Donnerstag, 23. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۵۲ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
برگزاری مجمع عمومي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران علیرغم انحلال آن توسط رژیم
انجمن صنفي روزنامه‌نگاران قصد دارد امروز مجمع عمومی ساليانه و فوق‌العاده برگزار كند. در اين مجمع عمومي بازرسان جديد انتخاب مي‌شوند. سايت‌های وابسته به رژيم امروز متن يك سند را به چاپ رساندند، كه در آن نوشته شده كه وزارت كار و امور اجتماعي در تاريخ ۴ تير ١٣٨٧، انجمن صنفي روزنامه‌نگاران را منحل كرده است و در نتيجه اين انجمن وجود ندارد كه بتواند مجمع عمومی برگزار كند. تا لحظه تنظيم خبر، اطلاع جديدی در اين رابطه به دست نيامده است.

اعلام حمايت خبرنگاران افغان، از خبرنگاران ايرانی
نزديك به ٣٠ خبرنگار روزنامه‌های افغانستان طی يك نامه سرگشاده از دولت ايران خواستند، كه حقوق خبرنگاران و قوانين بين‌المللی را رعايت كرده و خبرنگاران بازداشتی را بدون قيد و شرط آزاد كند.

افزايش نرخ بيکاری
اكونوميست در تازه‌ترين گزارش خود اعلام كرد كه نرخ بيكاری ايران در سال جاری به ۹ / ۱۲ درصد افزايش خواهد يافت. اين واحد اطلاعات اقتصادی در گزارش ماه ژوئن ۲۰۰۹ خود نرخ بيكاری را ۵ / ۱۲ درصد اعلام و پيش‌بينی كرد كه اين شاخص‌ها در سال جاری به ترتيب ۲۵ ميليون نفر و ۹ / ۱۲ درصد خواهد بود.

حمله به اقليت‌های مذهبی
به گزارش رسيده از شهر گناباد، صبح امروز تعدادی از دراويش سلسله نعمت‌الهی در مقابل دادستانی تجمع كرده و خواستار آزادی خانواده حسين پاياب شدند. حسين پاياب روز يكشنبه ٢٨ تيرماه در زندان جان سپرد. پس از مراسم خاك‌سپاريش در گورستان شهر بيدخت، دادستانی گناباد دستور دستگيری همسر، دو فرزند و يكی از بستگان آن‌ها را صادر كرده بود. روز گذشته جلوی زندان مراسم يادبودي براي وي برپا شد، كه با تهديد مقامات امنيتي روبرو شده بود. امروز صبح نيز از ساعت ده و نيم عده‌ای از دراويش مجددا جلوی دادسرا تجمع كرده و خواستار آزادی زندانيان شدند. تجمع امروز نيز مورد حمله نيروهای سركوبگر قرار گرفته و ٣٠ نفر تاكنون دستگير و به مكان نامعلومی منتقل شده‌اند.

دستگيری‌ها در كردستان
به گزارش آژانس خبری موكريان، روز گذشته در شهر مهاباد، احمد بحری صاحب امتياز ماهنامه مهاباد، در محل كارش دستگير شد. مزدوران امنيتی رژيم همچنين محل كار وی را بازرسی كرده و هيچ‌گونه دليلی برای بازداشت وی ارائه ندادند.
بنا بر اخبار رسيده، همچنين رضا رفيعی روزنامه‌نگار آزاد و حسن شيخ‌آقائی روزنامه‌نگار و كاريكاتوريست كرد، نيز دستگير شده و به مكان نامعلومی منتقل شده‌اند. علت دستگيری اين دو روزنامه‌نگار كرد نيز مشخص نمی‌باشد.

دو فعال دانشجویی ديگر دستگير شدند
بعد از ظهر روز گذشته دو فعال دانشجویی دانشگاه نفت، توسط نيروهای مزدور امنيتی دستگير شدند. شجاعي‌زاده و موسی‌وند، از فعالين دانشجویی دانشگاه نفت اهواز در تهران دستگير و به مكان نامعلومی منتقل شدند. گفته می‌شود كه پيش از اين نيز تعدادی از نيروهای لباس شخصي به خانه موسی‌وند رفته و خانواده‌اش را تهديد كرده بودند كه پسرشان بايد خود را به مقامات انتظامی معرفی كند. پس از نمايش انتخاباتی هفت فعال دانشجویی از دانشجويان اين دانشگاه در روزهای ٦ و ١١ تير دستگير شده بودند، كه نزديك به دو هفته پيش همگی با قيد ضمانت آزاد شدند.
همچنين خبر رسيده كه امير حجتي دانشجوی ارشد معماری دانشگاه بهشتی در روز ٢٣ خرداد، در خيابان اميرآباد دستگير شده و همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

احضار دانشجويان به كميته انضباطي
بنا بر اخبار رسيده ١١ دانشجوی دانشگاه بوعلی در همدان، به كميته انضباطی فراخوانده شده‌اند. ۵ تن از اين فعالين دانشجویی روزهای قبل از زندان آزاد شده بودند و هم اينك مجددا بايد به كميته انضباطی مراجعه كنند.
وعده آزادی دستگیرشدگان پس از مراسم تحلیف
شنیده شده که منابع قضایی و امنیتی به تازگی به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان اعلام کرده‌اند اکثر زندانیان پس از مراسم تحلیف احمدی‌نژاد آزاد می‌شوند.
این خبر نشان می‌دهد که تمام ادعاهای رژیم در مورد "جرایم" این دستگیرشدگان واهی است و ادامه دستگیری آن‌ها تنها به علت ترس رژیم از اعتراضات مردمی است و می‌کوشد به این ترتیب بخشی از معترضان را حداقل تا انجام مراسم تحلیف در زندان نگاه دارد. علاوه بر این خانواده‌ها را نیز با وعده و وعید سر می‌دواند تا آرام‌شان کند و از اعتراضات آن‌ها بکاهد.

اعتصاب غذای دو زندانی
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی، بابک دادبخش در اعتراض به فشارهای و اذیت و آزارها، جدا کردن از سایر زندانیان سیاسی و ادامه بازداشت خود در زندان مرکزی اردبیل دست به اعتصاب غذا زده است.
از شیوه های شناخته شده بازجویان وزارت اطلاعات و قاضی‌های دادگاه انقلاب است که تمامی راه‌ها و حقوق اولیه زندانی را سلب می کنند و آن‌ها را در شرایطی قرار می‌دهند که به اعتصاب غذا روی آورند.
همین گروه، گفته است بنا به گزارشات رسیده از بند ۱ زندان گوهردشت کرج، از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی که از روز ۲۳ تیرماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد هیچ خبری در دست نیست.
پیگیری‌های خانواده وی برای ملاقات و کسب اطلاع از وضعیت و شرایط او تا به حال بی نتیجه بوده است. تا قبل از شروع اعتصاب غذا، بهروز جاوید طهرانی تحت شکنجه‌های وحشیانه و غیر انسانی قرار داشت. بارها با زدن دست‌بند و پابند و چشم‌بند به یکی از اتاق‌های شکنجه برده شد و به صورت گروهی او را تحت شکنجه‌های جسمی قرار دادند. در اثر ضربات باتوم بدنش کبود و زانویش متورم شده و به سختی راه می‌رفت. همچنین کلیه‌های وی دچار آسیب جدی شده بود. شکنجه‌گران او عبارتند از علی حاج کاظم رئیس زندان که به دستور وی به این شکنجه‌گاه منتقل شده است، علی محمدی معاون زندان، کرمانی و نبی‌الله فرج‌نژاد رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان، خادم رئیس بند ۱ زندان همراه با تعدادی از پاسدارها. سعید شیخان، بازجوی وی نیز بارها به بهروز گفته است که قصد کشتن او را دارد.

هراس رژیم از سرنگونی از زبان وابستگان رژیم
عبدالله نوری، وزیر کشور سابق، در مقایسه شرایط فعلی کشور با سال‌های میانی دهه پنجاه، در دیدار با خانواده جلایی‌پور، گفت: آن موقع هم اصلا کسی باور نمی‌کرد که با این مبارزات محدود، یک روزی بیاید که شاه با آن که نمی‌خواهد اما مجبور شود از مملکت برود. وی اعتراضات کنونی را بسیار جدی، گسترده و حتا نگران‌کننده توصیف کرد.
دستغیب نیز در پیامی گفته است: "به کار بردن سلاح سرد و یا احیاناً گرم و زندان ... نه تنها نفعی ندارد که ضرر هم خواهد داشت و معنی حفظ نظام این نیست و این گونه نمی‌شود اسلام و انقلاب را حفظ کرد. این قبیل رفتارها دور نمودن مردم از نظام و اسلام است." این مرتجع قرون وسطا گویا هنوز نفهمیده است که مردم سال‌هاست که از "نظام و اسلام" دور شده‌اند و این خشم کنونی مردم از رژیم یک شبه به وجود نیامده است.

چند جان‌باخته ديگر
ميثم عبادي ١٧ ساله، روز ٢٣ خرداد در فلكه صادقيه تهران از ناحيه شكم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر جراحات وارده جان باخت. پيكر اين جانباخته در بهشت زهرا به خاك سپرده شده است.
فهيمه سلحشور ٢٥ ساله، روز يكشنبه ٢٤ خرداد در اثر ضربات باتوم به سرش در ميدان وليعصر دچار خونريزي داخلي شده و پس از انتقال به بيمارستان به علت جراحات وارده جانباخت. جسم بی‌جانش روز ٢٧ خرداد در قطعه ٢٦٦ بهشت زهرا به خاك سپرده شد.
رامين قهرمانی (بهزاد) روز ٢٦ تير بر اثر ضربه باتوم به سرش در خيابان‌های اطراف دانشگاه، جان باخت.
مسعود هاشم‌زاده: "در پائين شادمان تعداد زيادی نيروهای انتظامی در مقابل مردم بودند و درگيری‌هايی وجود داشت. در کوچه‌های اطراف هم تعدادی از نيروهای مختلف با لباس پلنگی، سبز و بعضاً شخصی استقرار داشتند. من همان جا با مسعود آشنا شدم و يک ساعتی بود که با هم بوديم. از شادمان وارد مستعانيه شديم و به طرف خيابان زنجان می‌رفتيم. پنج- شش نفر بوديم. مسعود در وسط خيابان راه می‌رفت و من کمی جلوتر و در کنار بودم. چند نفر از نيروها با لباس سرتاسر سبز تيره در ميانۀ کوچه با فاصلۀ حدوداً صد متر از ما ايستاده بودند. آن‌ها اسلحه داشتند. يکی از آن‌ها اسلحه را رو به زمين گرفت و شليک کرد. مسعود فرياد زد مشقيه! نترسيد. بلافاصله پس از اين سخن بود که يکی از آن نيروها که قد کمی کوتاه داشت و کمی هم چاق بود زانوانش را خم کرد و با اسلحه‌اش که شايد کلاشينکف قنداق تاشو بود به سمت مسعود نشانه رفت و شليک کرد. مسعود به پشت به زمين افتاد. يکی ديگر از سربازان به سمت کسی که شليک کرده بود رفت به پشت او زد و با اشاره به مسعود با حرکت دست گفت چکار کردی؟ و بعد همگی با عجله وارد کوچه‌ای که از مستعانيه به سمت پائين می‌رفت شدند. من به سرعت بالای سر مسعود رفتم و با کمک افرادی او را به سوی درمانگاه برديم. عده‌ای از مردم فيلم می‌گرفتند. من بين راه شايد پس از کم‌تر از دو دقيقه ديدم چشم‌های مسعود بالا رفت و بدنش سنگين شد. احساس کردم تمام کرد. درمانگاه نزديک بود. وقتی رسيديم و پزشک آمد ديگر مسعود زنده نبود." (از وبلاگ گلجه)

عکس‌های رسواگر
رسانه‌های دولتی طی سفر احمدی‌نژاد به مشهد، گزارش داده بودند که سیصد هزار تا یک میلیون نفر به استقبال احمدی‌نژاد رفته‌اند، در حالی که خبرنگاران مستقل همان زمان خبر دادند که اتوبوس‌های حامل خانواده نظامیان و کارکنان طرح‌های عمرانی منطقه مرکزی مشهد را پر کرده‌اند. این رسانه‌ها عکس‌هایی هم برای اثبات ادعای خود چاپ کرده بودند که اکنون معلوم شده است، مونتاژیست از عکس‌های سفرهای پیشین احمدی‌نژاد به استان‌های مختلف. عکس‌های ایسنا هم نشان می‌دهد که به جز اتوبوس‌های دولتی و انبوهی از گاردهای محافظ کسی در خیابان‌ها نیست. علاوه بر آن، نکته جالب، آثار تخم مرغ و گوجه فرنگی‌هایی است که بر بدنه اتومبیل وی به چشم می‌خورند.

خزعلی: امروز بحران نیست، فقط هوا کمی آلوده است!
خزعلی در اجلاس سالانه هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: "آن چه امروز برای ما لازم است، تجلیل ولایت فقیه است و اگر از آن بگذریم هیچ چیز باقی نمی‌ماند." او درباره اوضاع جاری گفت: "شرایط امروز بحرانی نیست، بلکه الان آلودگی پیدا شده، مانند آلودگی هوا که بر اثر گرد و خاک ایجاد می‌شود و به زودی هم فرو می‌ریزد."!

مقتدا صدر: ایران از شرایط عراق سوء استفاده می‌کند
پس از مدت‌ها سکوت، مقتدا صدر روحانی جنجالی عراق که برای سفری به سوریه رفته است، طی سخنانی از کشورهای عرب خواست حضور خود را در عراق پررنگ‌تر کنند تا سایر کشورها از جمله ایران از شرایط ناامن عراق استفاده نکنند.
صدر گفت: نبود اعراب در عراق موجب ایفای نقش ایران و دیگر کشورها در عراق شده است. امیدوارم اعراب نقش خود را در قبال عراق ایفا کنند تا دست دیگر کشورها را در عراق قطع کنند.

ترور، شکنجه، زندان نابود باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
مرگ بر جمهوری اسلامی





به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: