Mittwoch, 22. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۵۱ سازمان فدائیان (اقلیت) ۳۱ تیر ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
به آتش کشیدن یک کیوسک پلیس در سی تیر
به گزارش آژانس ایران خبر حوالی نیمه شب سی تیر، تهران از هر لحاظ غوغا بود. تظاهرات در نقاط گسترده‌ای بود، در منطقه افسريه درگيری ميان مردم و نيروهای انتظامی شكل گرفت، يك كيوسك نيروی انتظامی توسط جوانان به آتش كشيده شد. در سعادت آباد و پونك هم در جلوی فروشگاه شهروند تجمع بود كه پليس به دليل كمبود نيرو و گسيل كردن همه نيروهايش به مناطق مركزی، روی آنجا كنترلی نداشت مردم تا يك ساعت در وسط ميدان پونك شعار مرگ بر خامنه‌ای می‌دادند.
شعارها بر روی پشت بام بسيار بيشتر از روزهای قبل، شعارها تند و خشن‌تر شده بود و بيشتر به جاي الله‌اكبر عليه احمدی‌نژاد و حكومت شعار می‌دادند . امشب جوانان مناطق گيشا و سهروردی و مناطق ديگر به صورت دسته جمعي اقدام به شعارنويسی بر روی ديوارها كردند كه در حال حاضر در اين مناطق شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر جمهوری اسلامی به وفور به چشم می‌خورد.

فراخوان کانون نویسندگان ایران به گردهمایی بر مزار شاملو
کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای به مناسبت نهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو خواسته است دوستداران شاملو دوم مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۵ بعدازظهر بر مزار وی گرد آمده و "یاد جاویدش را گرامی" بدارند.
مزار شاملو در کرج، مهرشهر، امام‌زاده طاهر، قرار دارد.

خالی کردن زندان‌ها برای جا دادن زندانیان سیاسی
خامنه‌ای تحت عنوان "عفو" احکام زندان و جریمه محکومان را تقلیل داد که منجر به آزادی آنان خواهد شد. به نظر می‌رسد این حکم به دلیل حجم متراکم زندانیان با دستگیری هزاران نفر در اعتراضات اخیر و ادامه‌ی روند آن صورت می‌گیرد. اگرچه در مقدمه‌ی نامه‌ی دستگاه قضایی که این درخواست را کرده و مورد تایید خامنه‌ای قرار گرفته، آمده که این تخفیف شامل محکومان محاکم عمومی، انقلاب، نظامی و سازمان تعزیرات حکومتی سراسر کشور می شود، اما در مورد احکامی که شامل آن نمی‌شود، دشمنی با نظام تحت عنوان "محاربه" و "جرایم امنیتی" ذکر شده‌اند.
به این ترتیب از سویی زندانیان سیاسی در زندان خواهند ماند و از سوی دیگر جا برای زندانیان سیاسی در آینده در مدت حیات رژیم سرکوبگر باز خواهد شد، چرا که تمام زندانیان سیاسی به اتهام "جرایم امنیتی" یا "محاربه" در زندان به سر می‌برند.

به حمایت از حرکت اعتراضی زندانیان سیاسی سابق در آستانه اعتصاب غذای آنان
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، پیام زیر را به زندانیان سیاسی سابق که در یک حرکت اعتراضی در برلین اعتصاب غذا خواهند کرد، داده است.

بازگشته‌ام از سفر / سفر از من / باز نمی‌گردد!
سال‌های سخت و دهشتناک زندان چیزی نیست که از یاد شما و هم‌بندانتان برود. همان سال‌هایی که حتی شنیدن نام خود لرزه بر اندام می‌انداخت و بقول شاعری ایکاش می‌شد نام را همچون پیراهنی از تن بیرون کرد.
سهم شما زندانیان سیاسی سابق در ابراز نگرانی های عمیق در باره زندانیان و ناپدیدشدگان در حوادث اخیر ایران ستودنی است. بخشی از این ابراز نگرانی‌های وسیع، حاصل سال‌ها تلاش‌های خستگی ناپذیر شماست که دست به آگاهی‌سازی در مورد وضعیت زندان‌ها، شکنجه‌ها و شیوه‌های بازجویی و محاکم پنهان در زندان‌ها در سال‌های دهشتناک دهه شصت زده‌اید. امروز باز هم وضعیت زندان‌های دهه شصت غلبه یافته است و زنان و مردان ایرانی را در حفره تاریک خود به کام کشیده است، تاریکخانه‌ای که لحظات دردناک آن را شما بیش از دیگران با تمام وجود احساس می‌کنید.
شما زندانیان سیاسی سابق که امروز از آزادی برخوردارید و در کشورهایی زندگی می‌کنید که حداقل حقوق فردی شما در آن‌ها تامین شده است، برای بهره‌مندی مردم ایران و فعالان اجتماعی از این موهبت آزادی جان خود را به خطر انداخته‌اید. این نشانه آزادگی و آزاداندیشی عمیق شماست.
رنج مادران و پدران، خواهران و برادران و فرزندان سرگردان بازداشت شدگان و ناپدیدشدگان در حومه زندان‌ها و دادگاه‌ها را شما بیش از هر کسی احساس می‌کنید، و فراتر از همه اینها شما می‌دانید که رهایی این آزادیخواهان بر عهده تک تک ماست.
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران هم‌صدا با شما خواستار آزادی فوری همه بازداشت‌شدگان و مشخص شدن وضعیت ناپدیدشدگان است. نقض خونین حقوق ابتدایی مردم ایران باید به فوریت متوقف و جریان آن باید مستقلانه بررسی شود تا بار دیگر شاهد حوادثی از این دست نباشیم. تلاش متحدانه همه اعضای جامعه مدنی درسطح جهان راهی است که ما و شما در پیش گرفته‌ایم تا شاید ریشه تجاوز به حقوق انسانی مردم شناسایی و ریشه‌کن شود.

ادامه‌ی اعتراض خانواده‌های دستگیرشدگان در مقابل زندان اوین
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران اعتراضات خانواده‌های دستگیرشدگان در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب ادامه دارد. بنا به گزارشات رسیده به این منبع، خانواده‌های دستگیر شدگان امروز ۳۱ تیر از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر حدود ۱٠٠ نفر از خانواده ها در بيرون و داخل دادگاه انقلاب به انتظار اعلام اسامي عزيزانشان براي تعيين كفالت و آزادي تجمع كردند. ساعت نه و سی دقیقه اسامي ۲۵ نفر براي تعيين كفالت اعلام شد. برای اكثر دستگير شده ها قرار كفالت ۱٠ ميليوني صادر شده كه براي اين مبلغ كفالت، خانواده ها بايد ۲ تا ۳ فيش حقوقی تهيه كنند اكثرا برای تهيه فيش حقوقي مشكل دارند و مجبور می‌شوند برای آزادی عزيزانشان سند منزل خود و يا بستگان خود را به عنوان وثيقه در اختيار دادگاه انقلاب بگذارند.
در مقابل زندان اوين نيز حدود ۶٠ نفر از خانواده‌ها تجمع كرده بودند. قبلا خانواده‌ها در مقابل درب دژبانی مي‌ايستادند كه در مقابل ديد عابرين و رهگذران بود اما در روزهای اخير اسامی دستگير شده‌ها را در سالن چند منظوره يا سالن ملاقات اعلام می‌كنند كه دور از ديد مردم است و با اين كار سعی می‌كنند تجمع خانواده‌ها و اعتراضات آن‌ها را در برابر زندان اوين از چشم مردم و رهگذران دور نگه دارند. از صبح تا ظهر كه خانواده‌ها در جلوی زندان اوين هستند نیروهای انتظامی مستقر در آن جا در حالت آماده باش كامل هستند و لباس شخصی‌ها نيز خانواده‌ها را زیر نظر داشتند.

ديدار از شورای شهر
خانواده‌های دستگيرشدگان روزهای اخير، كه همه روزه بين دادگاه و زندان اوين سرگردان هستند، تصميم گرفته‌اند كه فردا پنجشنبه به شورای شهر تهران رفته، و از اعضای شورای شهر بخواهند كه وضعيت زندانيان مشخص شده و هر چه سريع‌تر زندانيان بدون قيد و شرط آزاد گردند.

تجمع شبانه‌ی صدها نفر در مقابل منزل سهراب اعرابی
بنابر خبر دريافتي سه شنبه شب در شهرک آپادانا روبه روی منزل سهراب اعرابی تجمع گسترده اي صورت گرفت، در ساعت ۲۲ جمعیت حدود۴٠٠ نفر رسید.در اين تجمع هم محلی‌ها و دوست‌هاي سهراب و مردم با صدای بلند فریاد می‌زدند "سهراب ما نمرده این دولته که مرده"، "توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد مادر من دیگر پسر ندارد". در ساعت ۴۵ : ۲۲ مامورین کلانتری با خشونت به مردم یورش برده و آن‌ها را متفرق کردند.

شبه حکومت نظامی در مشهد
مشهد روز گذشته در حالتی شبیه حکومت نظامی قرار داشته است و پلیس ضد شورش، نیروهای امنیتی و انتظامی و لباس شخصی‌ها در خیابان‌ها حضور پررنگی داشته‌اند.
به گزارش سایت موج آزادی، گزارش‌های رسیده از حضور بسیار گسترده و قرق مناطق اطراف دانشگاه فردوسی و داخل پارک ملت شهر مشهد و نیز حضور نیروهای انتظامی و شبه نظامی در خیابان‌های امامت، باهنر، سجاد، راهنمایی، احمدآباد، فلسطین، بلوار وکیل آباد و میادین آزادی، راهنمایی، چهارراه آزادشهر و بلوار معلم خبر داده‌اند.
گزارش‌های همچنین حاکی است که این نیروها با تجهیزات کامل و به طور مشهود از ظهر تا ساعات انتهایی نیمه‌شب در خیابان‌ها حاضر بوده و به عابران در این مناطق تذکر می‌داده‌اند.
یکی از شاهدان عینی گفته که در خیابان سجاد، ماموران اجازه‌ی توقف را به هیچ‌یک از عابران حتی در پیاده‌روها نمی‌دادند و گروه های بیش از سه نفره را متفرق می‌کردند.
همچنین گزارش برخی شاهدان عینی حاکی است نیروهای لباس شخصی حاضر در پارک ملت و میدان آزادی، تعدادی از مردم عادی را بازداشت کرده‌اند. تعداد بازداشت‌ شده‌ها دست‌کم ۲٠ تن گزارش شده است.

حكومت نظامی اعلام نشده در اروميه
در رابطه با درگيری‌های روز گذشته در اروميه، نيروهای سرکوب رژيم، امروز اعلام داشتند، كه در پی حمله به يك خانه تيمی در اروميه دو نفر از اعضای پژاك، کشته شده و يك تن ديگر دستگير شده است. در طی اين درگيری تعدادی از مزدوران امنيتی رژيم نيز مجروح شده‌اند. همچنين پس از درگيری در منطقه وليعصر، مردم به خيابان‌ها ريخته و ضمن دادن شعار با نيروهای مزدور رژيم درگير شدند. مزدوران رژيم دستگيری ۱۵ نفر از اهالی منطقه وليعصر را تائيد كرده‌اند. هم اكنون نيز تعداد زيادی از مامورين رنگارنگ سركوبگر رژيم اسلامی در تمام شهر اروميه مستقر شده‌اند.

گشت‌های اورژانس زير نظر وزارت اطلاعات
گفته می‌شود بعد از ١٨ تيرماه، كليه گشت‌های اورژانس در سطح تهران كه براي آوردن زخمی‌ها به مناطق درگيری فرستاده می‌شوند، تحت نظر وزارت اطلاعات بوده و مجروحين را به بيمارستان‌های تحت نظر خودشان منتقل مي‌كنند. طبق اخبار رسيده از بيمارستان‌ها، از ١٨ تير به بعد، هنگام تظاهرات، بيمارستان‌ها تعدادی تخت و اتاق برای نگهداري مجروحين آماده می‌كنند، ولي عموما زخمی‌هایی كه مراجعه مي‌كنند، افرادی هستند كه خودشان شخصا به بيمارستان آمده‌اند، يا توسط مردم به آن جا برده می‌شوند، و توسط آمبولانس هيچ زخمی به بيمارستان برده نشده است. مردم و مبارزين بايد به اين مساله توجه كرده و خودشان زخمی‌ها را به بيمارستان انتقال دهند.

اخبار ای – میلی: زندانی سیاسی با همت توده‌ها آزاد باید گردد!
خبر زیر از طریق ای – میل به دست ما رسیده که برای اطلاع خوانندگان درج می‌کنیم.

نگذاریم نداها، سهراب‌های و ترانه‌های دیگری قربانی شوند.
هموطنان آزادی‌خواه
طبق اخبار رسیده در روز ۳ مرداد ماه جاری به ابتکار سازمان عفو بین‌الملل و دیگر سازمان‌های دفاع از حقوق بشر در ۵۰ کشور جهان در اعتراض به نقض عریان حقوق بشر در ایران، تظاهرات گسترده‌ای در مقابل سفارت‌های رژیم جمهوری اسلامی صورت خواهد گرفت. ما در همین نامه مراتب قدردانی و سپاس خود را در حمایت از مردم ایران از طرف جامعه جهانی اعلام می‌کنیم و آگاه هستیم که این امر مهم بدون کمک و تلاش تمامی آزادی‌خواهان جهان در پشتیبانی از عزیزان دربند ملت ایران میسر نمی‌باشد.
هموطنان عزیز
بیش از یک ماه از اعتراضات بر حق ما، مردم ایران می‌گذرد. در طول این مدت هزاران نفر از فرزندان آزادی‌خواه دستگیر شده و به نقاط نامعلومی انتقال داده شده‌اند. هم‌چنین، خانواده‌های فرزندان مفقود شده روزانه شاهد تحویل جسدهای گلگون عزیزان‌شان به فجیع‌ترین حالات بوده‌اند.
ما به عنوان جمعی از خانواده‌های عزیزان دربندمان، روزانه در مقابل درب زندان اوین اجتماع کرده و خواهان آزادی و یا گرفتن کوچک‌ترین خبری از آن‌ها بوده‌ایم، اما متأسفانه تا این لحظه هیچ گونه همکاری از مقامات مسئول دریافت نکرده‌ایم.
آزادی‌خواهان ایران
بر هیچ کسی پوشیده نیست که زندان‌های ایران مخصوصا زندان اوین نماد استبداد، شکنجه و اعدام شریف‌ترین فرزندان این مرز و بوم در راه آزادی و عدالت اجتماعی بوده است.
ما از شما هموطنان آگاه درخواست می‌کنیم که یاران دربند خود را تنها نگذارید و نگذاریم که مادران بیش‌تری در غم از دست دادن نداها، سهراب‌ها و ترانه‌های دیگر داغ‌دار شوند.
ما خانواده‌های زندانیان سیاسی از تمام مردم شریف ایران درخواست می‌کنیم تا با ما همراه با دیگر آزادی‌خواهان جهان در ۵۰ کشور دیگر در روز سوم مرداد ماه در مقابل زندان اوین فریاد "زندانی سیاسی به همت توده‌ها آزاد باید گردد" را سر بدهند.
باشد تا فریادهای رسای ملت ایران برای آزادی فرزندانش دیوارهای ظلم و جنایات زندان اوین را به لرزه درآورده و طنین پیروزی نزدیک ملت ایران و نوید آزادی تمامی زندانیان سیاسی میهن‌مان را هر چه رساتر به گوش فرزندان دربندمان برساند.
وعده دیدار ما روز ۳ مرداد ماه ۱۳۸۸ روبروی درب زندان اوین، ساعت ۱ بعدازظهر با شعار: "زندانی سیاسی با همت توده‌ها آزاد باید گردد!"
جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی / ۲۹ تیر ماه ۱۳۸۸

اخبار ای – میلی: حسین اکبری، جوان‌ترین جان باخته
"جوان‌ترین کشته حوادث اخیر حسین اکبری ۱۶ ساله که در ۲۳ خرداد در میدان انقلاب دستگیر شد و امروز ۳۱ تیر در بیمارستان امام خمینی تهران جسدش که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته با گرفتن حق تیر تحویل خانواده‌اش شد."

احضار مجدد ۱۲ نفر از فعالان دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل به کمیته انضباطی
طی موجی جدید برای فعالان دانشجویی سیاسی و صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل حکم احضار به کمیته انضباطی آمده است. اسامی این دانشجویان عبارت است از:
محسن برزگر، ایمان صدیقی، حسام باقری، نیما نحوی، احمد محمد نیا، حمیدرضا جهان تیغ، محمد علمی، راضیه دیلم صالحی، معین اسلامی جم، سیاوش سلیمی نژاد، امیركسری كیانی، كاوه دانشور.
از جمله اتهامات این دانشجویان به دلیل فعالیت‌های دانشجویی خود در حکم احضاری این موارد ذکر شده است: "ایجاد بلوا و آشوب در فضای دانشگاه، توهین به شعائر اسلامی از طریق استفاده از شعارها و الفاظ رکیک، ایجاد اخلال و وقفه در نظم و ..."
نگرانی از وضعیت دانشجوی زندانی، پیمان عارف
پیمان عارف از دانشجویان محروم از تحصیل است که طی روزهای پیش از انتخابات پس از آن که احمدی‌نژاد و زاهدی وجود دانشجویان ستاره‌دار و محروم از تحصیل را منکر شدند، به همراه دیگر دانشجویان محروم از تحصیل تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر گفتنی است نزدیک یک هفته از آخرین تماس وی با خانواده‌اش می‌گذرد و در این مدت نیز همچنان هیچ نهادی مسئولیت وضعیت پیمان را به عهده نگرفته است.

سی سال زندان و تبعید برای یک فعال کرد
به گزارش سازمان حقوق بشر کردستان، شاکر بگی از اتِباع کردستان ترکیه به اتهام عضویت در یک حزب مخالف کرد به سی سال زندان و تبعید محکوم و این حکم توسط داددگاه تجدید نظر کردستان تایید شد.
شاکر بگی از دو سال پیش در زندان مرکزی سنندج به سر می‌برد و تاکنون هیچگونه ملاقاتی با خانواده‌اش نداشته است.

محکومیت مهسا نادری به یک سال زندان
مهسا نادری، دانشجوی زندانی به یک سال زندان محکوم شد. قاضی پرونده وی محمد مقیسه‌ای (ناصریان) بود که در سال ۱۳۶۷ از اعضای هیئت مرگ قتل عام زندانیان سیاسی بود.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی مهسا نادری ۱۹ ساله ۲ اسفند ماه در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و ۸۸ روز را در سلول‌های انفرادی تحت شکنجه‌های جسمی و روحی به سر برد. او در اثر این شکنجه‌های غیر انسانی دچار ناراحتی قلبی و سردردهای شدید شده است. سعید شیخان سربازجوی وزارت اطلاعات و فردی به نام سید، بازجو شکنجه‌گران او بوده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر: وحشتناک بودن اعتراف گرفتن از زندانیان
دیده بان حقوق بشر در اطلاعیه‌ی جدید خود از قول جو استورک، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا آورد: این وحشتناک است که وزیراطلاعات در مورد پخش اعترافات کسانی صحبت می‌کند که هفته‌ها بدون دسترسی به وکلای خود در زندان بوده اند. اظهارات وزیر نگرانی وهراس ما از این که چنین اعترافاتی تحت فشار اخذ شده باشد را مورد تاکید قرار می دهد."
دیده بان حقوق بشر ضمن محکومیت دستگیری‌ها و سرکوب معترضان در ایران به نقل از یکی از زندانیان اعتراضات اخیر ذکر کرده است: یکی دیگر از زندانیانی که چندین هفته درزندان اوین سپری کرده است نیز به دیده‌بان حقوق بشرگفت مقامات حامیان جوان را مجبور کرده‌اند که علیه چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب اعتراف کنند. این زندانی آزاد شده به دیده‌بان حقوق بشر گفت: "من زندانیانی را دیدم که دست یا پای آن‌ها در گچ بود و یا روی بدنشان آثار کبودی به چشم می‌خورد. برخی از حامیان جوان موسوی تحت فشار قرار گرفته‌اند تا علیه چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب "اعتراف" کنند".
زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی، نیز خبر داده است که به خواست اعضای این کمیسیون در "روزهای آینده و در زمان‌های مناسب" "اعتراف" بازداشت‌شدگان پخش خواهد شد.

تاکید موسوی به پایبندی به قانون اساسی در جمع اساتید دانشگاه و خبرنگاران
میرحسین موسوی، نخست وزیر دهه‌ی خونین شصت، در سخنان روز چهارشنبه ۳۱ خرداد در جمع خبرنگاران و استادان دانشگاه بر پیگیری مدنی مطالبات تاکید کرد. او قانون اساسی را "سرلوحه پیگیری مطالبات آینده" قرار داد و عنوان کرد، چون تجربه نشان داده است که احزاب آسیب‌پذیر هستند، اجماع میان اقشار مختلف بهتر است.
پیش از این باهنر، نایب رئیس مجلس ارتجاعی جمهوری اسلامی از موسوی خواسته بود، جبهه‌ای سیاسی تشکیل دهد. وی در سخنان خود به ده‌ها استاد دانشگاه و خبرنگارانی که تحت شکنجه در زندان به سر می‌برند، اشاره‌ای نکرد.

نشست فعالان سیاسی و اجتماعی به دعوت کمیته پی‌گیری بازداشت‌های خودسرانه
روز دوشنبه جمعی از فعالان سياسی و اجتماعی از احزاب، گروه ها و جريانات سياسی گوناگون به دعوت "کميته پی‌گيری بازداشت ‌ای خودسرانه" در منزل عبدالفتاح سلطانی، وکیل مدافع حقوق بشر و از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر که در کمیته بازداشت‌های خودسرانه نیز عضویت دارد، گرد هم آمدند.
در اين مراسم نمايندگانی از احزاب و تشکل هايی همچون، شورای ملی – مذهبی ها، نهضت آزادی ايران، کانون نويسندگان ايران، جبهه ملی ايران، طيف چپ، سازمان ادوار تحکيم وحدت، سازمان حقوق بشر کردستان، جنبش مسلمانان مبارز، جامعه زنان انقلاب اسلامی و ... حضور داشتند.

تایید بازداشت برادر زهرا رهنورد با اتهامات سنگین
ایرنا، خبرگزاری رسمی رژیم سرانجام پس از گذشت یک ماه به نقل از الیاس نادران، بازداشت شاپور کاظمی برادر زهرا رهنورد را تایید کرد. شاپور کاظمی به "هدایت آشوب‌های اخیر"، "ارتباط ده سال قبل با یک زن از سازمان مجاهدین و سفرهای متعدد به آمریکا و بدهکاری به سیستم بانکی" متهم شده است.
بازداشت چند تن از اعضای جبهه ی ملی ایران
به گزارش وبلاگ هواداران جبهه متحد دانشجویی، دکتر حسین مجتهدی عضو شورای پژوهشی و عزت‌زاده و قادری از اعضای شورای دانش‌آموختگان جبهه‌ی ملی در میدان ۷ تیر بازداشت شدند. گفته می‌شود به جز این افراد برخی دیگر از اعضای این جبهه نیز دستگیر شده‌اند.

برنامه‌ی تظاهرات در روز نمایش "تحلیف"
به گزارش روزآنلاین، حامیان موسوی و کروبی اعلام کرده‌اند که تجمع بزرگ و سراسری آنان در اعتراض به نتیجه انتخابات ۲۲ خرداد، در روزی است که مراسم نمایشی تحلیف احمدی‌نژاد برگزار خواهد شد و محل تجمع هم میدان بهارستان خواهد بود. از این‌رو نیروهای امنیتی و نظامی در تهران به صورت ۲۴ ساعته در آماده باش کامل هستند و تا اطلاع ثانوی تمام مرخصی‌ها لغو شده است. حتا به فرماندهان کل لشکرهای سپاه و فرمانده‌های پلیس دستور داده شده تا اطلاع ثانوی، شب‌ها نیز در محل خدمت خود باشند.
پیش‌تر اعلام شده بود مراسم تحليف احمدی‌نژاد بين روزهاي ۱۱ تا ۱۵ مرداد ماه برگزار خواهد شد. نايب رئيس مجلس ارتجاعی اسلامي گفته بود، مراسم تحليف "محمود احمدی‌نژاد" يک روز پس از تنفيذ حکم رياست جمهوری توسط خامنه‌ای برگزار خواهد شد. باهنر خاطرنشان کرد: هم مراسم تنفيذ و هم مراسم تحليف در فاصله زمانی ۱۱ تا ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.

قتل یک بسیجی توسط جوانان محل
بنا بر خبر رسيده به آژانس ایران خبر، روز سه شنبه ۳٠ تير در روزنامه‌ها خبری تحت عنوان "شهادت یک بسیجی" تحت عنوان "مبارزه با خمر شراب" نقل شده است. در حالی که طبق گفته ساکنان منطقه دهکده المپیک که این اتفاق در آنجا اتفاق افتاده است این شخص که مصطفی اسدی نام دارد به دنبال گیر دادن‌های اخیر به جوانان که قصد شرکت در تظاهرات داشتند، در روز جمعه۲۶ تير جهت سرکوب جوانان فرستاده شده بود که توسط یک سری جوانان شاکی به قتل رسیده است.

مقابله با كاهش پيامك
پس از فعال شدن مجددا پيامك در تهران، مردم با ارسال اولين پيامك به يكديگر خواستار تحريم استفاده از آن شده‌اند، هم اينك گفته مي‌شود كه مسئولين مشغول ارائه طرحي هستند كه روزانه به طور اتوماتيك از هر تلفن همراه بيش از ده پيامك به مكان نامعلومي ارسال شود، تا درآمد مخابرات كاهش پيدا نكند.

اعتراض كارگران صنايع فلزی شماره يك
به گزارش آژانس ایران خبر، کارگران صنایع فلزی شماره يك که از اول سال ۸۸ تاکنون دستمزدی دریافت نکرده‌اند، روز دوشنبه ۲۲ تیر ماه در حرکتی معترضانه، مدیران فروش و تولید و سایر مدیران میانی را از کارخانه بیرون کردند. در پی آن مدیر کارخانه که از تشدید اعتراضات کارگران ترسیده بود، همراه با پلیس امنیت در کارخانه حاضر شد و به خواست‌های کارگران گوش داد. مدیر به کارگران وعده داد که افراد بیرون رانده شده به کارخانه بازنخواهند گشت و در مورد دستمزدها معوقه نیز گفت که در آخر مرداد، حقوق مرداد ماه پرداخت خواهد شد و سایر مطالبات نیز به صورت تدریجی پرداخت خواهند شد. به گفته یکی از کارگران صنایع فلزی، کارگران این کارخانه به دلیل عدم برخورداری از تشکل کارگری در مقابل برخورد ملایم و تسلیم آمیز مدیر عامل شرکت آن‌چنان که باید قادر به جمع‌بندی و به کرسی نشاندن خواست‌های خود نشدند.

قتل‌های زنجيره‌ای در ماهشهر
از حدود سه هفته قبل بندر ماهشهر شاهد يكسري قتل هاي زنجيره‌اي بوده است. طي اين مدت ٥ زن جوان و يك كودك ربوده شده و اجساد ٤ نفر آنها در زير پل‌هاي جاده‌ةاي منتهي به شهر پيدا شده است. مردم از وضعيت پيش آمده و عدم پيگيري و پاسخگوئي مقامات به خشم آمده و خواستار بركناري فرماندار مي‌باشند.

ترور، شکنجه، زندان نابود باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Keine Kommentare: