Montag, 20. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۴۹ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۹ تیر ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

فراخوان به تظاهرات به مناسبت روز همبستگی جهانی با مردم ایران
این پیام از سوی فعالان داخل کشور ارسال شده است:
شنبه سوم مرداد، روز همبستگی جهانی با جنبش مردم ایران
همراه با فراخوان سه سازمان بین‌المللی حقوق بشر برای حمایت جهانیان از مردم ایران ما ملت ايران نيز با حضور خود در خيابان‌ها ( شنبه ۳ مرداد ساعت ۱۸) صدای رسای مظلوميت ايرانيان را به گوش جهانيان مي‌رسانيم. محل‌های تجمع بعدا اعلام خواهد شد. سه‌شنبه ۳۰ تیر، گردهمايی در میدان هفت تیر تهران.

وبلاگ هواداران جبهه متحد دانشجویی
جبهه متحد دانشجویی فراخوان زیر را برای شرکت در تظاهرات ۳۰ تیر صادر کرده است: برای گرامی‌داشت یاد همه شهدای راه آزادی و همگام با دعوت جبهه ملی ایران و سایر نیرو های دموکرات و آزادیخواه، روز سه شنبه ۳۰ تیر ساعت ۵ پس از ظهر در میدان ۷ تیر گرد هم می‌آییم تا به سمت ابن بابویه حرکت کنیم.

شیوه جدید استمرار اعتراضات شبانه
فعالین حقوق بشر و دمکراسی گزارش داده‌اند که جوانان شیوۀ جدیدی را در اعتراضات شبانه بکار می‌برند. در این شیوه علاوه بر شعارهایی مثل الله اکبر و "مرگ بر دیکتاتور" که از بام‌ها داده می‌شود، جوانان موتورسوار در کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی شروع به شعار دادن می‌کنند. یکی از محلاتی که این شیوه در آن به کار رفته است، نقاطی از جنت‌آباد و فرحزاد بوده است.
همچنین جمعه شب، مردم در برخي مناطق تهران از جمله آزادی، سيد خندان، ونك، ويلا، ولي‌عصر، جمهوری، فاطمی، مطهری، پونك، ‌صادقيه و فرحزاد در پشت بام‌ها و كوچه‌ها شعار الله‌اكبر و مرگ بر ديكتاتور را سر دادند.
رژیم بار دیگر آثار جنایات خود را در گورستان خاوران از انظار عمومی مخفی نگاه می‌دارد
براساس گزارش های دریافتی تعدادی از کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر تهران بطور پنهانی در بخش‌هایی از گورستان خاوران به خاک سپرده شده‌اند. همچنین خبر می‌رسد تعدادی از این کشته‌شدگان را در قسمت‌های خاصی از بهشت زهرا به خاک سپرده‌اند و در واقع این بخش‌های خاص بهشت زهرا مخصوص مخالفان حکومت است و برخی اعدام‌شدگان سیاسی سال‌های گذشته در این بخش‌ها به خاک سپرده شده‌اند. به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی چنین کاری عدم اجازه به دسترسي سازمان‌های بین‌المللی فعال حقوق بشر در زمینه تعداد کشته شدگان ناآرامی اخیر تهران است و از سوی دیگر جلوگیری از روند دادرسی و پیگیری‌های خانواده‌های جان باختگان این حوادث است. خبرهای موثق حاکی از انجام این کار توسط برخی نیروهای امنیتی است. هرچند صحت و سقم این گزارش هنوز توسط مقامات رسمی تائید نشده است اما بیشتر گزارش‌های دریافتی از مردم بر صحت این موضوع تاکید دارند. به نظر می‌رسد باید از سوی نهادهای فعال حقوق بشری كميته حقیقت‌یابی برای تحقیق و بررسی این موضوع تشکیل گردد. (خبر از آژانس ایران خبر)

شکنجه یکی از بازداشت‌شدگان کر و لال برای گرفتن اعتراف
سایت موج آزادی گزارش داده است که طی بازداشت‌های خیابانی مأمورین امنیتی رژیم، فردی را که کر و لال بوده است، بازداشت کرده بودند. شکنجه‌گران که باور نکرده بودند، این فرد کر و لال است، چندین روز او را شکنجه کرده‌اند تا به "حرفش" بیاورند و سرانجام پس از چند روز با تأیید پزشک مبنی بر کر و لال بودن این فرد، آزادش کرده‌اند.

دستگیری‌ها در سراسر ایران ادامه دارد
آذربایجان: انجمن دفاع از زندانيان سياسي آذربايجان، طي يك گزارش اعلام داشت كه نقض حقوق بشر در مورد آذربايجاني‌ها در ايران در ماه گذشته، همچون ماه‌هاي گذشته ادامه داشته و تعداد زيادي در اين رابطه نيز دستگير شده‌اند. سيما ديدار، وبلاگ نويس و مدير مسئول سابق نشريه دانشجوئي "ياشماق" روز ٢٨ خرداد هنگام مراجعه به زندان براي ملاقات با همسر خود، بازداشت شد. همسر خانم ديدار روز ١ خرداد دستگير شده بود. علي بيكس دانشجوي دكتراي تاريخ و از فعالين سياسي نيز روز ٢٥ خرداد توسط مزدوران سركوبگر جمهوري اسلامي در تهران پس از خروج از خوابگاه در خيابان تخت طاووس، دستگير و به زندان اوين منتقل شده است. بهنام شيخي و محمود اجاقي نيز از فعالين سياسي، روز ١٩ خرداد در اسلامشهر تهران توسط مزدوران وزارت اطلاعات دستگير و به بند ٢٠٩ زندان اوين منتقل شده‌اند. اتهام اين دو فعال شعارنويسی بر روي ديوارهاي محلات اسلامشهر، ذكر شده است. ايلقار موذن‌زاده، فعال سياسي و نويسنده روز ٢٥ خرداد در مشگين‌شهر، توسط مامورين سركوبگر اطلاعات، در محل كارش دستگير شده است. علي فيض نيز از فعالين فرهنگي، روز ١٩ خرداد در مشگين‌شهر دستگیر و بعد از ٢٣ روز با قيد ضمانت آزاد شده است. همچنين در تظاهرات هفته‌های اخير نيز تعداد زيادی از مردم و فعالين سياسی در شهرهای مختلف دستگير شده‌ و پس از چند روز برخی از آن‌ها با گذاشتن وثيقه آزاد شده‌اند.
مهاباد: به دنبال بازداشت تعدادی از شهروندان مهابادی در روزهای اخیر، بر اساس اخبار رسیده به آژانس خبری موکریان، روز گذشته نیز چند تن دیگر از بازاریان این شهر بازداشت شدند. عبدالرحمن سیدی، کریم منده، شم، باقی خاتمی، ایازی، عثمان گلاوی و خدر جوانبخش از جمله این بازداشت شدگان می‌باشند.
این دستگیری‌ها در پی تعطیلی مغازه‌ها و بازار مهاباد در ۲۲ تیر ماه، صورت گرفته است.
اصفهان: فعالین حقوق بشر و دمکراسی گزارش داده‌اند، تعداد زیادی از مردم اصفهان و به خصوص جوانان در سلول‌های انفرادی زندان مرکزی اصفهان تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دارند.
مامورین وزارت اطلاعات به منازل مردم یورش می‌برند و اقدام به دستگیری مردم می‌کنند. در بین دستگیرشدگان کودکان با سنین ۱۵ تا ۱۷ ساله وجود دارد و فک یکی از نوجوانان ۱۷ ساله در اثر شکنجۀ بازجویان وزارت اطلاعات شکسته شده است. تعدادی از جوانان دستگیر شده به بازداشتگاه‌های اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شده‌اند و تحت شکنجه‌های وحشیانه به سر می‌برند. از وضعیت تعدادی از جوانان خبری در دست نیست و ناپدید هستند این در حالی است که بستگان و دوستان آن‌ها شاهد دستگیری آن‌ها در اعتراضات خیابانی بودند. جان آن‌ها در معرض خطر جدی قرار دارد. بازجویان وزارت اطلاعات اصفهان، خانواده‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند تا نام فرزندان دستگیر شده و شکنجه‌های اعمال شده را گزارش ندهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعلام کرده‌اند که جان این زندانیان در خطر قرار دارد از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران شده‌اند.

عدم اطلاع از يك فعال دانشجوئي
علي وقفي از دانش آموخته‌گان كارشناسي ارشد عمران از دانشگاه صنعتي شريف، نيمه شب ٢٩ خرداد در خيابان صادقيه تهران بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل شده است. با وجود گذشت یک ماه، خانواده وی هيچ اطلاعی از وضعيت سلامت و محل نگهداری وی ندارند.

فعال شدن مزدوران گشت "ارشاد"
طي چند روز گذشته مزدوران امنيتي پليس مجددا در پارك‌ها و خيابان‌ها مخصوصا شهرهای شمال كشور و تهران، فعال شده و زنان را در رابطه با نحوه لباس پوشيدن مورد آزار و اذيت قرار مي‌دهند. روز گذشته نيز مزدوران كلانتري ١٤٧ در تهران، جلوی يك دختر را گرفته و وی را مورد ضرب و شتم قرار داده وسپس را بازداشت كرده و به كلانتری منتقل كردند.

محمد كامراني، یکی دیگر از جان‌باختگان
به گزارش آژانس ایران خبر، محمد کامرانی بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از شکنجه روز ۲۵ تیر درگذشت. خانواده او، محمد را در بیمارستان لقمان، در حالی یافتند که نیمه جان و با آثار باتوم و شکنجه بر بدنش به تخت بیمارستان بسته شده بود. آنان سرانجام او را از بیمارستان لقمان مرخص و به بیمارستان مهر منتقل کردند، اما پزشکان تشخیص دادند که بر اثر شدت جراحات، امیدی به بهبودی وی نیست و ۳ ساعت بعد جان باخت.
اعتصاب در کارخانه شکلات فرمند
کارگران کارخانه شکلات فرمند که دو ماه است دستمزد خود را دریافت نکرده بودند، روز ۲۴ تیر دست به اعتصاب زدند. کارفرما با مشاهده این اعتصاب به دست و پا افتاد و به کارگران قول داد تا ۳۰ تیر حقوق‌ها را پرداخت کند، اما کارگران اعلام کردند تا دریافت کامل دستمزدها به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

تحمیل هزینه فساد و بی‌لیاقتی سران جمهوری اسلامی بر دوش مردم
سحام نیوز گزارش داده است، مرکز پژوهش‌ها نرخ‌های متفاوتی را برای نرخ بنزین تعیین کرده است، یکی از آن‌ها ۲۵۰ تومان برای بنزین و ۸۰ تومان برای گازوئیل بود که به گفته یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه کمیسیون طرح تحول اقتصادی به تصویب رسیده است. این قیمت جدید برای تأمین کسر بودجه دولت در سال جاریست. یعنی مردم علاوه بر فشارها و سرکوب‌هایی که روزانه متحمل می‌شوند، بایستی هزینه بی‌لیاقتی دولت و فساد و دزدی‌های سردمداران حکومت اسلامی را نیز از جیب خود بپردازند.

اعتصاب موفق کارگران پلی اتیلن کرمانشاه
سرمایه‌داران شرکت پتروشیمی پلی اتلین کرمانشاه با صدور یک اطلاعیه به تمامی کارگران خبر دادند که باید حتماً در روزهای جمعه به صورت اجباری کار کنند. این تصمیم کارفرما با مخالفت سرسخت و متحد توده‌های کارگر مواجه شد. صبح روز ۲۴ تیر ۲۳۰ کارگر کارخانه دست از کار کشیدند. آنان از پوشیدن لباس کار امتناع کردند و یکصدا اعلام داشتند که تا الغای کامل این دستور به اعتصاب ادامه خواهند داد. ساعاتی پس از شروع اعتصاب مسؤلان شرکت با لمس قدرت کارگران و با مشاهده عزم راسخ و اراده مصمم آن ها برای ادامه توقف کار، خود را مجبور به ابطال حکم پیشین دیدند. سرمایه‌داران اطلاعیه جدیدی صادر کردند، در این اطلاعیه اعلام عقب نشینی نمودند و از کارگران خواستند که به سر کار خود باز گردند. (منبع: اتحادیه آزاد کارگران)

پاکستان يک زندانی بلوچ مخالف را به رژیم تحويل داد
به گزارش خبرگزاری "فرهنگ آشتی" يکی ديگر از مخالفان رژيم (‌موسي بلوچ‌زهي) که در زندان (تربت) بلوچستان پاکستان به سر مي‌برد، به دولت ایران تحویل داده شد.
انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان گزارش داده‌اند که این اولین باری نیست که پاکستان دست به چنین عملی می‌زند. در اواخر خرداد سال گذشته دولت پاکستان چهار بلوچ مخالف رژيم را که در خبرگزاری‌های حکومتی، از جمله "عبدالحمید ریگی" را در فرودگاهی در اسلام‌آباد تحويل مأموران جمهوری اسلامی داد که طبق اطلاعيه دادگستری سيستان و بلوچستان عبدالحميد ريگی به زودی اعدام خواهد شد.
همچنين به گزارش "راديو گوانک بلوچستان" در اسفند سال گذشته پنج نفر ديگر از مخالفين رژيم (ادريس بلوچ - عبدالصبور بلوچ - رياض احمد بلوچ - محمدعلي بلوچ و محمد آشا بلوچ) که در زندان کوئته پاکستان به سر مي‌بردند توسط دولت پاکستان به رژيم جمهوري اسلامي تحويل داده شدند و دو تن آن‌ها (ادريس بلوچ - عبدالصبور بلوچ) در هفته گذشته به همراه يازده تن ديگر در زندان زاهدان دار آويخته شدند.

محاکمه صادق کبودوند
روز گذشته محمد صادق كبودوند، رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان، به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام در مهاباد به دادگاه رفت. كبودوند متهم است از طريق تهيه و توزيع جزوه مربوط به زنان كرد، عليه رژيم سركوبگر جمهوري اسلامي، مبارزه مي‌كرده است. وي مدير مسئول هفته نامه پيام مردم و موسس سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان مي‌باشد. و در اين رابطه قبلا نيز به ١١ سال زندان محكوم شده، و اواخر هفته گذشته از زندان اوين به مهاباد منتقل شده كه در جلسه دادگاه شركت داشته باشد و احتمالا طي روزهاي آينده مجددا به زندان اوين منتقل مي‌شود.

زیمنس در آستانه یک ضرر ۳۰۰ میلیون دلاری به خاطر همکاری با رژیم
به گزارش رادیو آلمان، شرکت زیمنس در آستانه‌ی از دست‌دادن قراردادی بزرگ قرار دارد. شرکت زیمنس - نوکیا، به‌ دلیل فروش تجهیزات کنترل تلفن همراه به دولت ایران، مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته است.
به گزارش "واشنگتن ‌تایمز"، مسئولان حمل‌ونقل لس‌آنجلس روز ۲۳ ژوئیه (اول مرداد) پیرامون قراردادی ۳۰۰ میلیون دلاری تصمیم‌گیری خواهند کرد. این قرارداد برای ساخت ۱۰۰ واگن مترو بسته خواهد شد.
شرکت زیمنس آلمان یکی از شرکت‌های باسابقه و مورد اعتماد در چنین پروژه‌هایی است. اما برخی سیاستمداران ایالت کالیفرنیا و مدافعان حقوق بشر ایرانی، با سپردن قرارداد به این شرکت آلمانی مخالفند. آنان از مقام‌های لس‌آنجلس خواسته‌اند که قرارداد را به شرکت دیگری واگذار کنند.

الشرق الاوسط: بحران کنونى سرآغاز سقوط نظام
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در باره رویدادهای ایران نوشت، اوضاع کنونی بسیار خطرناک است، اصلاح‌طلبان درصدد ایجاد تحولاتی در درون ساختار کنونی نظام هستند، ولی ارگان‌های نظام چنین تحولی را نمی پذیرند و این امر چه بسا منجر به سقوط نظام در ایران شود.
نویسنده مقاله در این رابطه رویدادهای سال ۱۹۷۸ میلادی یعنی یک سال پیش از انقلاب را مثال زد و این که ناآرامی‌ها چگونه آغاز شد که در نهایت به انقلاب ایران و سقوط رژیم گذشته منجر گردید.


ترور، شکنجه، زندان نابود باید گردد

کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: