Dienstag, 28. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۵۶ سازمان فدائیان (اقلیت) ۵ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
٦٠ زندانی در یك سلول ١٢ نفره
مدیر كل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مازندران گفت كه هم اكنون در هر سلول ١٢ نفره زندان ساری بیش از ٦٠ زندانی به سر می‌برند. وی همچنین اذعان داشت كه سرویس‌های بهداشتی موجود نیز جوابگوی این تعداد زندانی نیست. این زندان ظرفیت ٢٥٠ زندانی را دارد و هم اكنون بیش از هزار نفر در زندان ساری، زندانی می‌باشند.

فعال حقوق زنان در سلول انفرادی بند امنیتی ۲۰۹
سایت میدان زنان: یكی از وكلای شادی صدر، از احتمال حبس او در سلول انفرادی بند ۲۰۹ اوین خبر داد. به گفته محمد مصطفایی اینكه موكلش از سه شنبه پیش تا كنون هیچ تماسی نگرفته می‌تواند نشان از آن داشته باشد كه او را در سلول انفرادی حبس كرده و مكررا مورد بازجویی قرار می‌دهند.
محمد مصطفایی، وكیل شادی صدر، می‌گوید: "یچ جواب قانع كننده‌ای درباره اتهام خانم صدر از بازپرس نگرفتم. در حالی كه طبق روال قانونی اتهام موكلم باید در همان روزهای اول به من ابلاغ می شد، هنوز هیچ اطلاعی درباره اتهام او ندارم.
شادی صدر از بیست و ششم تیر ماه در زندان اوین در بازداشت به سر می برد و از سه شنبه گذشته تا كنون هیچ تماسی با خانواده خود نگرفته است. این مسئله باعث نگرانی خانواده او، به ویژه دختر كوچكش، دریا شده است.

تجمع خانواده‌ها مقابل دادگاه و زندان اوین
همچون روزها و هفته‌های گذشته از امروز صبح باردیگر خانواده‌های زندانیان در مقابل دادگاه "انقلاب" و زندان اوین دست به تجمع زدند. ساعت ٨ صبح نزدیك به ١٢٠ نفر از خانواده‌ تا ساعت ١٢ ظهر جلوی دادگاه منتظر اعلام لیستی شدند كه برای گذاشتن وثیقه اعلام می‌شود. لیست امروز شامل اسامی ٢٦ تن از دستگیرشدگان هفته‌های اخیر بود. در مقابل زندان اوین نیز نزدیك به ٨٠ نفر از خانواده‌ها، تجمع كرده و خواستار ملاقات و یا حداقل كوچكترین خبری از وضعیت بازداشت‌شدگان بودند. با توجه به اتفاقات روزهای گذشته و خبر جانباختن تعدادی از زندانیان در چند روز گذشته، خانواده‌ها بیش از حد معمول نگران وضعیت عزیزان زندانی‌شان هستند.

بازداشت پگاه آهنگرانی بازیگر سینما
گفته می‌شود، پگاه آهنگرانی بازیگر معروف سینمای ایران، در ارتباط با تظاهرات و اعتراضات پس از نمایش انتخاباتی، دستگیر شده و هیچگونه اطلاعی از وضعیت وی در دسترس نمی‌باشد.

امیر جوادی‌فر در بهشت زهرا به خاک سپرده شد
جسد جوان و دانشجوی ۲۳ ساله‌ای که در ناآرامی‌های ۱۸ تیرماه گذشته دستگیر شده بود، روز گذشته از سوی پزشکی قانونی کهریزک به خانواده‌اش تحویل داده شد.
این جوان امیرجوادی فر نام دارد و روز ۱۸ تیر ماه دستگیر شده بود. او به دلیل شکستگی چند جای بدنش ابتدا در بیمارستان فیروزگر بستری بود و سپس با ضمانت یکی از مأموران کلانتری به بیمارستان لاله شهرک غرب منتقل شد. او روز جمعه ۱۹ تیر ماه تحویل پلیس امنیت داده شده و از آن پس خبری از او در دست نبود تا آن که شنبه ۳ مرداد، پلیس امنیت شهر ری با پدر جواد تماس گرفته و گفته است بروید جسد پرستان را از پزشکی قانونی کهریزگ تحویل بگیرید. از خانواده امضا گرفته شده که مراسم تشییع جنازه فقط با حضور افراد فامیل برگزار شود و شعاری در آن داده نشود. این جان باخته صبح دوشنبه در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

پرداخت ۵۰ میلیون تومان خسارت به مردم
محمدی فر مزدور، معاون حقوقی نیروی انتظامی، امروز اعلام داشت كه بیش از ٥٠ میلیون تومان بابت خساراتی كه مزدوران رنگارنگ نیروهای سركوبگر انتظامی به مردم وارد آورده‌اند، به آنها پرداخت شده است. اگر چه تاكنون مسئولین مزدور سركوبگران رژیم، حمله به مردم و ایجاد خسارت به اموال مردم را تكذیب كرده بودند، این خود بهترین دلیل وارد آمدن خسارت به مردم توسط مزدوران جمهوری اسلامی است.

اخراج بیش از ٤٠ نفر در شهرداری بجنورد
در ادامه تعدیل نیروهای شهرداری در شهرهای مختلف، رئیس شورای اسلامی بجنورد، اعلام داشت كه ٤٠ نفر از نیروهای تازه استخدام شهرداری بجنورد اخراج شده‌اند. وی ادامه داد كه تا پایان امسال تعداد دیگری نیز اخراج خواهند شد.

بازداشت دو ایرانی به اتهام جاسوسی
دو مستندساز تلویزیونی ایران، كه در قالب یك شركت خصوصی در حال تهیه یك برنامه در جمهوری آذربایجان بودند، در شهر لنكران در جنوب این كشور به اتهام جاسوسی دستگیر شدند. تلاش سفارت رژیم برای ملاقات و یا آزادی آنها تا كنون بدون نتیجه بوده است. به ادعای پلیس، این افراد با گذرنامه عادی وارد آذربایجان شده و مجوزی برای فیلمبرداری نداشته‌اند.

شورای شهر تهران جا زد
پنج شنبه هفته گذشته خانواده دستگیرشدگان پس از انتخابات با اعضای شورای شهر تهران دیدار كرده و خواستار كمك و همكاری شورای شهر برای پیگیری آزادی و اطلاع از وضعیت زندانیان شدند. در این دیدار نمایندگان شورای شهر قول همكاری و پیگیری به خانواده‌ةا دادند. ولی روز گذشته چمران رئیس شورای شهر تهران گفت، ما جایگاه قانونی نداریم و نمی‌توانیم در مورد بازداشت شدگان كاری بكنیم. و ادامه داد كه كار زندانیان با ریش سفیدی حل نمی‌شود.

نرخ بیكاری زنان روند صعودی دارد
رئیس اداره كار و امور اجتماعی چهار محال و بختیاری، اعلام داشت كه نرخ بیكاری زنان در این استان رو به رشد است. وی ادامه داد كه نرخ بیكاری در مقطع فوق دیپلم در سال ٨٤ حدود ٨٧/١٨ درصد بوده كه در سال ٨٦ به ٣٩ درصد رسیده است. در مقطع لیسانس، در سال ٨٤ ، ١٨ درصد، كه در سال٨٦ به ٣١درصد رسیده است. در ادامه وی گفت كه در سالهای آتی نرخ بیكاری زنان به ٦٤ درصد خواهد رسید.

تعطیلی یك بازداشتگاه
جلیلی دبیر شورای امنیت امروز خبر از تعطیلی یك بازداشتگاه را داد. به گفته این مزدور، این بازداشتگاه استانداردهای لازم برای حفظ حقوق متهمین را نداشت. وی نام این بازداشتگاه و محل آن را ذكر نكرد. و در حالی كه در چند روز گذشته چندین نفر در زندان اوین زیر شكنجه جان‌باخته‌اند، نگفت كه كدام بازداشتگاه رژیم سركوبگر جمهوری اسلامی از ابتدای حكومت‌اش تاكنون استانداردهای لازم برای حفظ حقوق متهمین را دارا بوده‌ است.

روزنامه صدای عدالت لغو امتیاز شد
مصطفی كزازی صاحب امتیاز و مسئول روزنامه صدای عدالت، امروز از لغو امتیاز این روزنامه خبر داد. وی گفت علت این امر مشخص نیست. و هیات نظارت بر مطبوعات، این حكم را به وی اعلام داشته است. گفته می‌شود كه در مطلب منتشره در صفحه٩ این روزنامه در روز گذشته به خمینی اهانت شده و اساس نظام جمهوری اسلامی زیر سوال رفته است.

اخبار تکان دهنده سایت جرس از وضعیت بازداشتی‌های اخیر
آخرین اخبار دریافتی از انتقال بازداشت شدگان اخیر به زندان کهریزک و اعمال خشونت‌های غیر انسانی حکایت دارد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی "جرس"، به علت پرشدن ظرفیت زندان اوین، بسیاری از بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر در زندان کهریزک نگهداری می‌شوند. این زندان، در سال‌های اخیر برای نگهداری مجرمان مواد مخدر و معتاد ساخته شده و تاکنون نیز محل نگهداری این گونه زندانیان بوده است. اما بخشی از بازداشتی‌های ناآرامی‌های خیابانی اخیر را که اکثر قریب به اتفاق جوان هستند به آن جا منتقل کرده‌اند. اداره این زندان به "رادان" از نیروی انتظامی تهران بزرگ سپرده شده است. گزارشات وحشتناکی از رفتار با بازداشت شدگان شنیده می‌شود که متأسفانه تنها با آن چه که از زندان گوانتانامو گفته شده قابل مقایسه است. از جمله شکنجه‌های اعمال شده، لخت کردن بازداشت شدگان و تحقیر آن‌ها با فرستادن دستگیرشدگان کم سن و سال در بند قاچاقچیان مواد مخدر محکوم به حبس‌های طویل‌المدت و اعدامی که در مواردی متأسفانه منجر به تجاوز جنسی به بازداشت شده‌های جوان شده است.
طبق آخرین اطلاع بهزاد نبوی، مصطفی تاجزاده و فیض‌الله عرب سرخی از رهبران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را از زندان اوین خارج و ظاهراً آن‌ها را به زندان قصر فیروزه منتقل کرده‌اند. این زندان که در پادگان قصر فیروزه قرار دارد، در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و از نظر امکانات وضعیت نامساعدی دارد. گزارش‌های نگران کننده‌‌ای از برخورد با زندانیان و نیز شرایط نگهداری آن‌ها در زندان قصر فیروزه وجود دارد. وضعیت این سه نفر بسیار نگران‌کننده است. بهزاد نبوی دو سال پیش عمل قلب باز کرده، مصطفی تاج‌زاده به شدت از دیسک گردن و کمر حاد رنج می‌برد. گفته می‌شود، قرار است این دو نفر به عنوان "رهبران اغتشاش" معرفی شوند. با توجه به انزجار شخصی خامنه‌ای از این زندانیان، دست بازجوها برای هر فشاری کاملا باز گذاشته شده است. لازم به ذکر است که این سه تن، تنها فعالان سیاسی بازداشت شده‌اند که به رغم طول مدت بازداشت، تا کنون مطلقا با منزل تماس نگرفته‌اند.
بنابر مشاهدات و شنیده‌های خبرنگاران جرس، اخیرا در تظاهرات خیابانی تهران، تعداد زیادی از لباس شخصی‌ها با لباس مبدل در میان مردم عادی فرستاده شده‌اند. اکثر آن‌ها کارت‌های شناسایی جعلی نظیر کارت خبرنگاری و ... دارند. وظیفه این افراد گرفتن عکس از تظاهرکنندگان، شناسایی معترضان، و همکاری با پلیس و نیروهای ویژه در هنگام حمله به مردم معترض و دستگیری افراد شناسایی شده است. در تظاهرات، این دسته از لباس شخصی‌ها با دوربین‌های بزرگ به گرفتن فیلم از جمعیت تظاهرکننده پرداخته‌اند. این فیلم‌ها برای شناسایی افراد به کار می‌رود. معمولاً لباس شخصی‌ها با جلیقه "پرس تی وی" تحت پوشش خبرنگار شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان نظام، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات معترضان می‌کنند. این مأموران به ظاهر خبرنگار، توسط تعدادی مأمور لباس شخصی محافظت می‌شوند.
طبق اطلاعات واصله حدود دویست بازجو از نهادهای مختلف از قبیل وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج کار بازجویی از بازداشت شدگان را بر عهده دارند. این بازجوها زیر نظر سردار نقدی فعالیت می‌کنند. یک تیم سه نفره متشکل از سردار نقدی، حسین شریعتمداری و حجت الاسلام تائب فرمانده بسیج خطوط کلان بازجویی و سناریویی که باید در بازجویی‌ها به اثبات برسد هدایت می‌کنند. حجت الاسلام تائب همان "میثم" وزارت اطلاعات است که به دلیل جنایت‌هایی که انجام داد در زمان خاتمی از وزارت اطلاعات اخراج شد و به اطلاعات سپاه رفت. تائب از نزدیکان حجت الاسلام سید مجتبی خامنه‌ای است.

نماینده اصلاح‌طلب: با دستگیرشدگان همان برخوردی را بکنید که با مجاهدین خلق و اسرای جنگ شد!
قرار بود امروز هفت نماینده مجلس ارتجاع به زندان اوین و رجایی کرج بروند تا وضعیت بازداشت‌شدگان را بررسی کنند!
نام این هفت نماینده فاش نشده است، اما گفته می‌شود هاشمی شاهرودی با این بازدید موافقت کرده است.
پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ارتجاع در رابطه با این موضوع در جمع خبرنگاران پارلمانی گفته است: "بحث، بحث اخلاق و انسانیت است نه بحث سیاسی، پاسخ دهند مگر با زندانی‌های مجاهدین خلق و اسرای جنگی طبق قانون برخورد نشد؟ چه ایرادی دارد الان هم با بازداشتی‌ها این برخورد شود."
اگر این نماینده ارتجاع نمی‌داند (که بعید است) یا خود را به نفهمی زده است، اما مردم به خوبی به یاد دارند که با دستگیرشدگان و زندانیان سیاسی در دهه شصت چه برخوردی شد و چگونه بازماندگان آن‌ها در سال ۶۷ قتل عام شدند. بسیاری از این جوانان، فرزندان همان کسانی هستند که در این دهه "طبق رأفت اسلامی" قتل عام شدند. باید به این نماینده ارتجاع گفت که اتفاقاً اکنون با دستگیرشدگان همان "برخورد قانونی" می‌شود که در دهه شصت شد.

هراس ارتجاع از مبارزات مردم
این روزها رسانه‌ها پر است از هشدارهای سران ارتجاع به یکدیگر و هراس از سرنگونی رژیم. در زیر چند نقل قول را برگزیده‌ایم که به اندازه کافی گویا هستند.
عبدالكریم موسوی‌اردبیلی در اطلاعیه‌ای نوشته است: حرمت‌شكنی‌ها و ایراد اتهاماتی كه در دادگاه‌های صالحه ثابت نشده‌اند‌ به بزرگان و شخصیت‌های ملی و دینی‌ نه تنها جامعه را آرام نمی‌سازد بلكه آتش فتنه را شعله‌ورتر می‌كند... ادامه این وضعیت به یقین مطلوب هیچ‌یك از دلسوزان كشور نبوده و بیم آن می‌رود كه باعث تضعیف پایه‌های نظام و اعتماد عمومی به آن شده و زمینه‌ساز فتنه‌هایی بس عظیم و بزرگ شود.
صانعی: ... به جای توجه به اعتراض توده‌های مردم در داخل و خارج، سینه وقلب جوانان را نشانه نروند که همه ظلم‌ها و اذیت‌ها و اعتراف‌گیری‌ها و دروغ پردازی‌ها نه تنها منجر به تقویت حکومت نمی‌شود بلکه موجب ضعف و بغض مردم نسبت به حکام خواهد شد و در نهایت ناله مظلومان، قطعاً ذلت و گرفتاری ستمکاران را در زمانی نه چندان دور به دنبال خواهد داشت.
پیام منتظری: ‏اینجانب سخت نگران آینده نظام و کشور می‎باشم و مصرانه از تصمیم‏ ‏گیرندگان می‎خواهم تا دیر نشده و فرصت‌ها از دست نرفته است به توصیه‌ها‏ ‏و راه حل‌های پیشنهادی توسط دلسوزان انقلاب و ناصحان مشفق توجه‏ ‏نمایند و شرایطی فراهم نمایند تا اعتماد از دست رفته مردم به دست آید و‏ ‏حقوق تضییع شده آنان جبران گردد و موجبات نارضایتی مردم و بحران‏ ‏کنونی از بین برود. ‏من دست کسانی را که برای نجات جمهوری اسلامی از بحران زحمت‏ ‏می‎کشند می‎بوسم؛ و امیدوارم با اصلاحات جدی در روند کنونی اداره کشور،‏ ‏نظام جمهوری اسلامی که برای تشکیل و تداوم آن زحمات فراوان کشیده‏ ‏شده است محفوظ و پایدار بماند.
کاتوزیان، نماینده تهران در مجلس ارتجاع: نکته جالب این است که مجلس در مورد بازداشتی‌ها اطلاعی ندارد. ناجا از خود سلب مسئولیت کرده است و وزارت اطلاعات هم به ما می‌گوید ما در حاشیه هستیم. اگر این روند ادامه پیدا کند، آثار بسیار بدی برای کشور ایجاد خواهد شد و بحران عمیق‌تر می‌شود.

انتقال یکی از فعالان صنفی معلمان به بند امنیتی ۲۰۹
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، جعفر ابراهیمی از فعالان صنفی معلمان که پیش از انتخابات دستگیر و پس از سپری کردن حدود یک ماه بازداشت در بند امنیتی، ۲۷ تیرماه به بند عمومی زندان منتقل شده بود، مجدداً روز گذشته به بند امنیتی انتقال داده شد. علت این نقل و انتقال هنوز معلوم نیست.
او که در رابطه با فعالیت‌های صنفی خود روز ۲۰ خرداد در خانه خود دستگیر شده بود، کماکان فاقد وکیل مدافع بوده و اتهامات وارده بر او مشخص نیست، لازم به یادآوری است نامبرده پیش از بازداشت از ییماری شدید گوارشی در رنج بوده است.

موسوی و کروبی: درخواست مجوز برای برگزاری مراسم یادبود
میرحسین موسوی و مهدی کروبی از وزارت کشور تقاضا کرده‌اند مجوزی برای برگزاری مراسم یادبود جان‌باختگان برای روز پنج‌شنبه ساعت ۱۸ در مصلای تهران صادر کند.
آنان در مجوز خود گفته‌اند که مراسم مذکور بدون سخنرانی و با استماع آیات قرآن خواهد بود و از شرکت‌کنندگان نیز خواستند که با سکوت خود ادای احترام کنند.



ترور، شکنجه، زندان نابود باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
مرگ بر جمهوری اسلامی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: