Donnerstag, 16. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۴۴ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۴ تیر ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
اخبار ای – میلی: فراخوان به تظاهرات در روز جمعه
طبق ای – میلی که از ایران به یکی از سایت‌های اینترنتی رسیده است، برگزاری تظاهراتی در روز جمعه در تهران اعلام شده است.
در این خبر، آمده است: "جمعه ۲۶ تیر ماه حضور میلیونی مردم آزادیخواه ایران پس از نماز جمعه در میدان ولیعصر.
حضور در نماز جمعه تایید هاشمی رفسنجانی نیست. تخریب خامنه‌ای و احمدی‌نژاد است و بهانه‌ای برای راهپیمایی میلیونی مردم."
مراسم راه‌پیمایی پس از نماز جمعه و محل اصلی تجمع از میدان ولی عصر به سمت صدا و سیما خواهد بود.
مسیرهای راهپیمایی چنین اعلام شده‌اند: ۱ – بلوار کشاورز، میدان ولی عصر؛ ۲ – خیابان کارگر، بلوار کشاورز، میدان ولی‌عصر؛ ۳ – خیابان طالقانی، خیابان فلسطین، بلوار کشاورز، میدان ولی‌عصر؛ ۴ – خیابان انقلاب، خیابان ولی‌عصر، میدان ولی‌عصر.
در پایان این فراخوان آمده است: "اگر قصد حضور در نماز جمعه را هم ندارید، حداقل پس از قدم زدن در اطراف خیابان ولی‌عصر به هنگام آغاز تجمع، یعنی حدود ساعت ۱ به مردم بپیوندید."

فراخوان به شرکت در تظاهرات در سی تیر
دبیرخانه همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران طی اطلاعیه‌ای فراخوان به تظاهرات در روز سی تیر داده است. طبق اعلام این گروه تظاهرات در ساعت ۵ در میدان هفت تیر تشکیل شده و هدف راهپیمایی به سمت ابن بابویه است. در این اطلاعیه به دعوت جبهه ملی برای این تظاهرات اشاره شده است که در سایت جبهه‌ی ملی اطلاعیه‌ای در این رابطه به چشم نمی‌خورد.

فراخوان به تظاهرات علیه احمدی‌نژاد در مشهد
به گزارش وبلاگ موج آزادی، احمدی‌نژاد قرار است اواخر هفته به مشهد سفر کند. انگیزه وی از این سفر، عدم حضور در نمازجمعه این هفته است که با حضور هاشمی رفسنجانی برگزار خواهد شد. در حال حاضر فراخوان‌های مختلفی بدون ذکر نام شخص و یا گروه خاصی در رابطه با سازماندهی اعتراضات علیه احمدی‌نژاد در مشهد داده می‌شود. یکی از پیشنهادات در وبلاگ موج آزادی این است که مردم مشهد در اولین ساعات ورود احمدی‌نژاد به این شهر با ماشین‌های خود به محدوده فرودگاه هاشمی نژاد بیایند و با ایجاد ترافیک سنگین ورود این رئیس‌جمهور غیرقانونی به شهرشان را با مشکل مواجه کنند. همچنین حضور در محل سخنرانی و شعار علیه او از اقدامات پیشنهادی دیگر است.

فراخوان به تظاهرات در مقابل کنسولگری ایران در فرانکفورت
در روز جمعه ۱۷ ژوئیه تظاهراتی در مقابل کنسولگری ایران در فرانکفورت سازماندهی شده است. در بخشی از این فراخوان آمده است:
مردم ترس را پشت سرگذاشته‏اند و در خیابان‏ها فریاد آزادی سر می‏دهند. خشم فروخورده‏ی سی ساله اکنون آتش‏فشانی است که سر باز ایستادن ندارد... ایران از تیتر اخبار اول جهان خارج شده‏ است و آنچه مسلم است فرصتی است که به جنایت‏پیشه‏گان داده می‏شود تا سرکوب و شکنجه و کشتار را در سطحی وسیع ادامه دهند. با نگاهی به تاریخ خونین سی ساله‏ و خصوصا دهه‏ی شصت، وظیفه‏ی هر انسان آزاده‏یی است که در برابر ماشین حذف انسانی و فکری قد علم کند.
روز جمعه ۱۷ جولای با هدف مختل کردن کار سرکنسول‏گری ایران در فرانکفورت در همان محل (Raimundstraße 90, 60320 Frankfurt am Main ) تحصنی نشسته خواهیم داشت. بیایید همراه با هم با استفاده از ابزار نافرمانی مدنی، "نه" بزرگمان را در مقابل نماینده‏ی حقیقی استبداد مذهبی - سیاسی و دستگاه سرکوب و کشتار رژیم اسلامی ایران فریاد کنیم.
این برنامه به هیچ عنوان خصلتی ناسیونالیستی (در هر شکل اعم از پرچم و...) ندارد. "نه" بزرگ ما به تمام دستگاه و تفکر حاکم بر سرزمین‏مان است. "نه"ای بزرگ به کلیت جمهوری اسلامی!
گسترش اعتراضات و جنگ و گریزهای شبانه
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران اعتراضات شبانه بر روی پشت بام‌ها به کوچه‌ها گسترش یافته است. طبق گزارشات این منبع در ساعات شب ۲۴ تیرماه به ویژه از ساعت ۲۲ تا ۳٠:۲۲ نیز شعارهای روی پشت‌بام‌ها ادامه داشت و به همراه آن ماشین‌ها با بوق زدن از مردم حمایت می‌کردند. شدت اعتراضات در منطقه تهران پارس، تجریش، فاطمی، پونک، سیدخندان بیشتر از مناطق دیگر است. این در حالی است که نیروهای بسیجی و لباس شخصی در کوچه‌ها و خیابان‌های تهران به گشت‌زنی می‌پردازند. در برخی از مناطق شدت اعتراضات به حدی است که این افراد جرات نزدیک شدن به مردم را ندارند.

پرتاب بمب به پایگاه‌های انتظامی موقت در سنندج
در ساعات شامگاهی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در این هفته، پایگاه‌های انتظامی موقت موسوم به کانکس با بمب دستی مورد حمله واقع شده و به آتش کشیده شدند. این اقدامات توسط افراد موتورسوار ناشناس صورت گرفت که پس از پرتاب بمب بلافاصله محل را ترک کردند. محل این پایگاه در سه راه نمکی در سنندج در خیابان فردوسی و در مرکز این شهر است.

بازداشت‌های کور در پیرانشهر
در شب‌های ۲۲ و ۲۳ تیر ماموران پلیس در پیرانشهر بدون دلیل خاصی شمار زیادی از افراد عادی، موتورسواران و رانندگان تاکسی را بازداشت کردند. این افراد عمدتا به پاسگاه منتقل شدند. همچنین پلیس و نیروهای امنیتی با گذاشتن ایست بازرسی در نقاط مختلف شهر به بازرسی وسیع ماشین‌ها و موتورسوارها پرداخته و تعداد زیادی خودرو را توقیف کرد.

قطع کردن آب و برق بازاریان کردستان در پی اعتصاب
مسئولان جمهوری اسلامی برای مجازات شهروندان کرد که در سالگرد ترور قاسملو و دیگر رهبران حزب دموکرات به دست مزدوران رژیم دست به اعتصاب زده بودند، ده‌ها مغازه را پلمپ کرده و آب و برق بخش بزرگی از بازار شهر را قطع کرد. به این ترتیب ده‌ها بازاری مهابادی و بوکانی به اداره آب، اطلاعات و دادگاه انقلاب اسلامی این شهرها فراخوانده شدند. در حال حاضر از سوی فرماندار بوکان دستور ادامه‌ی قطع برق و پاساژهای اعتصاب کننده تا دور روز دیگر صادر شده است. مقاصد مسئولان رژیم در کردستان به ویژه در مهاباد و بوکان برای شکستن قفل مغازه‌ها، از ترس بروز واکنش‌های اعتراضی شدید مردم، به انجام نرسید.

پرونده‌سازی وزارت اطلاعات برای دستگیرشدگان
اژه‌ای وزیر اطلاعات رژیم در مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه با خبرنگاران برخی از دستگیرشدگان اعتراضات اخیر را منتسب به نیروهای اپوزیسیون در خارج از کشور از جمله مجاهدین کرد. وی همچنین تاکید کرد، "تحقیقات" از سوی وزارت اطلاعات ادامه دارد. این تحقیقات که در واقع شکنجه‌های روحی و جسمی زندانیان است، به گفته‌ی وی شامل برخی از "سیاسیون" که افراد جناح‌های وابسته به حکومت می‌باشند و به دلیل انتقادات خود دستگیرشده‌اند، نیز می‌شود. طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی رژیم، هنوز صدها نفر از دستگیرشدگان در زندان به سر می‌برند.
چنین پرونده‌سازی‌هایی از سوی وابستگان مزدور رژیم به معنای در خطر بودن جان این زندانیان و اعدام احتمالی آنان می‌باشد.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر: آمار کشته‌شدگان حوادث اخیر بسیار بیش از آمار دولتی
اطلاعات رسیده به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از برخی از بیمارستان های تهران و خانواده قربانیان، حاکی از این است که تعداد کشته شده‌ها در جریان راهپیمایی‌های اعتراضی به نتایج انتخابات توسط نیروهای امنیتی و نظامی بسیار بیش از تعدادی است که دولت ایران اعلام کرده است. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران اطمینان دارد که در روز ۳٠ خرداد ماه زمانی که دولت اعلام کرد که ۱۱ نفر در راهپیمایی کشته شده اند، فقط در سه بیمارستان تهران که در حوالی راهپیمایی در تهران بودند ۳۴ جسد راهپیمایان تحویل سردخانه شده است. طبق گزارش، ۱۹ جسد در بیمارستان امام خمینی، ۸ جسد در بیمارستان رسول اکرم و ۷ جسد در بیمارستان لقمان حکیم در همان شب ۳٠ خرداد ماه تحویل سردخانه‌های این بیمارستان‌ها شده است. این اطلاعات توسط پرسنل این بیمارستان‌ها که به اطلاعات سردخانه دسترسی داشتند بدست آمده است. لیستی از ۱۸۵ نفر از بازداشت شدگان روز ۱۸ تیرماه که ۳۶ نفر از آن‌ها دختر هستند بر دیوار زندان اوین نصب شده است. به گفته منابع موثق در تهران، در همان روز تعداد بیشتری بازداشت شده اند که به سوله کهریزک که بازداشتگاه موقت در تهران است برده شده‌اند اما اطلاعاتی در باره اسامی و تعداد این بازداشت شدگان داده نشده است.

ادامه‌ی تجمع خانواده‌ی دستگیرشدگان در مقابل اوین
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دموکراسی صدها نفر از خانواده‌ها از صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب اسلامی و زندان اوین تجمع کردند و خواستار آگاه شدن از وضعیت و شرایط عزیزانشان شدند. امروز چهارشنبه ۴ تير ماه بيش از۱۵٠ نفراز خانواده‌ها در مقابل دادگاه انقلاب و بيش از ۲٠٠ نفر از خانواده‌ها در مقابل زندان اوين براي پيگيري وضعيت فرزندان و همسران خود تجمع كردند . خانواده‌ها هر روز ازساعت ۸ شروع وقت اداري تا پايان وقت اداري ساعت ۱۵ براي بررسي وضعيت فرزندانشان به زندان اوين و دادگاه انقلاب مراجعه مي كنند و به انتظار اعلام اسامي جديد و يا تعيين قرار كفالت مي‌مانند.
آن‌هایی كه هنوز از فرزندان خود خبر ندارند نگران به سراغ خانواده‌هايي مي‌روند كه قرار كفالت و آزادي براي فرزندشان صادر شده و با گرفتن آدرس و شماره تلفن از آنها سعي مي‌كنند از افرادي كه آزاد شده‌اند خبري از وضعيت عزيز خود بگيرند.
تعدادي از خانواده‌ها شهرستاني هستند و در تهران كسي را ندارند و شب را در پارك‌ها و مهمانسراها مي‌گذرانند و روز سرگردان مسير بين اوين و دادگاه انقلاب را طي مي‌كنند.

کنفرانس جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی
جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در روز سه‌شنبه ۲۳ تیر در محل انجمن حمایت از زندانیان گرد هم آمدند. آن‌ها تاکید کردند که عدم تماس زندانيان و بي‌خبري محض از آن‌ها و انجام نشدن وعده‌های مسوولان آن‌ها را در نگراني فرو برده است.
در این جمع خانواده‌های محسن میردامادی، مصطفی تاج‌زاده، بهزاد نبوی، حمزه غالبی، رمضان‌زاده و مهسا امرآبادی نیز حضور داشتند.

اسامی هفت تن از ناپدیدشدگان در اعتراضات اخیر
اسامی هفت نفر از ناپدیدشدگان اعتراضات اخیر به گزارش آژانس ایران خبر به این شرح می‌باشد:
نوشین عابدینی ۲۵ ساله از سی خرداد، علی یزدانی همدانی ۲۱ ساله از سی خرداد، شاهین ضیایی ۲۷ ساله از ۴ تیر، وحید بیگی ۳٠ ساله از سی خرداد بعد از اصابت گلوله به دستش و دستگیری، محمدرضا احمدی‌پور ۲۴ ساله از سی خرداد، سامان رستمی ۲۴ ساله پس از تیراندازی روز ۲۷ خرداد توسط نیروهای گارد در میدان ونک، نیما پرنیان یوسفی ۲۸ ساله از سی خرداد.

اعدام یک زندانی به دلایل عقیدتی در ارومیه
به گزارش خبرگزاری هرانا در روز یکشنبه ۲۱ تیر، یک زندانی موسوم به "اهل حق" در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد. وی که یونس آقایان نام داشت و اهل ارومیه بود در درگیری موسوم به روستای اوج تپه بازداشت شده و به او اتهام محاربه زده شده بود. در پرونده‌ی قضایی وی چهار نفر دیگر نیز متهم به اقدام مسلحانه شده‌اند که حکم سه تن از آنان به نام‌های سهندعلی محمدی، بخشعلی محمدی و عبادالله قاسم‌زاده ۱۳ سال زندان در حبس بوده و یونس آقایان و مهدی قاسم‌زاده به اعدام محکوم شدند.

اعتصاب غذای آخرین زندانی بازمانده‌ی قیام دانشجویان در ۱۸ تیر ۱۳۷۸
بهروز جاوید تهرانی، آخرین زندانی بازمانده از قیام دانشجویان ۱۸ تیر ۱۳۷۸ در زندان گوهردشت، تحت شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دارد. به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران وی در روزهای اخیر برای چندمین بار پی در پی با زدن دست‌بند و پابند و چشم‌بند به یکی از اتاق‌های شکنجه برده شد و بصورت گروهی او را تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار دادند. در اثر ضربات باتوم بدن او کبود و از ناحیۀ زانو متورم می باشد و به سختی قادر به راه رفتن می‌باشد در اثر شکنجه همچنین کلیه‌های او دچار آسیب جدی شده است. زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در حال حاضر در حسنییۀ بند ۱ زندان گوهردشت می‌باشد که جزئی از سلول‌های انفرادی یا سگ‌دونی می‌باشد. در این حسینیه زندانیان دچار ناراحتی شدید روحی و خیلی خطرناک، و همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های واگیردار مانند هپاتیت، ایدز و یا سایر بیماری‌ها، جا داده شده‌اند و وضعیت آن‌جا به مراتب بدتر از سلول‌های انفرادی است. او در وضعیت جسمی بسیار بدی بسر می‌برد، خیلی ضعیف شده و آثار شکنجه بر جسم او عیان است. در اعتراض به شرایط مرگ تدریجی که جلادان رژیم در زندان برای وی فراهم آورده‌اند، از ۲۳ تیر اقدام به اعتصاب غذا نموده است. بهروز از یک ماه پیش ممنوع‌الملاقات شده است. بازجویان وزارت اطلاعات بخصوص سعید شیخان و نفرات فوق‌الذکر قصد قتل این زندانی سیاسی را دارند و این موضوع را هم کتمان نکرده‌اند و بارها به بهروز گفته‌اند. پس از قتل زنده یادان امیر حسین ساران، ولی‌الله فیض مهدوی، عبدالرضا رجبی، بهروز جاوید طهرانی سوژه بعدی آن‌هاست؛ جان او در معرض خطر جدی است. در حال حاضر زندانی دیگری بنام بهرام منصوری که نسبت به شرایط غیر انسانی و طاقت فرسای حاکم بر این بند از ده روز پیش در اعتصاب غذا بسر می برد و در شرایط بد جسمی است.

احتمال محاکمه‌ی یک سرباز در دادگاه نظامی به دلیل شرکت در تظاهرات سی خرداد
به گزارش آسمان دیلی نیوز، پیمان عارف که در ۳٠ خرداد ماه توسط حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بازداشت شده بود به دلیل وخامت احوال جسمی چند روزی در بیمارستان امام سجاد بستری و مجددا به محل نامعلومی منتقل شد. با توجه به این که وکیل وی دکتر دادخواه نیز متاسفانه در زندان است، هیچ‌گونه اطلاعی از وی در دست نیست. بیم آن می‌رود به دلیل سرباز بودن پیمان عارف و عدم ارجاع پرونده وی به دادگاه انقلاب، پرونده در دادگاه نظامی باشد و محاکمه وی در دادگاه نظامی صورت گیرد. در این شرایط و در صورت محاکمه بدون وکیل آقای عارف در دادسرای نظامی احتمال احکام سنگین برای وی وجود دارد که این امر سبب نگرانی شدید خانواده و دوستان گردیده است.

بازداشت دو کارمند روزنامه‌های خورشید و همشهری
مرجان عبداللهیان کارمند بخش فنی روزنامه همشهری و کوروش جوان، عکاس روزنامه خورشید نیز جزو بازداشتی‌های روزهای اخیر می‌باشند. به این ترتیب آمار بازداشتی‌های رسانه‌ها در ایران به ۴۳ نفر رسید. مرجان عبداللهیان در روز ۱۸ تیر بازداشت شد.

کشته شدن اعضای تیم ملی جودو نوجوانان در سانحه‌ی سقوط هواپیما
یک فروند هواپیمای (توپولف) امروز در جاده قزوین- تاکستان، حدود روستاهای مهدی‌آباد و جنت‌آباد سقوط کرد و تمام سرنشینان و خدمه‌ی آن در اثر این سانحه جان سپردند. این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز ۷۹٠۸ بود، در ساعت ۳٠ : ۱۱دقیقه به مقصد ایروان از فرودگاه خمینی به پرواز درآمد و پس از ۱۶ دقیقه در بیست کیلومتری قزوین سقوط کرد. هنوز علت این سانحه و چگونگی سقوط آن مشخص نیست. در این هواپیما ۱۵۳ مسافر و ۱۵ پرسنل هواپیما حضور داشتند.

تعویق محاکمه هفت بهایی در ایران
محاکمه‌ی هفت بهایی که قرار بود روز شنبه‌ی گذشته آغاز شود؛ به تعویق افتاد. به این افراد اتهام جاسوسی برای اسرائیل و ارتکاب تخلفات مذهبی زده شده است. طبق اظهارات مقامات ایران به خانواده‌های زندانیان تاریخ جدیدی هنوز برای محاکمه تعیین نشده است. این افراد از یک سال پیش بدون داشتن وکیل در زندان هستند.
پیش از روز شنبه اوباما و قبل از آن نیز احزاب بزرگ آلمان خواهان آزادی این افراد شدند.

تعویق دادگاه شبنم مددزاده، دانشجوی تربیت معلم
دادگاه شبنم مددزاده که قرار بود روز ۲۲ تیر برگزار شود، به تعویق افتاد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر به نقل از منشی شعبه ۲۸ دادگاه، وی علت این امر را فراموش کردن احضار متهمان از زندان عنوان کرد.
تاکنون دکتر اولیایی فرد، وکیل شبتم مددزاده و برادرش فرزاد، اجازه‌ی دسترسی به پرونده‌های موکلانش داده نشده است. شبنم مددزاده در تاریخ اول اسفند سال گذشته دستگیر شد و برادرش هنگامی که جهت پیگیری وضعیت خواهرش به کلانتری رجایی شهر کرج مراجعه کرده بود.

بیانیه‌ی انجمن مبارزه با شکنجه و معافیت از مجازات در مکزیک در رابطه با ایران
انجمن مبارزه با شکنجه و معافیت از مجازات "سی سی تی آی" که سازمانی مستقل در مکزیک برای دفاع از حقوق بشر است، طی بیانیه‌ای ابراز همبستگی خود را با مردم ایران ابراز و اقدامات سرکوبگرانه‌ی دولت را محکوم کرده‌اند. در بخشی از این بیانیه آمده است: ما با مردان و زنانی که خیابان‌ها را در شهرهای مختلف به تسخیر خود درآورده‌اند تا به یک رژیم دیکتاتوری بگویند "دیگر بس است" ابراز همبستگی می‌کنیم.
رژیم ایران مسئول ناپدید کردن، شکنجه و اعدام ده‌ها هزار مبارز و نیز از میان بردن تمام تشکل‌ها در دهه‌ی ۱۹۸٠ و همچنین سرکوب و زندانی کردن هزاران نفر از حق‌طلبان است از جمله دستگیری رهبران کارگری در تظاهرات اول ماه مه ۲٠٠۹.
پاسخ امروزین دولت ایران همان پاسخی است که در کشورهای دیگر دیده‌ایم. از جمله در مکزیک، همین روش را در مقابل رشد نارضایتی‌های اجتماعی به کار می‌برند. سرکوب علنی و دستگیری‌های بی‌رویه، شکنجه، زندان، ناپدید کردن، قتل، اعدام و غیره به آن چه برشمرده شد، آلت دست قرار دادن رسانه‌های گروهی را نیز باید افزود: برچسب جنایی زدن به تظاهرات، مجرم وانمود کردن تظاهرکنندگان، اعتراف‌گیری از افراد زیر شکنجه به جاسوسی و پخش گسترده آن در تلویزیون، دستکاری در اخبار و غیره.

بیانیه‌ی جریان مارکسیست انقلابی (ونزوئلا) در پاسخ به اظهارات چاوز
در بخشی از این بیانیه آمده است:
ما با وضعیتی در ایران روبرو هستیم که در آن مخالفان کنونی دولت به نتایج انتخابات جاری اعتراض دارند و مردم با تظاهرات خیابانی از این مخالفان حمایت می‌کنند. این اعتراضات از جانب قدرت‌های امپریالیستی نیز کمابیش حمایت می‌شود. مساله قابل فهم این است که انقلابیون ونزوئلایی در این اوضاع شباهت‌هایی با وضعیت داخلی ونزوئلا می‌بینند.
در اعلامیه اعلام شده است که جریان مارکسیست انقلابی ونزوئلا تبریک چاوز به احمدی‌نژاد را اشتباه دانسته و آن را قبول ندارد.
در این اعلامیه پس از تحلیل شرایط ایران پس از ۱۹۷۹ در پایان چنین آمده است:
ما باید هم‌زمان، سرکوب در ایران و مانورهای امپریالیست‌ها را افشا نمائیم. ما با محکوم کردن دخالت امپریالیست‌ها، از جنبش انقلابی ایران بر علیه رژیم جمهوری اسلامی برای کسب حقوق دمکراتیک و بهبود شرایط زندگیشان- حمایت می‌کنیم."

پیام کانون روزنامه‌نگاران و نویسندگان به اعتصاب‌کنندگان در برلین
کانون روزنامه‌نویسان و نویسندگان برای آزادی طی بیانیه‌ای پیوستن خود به اعتصاب غذا کنندگان در روزهای ۲۴ و ۲۵ ژوئیه در برلین را اعلام کردند. در بخشی از این اعلامیه که در تاریخ ۱۴ ژوئیه انتشار یافت، آمده است: ما اعضای هیأت هماهنگی "کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی" در همبستگی با مبارزه ی شما عزیزان همزمان در تاریخ ۲۴ و ۲۵ جولای در مناطق مسکونی خود در کشورهای آلمان، اتریش، سوئد، فرانسه، آمریکا و ..... اقدام به اعتصاب غذا خواهیم نمود تا به سهم خود پژواک فریاد دادخواهی مردم ایران و شما اعتصاب کنندگان گردیم.
شهلا صفائی، ی- صفایی، بصیر نصیبی، ساسان دانش، ناهید باقری، علی دروازه غاری، بهروز سورن، س- نیاکانهمچنین ازهمراهان کانون نیز تقاضامندیم که برای هر چه رسا کردن پژواک اعتراض عزیزان اعتصاب کننده در حمایت از این حرکت بکوشند.

احتمال ساختن بمب اتم توسط ایران در شش ماه آینده
به گزارش هفته‌نامه آلمانی اشترن، کارشناسان سازمان اطلاعات آلمان گفته‌اند، ایران قادر است در عرض شش ماه بمب اتمی بسازد و به آزمایش بگذارد.
به گفته کارشناسان این سازمان، ایران به تکنولوژی غنی‌سازی دست یافته و برای تسلیح اورانیوم، سانتریفوژهای لازم را در اختیار دارد.
سخنگوی این سازمان این مطلب را انکار کرده است و گفته است به نظر ما این کار چند سال طول خواهد کشید و نه چند ماه.
سازمان انرژی اتمی می‌گوید غنی‌سازی "برای تسلیح" از چشم این سازمان دور نخواهد ماند، مگر آن که در محلی مخفی انجام گیرد. برخی از کارشناسان نیز بر این نظرند که شاید ایران مواد لازم برای ساختن بمب را در اختیار داشته باشد، اما پروسه تسلیح، با توجه به موانع فنی و سیاسی، به یک تا دو سال زمان نیاز دارد.
روز چهارشنبه هیلاری کلینتون اعلام کرد که ایران فرصت زیادی برای پذیرش پیشنهاد مذاکره ایالات متحده ندارد و در غیر این صورت، تحریم‌ها و مجازات‌های بیش‌تری علیه این کشور اعمال خواهد شد.
ابی نیز به جمع اعتصاب غذا کنندگان در جلوی سازمان ملل پیوست
ابی، خواننده سرشناس پاپ ایران در بیانیه ای از برنامه اعتصاب غذای سه روزه اکبر گنجی در برابر سازمان ملل متحد اعلام حمایت کرده و از پیوستن به اعتصاب کنندگان خبر داده است. پیش از این نیز گوگوش و داریوش ضمن ابراز نگرانی خود از وضع بازداشت شدگان حمایت و شرکت خود را در این اعتصاب اعلام کردند. این اعتصاب از ۲۲ تا ۲۴ ژوئیه و ۳۱ تا ۲ مرداد در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار خواهد شد.

نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی




به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: