Freitag, 10. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۳۸ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۷ تیر ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
تكذيب خبر كيهان رژيم
روزنامه كيهان بعنوان يكي از ارگان‌های دروغ پراكني و تبليغاتي رژيم سركوبگر جمهوري اسلامي، امروز در بخش اخبار خود مطلبي دارد بعنوان "هماهنگي تصادفي تروريست‌ها و نامزد قانون گزير" در اين نوشته، نويسنده مزدور كيهان مدعي شده است كه "سازمان ما (فدائیان اقلیت) و چند جريان راست و اصلاح‌طلب، اگر چه قبلا از تحريم انتخابات، حمايت كرده بوديم، ولي هم اكنون با يك بيانيه مشترك طرفدار راي شركت‌كنندگان شده و مدعي هستيم كه دولت احمدي‌نژاد مشروعيت ندارد. و در انتخابات تقلب شده است، و مجامع جهاني نبايد دولت را برسميت بشناسند." اين مساله ساخته و پرداخته روزنامه كيهان مي‌باشد و سازمان ما هيچ اعلاميه و بيانيه مشتركي با شش جريان ديگر امضاء نكرده است. مردم ايران مواضع سازمان ما را از طريق نشريه كار و راديو صداي دمكراسي شورائي، مي‌خوانند و مي‌شنوند. و مي‌دانند كه سازمان ما هيچ توهمي به نمايش انتخاباتي نداشته و ندارد.

گزارشاتی از تهران
- شب گذشته سعادت آباد تهران از ساعت ١٠ تا ١١ محل درگيري مردم و نيروهاي بسيج بود. بسيجيان پس از آغاز شعار دادن شبانه مردم به خانه‌هاي آنها حمله كردند. مردم نيز به خيابان‌ها ريخته و با نيروهاي مزدور بسيج درگير شدند. حتي تعدادي از مزدوران را توانستند خلع‌سلاح بكنند. وسعت اين درگيری‌ها تا پارك سعادت آباد بود.
- بنابر اخبار رسيده از هفته قبل تمام مرخصي مامورين امنيتي سركوبگر رژيم، لغو شده و تمامي نيروها در شهر تهران به حالت آماده باش درآمده‌اند. تعداد زيادي از اين نيروها نيز در نقاط مختلف شهر در مساجد مستقر شده‌اند.
- از ساعت يك بعد‌ازظهر، نيروهاي امنيتي رژيم به مغازه‌هاي واقع در خيابان آزادي اعلام كرده‌اند كه براي جلوگيري از ايجاد خسارت به مغازه‌هايشان! بايد امروز بعد از ظهر تعطيل شوند. هراس رژيم اين است كه در جريان تظاهرات و زد و خورد، مردم مي‌توانند در مغازه‌ها پناه بگيرند.

- از ساعت ٢ بعدازظهر، مامورين امنيتي رژيم، از ميدان انقلاب تا چهارراه وليعصر، ميدان وليعصر تا ميدان هفت تير و تمام خيابان‌هاي منتهي به اين نقاط بطور گسترده حضور دارند.
- ساعت ۳ و ربع عصر نيز نزديك به هزاران تن از مردم از ميدان انقلاب به سمت وليعصر بودند كه با حمله مامورين متفرق شدند.
- گزارش ساعت ۵ بعدازظهر: تا اين لحظه مامورين ويژه به شكل گسترده‌اي در همه جا حضور دارند و تمام خيابان‌هاي منتهي به دانشگاه تهران توسط مامورين مسدود شده است. درگيري‌هاي محدودي هم اكنون در خيابان وصال آغاز شده است.
ساعت شش بعدازظهر:‌ تظاهرات موضعي در خيابان‌هاي اميرآباد، بلوار كشاورز و خيابانهاي اطراف دانشگاه شكل گرفته است، جنگ و گريز مردم با نيروهاي رنگارنگ امنيتي در جريان است. محوطه پوشيده از گاز اشك‌آور شده و سركوبگران با باطوم، قنداق تفنگ، چوب و چماق به مردم حمله ور شده‌اند.
- مردم در حركتي متحد بعضا به نيروهاي سركوبگر حمله مي‌كنند، گفته مي‌شود كه در بعضي موارد مردم توانسته‌اند باتوم مزدوران را گرفته و به آن‌ها حمله‌ور شوند.
- همچنين از ميدان فردوسي گزارش مي‌رسد كه مردم زيادي در حال تجمع و حركت به سمت دانشگاه تهران هستند. تمام راه‌ها به سمت دانشگاه بسته شده است، مردم سعي دارند از راه‌هاي فرعي به آن سمت بروند.
- از طرف ميدان امام حسين و از طرف ميدان آزادي نيز مردم به سمت دانشگاه در حركت هستند. با توجه به اين كه تعداد زيادي از مزدوران رژيم مشغول عكس‌برداري هستند تقريبا تمامي مردم ماسك زده‌اند. هر چند لحظه يك بار مزدوران به سمت مردم حمله‌ور مي‌شوند. امروز حتي از مزدوران راهنمائي و رانندگي نيز براي سركوب مردم كمك گرفته شده است.
- متروي ميرداماد توسط مردم به آتش كشيده شده است. در اين منطقه تا كنون ٣ نفر توسط مزدوران زخمي شده‌اند كه به بيمارستان منتقل شده‌اند. مزدوران نيروهاي يگان ويژه نيز براي ايجاد رعب و وحشت در حال رژه مي‌باشند.
- از شعارهای اصلی تظاهرات امروز، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه‌ای" و "می‌کشم، می‌کشم، آن که برادرم کشت" بود.
- به گزارش تأیید نشده‌ای تاکنون یک نفر در این تظاهرات جان باخته و بسیاری دستگیر شده‌اند.

گزارشاتی از شهرهای دیگر
اصفهان
از ساعت ٤ بعدازظهر مردم در اصفهان، كنار خيابان‌ها از پل خواجو به سمت سي و پل ايستاده‌اند. مامورين لباس شخصي با كمك نيروهاي ويژه سعي دارند از آغاز تظاهرات جلوگيري كنند.

مشهد
با وجود تلاش نیروهای امنیت رژیم برای ممانعت از تجمع مردم، حدود ۷ تا ۸ هزار نفر در فلكه پارك مشهد و خيابان‌های اطراف جمع شدند. مأمورین انتظامی سوار بر موتور گشت می‌دادند و رژیم قصد داشت با قدرت‌نمایی جلوی مردم را بگیرد، ولی مردم اعتنایی نکرده و تجمع خود را تشکیل دادند.

پاوه
سه نفر از جوانان شهر پاوه كه توسط نيروهاي امنيتي دستگير شده بودند، به ٨ ماه زندان محكوم شدند. اين سه نفر "سهيب صادقي، شاهين رستميو ايوب نظري" نام داشتند، كه به همراه تعداد ديگري از جوانان شهر دستگير شده بودند.

شهركرد
براي جلوگيري از تجمعات اعتراضي در امروز دانشگاه‌ها كليه امتحانات را قبل از امروز به پايان رسانده، و امروز نيز تعطيل اعلام شده است. همچنين سرعت اينترنت به پائين‌ترين حد خود رسيده و سايت‌ ياهو و استفاده از مسنجر نيز مقدور نمي باشد.

گچساران
از ساعت ٥ عصر امروز، فراخوان يك تجمع اعتراضي از مقابل خانه كارگر داده شده بود، ولي به علت گسيل شده نيروهاي امنيتي به اين محل، قرار شده تظاهرات در خارج از شهر برگزار شود. همچنين از امروز صبح نيروهاي رنگارنگ سركوبگر رژيم به خانه‌هاي مردم زنگ زده و آنان را تهديد مي‌كنند، كه در مراسم امروز شركت نكنند.

تبريز
نيروهاي مزدور و سركوبگر رژيم امروز تمام ورودي‌هاي آبرسان تبريز را مسدود كرده، و چهارراه آبرسان را محاصره كامل كرده‌اند، كه تجمع اعتراضي شكل نگيرد.
۴ ميليارد هزينه مالي روزهاي اخير
سخنگوي شهرداري تهران اعلام داشت كه در جريان تظاهرات و تجمعات روزهاي اخير، بالغ بر ٤ ميليارد تومان خسارت به امكان و وسائل شهر و شهرداري تهران وارد شده است.
البته وي نگفت كه اين خسارت شامل خرابي خانه‌ها و شكستن شيشه‌ها و از بين بردن ماشين‌هاي مردم توسط مزدوران سركوبگر رژيم نيست.

اخبار رسیده
- درخواست حضور پزشک در میدان انقلاب تعداد زیاد زخمی- نیروهای انتظامی از گلوله های پلاستیکی استفاده می‌کنند- تیراندازی پلیس به بسیجی‌ها تایید نشده اما از منابع مختلف گزارش می‌شود.
- تعداد زیاد زخمی در امیر آباد و جمالزاده زیر آتش
- تلفن از ایران: نیروهای ویژه خوبگاه دانشجویان را در جمالزاده و امیر آباد محاصره کرده اند
- خیابان میرداماد : به گفته مأمورین آتش‌نشانی، آتش سوزی خارج از کنترل است.
- ساعت ۲۸ : ۱۸ - میدان کارگر و میدان انقلاب مملو از جمعیت
- هلی کوپترها بالای شهر با نورافکن
- تخمین تعداد تظاهر کنندگان امکان ناپذیر است چون همه تهران به پا خاسته و هر گوشه شهر تظاهرات ادامه دارد.
- دختران روسری‌های خود را برای بستن زخم مجروحین در اختیار دیگران می‌گذارند.

درگیری‌های شدید در میدان انقلاب و شعار مرگ بر خامنه‌ای
این گزارش از اعتراضات مردم در تهران نیز از سوی فعالین حقوق بشر و دمکراسی منتشر شده است: خیابان‌های ۱۶ آذر و کارگر و اطراف آن تجمع کردند و با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند.
جوانان و مردم طی درگیری‌های که با نیروهای سرکوبگر داشتند توانستند راه را باز کنند و بسوی میدان انقلاب حرکت کنند میدان انقلاب، ۱۶ آذر و خیابان کارگر بیشترین تعداد جمعیت در آن متمرکز هستند. تعداد جمعیت در آن جا به هزاران نفر می‌رسد و هر لحظه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. درگیری‌ها در این مناطق بسیار گسترده است و تعداد زیادی از جوانان دستگیر شدند. فقط در میدان انقلاب ساعت ۳۰ : ۱۹ در حدود ۱۶ نفر دستگیر شدند. آمار دستگیری‌ها بسیار زیاد است. همچنین تعداد زیادی از مردم در اثر ضربات باتوم بشدت زخمی شدند همچنین بصورت گسترده اقدام به پرتاب گاز اشک آور و گاز فلفل می‌کنند. درگیری‌ها به شدت ادامه دارد.
مردم و بخصوص جوانان با هر حمله‌ای که توسط نیروهای سرکوبگر صورت می‌گیرد و جوانان دستگیر می‌شوند جمعیت یک صدا شعار مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور را سر می‌دهند. همچنین جوانان وقتی که به مقابله با نیروهای سرکوبگر برمی‌خیزند شعار نترسید نترسید ما همه با هم هستیم را سر می‌دهند.
نیروهای تحت امر ولی فقیه علی خامنه‌ای، گارد ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصی‌ها بصورت گسترده‌ و بی سابقه‌ای در مناطق مرکزی حضور دارند و بصورت وحشیانه به مردم بی دفاع یورش می‌برند. بنا به گفتۀ شاهدان عینی با تمام توان نیروهای خود را وارد آن جا کرده‌اند و همچنان به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

جان دستگیرشدگان در خطر است
خبرگزاری دولتی فارس از قول جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج گفت که اتفاقات پیش آمده داخلی است و برخورد با آن به مراتی از اتفاقات خارجی سخت‌تر است. به گفته حسین همدانی، دوربین‌هایی از چند جهت حمله اغتشاش‌گران را به ساختمان حوزه مقاومت بسیج ثبت کرده‌اند که قضات و دادستانی با مشاهده فیلم‌ها اعلام کردند که حکم آنان محارب است. همان گونه که همه می‌دانند، جزای حکم محاربه در جمهوری اسلامی، اعدام است.

درخواست جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران از خانواده‌هاي دستگیرشدگان و ناپدیدشدگان
پس از سه هفته سکوت، دروغزنی و جوّ سازی، مسئولان قضايی جمهوری اسلامی ناگزير از اعتراف به اين واقعیّت شدند که در پی حالت فوق العاده و جوّ پليسی- ضد امنیّتی که بر جامعه ايران تحميل کرده اند، به بازداشت بيش از ۲۵۰۰ تن دست يازيده‌اند.
ما در نخستين اظهار نظر درباره ابعاد بازداشت‌های گسترده در تاريخ ۵ تير ماه خطاب به رسانه‌های خبری گفتيم که "حداقل ۲۰۰۰ تن دستگير شده‌اند که از بين آنان صدها تن در زمره ناپديد شده‌گان هستند که در جريان تظاهرات مسالمت آميز توسط بسيجيان، پاسداران و نيروهای انتظامی دستگير شده‌اند و خانواده‌هايشان نمی‌دانند که آنان کشته يا مجروح شده‌اند و يا اين که در زندان به سر می‌برند."
اکنون هم که مسئولان قضايی مدّعی هستند که ۲۰۰۰ تن آزاد شده‌اند و ۵۰۰ تن همچنان در زندان هستند، نه رقم واقعی زندانيان و نه هويت اکثريت آنان بر ما معلوم است و خانواده‌های آنان هم در بی خبری کامل و نگرانی مدام به سر می‌برند.از اين رو امروز شکوائيه‌ای از سوی جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران و فدارسيون بين‌المللی جامعه های حقوق بشر به ضميمه صورتی حاوی ۱۷۲ تن از دستگير شده‌گان اخير خطاب به دو نهاد سازمان ملل متحد: گروه تحقيق درباره بازداشت‌های خودسرانه و گروه تحقيق درباره گمشدگان قهری، به دفتر اين دو گروه در مقر اروپايی سازمان ملل در ژنو تسليم گرديد.
از آنجا که نمايش‌های فضاحت بار تلويزيونی جمهوری اسلامی مؤيد اعمال شکنجه‌های بدنی و روانی بر روی زندانيان است، رونوشتی از اين شکوائيه برای گزارشگر ويژه سازمان ملل درباره شکنجه هم ارسال شده است.
جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران ترديدی ندارد که رقم واقعی بازداشت شدگان در پی کودتای ۲۲ خرداد بيش از ارقام اعلام شده از سوی مسئولان انتظامی- اطلاعاتی- قضايی جمهوری اسلامی است. همچنان که بنا به خبرهای موثّق رقم کشته شده‌گان هم به مراتب بيش از تعداد ۲۰ کشته‌ايست که مقامات انتظامی- اطلاعاتی اعلام کرده‌اند.
از آنجا که آئين رسيدگی در دو نهاد ياد شده سازمان ملل مستلزم دادن اطلاعات دقيق درباره هویّت زندانی يا گمشده، تاريخ و محّل دستگيری يا ناپديد شدن اوست، جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران از همه خانواده‌هايی که در پی نزديک به چهار هفته گذشته يکی از بستگانشان دستگير يا ناپديد شده است، تقاضا دارد که مشخصات کامل وی را هر چه زودتر برای ما ارسال دارند تا صورت تکميلی بازداشت شده‌گان يا ناپديدشده‌گان حوادث اخير به دو نهاد سازمان ملل تسليم گردد.
نشانی جامعه حقوق بشر در ايران:
LDDHI
BP 2
75624 Paris cedex 13 France
e-mail :
lddhi@wanadoo.fr
عبدالکريم لاهيجی
رئيس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران
نايب رئيس فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر

شهردار پاریس: شهر پاریس در کنار ایرانی‌هاست
میزان پرس گزارش داد: رتران دو لانوئه، شهردار پاریس در مراسمی که، غروب چهارشنبه، در مقابل شهرداری پاریس برای ابراز همبستگی با مردم ایران سازمان یافت طی یک سخنرانی گفت که شهر پاریس همراه ایرانیانی است که خواستار احترام و عدالت هستند.او افزود که مردم پاریس، در ارتباط با انتخابات اخیر که نتایجش توسط بخش بزرگی از مردم ایران برسمیت شناخته نشده است، با خواست ایرانیانی که در جستجوی حقیقت و دموکراسی هستند شریکند.

عبدالله شهبازى طى بيانيه‌اى توقف همکارى خود را با صدا و سيما اعلام کرد
به نوشته حیات‌نو، عبدالله شهبازی در بیانیه‌ای نوشته است: اينجانب عبدالله شهبازي، که قريب به دو دهه به عنوان مورخ و تحليل‌گر سياسى با سازمان صدا و سيما همکارى داشته‌ام همکارى خود با سازمان فوق را متوقف مى‌کنم. علت اين تصميم، اعتراض شديد من به رويه يکجانبه سازمان صدا و سيما در جريان انتخابات تاريخى ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ به سود يک نامزد معين و عملکرد تحريک‌آميز آن بعد از انتخابات تا به امروز است که آن را در راستاى ايجاد و تشديد خصومت در جامعه، فروپاشيدن وحدت ملى و اهانت به ملّت بزرگ ايران مى‌بينم. به‌ويژه بايد بر سکوت اين سازمان در قبال فاجعه تکان‌دهنده و نابخشودنى حمله به کوى دانشگاه تهران و حملات خونين و شبانه به خوابگاه‌ها و اماکن دانشجويى در تهران و ساير شهرها تاکيد کنم. بدينوسيله، از سازمان صدا و سيما مى‌خواهم که از اين پس از پخش گفت‌وگو هاى ضبط شده من خوددارى کند.

بازداشت یک روزنامه نگار دیگر
به گزارش "پارلمان نیوز"، محمد رضا یزدان ‌پناه روزنامه‌نگار، وبلاگ‌نویس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب از شب گذشته ناپدید شده است و پیگیری‌های خانواده او تا این لحظه برای اطلاع از وضعیت این عضو جبهه مشارکت ثمری نداشته است.
یزدان‌پناه سابقه فعالیت در روزنامه‌های شرق، هم‌میهن، کارگزاران، فرهیختگان، یاس‌نو و سایت‌های خبری آفتاب و یاری را در کارنامه خود دارد.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate







آلمان













Keine Kommentare: