Montag, 6. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۳۴ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۴ تیر ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

ماليات ندهيد- با ماليات شما "ندا" را مي‌كشند
متن زیر به دست ما رسیده است که آن را برای اطلاع خوانندگان درج می‌کنیم:
مردم مبارز، همان‌گونه كه هر روزه مي‌بينيد، رژيم ارتجاعي و سركوبگر جمهوري اسلامي، براي سركوب و ايجاد جو رعب و وحشت، نيروهای امنيتي رنگارنگ خود را در خيابانها مستقر كرده است. هزينه اين كار براي رژيم سركوبگر اسلامي بسيار بالا است. بخشي از اين هزينه از طريق مالياتي كه شما مستقيم و غير مستقيم مي‌پردازيد، تامين مي‌شود. در كنار شيوه‌های مختلف مبارزاتی كه هم اكنون شما به كار می‌بندید، راه‌های ديگری نيز وجود دارد. از جمله: عدم پرداخت و يا دير پرداخت كردن قبض آب، گاز، برق، تلفن، جريمه و... مردمي كه مشاغل آزاد دارند نيز مي‌توانند، ماليات بر درآمد را نپردازند. اين اقدامات رژيم را بيش از پيش در تنگنای اقتصادی قرار مي‌دهد، و برای مدتي طولاني نمي‌تواند، ماشين امنيتي- سركوب خود را همه روزه در خيابان‌ها مستقر سازد.

تجمع مجدد مادران سوگوار در پارک‌های مختلف تهران
بعدازظهر روز شنبه نیروهای گارد و ضد شورش و لباس شخصی با ماشین و موتور، هر چهار متر، در میدان‌های اصلی تهران مانند انقلاب، آزادی و جلوی وزارت کار و به ویژه در مقابل پارک ملت، لاله و اندیشه مستقر شده و هلی‌کوپتر بالای تهران گشت می‌زد و کلیه‌ی خطوط موبایل در این مناطق به هم ریخته بود.
ساعت پنج بعدازظهر نیروهای گارد وارد پارک ملت شده و با فحاشی به مردم و ضرب و شتم آنان این پارک را تخلیه کردند. از ساعت شش و نیم عصر بر تعداد مادران سیاه‌پوش افزوده می‌شد. حدود ۱۵٠ نفر از مادران که چهل سال به بالا بودند خود را به این محل رسانده بودند. در پارک لاله نیز حدود صد مادر و در پارک اندیشه ۵٠ مادر حضور یافتند. مراسم در پارک ملت در حالی که از ورود هر جوانی جلوگیری می‌شد، در ساعت هشت و نیم شب، در پارک اندیشه در ساعت ۲۰ : ۱۰ و در پارک لاله در ساعت ۲۵ : ۲۰‌ با خروج مادران به اتمام رسید.

تجمع روزانه خانواده‌های دستگیرشدگان
صبح امروز یکشنبه ۱۴ تیر ماه از ساعت هشت صبح، صدها نفر از خانواده‌های دستگیر شدگان اعتراضات اخیر هم‌زمان در ۲ نقطه، مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین تجمع کردند. تعداد زیادی از خانواده از سرنوشت عزیزانشان از زمان دستگیری تا به حال بی‌خبرند. محل بازداشت تعدادی از این دستگیرشدگان مشخص است، اما خانواده‌ها از وضعیت عزیزان‌شان بی‌خبرند. خانواده‌هایی نیز هستند که حتا به آن‌ها خبر بازداشت یا محل آن اطلاع داده نمی‌شود.
این تجمعات تقریبا روزانه از ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود و تا ساعت ۱۵ بعدازظهر ادامه می‌یابد.
نیروهای لباس شخصی در هر دو محل حاضرند و خانواده‌ها را زیر نظر دارند.

برگزاری تظاهرات سکوت در روز جمعه
به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبر، جمعه ۱۲ تيرماه درخيابان آزادي محدوده خيابان آزادي بلواراشرفي اصفهاني/ ازخيابان گلاب تاميدان آزادي /ازخيابان اسكندريه تا ميدان آزادی جمعيت ۵٠ هزارنفري ازساعت چهار و نیم الي ۳۰ : ۱۹ راهپيمايي ساكت انجام دادند. جمعيت زياد به هم پيوسته نبود. نيروی انتظامی و ... به جمعيت تذكر مي‌دادند كه نبايد جمع شويد. هيچ كس موبايل بلند نكرده بود. چون اگر موردی ديده مي‌شد بلافاصله دستگير مي‌كردند. جمعيت قبل از تاريكي متفرق شد. مردم دراين تجمع به هم مي‌گفتند: "الان كه خيلي سركوب كردند به اين شكل ادامه مي‌دهيم نبايد توقف كرد. نبايد بگذاریم آتش قيام خاموش بشود."

انجمن بین‌المللی قلم در آلمان: همکاران ما را آزاد کنید
انجمن بین‌المللی قلم در آلمان طی بیانیه‌ی تازه‌ای ضمن اعلام اسامی شمار زیادی از روزنامه‌نگاران زندانی، خواهان آزادی فوری آنان شده است. در این بیانیه همچنین به غیرقابل پذیرش بودند ممانعت از خبررسانی آزاد در ایران و بستن روزنامه‌ها و سایت‌ها از جمله روزنامه‌ی یاس نو و کلمه‌ی سبز اشاره شده است.

شب همبستگی جوانان برلین با معترضان داخل کشور
جلسه‌ی همبستگی با مردم معترض در ایران، جمعه شب، سوم ژوئیه در برلین برگزار شد. این برنامه که با حضور بیش از پانصد نفر اجرا شد، شامل پخش فیلم، یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان و سخنرانی و موسیقی بود.
سارا دهکردی از سخنرانان این برنامه بود. وی دختر نوری دهکردی است که در جریان "ترور میکونوس" در برلین به همراه سه تن از رهبران حزب دموکرات کردستان ایران به دست عوامل رژیم ترور شد. دادگاه برلین پس از ۵ سال بررسی اعلام داشت که این ترور به دست رهبران جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
همچنین سهراب مختاری، فرزند محمد مختاری از قربانیان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای از دیگر سخنرانان بود. در این برنامه به غیر از ایرانی‌ها، حضور آلمانی‌ها، از جمله از سیاستمداران حزب سبزها و نیز ترک‌ها و کردهای غیرایرانی چشمگیر بود.

همبستگی سندیکای حمل و نقل آلمان با معترضان ایران
رئیس هیات مدیره‌ی سندیکای راه‌آهن و حمل و نقل آلمان با ارسال نامه‌ای به سفیر جمهوری اسلامی در برلین از دولت ایران خواست به "سرکوب وحشیانه‌ی تظاهرکنندگان" که به طور مسالمت‌آمیز به نتایج انتخابات اعتراض می‌کنند، پایان دهد. به گفته‌ی وی: "داستان غم‌انگیزی است که اکنون نیز نام فعالان کارگری دوباره در فهرست بازداشت‌شدگان جای گرفته است."

خرداد خونین: گزارش تفصیلی نقض حقوق بشر پس از انتخابات
واحد تحقیقات موضوعی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزارشی مفصلی درباره نقض حقوق بشر پس از انتخابات در ایران را منتشر کرده‌ است. این گزارش محدوده زمانی ۲۲ خرداد تا ۱۲ تیر ماه سال ۸۸ را دربر می‌گیرد.
این گزارش ضمن ارائه تعاریف کلی از انتخابات و معیارهای انتخابات سالم، به بررسی اعتراضات مردمی و خشونت نیروهای نظامی پرداخته و با ذکر نام ۷۰۰ نفر از بازداشت‌های دسته‌جمعی بیش از ۳۰۰۰ نفر خبر داده است.
مجموعه فعالان حقوق بشر با اذعان به این که به دلیل شرایط امنیتی و ممانعت دولت از گردش آزاد اطلاعات، ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم ترحیم و تدفین توسط خانواده‌ها، عدم تحویل اجساد به خانواده‌ها و طلب پول، اسامی ۳۴ تن از جان‌باختگان را در گزارش خود آورده است.
بخش‌های دیگر این گزارش شامل، قطع شبکه‌های ارتباطی و ممانعت از اطلاع‌رسانی از جمله پیامک، موبایل، اینترنت و فیلترینگ، توقیف و سانسور مطبوعات، اخراج روزنامه‌نگاران خارجی و محدودیت سایر خبرنگاران، حمله به دانشگاه‌ها، اعتراف‌گیری اجباری و پخش تلویزیونی، بازداشت‌های دسته‌جمعی، می‌باشد که با ذکر جزئیات به بررسی آن‌ها پرداخته است.

تجمع اعتراضی کامیون‌داران ایرانشهری
تعداد زیادی از کامیون‌داران ایرانشهری در مقابل اتحادیه صنف مربوطه و با پرکردن طوماری از سیاست‌های اتحادیه‌ی مذکور انتقاد کردند. آن‌ها در نامه خود به ۷ بند اشاره كردند كه در آن به بي‌كفايتي و سودجويي مسئولان در اين زمينه اشاره شده بود. کامیونداران همچنين با تهديد به ترك كار و اعتصاب در صورت عدم رسيدگي به معضل به وجود آمده خواستار رسيدگي فوري به خواسته هايشان شدند. معضل سهميه سوخت و دستبردن مسئولان محلي در حواله‌هاي تحويلي به رانندگان،عدم وجود فرد پاسخگو در شهرستان مذكور، از مشكلات مطرح شده بوده است.

جو بایدن: اسرائیل می‌تواند در صورت لزوم به ایران حمله کند
جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای اختصاصی با "ای بی سی نیوز" گفت، پیشنهاد اوباما درباره مذاکره بین کشورهای پی ۵ (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه) به اضافه آلمان و ایران درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران هنوز به قوت خود باقیست، اما تلاش ایران برای مشروط کردن مذاکره به نرمش بیش‌تر آمریکا پذیرفتنی نیست.
وی اشاره کرد که اکنون تصمیم به عهده ایران است و اگر دولت ایران حاضر باشد طبق شرایط کشورهای "پی ۵" پای میز مذاکره بنشیند، نشان دهنده آغاز تغییر روش آن‌ است. و به این معناست که اعتراض‌کنندگان ایرانی بر رفتار دولت نامحبوب‌شان تأثیر گذاشته‌اند.
وی هم‌چنین با اشاره به احتمال حمله نظامی، فشار بر ایران را تشدید کرد.
بایدن ضمن اشاره به دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از آمریکا در بهار امسال، و توافق وی با ادامه سیاست اوباما تا پایان سال جاری، گفت، پس از انقضای این مهلت، اسرائیل می‌تواند نسبت به "خطر موجود" از سوی ایران در صورت لزوم با حمله نظامی عکس‌العمل نشان دهد.
در این مصاحبه، خبرنگار سه بار از بایدن پرسید، آیا آمریکا مانع حمله نظامی اسرائیل خواهد شد؟ و او سه بار تکرار کرد، اسرائیل اگر لازم بداند، می‌تواند این کار را بکند. وی گفت: "اگر دولت نتانیاهو تصمیم به اتخاذ اقدامات دیگری به جز فشارهای کنونی بگیرد، حق آن‌هاست. ما نمی‌توانیم در این باره تصمیم بگیریم."

هلند صدور تكنولوژى فيلترينگ را ممنوع كرد
پارلمان هلند با تصويب لايحه ای صدور تكنولوژى مربوط به فيلتر كردن سايت‌هاى اينترنتی به جمهوری اسلامی را ممنوع كرد. اين اقدام در اعتراض به سانسور اخبار مربوط به تظاهرات معترضان در ایران صورت گرفته است. براساس اين لايحه دولت هلند بايد اتحاديه اروپا را ترغیب کند تا از تحويل هر گونه تكنولوژى مربوط به فيلترينگ سايت‌ها به رژيم تهران جلوگيرى نمايد.




اخبار دانشجویی

دانشگاه تهران: در آستانه ۱۸ تیرماه سالروز حمله خونین نیروهای انصار و لباس شخصی به کوی دانشگاه تهران در سال ۷۸، کوی دانشگاه تهران از روز شنبه برای دو هفته تعطیل شد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر امسال در آستانه ۱۸ تیر مسئولین دانشگاه تهران ضمن تعطیل کردن کوی دانشگاه، امتحانات را نیز به شهریور ماه به تعویق انداخته‌اند.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل: نیما نحوی فعال چپ گرای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توسط نیروهای لباس شخصی (انصار حزب الله) دستگیر شد. هفته ی پیش هم یک دانشجوی دختر دانشگاه مازندران به نام سوگند علیخواه با همدستی یکی از کارکنان حراست این دانشگاه توسط انصار هنگام خارج شدن از دانشگاه دستگیر و به یکی از پایگاه های بسیج در فریدونکنار منتقل و در آنجا سه روز متوالی مورد ضرب و شتم و لگد وشکنجه ی فیزیکی و روحی انصار قرار گرفت. طوری که حتی آثار شکنجه و سر و صورت زخمی و کبود او به وضوح بعد از آزادی گویای واقعیت بود.

بخشنامه‌ی جدید برای برخورد با شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌ها
رئیس دستگاه قوه قضائیه، محمود شاهرودی، در ادامه‌ی سیاست سانسور و خفقان با صدور بخشنامه‌ای از دادگاه‌ها خواست تا با "توسعه روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای مخالف نظام" به طور جدی برخورد کنند. وی روسای دادگستری استان‌ها را موظف کرده تا شعبه‌هایی را برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با ماهواره ها و سایت ها در نظر بگیرند و این شعبه ها برای بررسی پرونده ها "از نظرات کارشناسان و مسئولان امنیتی نهادهای مرتبط جهت شناسایی مقاصد، اهداف و پشتیبانی های مالی و سیاسی و اطلاعاتی" شبکه های ماهواره ای استفاده کنند.

آمار رسمی دستگیرشدگان به دوبرابر افزایش یافت
پس از اعلام رئیس نیروهای انتظامی مبنی بر دستگیری هزار نفر در روزهای اخیر که فقط توسط این ارگان صورت گرفته بود، فرمانده سپاه محمد که بازوی اجرایی سرکوب توسط بسیج در شهر تهران است، نیز اعلام کرد، هزار نفر نیز توسط این ارگان دستگیر شده‌اند. وی همچنین در مورد افرادی که توسط نیروهای بسیج در مقابل پایگاه ۱۱۷ در میدان آزادی کشته شدند، گفت، بسیج تیرهای هوایی شلیک کرد.

دستگیری‌های جدید
- روز شنبه جلال محمد لو، عضو شاخه جوانان حزب مشارکت و شورای منطقه تهران که به دستور پزشک معالجش در حال اعزام به بیمارستان بود، بازداشت شد. با دستگیری وی تعداد دستگیرشدگان این حزب در حال حاضر به بیست و یک نفر می‌رسد.
- دوشنبه هفته گذشته، ماموران اداره اطلاعات استان خوزستان، با یورش به منزل مجتبی موسوی، از اعضای جبهه ملی ایران، وی را بازداشت نمودند. او هم اکنون در بازداشتگاه این سازمان به سر برده و تا کنون تنها یک بار با منزل خود تماس گرفته است. موسوی، پیش از این نیز در جریان اعتراضات اخیر شهر اهواز بازداشت و پس از گذشت بیست و چهار ساعت با قرار وثیقه آزاد شده بود. همچنین، پنج شنبه گذشته، ماموران اطلاعات خوزستان ضمن مراجعه به منزل امیر رضا امیر بختیار قصد بازداشت وی را داشتند که به دلیل عدم حضور او موفق نشده و اقدام به احضار تلفنی نمودند. آنها بیان داشتند که در صورت عدم معرفی امیر بختیار با وی به عنوان فراری برخورد خواهد شد. همچنین ابوالفضل عابدینی نیز هفته‌ی گذشته بازداشت شد.
- مسعود باستانی سردبیر سایت جمهوریت و خبرنگار اسبق روزنامه‌های شرق و جمهوریت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است. همچنین عیسی سخرخیز روزنامه‌نگار و عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات روز شنبه بعد از ضرب و شتم بازداشت شد.

اتهام اغلب دستگیرشدگان: اقدام علیه امنیت ملی
وکلای مدافع برخی از چهره‌های سیاسی دستگیر شده در ایران از جمله سیاستمداران اصلاح‌طلب، مازیار بهاری خبرنگار هفته نامه آمریکایی نیوزویک به همراه یکی از اعضای ایرانی سفارت بریتانیا در تهران می‌گویند موکلان آن‌ها با اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" رو به رو هستند.
صالح نیکبخت، وکیل مدافع برخی از دستگیر‌شدگان وقایع اخیر به بخش فارسی بی بی سی گفته است که اتهام اغلب افرادی که در روزهای اخیر دستگیر شده اند، "اقدام علیه امنیت ملی" است. وی در این مصاحبه گفت، اطلاعات بیش‌تری نمی‌تواند بدهد، زیرا دادستانی دیگر مرا نخواهد پذیرفت.
مدعی‌العموم از پذیرش من خودداری می‌کند.
نيكبخت وكالت محسن امين‌زاده، معاون وزير امور خارجه دولت خاتمی، عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت خاتمی، بهزاد نبوی، محسن صفايی فراهانی، محمد علی ابطحی، مشاور عالی خاتمی و ابراهیم نبوی، از فعالان سياسی دوره اصلاحات، را نيز به عهده دارد.

آمریکا اموال "مشاور سپاه قدس" را بلوکه کرد
به گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز پنج‌شنبه، دارایی‌های یکی از مشاوران فرمانده سپاه قدس (از شاخه‌های سپاه پاسداران) بلوکه شده است. این شخص ابومهدی المهندس نام دارد و از طرف خزانه‌داری ایالات متحده به "ارتکاب یا حمایت از اعمال خشونت‌آمیز علیه نیروهای آمریکایی و عراقی" متهم شده است.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمده است که المهندس مشاور فرمانده سپاه قدس ایران از گروه‌هایی چون حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی حمایت می‌کند. به گفته این وزارتخانه، ابومهدی المهندس مسئول یک شبکه قاچاق اسلحه از مرز ایران به عراق و رساندن آن‌ها به شبه‌نظامیان شیعه عراق است که نیروهای آمریکایی را هدف قرار می‌دهند.
این وزارتخانه همچنین گروه "کتایب حزب‌الله" را سازمانی تروریستی معرفی کرد که با حزب‌الله لبنان ارتباط دارد و تهدیدی برای ثبات عراق به شمار می‌رود.
در بیانیه مذکور نیامده است که ابومهدی المهندس و کتایب حزب‌الله چه دارایی‌هایی در آمریکا دارند، اما به عنوان یک نمونه اشاره شده که المهندس در تحویل خمپاره و راکت و مواد منفجره از ایران به عراق دست داشته است.
به این ترتیب آن بخش از دارایی‌های این گروه شبه‌نظامی مستقر در عراق که در آمریکا قرار دارد بلوکه می‌شود و افراد حقیقی و حقوقی آمریکایی از هر گونه معامله با این گروه منع می‌شوند.

واگذاری سرکوب به سپاه پاسداران
مسئولیت کامل سرکوب به سپاه پاسداران واگذار شد. فرمانده کل این ارگان، این خبر را امروز، ۱۴ تیر در مراسم افتتاحیه همایش هادیان اعلام کرد.
عاملان و آمران قتل‌های زنجیره‌ای هنوز معرفی نشده‌اند
سایت حزب اعتماد ملی امروز نوشت که مهدی كروبي از مسئولان خواست تا هر چه سریع‌تر عوامل فجایع اخیر را معرفی کنند و در عين حال هشدار داد: "اگر شما سندی از كساني كه اين فجايع را انجام دادند داريد آن‌ها را به مردم معرفي كنيد. البته به مانند زمان قتل‌های زنجيره‌ای عمل نكنيد و مدتي ديگر فردي را از اسراي منافق جلوي دوربين بياوريد و به او بگوييد كه اعتراف كند اين كارها را انجام داده است به طوری كه تا به امروز هنوز ابهامات آن فجايع برطرف نشده است."

قديمي ترين دفتر آموزش روزنامه‌نگاري پلمب شد
روز گذشته، به درخواست شهرداري منطقه ٧، دفتر آموزش روزنامه‌نگاري، توسط نيروهاي انتظامي تخليه و پلمب شد. اين عمل بدون اخطار و اطلاع قبلي صورت گرفته است.

ده سال زندان برای عدنان حسن‌پور
بنا بر اطلاع خانواده، عدنان حسن‌پور در تاریخ ١٠ تیرماه از حکم خود مطلع شده است، این روزنامه نگار از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ١٠ سال زندان محکوم شده است.
گزارشگران بدون مرز ضمن اعلام این خبر، گفته‌اند: "این حکم دستگاه قضایی مضحک و بی اساس است. این روزنامه‌نگار اول به اعدام محکوم می‌شود و پس از دو سال و کشمکش قضایی این حکم لغو و سپس با همان اتهامات بی اساس به ده سال زندان محکوم می‌شود. ما همچنان خواست خود را تکرار می‌کنیم و خواهان آزادی بی قید و شرط این روزنامه‌نگار هستیم."
آلمان

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی










به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate









Keine Kommentare: