Dienstag, 28. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۵۳ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
مقابله‌ی جوانان کرمانشاهی با پلیس و نیروهای امنیتی
روز چهارشنبه ۳۱ تیر حوالی ساعت هفت بعد از ظهر درگیری شدیدی بین نیروهای پلیس و جمعی از جوانان در شهرک آناهیتا در کرمانشاه روی داد. در این درگیری پلیس تنها با استفاده از مزدوران بسیجی و ضد شورش توانست جوانان را متفرق کند. در این روز تعدادی از جوانان دستگیر شدند.

بازداشت فریبرز رئیس دانا و ممانعت از برگزاری سالگرد احمد شاملو
ماموران انتظامی ايران، با محاصره کردن امامزاده طاهر و گورستان واقع در آن، روزچهارشنبه دوم مردادماه، مانع از برگزاری مراسم هشتمين سالگرد درگذشت احمد شاملو، شاعر نامدار ايرانی، شدند. فرخنده حاجی زاده، نويسنده و شاعر که تصميم به شرکت در مراسم روز چهارشنبه را داشت، به راديو فردا گفت: "بعد از ظهر امروز، از چند ساعت قبل از آغاز گردهمايی بر سر آرامگاه احمد شاملو، انبوهی از خودروهای متعلق به نيروهای امنيتی و انتظامی مانع از ورود مردم و نيز هر گونه وسيله نقليه ای به محوطه امامزاده طاهر می شدند".
خانم حاجی زاده می گوید که پلیس پیش از آغاز مراسم بزرگداشت، فریبرز رییس دانا، عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان را بازداشت کرد.
وی اظهار داشت: "وقتی که ما به محل مراسم رسیدیم متوجه شدیم که پلیس آقای فریبرز رییس دانا را گرفته بود. یک عده ای دیگر از افراد را در پارک چیتگر دستگیر کرده بودند".

بیانیه‌ی مشترک ۴۲ سازمان حقوق بشری عرب در محکومیت سرکوب در ایران
در بخشی از بیانیه‌ی مشترک ۴۲ سازمان حقوق بشری عرب از کشورهای فلسطین، مصر، سوریه، بحرین، یمن، لبنان، عراق، سوریه، تونس، مراکش و اردن آمده است:
"ما، سازمان‌ها و مدافعان حقوق بشر امضاکننده از منطقه عربی، انزجار شدید خود را از همه اشکال سبعانه سرکوبی که مقامات ایرانی علیه جمعیت وسیعی از مردم ایران در تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیزبه روند انتخابات و نتیجه اعلام شده آن، بکار برده اند، اعلام می داریم. این سرکوب‌ها منجر به مرگ ده‌ها نفر و بازداشت هزاران نفر از مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران، کارگران، اعضای جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر شد".
"سازمان‌های امضا کننده این بیانیه متاسفند که مردم ایران که برای خلاصی از حکومت مستبدانه سابق، ایثار فراوان کردند، یک بار دیگر باید برای خلاصی از حکومت ظالمانه جمهوری اسلامی باز هم به همان اندازه ایثار کنند. بدترین خشونت‌ها که از نقاط تاریک دوره قبلی بوده به‌طور مرتب از نو به‌کار برده شده است، و از آن جمله می‌توان به شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، کشتارهای فرا قانونی، و سرکوب مخالفت‌های سیاسی و آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد که تحت لوای مفاهیم و اقتدار مذهبی که روحانیون وابسته به قدرت از آن حمایت می‌کنند، صورت می‌گیرد".
امضاکنندگان در پایان خواهان آزادی فوری دستگیر شدگان و محاکمه‌ی مقصران خشونت‌ها و شکنجه‌ها شدند.

پشتیبانی نویسندگان اتریشی از روز بین‌المللی دفاع از حقوق بشر در ایران
گرهارد روئیس، رئیس کانون نویسندگان اتریش در نامه‌ای خطاب به حمید صدر، نویسنده ایرانی – اتریشی، پشتیبانی نویسندگان اتریشی از روز اکسیون ۲۵ ژوئیه در دفاع از حقوق بشر در ایران را اعلام کرده است. این نامه تاکنون به امضای ۱۲ نویسنده اتریشی رسیده است.

زنی در خطر سنگسار
محمد مصطفایی وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در وبلاگ "دفاع از بی دفاع" احتمال سنگسار زنی را اطلاع داده است. این زن سکینه محمدی نام دارد و در زندان مرکزی تبریز زندانی است. او با آن که یک بار به جرم رابطه نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شده است، اما شعبه ششم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی هنگام بررسی پرونده‌ای دیگر، اتهام زنای محصنه را نیز منسب به سکینه دانسته و بدون دلایل کافی، حکم بر مححرمیت او داده است.
وی نوشته است: "در حال حاضر پرونده ایشان در اجرای احکام دادگستری تبریز بوده و هر لحظه امکان دارد حکم سنگسار به مرحله اجرا در آمده و جان وی از بدن با ضربات سنگ و به ناحق گرفته شود."

پسر یکی از مشاوران رضایی در زندان کشته شد
محسن روح‌الامینی، پسر عبدالحسین روح‌الامینی نجف آبادی که در انتخابات اخیر از اعضای ارشد ستاد محسن رضایی بود، در زندان اوین کشته شد. او در اعتراضات ۱۸ تیر دستگیر و به خانواده‌اش اعلام شده بود، به زودی آزاد می‌گردد. شب گذشته خانواده‌اش این خبر را دریافت کردند.

تحویل جسد جوان ۲۱ ساله در ازای سه و نیم میلیون تومان
جنایتکاران جمهوری اسلامی در جریان اعتراضات اخیر نه تنها صدها نفر را در خیابان‌ها و در زندان‌ها به قتل رساندند، بلکه وقاحت و بیشرمی را تا جایی رسانده‌اند که با باجگیری از خانواده‌های جان باختگان به خود پاداش نیز می‌دهند. سیروس عزیزی، جوان ۲۱ ساله‌ای از اهالی کیانشهر در مناطق جنوب شرقی تهران بود که حکومت برای تحویل جسدش مبلغ سه و نیم میلیون تومان درخواست کرد. خانواده‌ی سیروس مجبور شدند سند منزل خود را گرو گذاشته و با قرض این مبلغ را واریز و سندشان را دریافت کنند.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان: به دستگیری‌ها در مهاباد پایان داده شود
در پی موج گسترده‌ی سرکوب و دستگیری‌ها در کردستان پس از اعتصاب ۲۲ تیر در اعتراض به ترور رهبران حزب دموکرات به دست عوامل جمهوری اسلامی، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است که بیش از ۴٠٠ نفر از فعالان بازار و برخی از فعالان مدنی و سیاسی در لیست بازداشت سپاه پاسداران قرار گرفته و ده‌ها نفر از آنان تاکنون دستگیر شده‌اند. این سازمان نگرانی خود را از دستگیری‌ها و اِعمال خشونت بر بازداشتی‌ها ابراز کرده و خواهان پایان دادن به آن و آزادی دستگیرشدگان است.
طبق اخبار رسیده در روز چهارشنبه ۳۱ تیر نیز یک از مغازه‌داران مهاباد به نام حسن نعیمی دستگیر و مغازه‌اش پلمپ شد.

هفت خبرنگار کرد در زندان
طبق خبر گزارشگران بدون مرز در حال حاضر هفت خبرنگار کرد در زندان به سر می‌برند. دو مورد از این دستگیری‌ها در هفته‌ی گذشته انجام شده است. احمد بحری، صاحب امتیاز ماهنامه مهاباد و حسن شیخ‌آقایی روزنامه‌نگار و کاریکاتوریست طی چند روز اخبر دستگیر شده و هنوز خبری از وضعیت و محل آنان در دست نیست.

دستگیری‌ها در پی اعتراض به توهین محمد خاتمی به آذربایجانی‌ها
جعفر آقا محمدی از فعالین مدنی آذربایجانی و دانشجوی اهل شهرستان مغان در منزل خود توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.
به گزارش امیرکبیر، منابع محلی احتمال می دهند بازداشت این فعال آذربایجانی مرتبط با دستگیری‌های هفته‌های اخیر در مشگین شهر باشد که در پی پخش گسترده اعلامیه‌هایی در رابطه با حقوق مدنی و زبانی و محکومیت فیلم جک‌گویی انتشار یافته از سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق در خصوص آذربایجانی‌ها صورت گرفته بود.
ایلقار موذن زاده٬ منصور سیفی و فردین نوبخت از فعالین مدنی آذربایجانی در مشگین شهر هستند که چندی پیش توسط ماموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات در اردبیل منتقل شده بودند. این افراد هر یک پس از تحمل بیش از یک ماه زندان روز ۱۷ تیر ۸۸ با تودیع وثیقه‌های سی میلیون تومانی به طور موقت تا برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند.

شکنجه‌ی عیسی سحرخیز در زندان
پسر عیسی سحرخیز، مدیر کل مطبوعات داخلی ایران در دولت خاتمی خبر داد، دنده‌های پدرش را در زندان شکسته‌اند. وی در مصاحبه با رادیو فردا افزود، پدرش در تماس تلفنی کوتاهی با اعضای خانواده خود از آن‌ها خواسته است که علیه شرکت "نوکیا" اقامه دعوا کنند. وی گفته است که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از تکنیک‌های تجسس این شرکت موفق به ردیابی و بازداشت انبوهی از ایرانیان معترض شده است.

شکنجه شبانه‌روزی زندانیان برای گرفتن اعتراف‌های دروغین
محمدرضا جلایی‌پور، سخنگو و مسئول پویش حمایت از خاتمی و موسوی "موج سوم" در راستای پروژه منحوس اعتراف‌گیری به شدت تحت فشار قرار دارد. به گزارش رسانه‌ها یک منبع موثق فاش کرده که جلایی‌پور به علت عدم پاسخگویی به سوالات بی‌ربط بازجویان و امتناع از پذیرفتن اتهامات وارده همچنان از تماس با خانواده خود منع شده و تحت فشار شدید قرار گرفته است. این منبع موثق که خواسته نامش فاش نشود از تداوم تلاش‌های شبانه‌روزی بازجویان برای گرفتن اعتراف‌های دروغین از بازداشت‌شدگان اخیر خبر داده است.

فراخوان به تظاهرات در روز ۲۵ ژوئیه در کشورهای مختلف
سازمان‌های بين المللی مدافع حقوق بشر با انتشار فراخوان مشترک، روز شنبه ۲۵ جولای (سوم مرداد ماه) را روز جهانی همبستگی با جنبش مردم ايران اعلام کرده‌اند.

اسپانیا:
شنبه ۲۵ جولای از ساعت ۵ الی ۷ بعدازظهر، سن ديگو فدرال بيلدينگ

دالاس:
شنبه ۲۵ جولای از ساعت ۴ الی ۷ بعدازظهر، کندی مموریال سنتر، کمیته همبستگی ملی ایرانیان

تورنتو:
شنبه ۲۵ جولای ساعت ۶ الی ۹ بعدازظهر، Mel Lastman Square

اعتصاب غذا در ایتالیا
جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم ایتالیا از روز پنج‌شنبه ۲۳ ژوئیه اعتصاب دو روزه‌ای در حمایت از اعتراضات مردم ایران آغاز کردند. شرکت‌کنندگان همبستگی خود را با اعتصابیون در آمریکا اعلام کردند. تلاش برای گرفتن مجوز جهت برگزاری اعتصاب غذا در مقابل سازمان ملل به جایی نرسید و به همین دلیل در یک دفتر فرهنگی در رم برگزار شد. در آغاز بیست نفر در این اعتصاب غذا شرکت کردند که در ادامه به این تعداد افزوده شد.

تجمع كارگران در پل سفيد
نزديك به ۵۰ تن از كارگران شركت‌هاي پيمانكاري زير مجموعه شركت سامان سوادكوه، روز سه شنبه، مقابل شركت زغال سنگ البرز مركزي و فرمانداري شهرستان سوادكوه، در پل سفيد تجمع كردند.
در اين تجمع اعتراضي، كارگران خواستار پرداخت حقوق و مزاياي عقب افتاده خود شدند. كارگران شركت‌هاي پيمانكاري زير مجموعه شركت سامان سوادكوه، از ابتداي سال جاري تاكنون حقوق خود را به صورت كامل دريافت نكرده‌اند. كارگران پس از چند ساعت تجمع در مقابل شركت زغال سنگ مركزي البرز، در پل سفيد به سمت فرمانداري حركت كرده و آنجا به تجمع اعتراضي ادامه دادند.
شركت سامان سوادكوه با عقد قرارداد با شركت‌هاي پيمانكاري در زمينه جذب نيروي كار، استفاده و به كارگيري از اين نيروها در معادن شركت زغال سنگ البرز مركزي فعاليت مي‌كند.

استقرار گشت ثابت در میدان انقلاب تهران
در ضلع غربی میدان انقلاب پلیس اقدام به استقرار یک پایگاه ثابت گشت کرده است. این پایگاه علاوه بر پایگاه‌ها و کانکس‌های پلیس در ضلع شمالی و شرقی میدان انقلاب ایجاد شده است. همچنین تعداد زیادی از خودروهای پلیس برای مقابله با اعتراضات احتمالی به طور دائم در این محل مستقرند.

یک هواپیمای مسافری دیگر در ایران دچار سانحه شد
به گزارش ایرنا، یک فروند هواپيماي مسافربري متعلق به شرکت هواپيمايي آريا که از تهران به مقصد مشهد حرکت کرده بود، در فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد دچار سانحه شد.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع آگاه، چرخ هاي اين هواپيما هنگام فرود در فرودگاه مشهد آتش گرفته و از باند فرودگاه منحرف شده و با ديواره‌ای در منطقه "طرق " برخورد مي کند. بر اساس اخبار رسيده، کابين اين هواپيما دچار آتش‌سوزی شده است.

شجریان از روزنامه کیهان شکایت کرد
به گزارش سایت پارسینه محمدرضا شجریان از روزنامه کیهان به دلیل آن که وی را "وطن فروش" نامیده بود، رسما شکایت کرده است. گفتنی است پیش از این، شجریان از صدا و سیما نیز به خاطر پخش بدون اجازه آثارش شکایت کرده بود.

فراخوان به تجمع در میدان ونک در روز سوم مرداد
امروز فراخوانی برای تجمع در میدان ونک در روز سوم مرداد در برخی از رسانه‌ها منتشر شد:
از هر فرصتی باید سود برد. شنبه سوم مرداد ماه ساعت چهار بعداز ظهر میدان ونک همگام با مردم جهان برای آزادی ایران اجتماع می‌کنیم. همه باید به میدان ونک بیایند. فرج و آزادی نزدیک است. خون‌ها به زمین می‌ریزد، اما نسل‌های آینده خواهند فهمید که چه خائنینی در این سرزمین تاخت و تاز می‌کردند.
مردم بلند شوید حماسه‌ی دیگری بیافرینیم.
فریاد می‌زنیم، دیکتاتور خانه‌ات ویران باد
در انتظار حضور سبزتان هستیم
فقط اطلاع رسانی کنید
هواداران جنبش سبز دوم مرداد ماه

اخبار ای – میلی: خواندنی‌هایی از ایران
یکی از دوستان مطالبی برای خبرنامه فرستاده که ما مطالب کوتاه پایین را از میان آن‌ها انتخاب کردیم و برای اطلاع شما درج می‌کنیم.
- از این پس ساعت‌ها را بر روی دست راست می‌بندیم. این نشانه اعتراض است. هرگز مفهوم راست سیاسی از آن استنباط نکنید.
- هنوز یک ماه از انتخابات نگذشته پس از یک افزایش ۵۰ هزار تومانی قبل از انتخابات، حقوق بخشی از کارمندان شاغل آموزش و پرورش کاهش یافت.
- تصمیم ملی برای قطع برق اگرچه منجر به قطع برق نشد اما اولا وزیر نیرو را به واکنش منفعلانه واداشت. دوم اخبار ۳۰ ثانیه دیرتر شروع شد. سوم مجری بسم‌الله و صلوات را فراموش کرد!



ترور، شکنجه، زندان نابود باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
مرگ بر جمهوری اسلامی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: