Sonntag, 5. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۳۳ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۳ تیر ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

وضعیت اضطراری است؛ وقت تلف نکنید!
نامه ارسالی برای نشریه دانشجویی بذر - ۱۲ تیر ۱۳۸۸
در مورد دستگیر شدگان خیزش مردم، خبرهای دهشتناكی از زندان‌های رسمی و بازداشتگاه‌های مخفی و موقتی در گوشه و كنار می‌رسد. شرایط ایجاب میکند که یک جنبش همگانی برای افشای جنایاتی که در حال رخ دادن است و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی فراخوان داده شود. در ایران، خانواده‌های زندانیان سیاسی از قدیم و جدید می‌توانند محرک و هسته مرکزی چنین كاری شوند. ولی در شرایط کنونی خارج از کشور می‌تواند و باید نقش مهمی در این زمینه بازی كند. حتی كارزار سالانه یادبود کشتار ۶۷ می‌تواند به عرصه‌ای برای این جنبش تبدیل شود.
خبرهایی که می‌رسد حاکی از شکنجه‌های وحشیانه و به قصد كشت بر جوانان دستگیر شده در تظاهرات‌ها و همینطور قشرهای دیگر است. علاوه بر این در مورد افراد شناخته شده (اعم از روزنامه نگار یا فعالان ستادهای موسوی و كروبی) فشار به قصد اعتراف را جلو برده‌اند. مساله اصلی این‌ست که در مورد جوانان بی نام و نشان، دارند به سبك آمریکای لاتین جلو می‌روند یعنی پدیده سر به نیست كردن و مفقود‌الاثرها (دسپاراسیدوس). یکی از یک نگهبان اوین که سرباز وظیفه است نقل می‌کرد که در بخش مخصوصی که متعلق به بسیج و اطلاعات سپاه است و هیچكس حق ورود به آنجا را ندارد وحشتناك شكنجه می‌كنند و از صدای فریاد، اعصاب همه ما خرد شده است. و هر صبح زود به طور متوسط ۱۰ جسد از كسانی که زیر شكنجه كشته شده‌اند را با آمبولانس از زندان خارج می‌كنند و به گورهای بی نام و نشان می‌برند.هدف از دستگیری‌های گسترده و كتك زدن‌های عجیب و غریب در معابر و سپس در بازداشت موقت، انتشار این اخبار به قصد مرعوب كردن كل مردم بوده است. یعنی خیلی‌ها را که خودم نمونه‌هایش را دارم، حتی خارج از تظاهرات و فقط بر حسب تیپ یا سن، و شاید هم فقط برای ترساندن عابرانی که صحنه را می‌دیده اند، دستگیر كرده و بعد از ده ساعت كتك زدن و تحقیر و فحش، آزادشان كرده‌اند که بیایند بگویند چه خبر است. اما فقط این روش نیست. این بیشرف‌ها دارند واقعا بر مبنای عكس‌هایی که با دوربین تله از جوانانی که در درگیری‌های اصلی و حوالی مراکز بسیج و مقرهای دولتی بوده‌اند و شعار داده‌اند، از بین دستگیر شدگان گزینش می‌كنند و قصدشان حذف فیزیکی نیروی ضربت خیزش مردم است. در روزهای اخیر ربودن جوانانی که خانه‌های‌شان در جریان شعار دهی شبانه شناسایی شده را شاهد هستیم. قبلا هم گفته شد که اینها می‌خواهند در یک فرجه سه ماهه تا شروع سال تحصیلی که احتمال می‌دهند با دانش آموزان و معلمان و دانشجویان و استادان مساله داشته باشند، یک تصفیه فیزیکی را در سطح چند صد نفر به پیش ببرند. در عین حال، احتمال دارد با شروع سال تحصیلی هم مجبور به تعطیلی دو فاكتوی دانشگاه ها (یا تق و لق كردن آن) شوند. یک آمار عجیب از زبان وزیر علوم شنیده شد که امسال حدود ۳۰۰ هزار نفر واجد شرایط شركت در كنكور نرفتند كارت ورود به جلسه بگیرند! اینها كی هستند و چرا نرفتند كنكور بدهند؟ به نظر بخشی از زاویه اعتراض بوده و به طور كلی دل و دماغ كنكور دادن را نداشته‌اند. چند صد نفری هم ممكن‌ست فراری باشند. در هر صورت وزیر علوم یک مژده دیگر هم به كنكوری‌ها داد که امسال از "سهمیه ۴۰ درصدی!" رزمندگان، فقط 20 درصدش استفاده می‌شود بنابراین شانس قبولی تان بیشتر شده است! این حرف در حالی زده می‌شود که ظاهرا سال‌هاست به طور رسمی، رزمندگان یا بسیجی ها سهمیه ندارند. در هر صورت، علیرغم این حرف، فكر می‌كنم که پر كردن دانشگاه‌ها از افراد بسیج (حتی به صورت شبه نظامی) یک تدبیر رژیم برای جلوگیری از شلوغی‌های سال تحصیلی جدید باشد.
لازم‌ست همه رفقا در خارج روی مقوله مفقودالاثرها از نظر تبلیغی برای یک كارزار همگانی فعالیت کنند. باید انتظار ادامه این سیاست، درست مثل آمریکای لاتین، در مورد فعالین جنبش دانشجویی را داشته باشیم.کودتاچیان الان حتی به خدمتگزاران رژیم هم رحم نمی‌کنند. یک خبر بود، برای اینکه بدانید كودتاگران در چه وضعی هستند و از زاویه درگیری های درونی هیئت حاكمه مهم است. یکی از اطلاعاتی‌های گردن كلفت و قدیمی، که در رسانه ملی برو و بیا دارد، ظاهرا از جناح رفسنجانی یا موسوی بوده، یک نامه اعتراضی به ضرغامی در مورد سیاست صدا و سیما نوشته. از وزارت اطلاعات آمده‌اند و او را برده‌اند و چند ساعت كتك مفصلی به او زده‌اند و ولش كرده‌اند! وقتی با خودشان اینکار را می‌کنند بدانید که با دانشجویان و جوانان مبارزی که علیه شان بپاخاسته اند، چه می کنند.
وضعیت اضطراری است؛ وقت تلف نکنید!

اعتراضات شبانه‌ی مردم تهران به صورت گسترده ادامه دارد
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران: بنابه گزارشات رسیده از تهران، صدای اعتراضات شبانه‌ی مردم تهران همانند شب‌های گذشته به صورت گسترده از نقاط مختلف شنیده می‌شود.
مردم تهران امشب از ساعت ۰۰: ۲۲ بر بام خانه‌های خود حاضر شدند و به اعتراضات شبانه‌ی خود ادامه دادند.آنها به‌صورت خانوادگی و همراه با کودکان خود بر بام منازل خود حاضر شدند و به‌صورت گسترده ندای الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور را سر دادند. ندای الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور به‌صورت شبانه در همۀ محلات تهران سر داده می شود اما شدت اعتراضات در مناطق جنوبی تهران بیشتر از جاهای دیگر می باشد. شعارها نیروهای سرکوبگر را هراسناک و کلافه کرده است و علیرغم بکار بردن همۀ شیوه‌های وحشیانه تا به حال موفق به خاموش کردن آن نشده‌اند. مستبدین حاکم با ظاهری فریبکارانه و با سوءاستفاده از مذهب سعی داشت که به اعمال ضد بشری خود مشروعیت بدهند. ولی درک و فهم مردم ایران فراتر از آن است و با سر دادن این شعارها مستبدین حاکم را ضد هر دین و آیین و هر قوم و مذهب ایران و ایرانی می‌دانند و آنها را از این بابت خلع سلاح کرده‌اند.
اگر چه امشب ۱۲ تیر ماه جمعه و روز تعطیل بود و انتظار می‌رود مردم در روزهای تعطیل بیرون از خانه باشند اما بیشتر مردم در این ساعات خود را به خانه می‌رسانند تا بر بام خانه‌های‌شان اعتراض خود را نشان دهند. عده‌ای هم سوار بر وسایل نقلیه خود در خیابان ها شعار اعتراضی خود را سر می دهند. اعتراضات شبانه تا حوالی ساعت ۰۰ : ۲۳ ادامه داشت.
از طرفی دیگر برای مقابله با اعتراضات شبانه‌ی مردم تعداد زیادی از نیروهای گارد ویژه، لباس شخصی‌ها درپایگاه‌های بسیج و مساجد محله مستقر شده‌اند. آنها برای خاموش کردن صدای اعتراضات شبانه‌ی مردم به هر اقدامی متوسل می‌شوند، از جمله یورش به منازل،ضرب وشتم ، دستگیری و تخریب اموال مردم و موارد متعدد دیگر دست زده‌اند ولی تا به حال نه تنها خاموش نشده است بلکه بر شدت آن افزوده شده است و نواحی بیشتری به آن پیوسته‌اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از اعتراضات شبانه‌ی مردم که با خطرات زیادی مواجه هستند و برای رسیدن به آزادی و دمکراسی در ایران حاضرند هر بهائی را بپردازند حمایت می کند و از جامعه جهانی خواستار حمایت و پشتیبانی از مردم بی‌دفاع ایران است.

اعدام‌ها ادامه دارد
بنابر اخبار منتشر شده، ۲۰ نفر امروز در زندان رجایی‌شهر اعدام شدند. اتهام این افراد مواد مخدر اعلام شده است. طی روزهای گذشته نیز ۶ نفر در زندان اوین تهران و ۶ تن دیگر در شهر قم اعدام شده بودند.

٣٥ زندانی در ساری
دادستان ساری طی یک نشست مطبوعاتی اعلام داشت که در روزهای اخیر بیش از ٢٠٠ نفر در شهر ساری دستگیر شده‌اند. وی در ادامه گفت از این تعداد، هنوز ٣٥ نفر در بازداشت به‌ سر می‌برند. و در بین این تعداد ١٢ نفر جزء افراد اصلی و سرشاخه‌اند که با عنوان دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول فعالیت بودند. مزدور رژیم جمهوری اسلامی جرم این افراد را شرکت در تجمعات مردمی و مبادرت به انجام حرکاتی غیر متعارف چون توهین به مقدسات ذکر كرد!

تکذیب اعدام شش تن در مشهد
رئیس دادگستری مشهد، طی گفت‌ و گو با خبرگزاری "ایلنا"، خبری اعدام شش نفر از دستگیر شدگان اخیر را تکذیب كرد. جالب آنکه این مزدور جمهوری اسلامی در ادامه گفت، در وقایع اخیر در مشهد كسی دستگیر و یا اعدام نشده است! در حالیکه قبلا دیگر مقامات مسئول، خبر تعداد زیادی دستگیر شده در روزهای گذشته و انتقال آنها به زندان مركزی مشهد را داده بودند.

از پیام‌گیر روزنامه‌های رژیم
"دیگر روزنامه نمی‌خوانم، من جوانی هستم که تا قبل از انتخابات روزنامه‌های اعتماد، اعتماد ملی و آفتاب یزد را می‌خواندم ولی بعد از انتخابات چون اخبار درست به ما داده نمی‌شود دیگر به هیچ عنوان نه روزنامه می‌خوانم و نه به رسانه‌ها مراجعه میکنم. و اخبار مورد علاقه خودم را از جاهای دیگری به دست می‌آورم."
"به شما حق می‌دهم که در این وضعیت غافلگیر شدید و نمی‌دانید چه چیزی بنویسید، ولی امیدوارم خودتان را پیدا کنید و گوشه‌ای از وقایع جامعه را بنویسید."
"یک دانشجو هستم از اهواز تماس می‌گیرم. این تلویزیون که صحنه‌های، انسانی را نشان می‌دهد که عده‌ای از تظاهركنندگان او را كتك می‌زنند، چرا نشان نمی‌دهد که در اهواز همان روز دوم که مردم می‌خواستند راهپیمائی كنند، یک گروه لباس شخصی، دختران و مردان ما را كتك می‌زدند."
"از تهران تماس می‌گیرم، یک چند وقتی است که تلویزیون زیرنویس دارد، راجع به شناسائی این اغتشاشگران، می‌خواستم پیشنهاد بدهم که زیرنویسی هم راجع به شناسائی لباس شخصی‌ها بدهند."

دلیل کندی سرعت اینترنت !
مدیر بهره‌برداری و نگهداری شرکت مخابرات قزوین، طی گفتگوئی با خبرگزاری "ایسنا"، علت کندی اینترنت را این چنین شرح داد. وی گفت، حفاری‌های غیر اصولی و عوامل طبیعی و معیوب شدن تجهیزات مخابراتی، علت قطعی و كند شدن سرعت اینترنت است!

سوگواری مادران عزادار ادامه دارد
مادران عزادار بیانیه شماره دو خود را با عنوان «سوگواری مادران عزادار ادامه دارد» منتشر کردند.
سایت تغییر برای برابری: بنا به این بیانیه سوگواری خاموش و آرام مادران عزادار، عصر شنبه ششم تیرماه 88 در پارک لاله تهران، متاسفانه با هتک حرمت، ضرب و شتم و دستگیری تعدادی از مادران و زنان جوان توسط نیروهای انتظامی و نظامی روبرو شد.
به رغم ممانعت نیروهای پلیس از ورود زنان به پارک لاله و متفرق کردن افراد در پارک، بالغ بر 500 تن از مادران توانستند در گوشه و کنار پارک بنشینند و سوگوار فرزندانی شوند که در راهپیمایی های مسالمت آمیز و اعتراضی پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده و شهید شده بودند.
در این بیانیه آمده است: «پیرو فراخوان اولیه مادران عزادار ما تا پایان دادن به خشونت‌ها و آزادی کلیه زندانیانی که برای اعتراض به تقلب‌های انتخاباتی دستگیر شده اند به ویژه مادران دستگیر شده در پارک لاله و مجازات قاتلان فرزندان‌مان شنبه‌های هر هفته از ساعت7 تا 8 بعدازظهر در پارک لاله و دیگر پارک ها به سوگ می نشینیم .»
پارک لاله – بلوار کشاورز، نبش کارگر، پارک اندیشه – شریعتی نرسیده به پل سیدخندان، پارک ملت – خیابان ولی عصر و پارک گفتگو- گیشا از دیگر امکانی هستند که از سوی مادران عزادار برای سوگواری اعلام شده‌اند.
«مادران! حس مادری‌مان ما را به دادخواهی از خون فرزندانمان و خواست آزادی فرزندان دربند مان واداشته است. از همه شما دعوت می کنیم با حضورتان در گوشه و کنار پارک‌های مذکور به این حرکت خودجوش مادرانه بپیوندید. اعتراض‌تان را نسبت به مسئولان با سکوت؛ و همبستگی تان را با مادران عزادار و مردم حق طلب با آمدن‌تان نشان دهید.»
این بیانیه در ادامه خطاب به «برادران و پسران ما در نیروهای انتظامی و نظامی!» آورده است: «ما مادران شما هستیم، با شما با احترام و مادرانه رفتار می کنیم، حرمت مادران را نگاه دارید و به مادران تان خشونت نکنید تا به آه مادران دردمند گرفتار نشوید.»
در انتهای این بیانیه آمده است: «وعده ما شنبه 13 تیرماه در پارک های لاله ، اندیشه ، ملت و گفتگو »


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


















به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate









Keine Kommentare: