حتی صدای کسانی را درآورده است که خود در این جنایت کم سابقه شریک جرم‌اند، در روزهای آغازین این سرکوب گمان می رفت که شمار جان باختگان، دستگیرشدگان و ناپدیدشدگان چندان زیاد نباشد. البته سانسور خبری و تحریف واقعیتِ این کشتارها در پیدایش این تصور بی تاثیر نبود، اما به تدریج روشن شد که شمار قربانیان به مراتب بیش از آن است که تصور می‌شد. ابتدا به بسیاری از خانواده‌هایی که با مراجعه به دادسرا و زندان پی گیرِ سرنوشت وابستگان خود می‌شدند گفته می‌شد که دستگیرشدگان به زودی با قرار تامین آزاد خواهند شد. اما چندی نگذشت که به جای آزادی، اجساد قربانیان را تحویل خانواده‌ها دادند. ولی در واقع، قربانیان یا در خیابان‌ها با شلیک مستقیم گلوله از پا درآمده‌اند یا در اثر ضرب و شتم، تجاوز و شکنجه‌های بربرمنشانه در زندان‌ها، کلانتری‌ها، خانه‌های مخفی و ... جان باخته‌اند یا نیمه جان به بیمارستان‌ها برده شده و در آن جا به خانواده‌ها تحویل شده‌اند.
هم از این روست که با روشن شدن ابعاد پشت پرده ی این جنایت های عظیم، اکنون خواست معرفی و مجازات آمران و عاملان این کشتار به خواست عموم مردم تبدیل شده است. کانون نویسندگان ایران که از جمله‌ی نخستین نهادهای آزادی‌خواه است که این خواست را مطرح کرد، اکنون در کنار مردم همان خواست را به گونه‌یی قاطع‌تر، صریح‌تر و شفاف‌تر مطرح می کند: مسببان کشتارهای اخیر در هر رده و مقامی باشند باید به مردم معرفی شوند و در دادگاه صالح به مجازات برسند.
کانون نویسندگان ایران
۶ مرداد ۱۳۸۸

خانواده‌های بازداشت‌شدگان: امیدواریم هر چه زودتر سرنگون شوید و روسیاهی‌تان را ببینیم
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی پس از اعلام خبر آزادی ۱۴۰ نفر از دستگیرشدگانف امروز بیش از ۲۰۰ تن از اعضای خانواده‌ها در جلوی دادگاه انقلاب تجمع کرده و منتظر اعلام اسامی شدند.
در مقابل زندان اوین نیز حدود ۱۰۰ نفر از خانواده‌ها جمع شده و خواهان ملاقات با عزیزان‌شان بودند.
نزدیک به ساعت ۱۰ صبح فقط اسم ۳۰ نفر برای قرار کفالت اعلام شد، در نتیجه خانواده‌ها به خشم آمدند و در داخل و بیرون دادگاه انقلاب اسلامی، خامنه‌ای را به باد ناسزا گرفتند و می‌گفتند: این هم اسلام‌شان، چقدر دروغ، چقدر انتظار، چقدر توهین و تحقیر.
در مقابل اوین نیز مادری عصا به دست می‌گفت: اگر فرزندم را کشته‌اید، اگر مسلمانید، حداقل جنازه‌اش را تحویلم دهید. خانواده‌ها با دیدن این صحنه به خشم آمده و می‌گفتند: خامنه‌ای، احمدی‌نژاد امیدواریم به عزای تک تک بچه‌هایتان بنشینیند، امیدواریم هر چه زودتر سرنگون شوید و روسیاهی‌تان را ببینیم.

در اردوگاه مرگ کهریزک چه می‌گذشت
بازداشتگاه کهریزک، سوله‌ای به مساحت تقریبی ۲۰۰ متر مربع و واقع در شهر ری در سال ۱۳۸۳در آنچه طرح جمع آوری اراذل و اوباش خوانده شده بود، توسط نیروی انتظامی و برای نگهداری دستگیرشدگان این طرح استفاده شد. از همان زمان تعدادی از فعالان حقوق بشر و انجمن دفاع از حقوق زندانیان به نحوه بازداشت و برخوردها اعتراض داشتند.آنچه در زیر می‌خوانید، گفت و گویی است با حنیف مزروعی، روزنامه نگار، وبلاگ نویس و عضوی شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی، درباره بازداشتگاه کهریزک
"بازداشتگاه مستقیما تحت نظر اطلاعات ناجا یا همان نیروی انتظامی است. کهریزک در جنوب تهران در وسط بیابان واقع شده است. براساس آنچه ما شنیده‌ایم حدود دو سه سوله در این منطقه قرار دارد. داخل هر سوله ۲۰ کانتینر یا ۱۰ کانیتر وجود دارد... در حوادث اخیر گفته می شود که بین ۲۰ تا ۴۰ نفر را در هر کانتینر به زور جای می‌دهند. این در حالی است که در هر کانتینر بیشتر از پنج نفر را نباید جای داد. تنها محفظ هوایی این کانتینرها یک سوراخ کوچک است که هوا از آن وارد می شود... براساس گفته کسانی که آزاد شدند، نور مستقیم آفتاب به این کانتینرها می‌تابد و هوای داخل آن بسیار گرم است. به لحاظ بهداشتی نیزوضعیت بازداشت شدگان نامناسب است.
آمار متفاوتی از تعداد بازداشت شدگان در کهریزک منتشر شده است، اما حنیف مزورعی می‌گوید در بیشترین حالت حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این بازداشتگاه زندانی بودند که این آمار با توجه به مشکلات بهداشتی و فضای این مرکز بسیار زیاد است. او در مورد دستور خامنه‌ای در مورد تعطیلی این بازداشتگاه می گوید: "قبل از اعلام خبر تعطیلی بازداشتگاه، کهریزک ۱۰ روز است که تعطیل شده است و طبق آخرین اطلاعات حدود ۴۰ نفر از باقی ماندگان به زندان اوین منتقل شدند."
این روزنامه نگار با اشاره به برخورد خشن با بازداشت شدگان در کهریزک می گوید: "گفته شده که بازداشت شده‌ها را با انواع کابل و شلنگ مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند، همچنین گفته می‌شد که بازداشت شدگان روز ۱۸ تیرماه را در آنجا لخت کرده، پس از اینکه آب فشار قوی روی آن‌ها گرفته‌اند، آن‌ها را با شلنگ و کابل کتک زدند."
به گفته مزروعی، قوه قضائیه نظارت مستقیمی بر این بازداشتگاه نداشت، بلکه اطلاعات ناجا این بازداشتگاه را اداره می کرد.

زندان طبقه منفی چهار وزارت کشور
کاظم جلالی، مخبر کمیسیون امنیت ملی نیز به وجود زندان منفی طبقه چهار در زیر زمین وزارت کشور اعتراف کرد.
او در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره این زندان گفت: "بله من هم این موضع را شنیده‌ام که بهتر است اسم نبریم، از این مکان‌های غیر قانونی چندین مورد شنیده‌ایم که حتما به وضعیت آن‌ها رسیدگی می‌کنیم." از زمان افشای این شکنجه‌گاه دانشجویان بازداشت شده کوی دانشگاه، نزدیک به یک ماه و نیم است که می‌گذرد.

در برخی بازداشتگاه‌ها حتا نام زندانیان ثبت نمی‌شود
بازداشتگاه کهریزک، یکی از بدنام‌ترین بازداشتگاه‌ها و در واقع قتل‌گاه بازداشت شدگان ظاهراً به علت "غیر استاندارد بودن" بسته شد، اما از گوشه و کنار ایران، گزارش‌های متعددی در مورد سایر بازداشتگاه‌های مخفی می‌رسد. ما برای اطلاع شما، چند نمونه را ذکر می‌کنیم.
یکی از این بازداشتگاه‌ها، پاسارگاد واقع در جنوب غربی تهران است. این بازداشتگاه، که قبلاً کارخانه اسلحه‌سازی بوده است، متعلق به سپاه است و هیچ نهاد قضایی به آن دسترسی ندارد. در این مکان نیز تعدادی کشته شده‌اند. به گفته‌ِ مزورعی، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس: "در بعضی از مراکز سپاه یا بازداشتگاه پاسارگاد در جنوب غربی تهران حتا اسم بازداشت شدگان نیز ثبت نمی‌شود."
این روزنامه‌نگار افزود: "یکی از دوستان ما که روزنامه‌نگار است، چند وقت پیش بازداشت شده بود و در این بازداشتگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفت. برای پاسخگویی به یک سئوال به قدری سرش را به میز می‌کوبیدند که از حال می‌رفته است."
مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر نیز از ده‌ها بازداشتگاه ثبت نشده دیگر در تهران خبر می‌دهد: زندان پاسارگاد، بازداشتگاه افسریه، بازداشتگاه ۶۶ سپاه. او می‌گوید: "در حوادث اخیر، حتا ادارات حراست نهادها، اقدام به تشکیل بازداشتگاه مستقل برای خود کردند. هر که را می‌گرفتند مدتی نگاه می‌داشتند، شکنجه می‌کردند و بعد تحویل دیگران می‌دادند." او یادآوری کرد که مسئولیت زندان‌های سپاه بر عهده خامنه‌ای است.

یک بازداشت‌گاه مخفی دیگر
ندا نیوز گزارش داده است: "طبق گزارشات رسیده از یک سری افراد وابسته به دادگستری تهران تعدادی از دستگیر شدگان در جریان تظاهرات و اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در منطقه‌ای حوالی شهر لوشان (ظاهرا در پادگانی نظامی) نگهداری می‌شوند و تحت نظر هستند و کسی از وضعیت آن‌ها خبر ندارد و تاکنون کسی از وجود چنین زندانی آگاهی پیدا نکرده است. این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی مدعی هستند کلیه معترضین در زندان‌های شهرهای مربوط به خود به سر می‌برند و وضعیتی مطلوب دارند و تعداد آن‌ها بسیار اندک می‌باشد در حالی که تمام نقاط ایران زندانیان زیادی در محل‌های نامعلوم از جمله این مکان در لوشان واقع در جاده قزوین رشت محبوس می‌باشند.
چرا پاسخ نمي‌دهند؟
مادر هنگامه شهيدی، روزنامه‌نگار بازداشتی روز گذشته خبر داد كه به او اطلاع داده‌اند، دخترش در بند عمومی زندان اوين نيست. همين امر نيز نگرانی‌های او را افزايش داده است. می‌گويد كسی پاسخ نمی‌دهد كه كجاست. با اخباری كه اين روزها مي‌شنويم، خصوصا برخی وقايع، نگرانی‌ها دو چندان شده است.

در خواست استادان دانشگاه تهران برای آزادی دكتر عرب
بيش از ۴۰ نفر از استادان دانشكده دامپزشكی دانشگاه تهران، با انتشار يك نامه درخواست كردند كه دكتر عرب، رئيس بخش داروسازی دانشكده دامپزشكی آزاد شود. اين نامه خطاب به فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران نوشته شده است. دكتر عرب به دليل شركت در مراسم اعتراض به حمله به كوی دانشگاه، بازداشت شده است.

آغاز محاکمات از هفته آینده، اما محاکمه چه کسانی؟
به گزارش ایرنا، کیفرخواست تعدادی از بازداشت‌شدگان صادر شده و محاکمه آن‌ها از روز شنبه آینده آغاز خواهد شد. قرار است ۲۰ نفر از بازداشت‌شدگان به اتهاماتی نظیر "ارتباط مستمر با گروهک تروریستی نفاق"، بمب‌گذاری"، "حمل سلاح گرم"، "حمل نارنجک جنگی"، "حمله هدفمند به نیروهای انتظامی و بسیجیان"، "حمله هدفمند به مراکز دانشگاهی و نظامی"، "ارسال تصویر برای رسانه‌های دشمن"، "سازماندهی اوباش و اغتشاش‌گران"، و "ایراد خسارت به اموال و امکان دولتی و عمومی اعم از تخریب و تحریق بانک‌ها و منازل مسکونی" محاکمه شوند. گویا در میان این گروه، بهائیان نیز وجود دارند.
از اتهامات مضحکی مثل "ارسال تصویر برای رسانه‌های دشمن" که بگذریم، با خواندن این لیست اتهامات، مردمی که خود شاهد توحش و جنایات نیروهای انتظامی، بسیجیان، لباس شخصی‌ها، و سپاه و وزارت اطلاعات بودند، از خود خواهند پرسید به راستی چه کسانی قرار است محاکمه شوند؟!

تاکنون هویت ۷۸ نفر از جان‌باختگان شناسایی شده است
هرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به نقل از "کمیته بین‌المللی علیه اعدام" فهرستی از جان‌باختگان اعتراضات اخیر را منتشر کرده که شامل نام ۷۸ نفر می‌شود. این کمیته در گزارش خود نوشته است: "در جریان خیزش انقلابی مردم در ایران، نیروهای سرکوبگر رژیم جنایتکار اسلامی به وحشیانه‌ترین شکلی دست به قتل عام مردم چه در خیابان‌ها و چه در بازداشتگاه‌ها زدند. کشتار مردم معترض و به تنگ آمده از حکومت اسلامی، به ویژه بعد از سخنرانی علی خامنه‌ای در ۲۹ خرداد که رسماً فرمان سرکوب خونین اعتراضات مردم را صادر کرد، ابعاد به مراتب گسترده‌تری یافت. بر اساس گزارشات تکمیلی رسیده بخش زیادی از جان‌باختگان در روزهای بعد از ۲۹ خرداد توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به قتل رسیده‌اند."

روایت قتل چند جان باخته دیگر به دست سرکوبگران رژیم

حسین اختر زند: حسین ۳۲ ساله در اصفهان در روز دوشنبه ۲۵ خرداد هنگامی که از سر کار به سمت دروازه شیراز می‌رفته با حمله بسیجی‌ها روبرو می‌شود. او و چند تن دیگر وارد ساختمان مجتمع پزشکان می‌شوند، حسین و یک نفر دیگر که نامش معلوم نیست در طبقه سوم به دست بسیجی‌ها می‌افتند و مزدوران رژیم آن‌ها را پس از ضرب و شتم به پایین پرتاب می‌کنند. مأموران می‌کوشند از رساندن حسین به بیمارستان جلوگیری کنند، اما مردم موفق می‌شوند و او را با آمبولانس به بیمارستان می‌برند. او روز بعد در مقابل چشمان مادر و خواهر و برادرانش جان می‌بازد. به گفته‌ی یکی از پرستاران، او قطع نخاع شده و هیچ جای سالمی در بدنش نبود.
نیروهای امنیتی به خانواده‌اش اصرار داشتند که او بر اثر سهل‌انگاری از پشت بام به زمین افتاده و حتا یکی از مزدوران سپاه در یک سخنرانی اعلام کرد که مرگ وی بر اثر استعمال مواد مخدر بوده است. اما آثار ضرب و شتم روی دست چپ، پای چپ و راست، کمر، پهلو و پارگی عمیق دست راست و نیز شهادت افرادی که فریادهای حسین را می‌شنیدند، ثابت می‌کنند که حسین اختر زند بی‌رحمانه به قتل رسیده است.

حسین اکبری: شانزده ساله، در ۲۵ خرداد حوالی میدان انقلاب دستگیر می‌شود. در ۳۱ تیر با خانواده‌ی او که همه جا را به دنبال او گشته بودند، تماس گرفته می‌شود و خواسته می‌شود برای تحویل جسد به بیمارستان امام خمینی مراجعه کنند. مرگ این جوان بر اثر ضربه مغزی بوده و روی بدنش آثار ضربات باتوم دیده می‌شود. تاریخ دقیق مرگ او مشخص نیست.

مهدی قائد رحمتی: یکی دیگر از کشته‌شدگان حوادث اخیر است که در حوالی ایستگاه مترو نواب در ۳۱ خرداد ساعت ۱۸ ربوده شده بود.

منصور قوجازاده: جوانی اهل خوی در تظاهرات تهران توسط لباس‌شخصی‌ها به قتل رسید. این خبر را یکی از دوستانش به اطلاع رسانده است. وی گفته، من مدت‌ها بود که او را ندیده بودم تا آن که یکی دو هفته پیش اعلامیه مرگ او را شهر دیدم و بعد از پرس و جو، فهمیدم که بر اثر ضرب و شتم به قتل رسیده است. کفن و دفن وی بسیار آرام صورت گرفت، چون خوی شهر نسبتا کوچکی است و کنترل امنیتی راحت‌تر است.
سعید عباسی: سعید عباسی، ۲۷ ساله، از کسبه‌ی محله‌ی سلسبیل بوده که روز ۳۰ خرداد بر اثر اصابت گلوله به سرش در مقابل چشم پدر و سایر مغازه‌داران جان باخته است. جسد او در مقابل دریافت پول و عدم شکایت به خانواده‌اش تحویل داده شده است. در ضمن تعدادی مأمور نزد خانواده عباسی رفته و از آن‌ها می‌خواهند نام او را به عنوان بسیجی ثبت کنند تا از مزایای خانواده شهید بودن استفاده کنند که با عکس‌العمل شدید آن‌ها روبرو می‌شوند.

سرکوب در کردستان هم‌چنان ادامه دارد
به گزارش آژانس ایران خبر، از روز سه‌شنبه ۳ مرداد مأمورین رژیم به روستاهای مختلف پیرانشهر رفت و به بهانه جمع‌آوری اطلاعیه و تراکت خانه‌های روستائیان را تفتیش می‌کنند. تاکنون چند تن از جوانان را بازداشت شده و تعدادی نیز به پایگاه‌های بسیج فراخوانده شده و تهدید شده‌اند.
هم‌چنین روز سه‌شنبه ۶ مرداد، نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در نقده مغازه‌داران خیابان "پیرانشهر" را احضار کرده‌اند. علت احضار، تعطیلی مغازه‌های آنان در روز ۲۲ تیر ماه بوده است. مأمورین به آنان اخطار کرده‌اند که در صورت تعطیلی مجدد مغازه در آینده با آن‌ها برخورد خواهد شد.

عراقی: هر کس که جلوی نظام بایستد با او برخورد می‌کنیم
عراقی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: با کسی تعارف نداريم هر کس که جلوی نظام بايستد با او برخورد می‌کنيم. البته مردم نیز از قبل می‌دانستند و حتا طی اعتراضات اخیر با پوست و گوشت خود این را تجربه کردند. اما معلوم نیست، چرا وقتی پای پاسخ‌گویی در برابر این "برخوردها" پیش می‌آید، مدعی هستند که ما نبودیم و "اغتشاش‌گران" و "عوامل بیگانه" مردم را دستگیر کردند و شکنجه کردند و کشتند.
او در ضمن مرگ ندا آقا سلطانی را یک برنامه از پیش تعیین شده خواند.

افراط مامورين در حفظ نظام جمهوری اسلامی!
احمد مقدم، مزدور فرمانده نيروی انتظامی اعلام داشت، كه تا كنون ۴۴۰ نفر از مردم از نيروهای انتظامي شكايت كرده‌اند، و به ٣٠٠ نفر از آن‌ها نيز خسارت پرداخت شده است. بالاخره اين مزدور سركوبگر مجبور شد، بپذيرد، از طرف مزدوران خساراتی به مردم وارد آمده و گفت كه البته بعضی از مامورين در تعقيب تظاهركنندگان خسارت‌هایی را به مردم وارد كردند و افراط‌گری‌هایی داشتند.
ماجرای خروج ۵ / ۱۸ میلیارد دلار از ایران چیست؟
در دسامبر سال ۲۰۰۸، نخست‌وزیر ترکیه، اردوغان خبر داد که مبلغی پول بالغ بر ۵ / ۱۸ میلیارد دلار وارد این کشور شده است. این مبلغ هنگفت به صورت ۵ / ۷ میلیارد دلار پول نقد و ۲۰ تن شمش طلا بوده است.
اکنون پس از گذشت چند ماه یک تاجر ایرانی به نام اسماعیل صفاریان نصب مدعی شده است که این پول‌ها به او تعلق دارد. وکیل این فرد به خبرنگار کانال خبری ترکیه گفته است که تمامی کدها و ارقام متعلق به موکل او بوده که از بانک مرکزی ترکیه اخذ شده است. طبق این اخبار ضد و نقیض معلوم نیست که آیا پول وارد ترکیه می‌شده است یا خارج. اگر به گفته نخست‌وزیر ترکیه تکیه کنیم، این پول وارد این کشور شده است.
حالا سوال اين‌جاست كه دولت ايران چگونه مجوز خروج چنين مبلغ هنگفتي را به همين راحتی‌‌ داده است و چرا خبری از این موضوع در خبرگزاری‌های ایران نیست.
لینک زیر ویدئویی از اخبار یک خبرگزاری ترکیه‌ای درباره این موضوع است:

http://www.kanaldhaber.com.tr/HaberDetay.aspx?haberid=48131&catid=36

کروبی و موسوی برای برگزاری مراسم چهلم جان باختگان به بهشت زهرا می‌روند
به گزارش چند سایت خبری، پس از عدم ارائه مجوز از سوی وزارت کشور برای تجمع در مصلای تهران برای برگزاری مراسم چهلم جان‌باختگان اخیر، موسوی و کروبی اعلام کردند که "بر مزار شهدای ۳۰ خرداد" حاضر خواهند شد. این مراسم عصر پنج‌شنبه ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.
مادر سهراب اعرابی نیز نیز پیش از این اعلام کرده بود که در مراسم مصلای تهران حاضر خواهد شد.

اعتصاب غذای در پایگاه اشرف
اعضای مجاهدین واقع در پایگاه اشرف، در اعتراض به حمله نیروهای عراقی به این پایگاه و ضرب و شتم آنان دست به اعتصاب غذا زدند. آنان خواهان خروج نیروهای عراقی از اشرف و آزادی افراد گروگان گرفته شده، انتقال حفاظت از اشرف به نیروهای آمریکایی، حضور وکلا و سازمان‌های مدافع حقوق بشر و نماینده شورای امنیت ملل متحد، و محاکمه عاملان حمله به قرارگاه می‌باشند.
شورای ملی مقاومت در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در پی این حمله، چهار نفر کشته و ۳۰۰ نفر مصدوم شده‌اند. مریم رجوی نیز در ۴ مرداد اعلام کرده بود که بعضی از ساکنان اردوگاه حاضرند به ایران بازگردند به شرطی که از دستگیری، تعقیب و شکنجه و اعدام در امان باشند و سازمان ملل متحد، صلیب سرخ و دولت‌های آمریکا و عراق، تعهد ایران به رعایت موارد فوق را تأیید و تضمین کنند.
علی لاريجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، حمله دولت عراق را به پادگان اشرف را قابل تقدير دانست و گفت: هر چند که اين اقدام دولت عراق دير هنگام است اما قابل تقدير است.

مراسم تنفیذ حکم احمدی‌نژاد، ۱۲ مرداد برگزار می‌شود
ایرنا گزارش داده است که صبح روز دوشنبه ۱۲ مرداد مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد با شرکت شخصیت‌های کشوری و لشکری و جمعی از میهمانان خارجی در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شود.
قرار است مراسم تحلیف نیز ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.
این در حالیست که بسیاری احتمال می‌دهند در روز ۱۴ مرداد تظاهرات عظیمی برگزار شود و حتا نمایندگان مجلس ارتجاع نیز هشدار داده‌اند که برگزاری تظاهرات در این روز ممنوع است و با تظاهرات‌کنندگان برخورد خواهد شد.

بحران در شرکت‌های بزرگ صنعتی ایران
ایران خودرو همان گونه که در اخبار دیروز آمده بود، به مرحله‌ای رسیده که قرار است بخشی از اموال این شرکت فروخته شوند. اما گویا این بحران تنها دامن‌گیر ایران خودرو نیست. شرکت صدرا نیز در پایان سال مالی سودی برای پرداخت نداشت.
طبق گزارش‌ها، صنایع تولیدی و صنعتی دیگری مانند آلومینیوم‌سازی ایرالکو که نیمی از آلومینیوم ایران را تولید می‌کند، و برخی شرکت‌های پیمانکاری و شرکت‌های بزرگ صنعتی در بخش‌های مواد غذایی، کشاورزی، پتروشیمی، صنایع تولید لاستیک، قند و شکر نیز با مشکلات مالی شدیدی روبرو هستند و احتمال ورشکستگی آن‌ها می‌رود.
گفته می‌شود به علت وفور کالاهای وارداتی شرکت‌های بسیاری امکان فروش محصولات خود را ندارند و حتا شاید نتوانند بدون کمک دولت، حقوق کارگران خود را بپردازند.
شکی نیست که سران و دست اندرکاران جمهوری اسلامی برای پر کردن جیب خود و اطرافیانشان، هم خود در ورود بی‌رویه کالاها نقش دارند و هم در ازای دریافت رشوه، دست دلالان را برای ورود کالاها به ایران باز می‌گذارند. اما با وجود این نباید فراموش کرد که فقر گسترده مردم و بیکاری نیز نقش بزرگی در این رکود دارد. سطح معیشتی اکثریتی از مردم چنان نازل است که حتا توان خرید کالاهای اساسی برای ادامه زندگی را نیز ندارند، چه رسد به خودرو و...
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
ترور، شکنجه، زندان نابود باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی



به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: