Freitag, 10. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۳۷ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۷ تیر ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
تظاهرات ۱۸ تیر در شهرهای مختلف جهان
به مناسبت ۱۸ تیر و اعتراض به سرکوب‌ها در ایران در بسیاری از شهرهای مختلف جهان اعلام تظاهرات شده است، از جمله:

آلمان
کلن: ساعت ۱۷، از رودلف پلاتز به سمت میدان هوی مارکت
برلین: ساعت 18، برایت شاید پلاتز
مونیخ: ۱۵: ۱۹، شتاخوس در نزدیکی کارل پلاتز
هامبورگ: پنجشنبه، ساعت ۱۷، مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران

انگلستان
لندن: ساعت ۱۶، جلوی سفارت ایران، پرنسس گیت، کنزگتون لندن، اس دبلیو ۷ (روبروی هایدپارک)

ژاپن
توکیو: مقابل وزارت خارجه ژاپن، ساعت ۱۴

استرالیا
سیدنی: ساعت ۱۶، مقابل سفارت ایران در کنبرا، راهپیمایی از مارتین پلیس

سوئد
گوتنبرگ: ساعت ۱۸، میدان گوستاو آدولف

کانون نویسندگان ایران خواهان پایان بی‌درنگ سرکوب شد
طی هفته‌های گذشته و در پی اعتراضات مسالمت‌آمیز خردادماه، برخوردهای خونین و خشونت‌آمیز و موج کشتار و دستگیری و سرکوب دامنه‌ای گسترده یافته است. دور تازه‌ای از اعتراف‌گیری و تواب‌سازی از سر گرفته می‌شود؛ از سرنوشت بسیاری از دستگیرشدگان و ناپدیدشدگان اطلاعی در دست نیست؛ خانواده‌های جان‌باختگان اجازه‌ی برگزاری مراسم پیدا نمی‌کنند؛ نگرانی‌ها فزونی می‌گیرد؛ سانسور و عوام‌فریبی بیداد می‌کند و در رسانه‌های فرمایشی، با تحریف و قلب واقعیت، جای جانی با قربانی عوض می‌شود.
کانون نویسندگان ایران وضعیت موجود را به‌شدت محکوم می‌کند و خواستار توقف هر چه سریع‌تر چرخه‌ی سرکوب و کشتار است. آزادی سریع و بی ‌قید و شرط بازداشت‌شدگان، پایان بخشیدن به فضای آکنده از رعب و وحشت، توقف آزار و شکنجه‌ی دستگیرشدگان، و معرفی و محاکمه آمران و عاملان فجایع اخیر خواست فوری ما است.
به سرکوب‌ها بی‌درنگ پایان دهید!
۱۳۸۸/۴/۱۶

اطلاعیه‌ی جامعه‌ی دفاع از آزادی حقوق بشر
جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در اطلاعیه‌ای با اشاره به حالت فوق‌العاده و جو پلیسی- ضد امنیتی که بر جامعه ایران تحمیل شده، بازداشت بیش از ۲۵٠٠ نفر را اعلام کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است:
حداقل ۲۰۰۰ تن دستگير شده‌اند که از بين آنان صدها تن در زمره ناپديد شدگان هستند که در جريان تظاهرات مسالمت آميز توسط بسيجيان، پاسداران و نيروهای انتظامی دستگير شده‌اند و خانواده‌هايشان نمی‌دانند که آنان کشته يا مجروح شده‌اند و يا اين که در زندان به سر می‌برند. این مجمع از تمام کسانی که یکی از بستگان‌شان دستگیر یا ناپدید شده‌ است، درخواست کرده تا مشخصات کامل وی را هر چه زودتر برای‌شان ارسال کنن تا صورت تکمیلی بازداشت‌شدگان به دو نهاد سازمان ملل فرستاده شود. آدرس ای- میل: lddhi@wanadoo.fr

محاکمه‌ی افراد آزاد شده در اسرع وقت
در حالی که رسانه‌های وابسته به دولت، در تیتر اخبار خود از آزادی بیش از هزار نفر صحبت می‌کنند، و به زندانی بودن "تنها" پانصد نفر اشاره می‌کنند، محمود سالارکیا، معاون دادستان تهران در روز چهارشنبه اعلام کرد، نه تنها کسانی که هنوز در زندان به سر می‌برند به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده‌اند، بلکه از محاکمه‌ی سریع افرادی خبر داد که با قرار آزاد شده‌اند.

زندانیان سیاسی دهه‌ی شصت: نگذاریم رژیم جنایت‌هایی را که بر ما روا داشت، تکرار کند
ده‌ها نفر از زندانیان سیاسی دهه‌ی شصت طی بیانیه‌ای ضمن اشاره به روند اعتراضات مردمی، همپیاله بودن جناح‌های درون رژیم و سرکوب گسترده، از مردم آزادیخواه سراسر جهان خواستند، با تمام توان خود در راه آزادی زندانیان سیاسی مبارزه کنند.
در بخشی از این بیانیه آمده است:
"گزارشات نگران‌کننده‌ای که هم اکنون از ایران می‌رسد، نشان می‌دهند که این دستگیرشدگان همانند تمام زندانیان سیاسی ایران، به ویژه زندانیان دهه شصت، تحت شکنجه و فشار قرار دارند؛ تعدادی از آنان تحت شکنجه‌های روحی و جسمی به نمایش‌های تلویزیونی کشانده شده‌اند تا به "جرم" ناکرده اعتراف و توبه کنند.
ما، زندانیان سیاسی سابق، که در دهه شصت سالیان زیادی را در سیاه‌چال‌های رژیم به سر بردیم و سفاکی و درنده‌خویی رژیم را با پوست و گوشت خود حس کرده‌ایم، این شرایط را به خوبی می‌شناسیم.
می‌دانیم اتهاماتی چون "مفسد فی‌الارض" و "ضد انقلاب" و... چه عواقبی در پی دارد؛
می‌دانیم "اعترافات تلویزیونی" تحت چه شرایطی گرفته می‌شوند و رژیم برای "ارشاد" مخالفان، از چه شکنجه‌های بی‌رحمانه‌ای بهره می‌گیرد؛ می‌دانیم شرایط زیست این تعداد زیاد دستگیرشدگان تا چه اندازه وخیم است... نگذاریم رژیم، دور از انظار عمومی و در خلوت زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها، با زندانیان سیاسی، جنایت‌هایی را که بر ما روا داشت، تکرار کند."

اعتصاب غذا در مقابل سازمان عفو بین‌الملل
جمعی از معترضان به سرکوب‌های اخیر در مقابل دفتر سازمان عفو بین‌الملل در لندن تحصن و اعتصاب غذا کرده‌اند. دیوری دایک مسئول بخش خاورمیانه‌ی این سازمان در این رابطه گفت، ابراز همبستگی مردم قابل درک است. آنچه قابل درک نیست این است که یک گروه از مردم دستگیر شوند تنها به دلیل بیان مسالمت‌آمیز نظرات‌شان.
یکی از اعتصاب‌کنندگان در رابطه با خواسته‌های این جمع گفت: ابطال انتخابات را می خواهیم، همچنین آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی و مردمی که در جریان این حرکت ها دستگیر شدند و شناسایی و محاکمه افرادی که در کشتار و شکنجه شرکت کردند.
مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ادامه دارد
در حالی که طبق اظهارات رسمی بیش از هزار نفر توسط پلیس و هزار نفر توسط بسیج دستگیر شده‌اند، سی نفر از زندانیان روز سه‌شنبه عصر آزاد شدند. این در حالی بود که صدها تن از خانواده‌های زندانیان، مانند هر روز، در پشت در زندان اوین تجمع کرده بودند.
خانواده‌ها اعلام کرده‌اند، تا آزادی بقیه‌ی زندانیان به تجمعات خود ادامه خواهند داد.

بیش از صد نفر در زندان مشهد
طبق اظهارات فعالین حقوق بشر در شهر مشهد، هنوز بیش از صد تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات مردمی هنوز در بازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان مرکزی شهر مشهد زندانی هستند.
هاشم خواستار، عضو کانون صنفی معلمان، یکی از زندانیان است که حالی که در پارک در حال استراحت بود، بازداشت شده است. وی که به دلیل بیماری و کهولت سن، وضعیت جسمی خوبی ندارد، در شرایط بدی در قرنطینه ی زندان مرکزی این شهر در بند است. طبق اظهارات خانواده‌ی وی، در مدت بیش از ۲۳ روزی که از بازداشت وی می‌گذرد، او حتی بازجویی هم نشده است.

دستگیری عابدینی به جرم اقدام علیه امنیت ملی
ابوالفضل عابدینی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با قرار وثیقه چهل میلیون تومانی به زندان اهواز منتقل شد. این فعال کارگری و عضو مجموعه فعالان حقوق بشر قبلاً نیز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در اعتصابات کارگران هفت تپه محاکمه و تبرئه شده بود. هم‌چنین دارای یک حکم حبس تعلیقی شش ماهه در سال ۸۶ به مدت دو سال است. اگر این بار عابدینی محکوم شود، آن دو سال قبل نیز به حکمش افزوده خواهد شد. عابدینی سه‌شنبه هفته گذشته ساعت ۹ صبح در منزل خود دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شده بود.

زینب پیغمبرزاده، فعال جنبش زنان دستگیر شد
در جریان گردهمایی مادران عزادار در روز شنبه در پارک لاله تهران، زینب پیغمبرزاده، فعال جنبش زنان دستگیر و به محل نامعلومی منتقل شده است. هنوز از علت بازداشت وی خبری در دست نیست.

یورش نیروهای امنیتی به کافی‌نت‌ها در کردستان
ماموران اطلاعاتی و امنیتی بار دیگر به کافی‌نت‌ها در شهرهای کردستان حمله بردند و اقدام به بازداشت کسانی کردند که از سایت‌های سیاسی بازدید می‌کردند. این اولین بار نیست که در شهرهای مختلف این استان نیروهای امنیتی دست به چنین اقدامی می‌زنند. موج جدید سرکوب در این زمینه از چند روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

اعتصاب بازار کفاشان در تبریز
به گزارش خبرگزاری مهر، هفته‌ی گذشته مغازه‌ها در بازار کفاشان تبریز در اقدامی اعتراضی تعطیل شد. این خبرگزاری از قول مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی علت این اقدام را سوء تفاهم صنفی عنوان کرد.

قطع مجدد ارتباطات مخابراتی در آستانه‌ی ۱۸ تیر
سرویس ارسال پیامک از غروب روز دوشنبه مجددا قطع شد. همچنین از روز سه‌شنبه سرویس‌های ام.ام.اس. و جی.پی.ار.اس نیز قطع شده است. از سه‌شنبه شب سرعت اینترنت نیز با ۵٠ درصد افت مواجه بوده است.

دستگیری معاون وزارت بازرگانی در دولت خاتمی
فیض‌الله عرب سرخی، معاون وزارت بازرگانی در دولت خاتمی و عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی دستگیر شد. این خبر را دختر وی، فاطمه عرب سرخی، در وبلاگ خود اعلام کرد. طبق اظهارات او پیگیری‌هایی که تاکنون در مورد وضعیت و محل نگهداری پدرش صورت گرفته، بی‌نتیجه بوده است.

اعتراض اتحادیه کانون‌های وکلای ایران به آیین نامه جدید وکالت
هیات مدیره کانون وکلای سراسر ایران با صدور بیانیه‌ای، آیین‌نامه اجرایی جدید قوه قضائیه را فاقد قابلیت اجرا و مصداق ورود قوه قضائیه به حیطه قانونگذاری توصیف کردند. در این بیانیه آمده است:

کانون‌هاي وکلاي دادگستري ايران ضمن اعتراض شديد خود به چگونگي تدوين و مندرجات آيين نامه مزبور بار ديگر تقيد خود را به اجراي لايحه استقلال کانون وکلاي دادگستري، قانون کيفيت اخذ پروانه وکالت و آيين نامه اجرايي لايحه قانوني استقلال کانون وکلاي دادگستري مصوب سال ۱۳۳۴ و تمامي قوانين و مقررات معتبر راجع به وکالت اعلام مي‌دارد.

اخبار دانشجویی

دانشجویان زندانی بابل تحت شکنجه‌اند
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در زندان‌های ساری و بابل تحت شکنجه‌ی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارند. نیما نحوی در اثر شکنجه به سختی قادر به راه رفتن است و دست‌هایش متورم شده است. از وضعیت علی تقی‌پور خبری در دست نیست. محسن برزگر و یک نفر دیگر در حال اعتصاب غذا هستند و به سلول انفرادی منتقل شده‌اند. از دیگر دانشجویان دربند در این دو زندان، ایمان صادقی، حمید جهان‌تیغ، سیاوش سلیمی‌نژاد و احسان باقری می‌باشند. محمد اسماعیل‌زاده، دانشجوی پیام نور بابل به بند معتادین و افراد شرور منتقل شده و در شرایط بسیار دشواری قرار دارد.

تخلیه‌ی دانشگاه تبریز در آستانه‌ی ۱۸ تیر
روز سه‌شنبه، ۱۶ تیر مسئولین دانشگاه تبریز نه تنها تمامی خوابگاه‌ها را تخلیه کردند، بلکه اتوبوس‌هایی به مسیر ترمینال‌های تبریز به دانشگاه آوردند تا دانشجویان مستقیما از خوابگاه به شهرهای خود بازگشته و دیگر بهانه‌ای برای ماندن در خوابگاه نداشته باشند. آنان در اقدامی هماهنگ با ترمینال اتوبوسرانی، امکان سفر فوری و دانشجویان را فراهم کرده بودند.

دانشگاه فردوسی مشهد: پذیرش در خوابگاه به شرط قبولی در مصاحبه
برای اولین بار دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای متقاضی خوابگاه در تابستان مجبورند برای گرفتن جا در خوابگاه مصاحبه انجام دهند. این در حالی است که دانشگاه فردوسی مشهد یکی از دانشگاه‌هایی است که خوابگاه وسیعی دارد و هر سال حتا در طول ترم تحصیلی نیز تعدادی از اتاق‌هایش خالی هستند.
خبرنگار زندانی تحت شکنجه برای اعترافات تلویزیونی
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران گزارش داده‌اند که امید سلیمی خبرنگار و عکاس پس از مراجعه به دفتر سپاه، در ۲۴ خرداد دستگیر شده و به زندان مرکزی اصفهان منتفل شده است. بازجویان با اعمال فشار و شکنجه روحی از او می‌خواهند که در اعتراف تلویزیونی شرکت کند. امید سلیمی در سال ۱۳۸۷ نیز دستگیر شده و جمعاً سه ماه در زندان بوده است.





زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی





رهنمود به هواداران: فعالیت تبلیغی خود را شدت بخشید

رفقا! در شرایط بحرانی کنونی باید با تمامی نیرو فعالیت‌های تبلیغی را سازمان داد.
باید به هر طریق ممکن با تمامی نیرو مواضع سازمان را به میان توده‌ها ببریم ، باید شعارهایمان را به مردم توضیح دهیم و آنان‌را حول این شعارها بسیج کنیم. باید توده‌ها را که اینک پیش از پیش به مبارزه روی می‌آورند با آلترناتیوی انقلابی آشنا سازیم. باید به توده‌ها بگوییم فدائیان (اقلیت) چه می گویند و این عمل میسر نیست مگر با تشدید فعالیت‌های تبلیغی.
یکی از این راه‌ها شعارنویسی است. شعارنویسی را سازمان دهید و در این عمل پیگیر باشید. وسائل لازم را که به ارزان‌ترین قیمت قابل تهیه است تدارک ببینید.
- مکان و زمان مناسبی را انتخاب کنید. زمان و مکان باید با رعایت کامل موارد امنیتی انتخاب شوند.
- برحسب مکان و زمان، شعاری مناسب انتخاب کنید. مضمون شعار باید با محل نوشته شدن آن مطابقت داشته باشد. مثلا نوشتن شعارهایی در مورد بیکاری و ... در مناطق مرفه شهر کاری بیهوده است.
- ابتکار عمل، انتخاب جای مناسب و رنگ و... شعار، در جلب مردم بسیار مهم است.
- حتا مي‌توان در صورت امکان بر روی اسكناس‌های پول نيز شعارهایی چون، مرگ بر ديكتاتور، مرگ بر جمهوری اسلامي، و... نوشت.



















آلمان


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate









Keine Kommentare: