Dienstag, 28. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۵۴ سازمان فدائیان (اقلیت) ۳ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
ادامه بی‌خبری از دستگیرشدگان
فریده غیرت وكیل دو تن از زندانیان، گفت:‌ پس از یک ماه از بازداشت ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه نگار و سردبیر سایت كانون زنان ایرانی و بهمن احمدی اموئی روزنامه‌نگار در منزل‌شان می‌گذرد. اما از آنجا که پرونده‌شان به دادگاه نیامده، امکان دسترسی به آنها و اطلاع از وضعیت‌شان برایم نیست.
همچنین مادر مهسا امرآبادی، هیچگونه خبری از دخترش ندارد، اگر چه بارها كوشیده که بتواند با دخترش ملاقات كند، نتیجه‌ای نگرفته است. مادر هنگامه شهیدی نیز ضمن ابراز نگرانی، می‌گوید اگر سالم و سلامت بود حتما زنگ می‌زد، چرا دیگران به خانواده‌ها زنگ می‌زنند، ولی از او خبری نیست. به هر كجا هم که مراجعه می‌کنیم دست رد به سینه ما می‌زنند. و هیچ پاسخی به ما نمی‌دهند. مادر یکی از زندانیان می‌گوید: از ٢٥ خرداد هیچ اطلاعی از وضعیت پسرم ندارم و هیچ کسی جواب نمی‌دهد و مسئولیت نمی‌پذیرد. این مادر که به شدت نگران پسر ٢٢ ساله‌اش است، گریه امانش نمی‌دهد و در میان گریه می‌گوید: پسر من می‌خواست رای خود را پس بگیرد اما من اکنون حتی نمی‌دانم او کجاست و کجا برده‌اند و چه اتفاقی برای او افتاده است. تهدید می‌کنند که اگر سرو صدا کنید بازداشت‌تان می‌کنیم و این روزها بارها توهین کرده و با خشونت ما را راهی خانه‌هایمان کرده‌اند، در حالی‌که من فقط می‌خواهم از پسرم خبری بگیرم. پدر یکی از بازداشت‌شدگان می‌گوید که از وضعیت دختر ١٧ ساله‌اش هیچ اطلاعی ندارد. او که از عدم پاسخگویی مسولان به شدت عصبانی است، می‌گوید: دختر من به همراه دوستانش در بهارستان بوده که به اتفاق یکی از دوستانش بازداشت شده است. وی می‌افزاید: چند تن از دوستان دخترم شاهد بازداشت او و دوستش بوده‌اند اما نام او نه در لیست زندان اوین است نه در لیستی که اینجا به دیوار چسبانده‌اند و کسی هم پاسخی نمی‌دهد.
خانواده‌های بازداشت‌شدگان اخیر که یا در تظاهرات و یا در یورش لباس‌شخصی‌ها به منازل‌شان بازداشت شده‌اند هر روز از ساعت ۷ الی ۱۱ شب در مقابل زندان اوین تجمع می‌کنند تا شاید خبری از عزیزان‌شان دریافت کنند. این خانواده‌ها بارها مورد هتاکی و توهین مسولان قرار می‌گیرند اما همچنان در مقابل زندان اوین می‌نشینند تا شاید عزیزانشان جزو آزادشده‌ها باشد و یا خبری هر چند کوتاه کسب کنند و نام فرزندان‌شان را در لیست زندان ببینند. هر روز لیستی از بازداشت‌شدگان بر دیوار دادگاه انقلاب و لیستی دیگر بر دیوار زندان اوین چسبانده می‌شود و هر روز از صبح تا پایان ساعت اداری خانواده‌ها در مقابل دادگاه انقلاب تجمع می‌کنند و از مسولان این دادگاه خواستار روشن شدن وضعیت فرزندان‌شان می‌شوند. علی‌رغم اظهارات مقامات قضایی و رئیس پلیس مزدور تهران مبنی بر آزادی اکثر بازداشت‌شدگان پس از انتخابات ٢٢ خرداد، خانواده‌های بسیاری از زندانیان پس از روزها و هفته‌ها سرگردانی بین دادگاه انقلاب و زندان اوین هیچ‌گونه خبری از عزیزانشان ندارند. از سوی دیگر، طی روزهای گذشته گروهی از کسانی که با قرار کفالت یا وثیقه آزاد شده بودند مجددا بازداشت شده‌اند. ماموران نظامی شبانه به منازل این افراد یورش برده و آنان را از رختخواب بیرون کشیده و با خود برده‌اند. آنان در پاسخ به اعتراض خانواده‌ها فقط گفته‌اند که این بازداشت‌ها برای تکمیل پرونده صورت می‌گیرد.

تجمع خانواده‌های بازداشت‌شدگان تظاهرات اخیر مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین
به گزارش آژانس خبری ایران، امروز سوم مرداد از ساعت ۸ الی ۱۲ ظهر حدود ۱۶۰ نفر از خانواده‌ها که اکثرا مادران بازداشت‌شدگان بودند در مقابل دادگاه انقلاب دست به تجمع اعتراضی زدند. تعدادی از مادران بخصوص آنهایی که از زمان دستگیری فرزندان‌شان از آنها خبری نداشتند فریاد می‌زدند و می‌گفتند حداقل یک نفر از دفتر قاضی جنایتکار حداد(حسن زارع دهنوی) پاسخگوی ما باشد که آیا فرزندان‌شان زنده هستند یا نه؟ و می‌گفتند از این همه انتظار و دروغ و وعده و وعید خسته شده‌اند. خانواده‌های معترض فریاد می‌زدند که با جوان‌های ما چکار می‌كنید که بعد از چند وقت جنازه‌های آنها را تحویل می‌دهید شما از رژیم شاه و ساواک آنهم بدتر هستید و خامنه‌ای و احمدی‌نژاد را نفرین می‌كردند.
خانواده‌های افرادی که اسامی آنها را برای قرار کفالت و وثیقه از طرف دادگاه انقلاب خوانده می شد می‌گفتند تا فرزندشان آزاد و وارد منزل نشوند حرف‌ها و وعده‌های مسئولین قوه قضاییه و دادگاه را باور نمی‌كنند. با توجه به دستگیری تعدادی که بدون دلیل و خودسرانه برای دومین بار بازداشت شده‌اند این نگرانی برای خانواده‌ها ایجاد شده که ممکن است فرزندان‌شان مجددا بازداشت شوند. برای اخاذی هر چه بیشتر خانواده‌ها امروز از طرف کارکنان دادگاه انقلاب گفته شده است که پرونده فرزندانتان سنگین است بروید 2 میلیون پول وکیل بدهید.
امروز همچنین حدود ۱۰۰ نفر از خانواده‌ها در مقابل زندان اوین دست به تجمع اعتراضی زدند. خانواده‌ها ضمن اعتراض و فریاد خطاب به مسئولین جنایتکار زندان می‌گفتند اگر راست می‌گویید و فرزند ما در زندان و زنده است یا ملاقات بدهید یا این‌که اجازه تماس بدهید که مطمئن باشیم و صدای آنها را بشنویم. اما هیچکس پاسخگوی خانواده‌ها نبوده و آنها را به بیداد گاه انقلاب پاس می‌دادند. با توجه به این‌که هر چند وقت یكبار خبر جان باختن یکی از دستگیر‌شدگان در داخل زندان شنیده می‌شود در صورتی که ابتدا به خانواده وی خبر دستگیری در زندان از طریق مسئولین زندان داده شده بود. این امر باعث نگرانی بیشتر آنها شده.

آغاز اعتصاب غذای زندانی سیاسی سابق
" کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)": گروهی از زندانیان سیاسی سابق، اعتصاب غذای دو روزئی‌ را در وانکور و برلین آغاز کردند. شرکت‌کنندگان در این اعتصابات‌، ضمن ابراز همبستگی با زندانیان سیاسی، خواهان توجه جهانیان به وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر در ایران هستند. شرکت‌کنندگان در اعتصاب‌غذا با انتشار دو بیانیه جداگانه، خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و ممنوعیت هر نوع شکنجه در زندان‌های جمهوری اسلامی شدند. یکی دیگر از خواسته‌های اعتصاب‌کنندگان لغو بدون قید و شرط مجازات مرگ در ایران است.
در بیانیه‌‌هائی که از سوی اعتصاب‌کنندگان انتشار یافته، آمده است که اعتصاب غذا برای اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی، به ویژه دستگیرشدگان رویدادهای اخیر است. در این بیانه‌های اسامی ده‌ها نفر، که در این دو اعتصاب غذا به طور فعال شرکت دارند، اعلام شده است. تاکنون صدها تن نیز پشتیبانی خود را از هر دو اعتصاب غذا اعلام کرده‌اند.
ده‌ها سازمان حقوق‌بشری، همچون عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق‌بشر و بسیاری از انجمن‌های سیاسی و فرهنگی ایرانی و خارجی نیز از جمله حامیان این اعتصاب غذا به شمار می‌آیند. اعتصاب غذای وانکور و برلین با اختلاف چند ساعت، از روز جمعه (۲۴ ژوئیه) آغاز شده و تا صبح یکشنبه (۲۶ ژوئیه) ادامه خواهد داشت.

حکومت نظامی اعلام نشده در ارومیه
بنابر اخبار رسیده از ارومیه، نیروهای امنیتی رژیم كماكان دست به بازداشت مردم می‌زنند، روز گذشته نیز نزدیک به ٥٠ نفر در محله‌های ترزیلو، فرهنگیان، شهرك ولیعصر و دانشگاه، دستگیر و به مکان نامعلومی برده شده‌اند. در پی درگیری مسلحانه و حمله مزدوران به یک خانه در هفته گذشته، شب‌ها ایست بازرسی در خیابان‌ها و جاده‌ای منتهی به ارومیه برپا شده است.

نام یک جانباخته دیگر
رامین رمضانی، بیست ساله، در تظاهرات بر اثر اصابت ٣ گلوله، جان باخت. پس از یک ماه از جانباختن‌اش، پیکر بی‌جانش را مزدوران به خانواده تحویل دادند، خانواده رامین، تحت حفاظت شدید نیروهای امنیتی، رامین را در بهشت زهرا به خال سپردند. گفته می‌شود رامین ساكن شهر برگن در نروژ بوده است، و برای تعطیلات به ایران رفته بود.


ادامه احضار دانشجویان
طبق اخبار رسیده تا كنون ٦٣ دانشجوی دانشگاه‌های تهران، سمنان، تبریز و مشهد به كمیته انضباطی احضار شده‌اند. این دانشجویان رسما از طرف دانشگاه و به صورت كتبی به كمیته‌های انضباطی فراخوانده‌ شده‌اند. همچنین در برخی از دانشگاه‌ها تعدادی از فعالین دانشجوئی به صورت شفاهی و یا با درج نام‌شان در تابلوی اعلانات، به كمیته‌های انضباطی احضار شده‌اند.

خبر ای-میلی:
گفته می‌شود، که عده‌ای از بازداشت‌شدگان روزهای اخیر، را به محلی در خیابان شورآباد تهران در نزدیکی بهشت زهرا منتقل كرده‌اند. این مکان قبلا محل نگهداری معتادان و محل به اصطلاح ترك اعتیاد آنها بوده است. در این مکان گودال‌هائی وجود دارد، که بازداشت‌شدگان را درون آنها انداخته و مدتها بدون آب و غذا، در وضعیت اسفناكی نگه می‌دارند.

جلوگیری از برگزاری مراسم
مادر ندا یکی از جان‌باختگان، چهارشنبه شب در جمعی از فعالان جنبش زنان و اعضای خانواده‌های دستگیر شده، خبر داد که به دستور رسمی وزارت اطلاعات مساجد، از برگزاری مراسم توسط خانواده جان‌باختگان، منع شده و اجازه این كار را ندارند. وی همچنین گفت، پس از لغو مراسم ختم ندا در مسجد جعفر صادق، واقع در سید‌خندان، تالار بهشت‌زهرا با برگزاری مراسم در زمان صرف شام موافقت كرده، اما اندکی بعد مامورین حراست بهشت زهرا نامه‌ای را از طرف وزارت اطلاعات به خانواده ندا نشان داده‌اند که در آن تصریح شده بود هیچ کدام از کسانی که در درگیری‌های بعد از انتخابات كشته‌شده‌اند، در مساجد حق برگزاری مراسم را ندارند.

شیوه شنود از گوشی تلفن‌های دستی خاموش
شبکه تلویزیونی بخش عربی بی‌بی‌سی، به تشریح چگونگی شنود از تلفن‌های همراه حتی در حالتی که خاموش هستند، پرداخت. «امروز گوشی‌های تلفن همراه مورد توجه بسیاری از دزدان و نفوذگران قرار گرفته است. در جهان بسیاری از نفوذگران به جای فعالیت در زمینه رایانه‌های شخصی و لپ تاب‌ها، در زمینه نفوذ در گوشی‌های تلفن همراه فعالیت می‌کنند. بعضی از پیام‌ها یا فایل‌هایی که برای کاربران گوشی تلفن همراه ارسال می‌شود، حاوی نرم افزارهای جاسوسی است. نفوذگران با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانند به اطلاعات شخصی موجود در گوشی تلفن همراه دسترسی پیدا کنند. افرادی که پست الکترونیکی خود را با گوشی تلفن همراه چک می‌کنند، با خطر بیشتری روبه‌رو هستند. زیرا باز کردن نامه‌های الکترونیکی می‌تواند باعث نصب شدن این برنامه‌ها روی گوشی تلفن همراه افراد شود. با نصب این برنامه، اطلاعات شخصی کاربران برای دزدان و نفوذگران ارسال می‌شود. بعضی از این نرم افزارهای جاسوسی به عنوان نرم افزار مقابله با جاسوسی معرفی و عرضه می‌شود. دولت‌ها، شرکت‌ها یا افرادی که به دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی افراد هستند، می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزارها بدون آگاهی یافتن کاربر، به اطلاعات شخصی وی دسترسی پیدا کنند. متاسفانه کاربران فرهنگ لازم برای استفاده از گوشی‌های تلفن همراه را ندارند. اصلی‌ترین خطر برای دارندگان گوشی تلفن همراه، باز گذاشتن بلوتوث این گوشی‌ها است. نرم افزارهایی وجود دارد که می‌تواند حتی در صورت خاموش بودن یا "آف لاین" بودن گوشی تلفن همراه، به کار خود ادامه دهد. این بسیار خطرناک است که فرد تصور می‌کند، گوشی تلفن همراه وی خاموش است و خطری ندارد، اما در عمل گوشی او در دسترس نفوذگران است. امکان ردیابی و شناسایی محل افراد حتی در صورت خاموش بودن گوشی تلفن همراه یا استفاده نکردن از آن هم، وجود دارد. بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌هایی را برای حمایت از اطلاعات شخصی کاربران و مقابله با نرم افزارهای جاسوسی عرضه می‌کنند. کاربران می‌توانند از این برنامه‌های ضدجاسوسی استفاده کنند و همواره آنها را به روز نگهدارند»

مجوز آریاتور قبلا نیز لغو شده بود
چند سال قبل، مجوز پرواز شركت هواپیمائی آریاتور، که روز گذشته در فرودگاه مشهد سانحه آفرید، لغو شده بود. پس از آن، این شركت با نام آریاقشم مجوز پرواز گرفته و عموما در منطقه جنوب كشور مشغول پرواز بود. امروز صبح نیز مسافرانی که با این شركت هوائی قصد مسافرت از مشهد به شیراز را داشتند، بدون هواپیما در فرودگاه مشهد سرگردان هستند.

ادامه جمع‌آوری ماهواره‌ها
در پی جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره در اکثر شهر های ایران، جزیره كیش نیز از این امر بی نصیب نمانده و از روز گذشته، مامورین انتظامی رژیم سركوبگر جمهوری اسلامی، در این جزیره نیز آغاز به جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره كردند.

وضعیت امنیتی در تهران
امروز بار دیگر، همچون اکثر روزهای گذشته، اکثر میادین و خیابان‌های اصلی شهر تهران در تصرف نیروهای رنگارنگ سركوبگر رژیم جمهوری اسلامی می‌باشد. هدف نیروهای مزدور، ایجاد جو رعب و وحشت، و جلوگیری از تجمع مردم می‌باشد.


ترور، شکنجه، زندان نابود باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
مرگ بر جمهوری اسلامی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: