Dienstag, 14. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۴۲ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۲ تیر ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
هشدار امنیتی: نکات امنیتی هنگام گفتگوی تلفنی
اگر در طول مکالمات خود به موارد زیر برخورد کردید، هشیار باشید شاید مکالمات شما تحت کنترل است، اگر:
- مکالمات دارای اکوی بیش از حد هستند و صدای شما یا طرف مقابل اکو می‌شود.
- صدایی مانند صدای باد یا خش خش در مکالمه به گوشتان خورد.
- بیش از چندین بار دچار خطای به اصطلاح خط رو خط شدن شدید.
- اس ام اس‌های‌تان به مقصد نمی‌رسد یا اگر می‌رسد، شماDelivery دریافت نمی‌کنید.
این موارد لزوماً نشانه‌های یک شنود غیرقانونی نیستند، اما بسیاری از مکالمات تحت شنود گاهی دچار این اختلالات می‌شوند (البته فقط در ایران!).
بهترین راهکار، تحریم اس ام اس اپراتورهای ایرانی (چه همراه اول و چه ایرانسل) است. اگر نمی‌توانید تحریم کنید، عدم استفاده از کلمات و حرف‌های مورد نظر نیروهای اطلاعاتی در مکالمات و اس ام اس‌ها را جدی‌تر بگیرید. کلماتی مثل "خامنه‌ای"، "کودتا" یا هر کلمه‌ای که فکر می‌کنید ممکن است حساسیت‌آفرین باشند. همچنین اگر گوشی‌تان قابلیتEncryption برای اس ام اس را دارد، حتما آن را فعال کنید.

اعتصاب عمومي در كردستان
از صبح امروز اكثر شهرهاي كردستان، به حالت كاملا تعطيل درآمده است. مردم روستاها نيز كه معمولا براي خريد و فروش به شهر مي‌آيند، امروز از رفت و آمد به شهر خودداری كردند. طبق گزارش‌های رسيده، در مهاباد، نقده، اشنويه، پيرانشهر، بوكان و سقز تمامي مغازه‌ها بسته‌اند. اگر چه صبح امروز در برخي از شهرها منجمله مهاباد، مامورين امنيتي رژيم سعي كردند با شكستن قفل مغازه‌ها، جلوی اعتصاب را بگيرند، ولی شکست خوردند.

ادامه اعتراضات شبانه
شب گذشته نيز همچون شب‌های قبل مردم از ساعت ١٠ شب با رفتن پشت بام خانه‌ها، شعار مي‌دهند. گفته مي‌شود كلانتري ۱۳۵ منطقه آزادی در تهران طي نامه‌اي به هيات مديره مركزي شهرك اكباتان، آنان را تهديد كرده است كه در صورت تكرار اين كار در شب‌های آينده، ضمن شناسایی خانه‌ها با آن‌ها طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

تجمع كارگران اخراجي اميركبير
صبح امروز، كارگران اخراجي شركت "ندا" به منظور دريافت مطالبات خود مقابل سازمان تبليغات اسلامي تجمع كردند. ٢ سال پيش در پي تغيير مديريت انتشارات اميركبير، شركت ندا، عامل توزيع كتاب‌هاي اين موسسه انتشاراتي منحل و تمام ۴۰ كارگر بيكار شدند. اين كارگران بين ۴‌ تا ۱۵ سال سابقه كار در شركت ندا، داشته‌ و نزديك به دو سال است كه براي دريافت مطالبات خود بارها به انتشارات اميركبير مراجعه كرده‌اند، ولي تمام اين اقدامات بي‌نتيجه بوده است.

مادر سهراب اعرابی: من سکوت نخواهم کرد
امروز با شرکت صدها نفر مراسم خاکسپاری سهراب اعرابی برگزار شد. این جوان ۱۹ ساله از ۲۵ خرداد مفقودالاثر بود و خانواده‌اش با وجود مراجعات مکرر به نهادهای مختلف رژیم، ۲۶ روز از او بی‌خبر بود تا آن که روز شنبه ۲۰ تیر ماه از مسئولین قضایی خبر کشته شدن وی را دریافت کرد.
در مراسم خاکسپاری سهراب علاوه بر خانواده و مردمی که برای اعلام همدردی شرکت کرده بودند، لباس شخصی‌ها هم حضور داشتند. مأمورین انتظامی به خانواده سهراب گفته بودند که مراسم باید بدون شعار و هر چه سریع‌تر پایان یابد، در غیر این صورت اقدام به دستگیری مردم خواهند کرد.
مادر سهراب در مراسم خاکسپاری فرزندش فریاد می‌کشید: "من سکوت نخواهم کرد.... آن‌ها در تمام این روزها مرا بازی دادند. پسر من کشته شده بود و به من نمی‌گفتند..."
پس از خاکسپاری شرکت کنندگان برای ابراز همدردی خود به خانه سهراب رفته و در آن جا مراسم را ادامه دادند.
اخبار دستگیری‌ها و قتل را به اطلاع عفو بین‌الملل برسانید
عفو بین الملل از مردم خواسته است، اطلاعات خود را در باره دستگیری‌ها، قتل‌ها و دیگر موارد نقض حقوق بشر در ایران به هر زبانی که مایل هستند به نشانی‌های زیر بفرستند. این سازمان هم‌چنین اعلام کرده است در مورد تمام اطلاعات به صورت محرمانه عمل خواهد شد.

iranalert@amnesty.org
iran.alerts@googlemail.com

اعتراض در سرنوشت زندانیان تأثیر دارد
عبدالکریم لاهیجی نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر در مصاحبه‌ای با رادیو فردا اعلام کرد که دو نهاد در کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل وجود دارند که مراجع بین‌المللی قانونی برای رسیدگی به چنین وضعیتی هستند، یکی گروه تحقیق درباره بازداشت‌های خودسرانه و یکی تحقیق درباره ناپدیدشدگان قهری.
او در ادامه گفتگو افزوده است: "در لیستی که روز چهارشنبه گذشته به این دو نهاد دادیم، ما فقط توانستیم ۱۷۲ تن را قاطعانه معرفی کنیم که در محل کار یا خانه‌شان بازداشت شده‌اند و هویت آن‌ها مشخص است که شامل روزنامه‌نگار، وکیل، فعال حقوق بشری و سایرین است.
ما فراخوانی هم پس از آن خطاب به خانواده‌های زندانیان دادیم که می‌توانند از طریق ایمیل یا نامه ما را در جریان بازداشت یا ناپدید شدن زندانیشان بگذارند و ظرف پنج روزی که این نامه منتشر شده، ده‌ها نامه رسیده و اسامی که اصلاً جزو لیست ۱۷۲ نفری نیست به ما گزارش شده است."
او در پاسخ به سؤالی اعتراض را مؤثرتر از سکوت دانست و گفت جمهوری اسلامی از سکوت برای فشار بیش‌تر بر زندانیان استفاده می‌کند.

هدف از بازداشت‌ها "اعتراف‌گیری" است
کمیته پی‌گیری بازداشت‌های خودسرانه روز یکشنبه در تازه‌ترین اطلاعیه خود ضمن ارائه آمار جدید از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر گرفتن اعتراف از آن‌ها را "مهم‌ترین هدف مسئولان" دانسته است.
کمیته پی‌گیری در این اطلاعیه از "رواج انواع شکنجه‌های جسمی و روانی برای اخذ اعترافات جعلی از متهمان" بار دیگر ابراز نگرانی کرده است.
این کمیته تعداد بازداشت‌های خودسرانه را طبق آخرین آمار، ۴۰۰۰ نفر اعلام کرده و گفته است: "البته بخشی از آن‌ها به مرور آزاد شده‌اند."
این کمیته همچنین برخلاف نظر رئیس پلیس تهران که تعداد بازداشتی‌های روز ۱۸ تیر، پنج‌شنبه گذشته، را اندک خوانده بود می‌گوید: "بر اساس فهرستی که مقامات زندان اوین داده‌اند" ۱۷۸ نفر در این روز بازداشت شده‌اند.

تجمع اعتراضي پزشكان
صبح امروز نزديك به ٢٠٠ تن از اعضاء هيات علمي، پزشكان و دندانپزشكان دانشگاه علوم پزشكي تهران، در محوطه بيمارستان شريعتي يك تجمع اعتراضي برگزار كردند. اين تجمع در اعتراض به موج سركوب و دستگيري فعالان سياسي برپا شده بود. تجمع با چند سخنراني كوتاه و خواندن يك قطعنامه، پايان يافت.

تهران
روز گذشته بار ديگر نیروهای مزدور بسیجی در تعدادی از خيابان‌های تهران گشت‌های بازرسی بپا کرده بودند. در یکی از این خیابان‌ها، خیابانی کاشانی، نرسیده به جنت‌آباد، بازرسی ماشين‌ها باعث ترافيك سنگين در اين خيابان‌ شده بود.

احضار احمد عسگری به دادسرا
در ادامه فشار روزافزون به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، گفته مي‌شود، دادسراي انقلاب براي ارائه برخي توضيحات، احمد عسگري را طي يك نامه كتبي و تماس تلفني، احضار كرده است. احمد عسگري از نويسندگان روزنامه كارون و حيات نو مي‌باشد.

احضار دانشجويان به كميته انضباطي
بنا به گزارش‌هاي رسيده از قزوين، با آغاز تعطيلي دانشگاه‌ها و پايان امتحانات، نزديك به ٣٠ دانشجو، به كميته انضباطي فراخوانده‌ شده‌اند. همچنين دانشجويان تهديد شده‌اند، در صورت عدم مراجعه به كميته انضباطي، احكام انضباطي دريافت خواهند كرد. در تظاهرات روزهاي اخير نيز بيش از ١٩ دانشجو و ٥ استاد دانشگاه‌هاي قزوين دستگير شده بودند. اين افراد چند روز گذشته پس از سپردن وثيقه آزاد شده‌اند.
همچنين ١٦ دانشجوي دانشگاه صنعتي بابل، به كميته انضباطي اين دانشگاه احضار شده‌اند. شوراي صنفي دانشجويان اين دانشگاه طي يك نامه به رئيس دانشگاه، به اين شيوه برخورد اعتراض كرده و از مسئولين دانشگاه درخواست كرده است كه سريعا در رابطه با لغو احضاريه‌ها و پيگيري وضعيت دانشجويان زنداني، اقدامات لازم انجام بگيرد.

انتقال يك زنداني به بيمارستان
گفته مي‌شود پيمان عارف، فعال دانشجوئي و دانشجوي ستاره‌دار در حالي كه بيش از ٣ هفته در بازداشت به سر مي‌برد. روز گذشته به بيمارستان سپاه منتقل شده است. عارف در پي احضارش توسط دادسراي نظامي دست به اعتصاب غذا زده بود، و پس از انتقال به دادگاه انقلاب به اعتصاب خود پايان داده بود. از آخرين وضعيت وي پس از انتقال به بيمارستان اطلاعي در دست نمي‌باشد.

تداوم بازداشت دانشجويان
پس از گذشت بيش از ٣ هفته از بازداشت گسترده دانشجويان در دانشگاه‌هاي مختلف، براي دو دانشجوي دانشگاه بابل قرار وثيقه ٣٠ ميليون توماني صادر شده است. ولي ۵ دانشجوي اين دانشگاه كماكان در مكان نامعلومي زنداني هستند، و هيچگونه اطلاعي از وضعيت آن‌ها در دست نمی‌باشد.
روز گذشته نيز دو فعال دانشجویی دانشگاه مازندران، با سپردن وثيقه آزاد از زندان بابل آزاد شدند. كماكان از وضعيت ٣ فعال دانشجویی ديگر اين دانشگاه خبری در دست نيست.

پنج سال زندان، برای خواندن قرآن به سبکی دیگر
محسن نامجو، كه سال گذشته آياتي از قرآن را به صورت موزيكال اجرا كرده بود، به ٥ سال زندان محكوم شد. در پي شكايت، افرادي از محسن نامجو، در ١٧ خردادماه، شعبه ١٠٨٣ دادگاه عمومي شهر تهران، بدون حضور نامجو، تشكيل جلسه داده و در ١٣ تيرماه حكم خود را صادر كرده است. اتهامات وارده به نامجو شامل توهين به مقدسات، اجراي تمسخرآميز آيات قران و بي‌حرمتي نسبت به كتاب مقدس مسلمانان جهان، مي‌باشد.

دستگيری مديرعامل پرشين بلاگ
روز گذشته مهدی ابوترابي، مدير عامل گروه سايت‌هاي پرشين بلاگ دستگير و به مكان نامعلومي منتقل شد. وي همچنين در سال ١٣٨٦ نيز براي مدتي بازداشت شده بود.

اخبار خارجی

تهدید کارگران فرانسوی به انفجار کارخانه در صورت عدم دریافت مطالبات خود
کارگران کارخانه‌ی نیوفابریس فرانسه با گذاشتن کپسول‌های گاز در مرکز برق کارخانه، سرمایه‌داران رنو و پژو را تهدید کردند در صورتی که بدهی خود را نپردازند، کارخانه را منفجر خواهند کرد تا این کنسرن‌ها جنس‌های خود را هرگز دریافت نکنند. کنسرن‌های رنو و پژو که به نیوفابریس سفارش لوله اگزوز و دیگر لوازم یدکی خودرو را داده بودند، از اوایل سال ۲۰۰۸ بدهی خود را به این کارخانه نپرداخته و به این ترتیب ۳۶۶ کارگر کارخانه که برای تولید این قطعات با قرارداد موقت استخدام شده بودند، حقوق و مطالبات خود را دریافت نکردند. کارگران تا ۳۱ ژوئیه به سرمایه‌داران این کنسرن‌ها مهلت داده‌اند.

مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate








Keine Kommentare: