Sonntag, 12. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۴۰ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۰ تیر ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
گزارشی از تظاهرات ۱۸ تیر تهران
گزارش زیر را یکی از خوانندگان خبرنامه سازمان فدائیان (اقلیت) ارسال کرده است:
دیروز ۱۸ تیر در خیابان انقلاب بین میدان‌های انقلاب و فردوسی بودم، مترو را بستند، جو ملتهبی بود، هزاران نفر در خیابان بودند، گاه و بیگاه دست‌ها بالا می‌رفت و شعار سر داده می‌شد، در این زمان نیروی انتظامی و سرکوبگران مفتول و باتوم به دست موتورسوار به سوی مردم حمله می‌کردند. در جلوی تئاتر شهر و در سر خیابان خاک چند نفر را زدند. رفتارشون بسیار توهین‌آمیز و ددمنشانه بود. در خیابان اردیبهشت و بالای انقلاب تیر هوایی شلیک کردند. سر چهارراه‌های نصرت و فرست و بالای پارک لالاه جوان‌ها سنگ می‌انداختند و شعار می‌دادند.. گاز اشک‌آور بود که بین جمعیت فرود می‌آمد، چند نفر را خیلی وحشیانه کتک زدند. جمعیتی که آمده بود تا اگر تظاهرات منسجمی شکل گرفت، بپیوندند، ده‌ها هزار نفر بود، نه کم‌تر. اما اجتماعات شعاردهنده در گروه‌های پراکنده ۲۰۰ – ۱۰۰ تا ۵۰۰ – ۴۰۰ نفری بود. این مشاهده عینی من است. مردم شب بالای پشت بام‌ها بیش از شب‌های پیش شعار دادند. بسیار پر حرارت‌تر و پرشورتر... جالب بود مردم نشان دادند که هستند... و خسته نیستند، و نترسیدند. این نکته خیلی مهم است. دیروز به ظاهر لباس‌شخصی‌ در خیابان انقلاب کم بود، اما مأموران اطلاعات حضور داشتند و پنهان هم نبود. اما بالای پارک لاله و کارگر ناگهان وقتی حرکت مردم اوج گرفت، پر لباس شخصی شد...!

وضعیت دستگیرشدگان ۱۸ تیر
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، امروز شنبه ۲٠ تیرماه نیز صدها نفر از خانواده‌های دستگیرشدگان که به آنان بازداشتی‌های ۱۸ تیر نیز افزوده شده، در مقابل اوین و "دادگاه انقلاب" تجمع کردند. خانواد‌ های دستگیرشدگان خواستار مطلع شدن از محل بازداشت، وضعیت و شرایط عزیزان خود و آزادی آن‌ها هستند. گفته می‌شود در ۱۸ تیر حدود ۱۵٠ نفر دستگیر شدند، که تعداد زیادی از آنان زنان بودند. دستگیرشدگان در ابتدا به کلانتری ۱۴۸، آگاهی شاپو‌ر و ستاد پیگیری وزارت اطلاعات و نقاط دیگر منتقل شدند. بازداشتگاه‌های فوق از محل‌های شکنجۀ وحشیانۀ دستگیرشدگان می‌باشد و در کلانتری ۱۴۸، ضرب و شتم مردم منجر به مرگ شده بود، که در اطلاعیه‌های قبلی اسامی آنها ذکر شده است. در ضمن تعدادی از خودروهای نیروی انتظامی در مقابل دادگاه انقلاب مستقر شده‌اند تا از حرکت‌های اعتراضی خانواده‌ها جلوگیری کنند.
گفته مي‌شود، نزديك به ١٥٠ نفر از تظاهركنندگان، دستگيرشده در تظاهرات ١٨ تير روز گذشته به زندان اوين منتقل شده‌اند.

شيراز
گفته مي‌شود تعدادي از دانشجويان دانشگاه شيراز، فراخوان يك گردهم‌آئي در روز دوشنبه ٢٢ تيرماه در خيابان ملاصدرا، را داده‌اند. در اين فراخوان دانشجويان از تمامي مردم خواسته‌اند، كه در اين تجمع اعتراضي شركت كنند.

دستگیری ۳۰۰ نفر در تظاهرات ۱۸ تیر در اصفهان
بنا به گزارش‌های رسیده، در روز ۱۸ تیر در اصفهان ۳۰۰ نفر دستگیر شده‌اند. امروز صبح که خانواده‌های بازداشت‌شدگان در برابر بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی تجمع کرده بودند، صدای جوانان را می‌شنیدند که درخواست آب می‌کردند. خانواده‌ها به اعتراض برخاستند و با سنگ به درب بازداشتگاه کوبیدند و فریاد الله‌اکبر سر دادند. یگان ویژه مستقر در بازداشتگاه، خانواده‌ها را متفرق کرد و دیگر به آنان اجازه نداد مقابل بازداشتگاه تجمع کنند.

كرمان
بعدازظهر روز پنج‌شنبه بيش از ١٠٠٠ نفر از مردم كرمان با شعار مرگ بر ديكتاتور در خيابان‌هاي شفا و امام در گرامي‌داشت خاطره قيام ١٨ تير و همبستگي با ديگر مردم ايران، دست به تجمع زده و سپس به سوي ميدان آزادي و از آنجا به ميدان مشتاق راهپيمائي كردند. در مسير راهپيمائي رانندگان ماشين‌هاي سواري كه در خيابان در حركت بودند با روشن كردن چراغ‌ها و زدن بوق تظاهركنندگان را همراهي مي‌كردند. در طی اين راهپيمائي نيروهای رنگارنگ سركوبگر جمهوری اسلامی بارها به صف تظاهركنندگان حمله و تعدادی را مضروب كردند.

بيرجند
گفته مي‌شود، كه سه تن از فعالين دانشجوئي شهر بيرجند، روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته دستگير شده‌اند. بهزاد پروين فعال دانشجوئي، دانشگاه بيرجند در منزل مسكوني‌اش توسط نيروهاي امنيتي دستگير و پس از بازرسي خانه‌اش به مكان نامعلومي برده شده است. علي سپندارند، كه وي نيز از فعالين دانشجوئي دانشگاه بيرجند مي‌باشد در مشهد بازداشت و به بيرجند منتقل شده است. مشخصات دانشجوي ديگر هنوز مشخص نمي‌باشد.

شبه حکومت نظامی در کردستان در ۱۸ تیر
در ۱۸ تیر برقراری حکومت شبه نظامی و حضور گسترده‌ی نیروهای سرکوبگر عملا مانع از برگزاری تظاهرات اعتراضی شد. در این روز رژیم برای نمایش قدرت نمایشی تحت عنوان "استعداد رزمی" در تفرجگاه‌ها و میادین به راه انداخته بود. دانشگاه‌های دولتی و آزاد و تربیت معلم نیز با اتمام برنامه‌ریزی شده‌ی امتحانات به حالت نیمه تعطیل درآمده بودند. از سویی دیگر کشته شدن پسر آخوند امام جمعه مریوان و دو نفر دیگر بهانه‌ای دیگر برای نیروهای امنیتی برای کنترل و سرکوب شدیدتر مردم منطقه بود. این حالت شبه نظامی در روز جمعه نیز در شهرهای مختلف از جمله سنندج ادامه یافت و هر گونه تجمع حتی خانوادگی با ممانعت روبرو می‌شد.

تحریم گاز ایران توسط اتحادیه اروپا
به گزارش سایت پارسینه در تهران، اتحادیه‌ی اروپا گاز ایران را تحریم کرد. در این رابطه توافق نامه "نوباکو" فردا با حضور سران کشورهای اتحادیه اروپایی، کشورهای آسیانه میانه و با حضور مهمانانی چون عراق، سوریه، گرجستان و مصر رسما امضا خواهد شد. این در حالی است که خط لوله فعلی ایران به ترکیه برای تامین گاز اروپا آماده و به صرفه است. خط لوله نوباکو به طول ۳۳٠٠ کیلومتر به منظور تامین گاز اروپا امضاء می شود و ساخت آن از سال ۲٠۱۱ میلادی آغاز می شود، بر اساس این توافق نامه گاز کشورهای ترکمنستان، قزاقستان از بستر دریای خزر به اروپا صادر خواهد شد.

تظاهرات در مقابل اتاق بازرگانی ایران- آلمان، در هامبورگ
اعتراضات از میان افکار عمومی آلمان به شرکت‌های تجاری که با ایران روابط بازرگانی دارند، همواره بیشتر می‌شود. به ویژه از مخالفان این امر فعالان گروه "بمب را متوقف کنید" است. سخنگوی این گروه در مصاحبه با "پرسه تکست" گفت، ایران فقط به ایران دارو و مواد غذایی صادر نمی‌کند، بلکه تکنولوژی پیشرفته‌ی نظامی نیز به این کشور می‌فرستد. به گزارش "پرسه تکست" روز دوشنبه به همین مناسبت تظاهراتی در مقابل اتاق بازرگانی ایران- آلمان در هامبورگ اعلام شده است.

اعدام عبدالحمید ریگی و ۱۱ نفر دیگر در هفته‌ی جاری
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد، تا آخر هفته‌ی جاری احکام اعدام عبدالحمید ریگی و ۱۱ نفر دیگر انجام خواهد شد. طبق اظهارات وی این اعدام‌ها احتمالا در ملاء عام اجرا خواهند شد.

فراخوان کمپین استقلال کانون وکلای دادگستری
در اعتراض به اقدامات شدیدتر برای سلب استقلال نسبی وکلا و قرار دادن این صنف در چارچوبی وابسته به دستگاه قضایی کانون وکلا با تشکیل کمپین استقلال کانون وکلا، اعلام موجودیت کرده و خواستار پیوستن وکلا و گروه‌های مختلف اجتماعی به این حرکت می‌باشند. در بخشی از این بیانیه آمده است:
تضمين دادرسی عادلانه و حق دفاع از حقوق مسلم و ابتدایی انسان اجتماعی است که لازمه تحقق این حق، وجود وکلایی مستقل می باشد تا بدون وجود رابطه رییس و مرئوسی و بدون جانبداری نهایت تلاش خود را برای حفظ حقوق عامه از هر صنف و با هر اندیشه ای به کار بندد. درهمین راستا مطابق بند ۱۴ اسناد هشتمین کنگره سازمان ملل برای پیشگیری از جرایم و رفتار با مجرمان مصوب ۱۹۹٠ با عنوان"اصول اساسی نقش وکلا"، حمایت کافی از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی که کلیه افراد محق به برخورداری از آنها هستند مستلزم آن است که کلیه افراد دسترسی موثر به خدمات حقوقی وکلای حرفه‌ای مستقل داشته باشند و نیز وکلا حق دارند که انجمن های حرفه ای خودمختاری تشکیل داده یا به آنها ملحق شوند که نماینده منافع آن‌ها بوده و رکن اجرایی آن‌ها توسط اعضا انتخاب شود و وظایف خود را بدون مداخله خارجی انجام دهند.

فروش نوکیا در بازار ایران نصف شد
پس از افشای فروش تجهیزات جاسوسی و استراق سمع توسط شرکت زیمنس- نوکیا، این شرکت نه تنها در خارج از کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفت بلکه عملا بازار فروش آن به نصف رسید. تاکنون نوکیا انتخاب اول خریداران تلفن دستی بود.

عدم پرداخت حقوق کارگران و تجمع اعتراضی کارگران کرپ ناز
کارمندان وکارگران کارخانه کرپ ناز روز چهارشنبه ۱۷ تيرماه در محوطه اين کارخانه تجمع کردند. علت اين تجمع اعتراض به نگرفتن سه ماه حقوق ومزاياي کارکنان وکارگران اين کارخانه بوده است. لازم به ذکر است که اين چندمين بار است که کارگران اين کارخانه نسبت به عدم پرداخت حقوق ومزاياي خود دست به تجمع اعتراض آميز مي زنند اما هيچ گونه پاسخي از طرف روساي كارخانه دريافت نكرده اند.

دستگیری مجدد کیان تاجبخش
نیروهای امنیتی بار دیگر کیان تاجبخش، پژوهشگر آمریکایی ایرانی تبار را در پنج‌شنبه شب دستگیر کردند. وی در سال ۲٠٠۷ زمانی که با موسسه جامعه باز بنیاد سوروس کار می‌کرد، به اتهام کوشش برای تضعیف امنیت ایران بازداشت شده بود.

آمریکا خواهان آزادی هفت رهبر بهایی در ایران شد
پس از احزاب بزرگ آلمان، آمریکا نیز خواهان آزادی هفت رهبر بهایی که سال گذشته در ایران دستگیر شدند، گردید. محاکمه‌ی این افراد که دو زن و پنج مرد می‌باشند، از روز شنبه آغاز شد و خطر اعدام آنان را تهدید می‌کند.

کناره‌گیری امام جمعه موقت قم
در پی اوج‌گیری دعوای جناح‌های مختلف حکومتی امام جمعه موقت قم، رضا استادی در اعتراض به "مدعیان تندروی حمایت از رهبری" اعلام کرد تا اول محرم از هر گونه سخنرانی، منبر، درس و اقامه نماز جمعه خودداری خواهد کرد. در عین حال وی نیز همصدا با خامنه‌ای در این رابطه گفت، اختلاف در کشور موجب بهره‌برداري دشمن مي‌شود و اين براي کشور خطرناک است و دشمنان به اهداف خود مي‌رسند.

فرمانده پلیس تهران: در درگیری‌های ۱۸ تیر فقط یک گاز اشک‌آور شلیک شد!
در حالی که به گزارش شاهدان عینی در بسیاری از مناطق حجم وسیع گاز اشک‌آور که از سوی نیروهای امنیتی شلیک می‌شد، به قدری وسیع بود که خیابان‌ها و مراکز تجمع در دود غلیظی فرو رفته بود، رجب‌زاده، فرمانده پلیس تهران در مصاحبه با مهر اعلام کرد، فقط یک گاز اشک‌آور شلیک شده و فقط تعداد کمی دستگیر شده‌اند. برخی منابع دیگر از دستگیری بیش از صد نفر خبر داده‌‌اند.

دستگیری قائم مقام دبیر کل حزب همبستگی
عباس میرزا ابوطالبی، قائم مقام حزب همبستگی و رئیس دوره‌ای جبهه اصلاحات عصر روز جمعه بازداشت شد. وی نماینده‌ی اسبق مجلس و عضو شورای مرکزی نمایندگان ادوار مجلس و کاندیدای هشتمین دوره انتخابات مجلس نیز بود.

لایحه موافقت‌نامه همکاری امنیتی ایران و بحرین در مجلس
لایحه موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی شامل یک مقدمه و نه ماده پس از تصویب در دولت به مجلس ارائه شد. در مقدمه‌ی این لایحه به لزوم برقراری امنیت بر اساس "آگاهي از نقش موثر دو کشور در تحکيم امنيت و ثبات منطقه‌اي و با عنايت به آسيب پذيري کشور‌‌ها در خصوص جرايم سازمان يافته فراملي و خدشه‌دار نمودن نظم و امنيت عمومي و جان و رفاه شهروندان به واسطه ارتکاب جرائم ياد شده"، اشاره شده است.

توقیف قایق‌های ایرانی توسط گارد ساحلی عربستان
نیروهای گارد ساحلی عربستان سعودی روز جمعه سه قایق ماهیگیری ایرانی با ۹ سرنشین را که مجوز استفاده از آب‌های عربستان را نداشته‌اند، متوقف و آن‌ها را روانه منطقه‌ای امن برای انجام تحقیقات کردند.

مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate








Keine Kommentare: