Dienstag, 14. Juli 2009

ویژه نامه خبری شماره ۴۱ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۱ تیر ۱۳۸۸




آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
بخشی ازاطلاعیه کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری
کارگران!
به رغم آن که میلیون‌ها انسان معترض و مخالف نظام حاکم فعلا با سرکوب خونین و وحشیانه نیروهای سرکوبگر سرمایه مواجه شده‌اند، به علت وضعیت پیچیده کنونی یعنی حدت‌یابی تضاد بین پایین و بالا از یک سو و اجبار دو جناح طرف دعوا در پافشاری بر موضع خود از سوی دیگر، این اعتراض‌ها و مخالفت‌ها در شکل‌های دیگر ادامه خواهد یافت. ما ضمن تأکید مجدد بر راهکارهای پیشنهادی پیشین در مورد تصرف کارخانه‌های در معرض تعطیل و اعتصاب در مراکز دایر و کلیدی کار و تولید، شما را به تشکیل شوراهای ضد سرمایه‌داری خود و حضورفعالانه در اعتراض‌ها و مخالفت‌های توده‌ای آینده با هدف طرح مطالبات ضد سرمایه‌داری طبقه کارگر و احراز رهبری کارگران بر این حرکت‌ها فرا می‌خوانیم.

ادامه‌ی تظاهرات پراکنده و جنگ و گریز در روز جمعه
بنابر گزارشات رسیده از تهران در روز جمعه شب، حدود ساعت یازده، در چند محله‌ی تهران از جمله سعادت‌آباد و نیاوران مردم به خیابان‌ها آمدند و شعار سر دادند. تجمع مردم پیش از رسیدن مامورین و شروع سرکوب به پایان رسید و عملا نیروهای امنیتی را غافلگیر کرد.

خبری از تهران
دیشب، شنبه ۲۰ تیر در پشت بام‌ها شعار "مرگ بر دیکتاتور، چه رهبر و چه دکتر" می‌دادند و "شکنجه فرزندان ایران را متوقف کنید" می‌دادند و خواهان آزادی تمام زندانیان سیاسی بودند.
در ضمن خانواده‌های زیادی به دنبال عزیزان ناپدیدشده خود می‌گردند، اما مسئولان آن‌ها را سر می‌دوانند. خانواده‌هایی که موفق می‌شوند عزیزان جان باخته خود را تحویل بگیرند، روی جسد آنان با آثار شکنجه و زخم‌ رو به رو می‌شوند. مقامات دولتی سعی دارند که اجساد جان‌باخته‌گان را با تاخیر به خانواده‌ها تحویل دهند که آثار شکنجه و زخم‌ها دیده نشود!
در تظاهرات‌ها اگر کسی با گلوله زخمی یا کشته شود، سریعا توسط مأمورین به مکان‌های نامعلومی منتقل می‌شوند.

شعارنویسی در استان گیلان
بنابر گزارشات رسيده از شهرهاي شمالي، اين روزها مردم در شهرهاي مختلفي همچون رشت ، لاهيجان و... در استان گيلان به افشاگري و روشنگري مردم مي‌پردازند. به گزارش آژانس ایران خبر در همين رابطه بعضي از خانواده‌ها بسته‌هاي پستي را دريافت کرده‌اند که حامل فيلم و اخبار چند روز اخير است. همچنين شعار نويسي بر روي ديوار، زمين، پول و هر چيزي که بتواند به مردم بگويد که ما زنده هستيم و اعتراضات ادامه دارد بسيار مشهود مي باشد. در اکثر خيابان‌هاي لاهيجان مردم شب‌ها به صورت گسترده اقدام به شعارنويسي مي‌كنند كه صبح روز بعد عوامل مزدور حكومتي آن‌ها را با رنگ سياه مي‌پوشانند.

تحلیل‌گران خارجی: تظاهرات ۱۸ تیر سازمان یافته‌تر بود
خبرنگار ارشد شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی که هنگام برگزاری انتخابات در ایران بود، درباره تظاهرات روز ۱۸ تیر در تهران گفت، به نظر می‌رسد تظاهرکنندگان دارند از یک تاكتيک جديد استفاده می‌کنند. ما آن‌ها را سازمان يافته‌تر ديديم، آن‌ها قادر به برقرارى ارتباط با یکدیگر بودند. به نظر می‌رسد اقدامات آن‌ها هماهنگ شده بود. آن‌ها در دسته‌های كوچک به خيابان آمدند، دویست یا سیصد نفرى. من فكر مى‌كنم كه اين اقدام آن‌ها نشانه‌ ای از تاكتيک بزن و در رو بود. آن‌ها جمع مى‌شدند، در برابر خشونت‌ها عقب مى‌كشيدند، و دوباره به صحنه می‌آمدند. این نشانه‌ای از یک تاکتیک جدید است. بسيارى چنين تصور مى‌كردند كه جنبش مخالفان و تظاهرات خيابانى تمام شده است. به طور واقعى هم در یازده روز اخير خيابان‌هاى تهران تقريبا ساكت بود. اما تظاهرات روز پنج‌شنبه نشان داد که جنبش زنده است.

کشته شدن یک جوان ۱۹ ساله در زندان اوین
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، سهراب اعرابی (۱۹ ساله) در زیر شکنجه در اوین کشته شد. وی دانش‌آموز سال آخر دبیرستان بود که در تظاهرات روز سی‌ام خرداد دستگیر شده بود. مادرش در روز سه‌شنبه ۱۶ تیر با گذاشتن کفالت هر روز پشت دیوار اوین انتظار آزادی فرزندش را داشت. دوستان و آشنایان سهراب اعرابی در نامه‌ای قاضی سعید مرتضوی را قاتل سهراب معرفی کرده و از مردم خواسته‌اند که روز دوشنبه بعد از تحویل جنازه او در مراسم تشییع جنازه‌اش شرکت کنند و نشان دهند که خون او به هدر نرفته است. مراسم تدفین سهراب، فردا در بهشت زهرا برگزار می‌شود.

تحویل جنازه‌ی سیمان گرفته به خانواده‌ها
تحویل جنازه‌های جانباختگان انتخابات خونین در تهران و شهرهای مختلف به خانواده‌های‌شان آغاز شده است. به نظر می‌رسد دادستانی تهران به ریاست مرتضوی جلاد منتظر بودند تا جنازه‌ها را پس از ۱۸ تیر به خانواده‌ها بدهند که این خود عامل اعتراضات شدیدتر در این روز نگردد. هم‌اکنون در اداره آگاهی شاهپور، ۵٠ عکس برای شناسایی وجود دارد. یکی از خانواده‌ها جنازه پسرش را در حالی برای دفن تحویل گرفته که تنها صورتش مشخص بوده و تمام بدنش را سیمان گرفته بودند. به نظر می‌آید که این کار برای پوشاندن آثار شکنجه بر بدن وی صورت گرفته است. در شهر اهواز نیز تحویل جنازه‌ها آغاز شده است. خانواده‌ها به شدت تهدید می‌شوند تا از اطلاع‌رسانی یا پیگیری عاملان قتل و شکنجه اجتناب کنند.

دو زن به دلیل مسیحی شدن در معرض اعدام قرار دارند
مرضیه امین‌زاده، سی ساله و مریم رستم پور، بیست و هفت ساله به دلیل مسیحی شدن از تاریخ ۱۵ اسفند در منزل خود دستگیر شده و تاکنون در زندان به سر می‌برند. این دو نفر هفته‌ها تحت بازجویی قرار داشته و اخیرا به بند عمومی زنان منتقل گردیده‌اند. به آن‌ها گفته شده که احتمال اعدام آن‌ها وجود دارد. در حال حاضر حدود ۵٠ نفر به دلیل مسیحی شدن زندانی هستند.

اسامی نود نفر از دستگیرشدگان ۱۸ تیر
طبق آخرین اعلام دفتر دادستانی در اعتراضات روز ۱۸ تیر، ۱۹۷ نفر در تهران بازداشت شده که علاوه بر زندان اوین به کهریزک نیز منتقل شده‌اند. معاونت امنیت با الصاق اطلاعیه ای بر روی تابلو اعلانات دادگاه از خانواده های بازداشت شدگان ۱۸ تیرماه خواسته است که برای پیگیری وضعیت فرزندان خود از ۲۸ تیر به دادگاه مراجعه نمایند. به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، اسامی نود نفر از بازداشت‌شدگان تاکنون به شرح زیر اعلام شده است:
آرش خرمیان، آرش نیک فر، احسان حسینی، احسان شمس آبادی، احمد کوثری، احمدرضا پولادی، اصغر پویافر، افرا روشنی، اکرم عسگری، امان الله فولادوند، امیر قاسمی، امیر محمد ردایی، امیر نوری فرد، ایمان حسنی، بهرام بابایی، بی بی هاشمی، بی تا خاک نگار، پوریا خوانساری، پوریا رستمی پور، پویا بیک زاده، توحید بیگی، حامد صابونی، حجت کریمی قمبوانی، حسین صفا، حسین فرجی، حسین مبری، حمیدرضا مسعودی، دارا رسولی، رضا طاهری، رهام امیری فر، زهرا مرادی، سجاد جلالی، سعید بهرادی، سعید حیدری، سعید سلطانی، سعید گرایلی، سکینه آرابی، سوری ابراهیمی، سید حسام الدین پورصرافی، سید حمید موسوی، سید علی اکبر فردنژاد، سید کوروش خراسانی، سید محمدرضا حسینی، شایان آبیارعلی آباد، شروين پارسي، شهرام حلاج نیشابوری، علی ابریشمی، علی کاظم زاده، علیرضا زجاجی قمی، علیرضا قربانزاده، عماد خیاطی، عمار قمی، فخری مریزاده، فرانک خود نگاه، فرهاد لشگری، فلورانس حاجبی، فهیمه السادات راد تهرانی، قاسم محمدی، کاوه مظفری، مجتبی راهنما، مجید قربانی، ، محمد حسی اتیقه چی، محمد رضا فرضی، محمد رضا مارال پور، محمد سجاد بخارایی، محمد سعادتی، محمد شهوند، محمد عزیزی، محمد علی عاشوری، محمد محمدزاده، محمد میرزاخانی، محمد نیسی پور، محمدعلی کرمی نوری، محمود پورباقر مهابادی، مرجان عبدالهی، مریم سررشته داری، مریم عسگری، منصوره مظفری، مهدی عباسی، میلاد قیاسی راد، ناصر امین علی، نگار مقدمی، نوید نصیرزاده، نیسم کلهری، نیما آقا زاده، نیما کوکلانی، هادی مولایی، یاسر حسینی فرد.

دستگیری‌ها در مشهد
نیروهای امنیتی ۱۶ نفر از توزیع‌کنندگان تراکت‌های تبلیغاتی موج سبز که نوشته‌هایی در مخالفت با احمدی‌نژاد بود، دستگیر کردند. دستگیرشدگان به بند دال زندان مرکزی مشهد منتقل و تحت شکنجه قرار گرفتند. در روزهای اخیر تراکت‌ها و اعلامیه‌های اعتراضی در حد وسیعی در بلوار سجاد، آزادشهر و شهرک غرب مشهد پخش شد و همچنین سه پرده‌ی عمومی در میدان آزادی مشهد به مدت ۵ ساعت آویزان و سپس توسط نیروهای امنیتی جمع‌آوری شد.

احضار ۱۶ دانشجو به کمیته‌ی انضباطی دانشگاه بابل
در پی ناآرامی‌های اخیر و اعتراضات دانشجویان دانشگاه بابل به نتایج انتخابات، ۱۶ دانشجوی دانشگاه صنعتی بابل به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شدند. خبرگزاری امیرکبیر با ذکر این خبر افزود، آرش معینی، امیرکسری کیانی، کاوه دانشور، مهدی کاظمی نسب، جواد شفیعی، مرضیه شفیعی از جمله دانشجویان احضار شده هستند و از اسامی دیگر احضار شدگان خبری در دست نیست. اتهام این دانشجویان به طور دقیق توسط کمیته انضباطی به آنان اعلام نشده است. همچنین نیما نحوی و علی تقی‌پور که دو هفته‌ قبل بازداشت شدند هنوز در سلول انفرادی و تحت شکنجه به سر می‌برند.
بازداشت دانشجوی دانشگاه علامه
علی محمدی گراوند دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی نزدیک به یک ماه است که در بازداشت به سر می‌برد. وی در روز ۲۳ خرداد در خیابان شریعتی در چند متری دانشکده علوم اجتماعی توسط نیروهای اطلاعاتی در لباس شخصی بازداشت شد. وی در زندان تحت شکنجه‌های جسمی و روانی قرار گرفته است. او پیش از این نیز به مدت یک ترم از تحصیل محروم شده بود.

دستگيری يك فعال دانشجویی ديگر
پس از دو هفته، مجيد دری در شهر قزوين بازداشت شد. مجيد دری فعال دانشجویی و جزو دانشجويان ستاره‌داری بود كه نزديك به دو هفته قبل مامورين امنيتي به محل كار وی در بوشهر حمله كردند، ولي موفق به دستگيری وی نشده بودند. پس از آن وی به قزوين رفته و در خانه برادرش به سر می‌‌برد. روز پنج‌شنبه با يورش مامورين امنيتي به آنجا دستگير و به مكان نامعلومی منتقل شد.

انفصال از خدمت و بازخرید اجباری معلم زندانی
مسعود کردپور، فعال حقوق بشر و معلم اهل استان آذربایجان غربی که سال گذشته به زندان محکوم شد، اخیرا توسط هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش از خدمت منفصل و به مجازات بازخرید محکوم گردیده است. وی در زندان هیچ امکانی که بر علیه این حکم اعتراض کند، ندارد.

بازداشت عکاسان خبری
به گزارش فعالان حقوق بشر، توحید بیگی و مجید سعیدی، عکاسان خبری دستگیر شدند. توحید بیگی در روز ۱۸ تیر در حوالی میدان انقلاب و مجید سعیدی در روز شنبه ۲٠ تیرماه در منزلش بازداشت شد. مجید سعیدی عکاس برجسته ایرانی است که سردبیر عکس ۹ روزنامه از سال ۱۹۹۸ تاکنون بوده است. توحید بیگی نیز عکاس ستاد کروبی و سایت مشروطه است.

بازداشت‌های وسیع در کرمانشاه
به گزارش آژانس ایران خبر، در پی اعتراض‌های اخیر در سراسر کشور مردم کرمانشاه نیز در روزهای مختلف دست به تجمعات اعتراض آمیز زدند. در این تجمعات ده‌ها تن از شهروندان کرمانشاهی بازداشت شدند که بسیاری از آنان در همان روزهای اول با قید وثیقه آزاد شدند. اما تعدادی از آن‌ها هنوز در بازداشت به سر می برند. گزارش‌های دریافتی از افراد آزاد شده حاکی از برخورد و شکنجه زندانیان توسط مامورین وزارت اطلاعات این شهر می‌باشد. چندین تن از زندانیان نیز به زندانیان دیزل آباد و بند زندانیان خطرناک منتقل شده‌اند.
همین منبع اسامی ده نفر از افرادی را که هنوز در زندان به سر می‌برند، منتشر کرده‌ است.

دستگیری معاون ستاد میرحسین موسوی
شمس‌الدین عیسایی معاون ستاد میرحسین موسوی صبح روز شنبه، بیستم تیر در منزلش بازداشت شد. وی همچنین از مدیران وزارت کشور در دولت خاتمی بوده است. وسایل شخصی وی از جمله کامپیوترش نیز توسط ماموران اطلاعاتی ضبط شدند.

دستگیری پسر سعید حجاریان
محسن حجاریان، پسر سعید حجاریان نیز در روز یکشنبه، ۲۱ تیر، دستگیر شد. وی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت است. به گزارش نوروز دستگیری وی در منزل پدرش صورت گرفته و هنوز خبر دیگری از وضعیت و محل نگهداری وی در دست نیست.

تشديد فشار و سركوب در كردستان
با نزديك شدن ٢٢ تيرماه، سالروز ترور قاسملو، مردم خود را براي تعطيلي و اعتصاب آماده مي‌كنند. از طرفي ديگر نيز ارگان‌هاي امنيتي رژيم با احضار مغازه‌داران و کسبه از آنان خواسته‌اند كه روز دوشنبه چنانچه اعتصاب كرده باشند، مغازه‌ آنان برای هميشه تعطيل خواهد شد. همچنين گفته مي‌شود در شهر سقز ديروز نيروهاي امنيتي ضمن يورش به منازل برخي از فعالين سياسي و بازرسي، ٣٢ نفر را دستگير كرده‌اند.

قطع آب آشامیدنی ۱۳٠ هزار نفر در کردستان
شهرک ۱۳٠ هزار نفری بهاران در سنندج و به ویژه منطقه ویلاشهر این شهرک از روز سوم تیر قطع شده است. در این رابطه مسوولان مختلف شرکت‌ آب اظهارات ضد و نقیضی می‌کنند و عملا اقدامی برای رفع این معضل بزرگ صورت نمی‌گیرد. در حالی مردم این شهرک در گرمای بیش از ۴٠ درجه از داشتن آب آشامیدنی محرومند که در برخی از نقاط شهر سنندج فشار آب در حدی است که شبکه آب را در معرض ترکیدن و تخریب قرار داده است. مشیر پناهی مدیر عامل آب منطقه‌ای کردستان تادعای معاون سازمان آب را رد کرده و مدعی است که هیچگونه کمبود آبی در کردستان و سنندج وجود ندارد و آنچه که باعث ایجاد مشکل برای ساکنان بهاران شده بی‌مسوولیتی و بی‌لیاقتی مسوولان سازمان آب در نحوه توزیع است.

تحریم صدا و سیما و رکود آگهی‌های تبلیغاتی
در پی تشدید دروغ‌پراکنی‌ها و انحصارطلبی‌های صدا و سیما پیش و پس از مضحکه‌ی انتخابات، اعتراضات وسیعی به این رسانه صورت گرفته است. یکی از اقدامات اعتراضی خودجوش مردم تحریم کالاهایی بود که آگهی‌های تبلیغاتی آنان از این رسانه پخش می‌شود. به نظر می‌آید این اقدام تاثیر خود را گذارده و حجم آگهی‌های تبلیغاتی در صدا و سیما به شدت کاهش یافته است. با این که مسئولان این رسانه از دادن هرگونه اطلاعات در این مورد خودداری می‌کنند، اما تماشاچیان به وضوح شاهد این افت می‌باشند. در این رابطه مسئول یکی از شرکت‌های تبلیغاتی مرتبط با تایید این خبر به حیات نو گفت، با توجه به اتفاق‌هاى اخير، قراردادهاى بلندمدت آگهى با تلويزيون به شدت کاهش يافته و حتى برخى صاحبان کالا قراردادهاى آگهى پيشين خود را "لغو"کرده يا انصراف مى‌دهند. به گفته اين منبع، در هفته گذشته صدا و سيما به شرکت‌هاى تبليغاتى نمابرى را ارسال کرده که براساس آن مکانيزم تشويقى جديدى براى افزايش آگهى‌هاى تجارى در نظر گرفته شده است. اما گويا اين مکانيزم‌ها‌هم تاکنون پاسخ نداده است.

دور جدید جمع‌آوری ماهواره از روز شنبه
دور جديد جمع آوري ديش‌هاي ماهواره از روز گذشته در مناطقي از تهران آغاز شد. بر اين اساس نيروهای پلیس و امنیتی از روز شنبه در ابعادی وسیع با مراجعه به منازل واقع در منطقه اميرآباد و سيدخندان، با خشونت و توهین و ارعاب ساکنین منازل اقدام به تخریب و جمع‌آوري ماهواره از منازل کردند.
همچنين طبق اخبار رسيده از تبريز، در آنجا نيز مامورين امنيتي رژيم، در منطقه كوی منظريه، آغاز به جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره كرده‌اند.

اعتیاد نیروهای مسلح رژیم به مواد مخدر
به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در روز یکشنبه ۲۱ تیر، اعلام کرد اعتیاد خطر بزرگی است که نیروهای مسلح را تهدید می‌کند. وی افزود، ما برای پیشگیری و مقابله با این تهدید راهکارهای لازم را اتخاذ کنیم و نیروهای متخصص را به کار بگیریم.

پیشنهادات جدید برای مذاکره با غرب از سوی ایران
متکی، وزیر امورخارجه رژیم، روز شنبه، ۲٠ تیر اعلام کرد، ایران مجموعه جدیدی از پیشنهاداتی را که می‌تواند به عنوان اساسی برای مذاکرات با غرب به کار رود، تهیه می‌کند. وی گفت این پیشنهادات به برنامه اتمی و نیز مسائل سیاسی و امنیتی مربوط می‌شوند. به رغم گنده‌گویی‌های احمدی‌نژاد و حامیانش در سرزنش آمریکا و غرب، احمدی‌نژاد اولین رئیس جمهوری در ایران بود که مذاکره با آمریکا را مخفیانه پیش برد و سپس آن را علنی کرد. در سال گذشته افشای چهار دور مذاکره محرمانه مشاوران او از قبیل مجتبی ثمره هاشمی با مقامات آمریکایی نمونه‌ی این موارد بود. ‌

مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی




به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate








Keine Kommentare: