Montag, 6. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۳۵ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۵ تیر ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

فراخوان جبهه متحد دانشجویی به راه‌پیمایی ۱۸ تیر
جبهه‌ی متحد دانشجویی به مناسبت سالگرد قیام دانشجویی ۱۸ تیر مردم را به شرکت در یک تظاهرات دعوت کرده است. در فراخوان جبهه آمده است: "از همه دانشجویان، کارگران، فرهنگیان، فعالین حقوق زنان، فعالین حقوق بشر و ایرانیان آزاده ای که برای آزادی و حقوق انسانی خود مبارزه می کنند، دعوت می کنیم که در حمایت از زندانیان سیاسی و گرامی‌داشت یاد شهدای ۱۸ تیر و شهدای کودتای ننگین ۲۲ خرداد در "راهپیمایی سکوت" روز پنجشنبه ۱۸ تیر ساعت ۸ غروب شرکت نمایند."
۵ مسیر برای راه‌پیمایی در تهران معرفی شده است که به قرار زیرند:
مسیر شماره ۱- مرکز تهران در نزدیکی سفارت روسیه - میدان فردوسی.
مسیر شماره ۲- خیابان ستارخان - میدان صادقیه. مسیر شماره ٣- خیابان مولوی - میدان رازی.
مسیر شماره ۴- خیابان رسالت - میدان رسالت.
مسیر شماره ۵- خیابان میرداماد - تقاطع مدرس

عليه سرکوب مردم در ايران اعتراض كنيد
هیات سردبیری فوروم چپ خاورمیانه، در اطلاعیه‌ای از همه افراد و سازمان‌های ترقی‌خواه و هوادار حقوق بشر خواست است صدای خود را علیه اعمال جنایتکارانه حکومت ایران نسبت به مردم ایران بلند کنند.
در اطلاعیه این هیئت ضمن اشاره به سرکوب‌های وحشیانه رژیم، نوشته است: "ما امضاکنندگان زیر همبستگی خود را با مردم ایران در مبارزه‌شان برای دمکراسی و آزادی بیان می‌داریم. ما خشونت حکومت ایران را قویا محکوم می‌کنیم و خواستار توقف فوری هر گونه تعدی علیه تظاهرکنندگان و نیز آزادی بازداشت‌شدگان هستیم."




تشکیل زنجیره انسانی برای حمایت از اعتراضات مردم ایران
کمیته همبستگی در پشتیبانی از خواست مردم ایران، اعلام کرده است که در روز شنبه ۱۸ ژوئیه از ساعت پنج تا شش بعدازظهر، یک زنجیره انسانی بزرگ برای حمایت از مردم ایرانیان و با خواست آزادی زندانیان حوادث اخیر تشکیل خواهد داد.
مکان آن از دفتر حفاظت منافع تا دفتر سازمان ملل در واشنگتن خواهد بود.

گزارش کوتاهی از تظاهرات در بروکسل
شنبه ۱۳ تیر به منظور اعلام همبستگی با مردم ایران، تظاهراتی در بروکسل برپا شد. این تظاهرات حدود ساعت ۱۶ به وقت محلی آغاز شد و نزدیک به ۲۵۰۰ تن در آن شرکت داشتند.
فراخوان دهنده تظاهرات جامعه ایرانیان مقیم بلژیک با همکاری انجمن‌های فرهنگی و فعالان مدنی کشورهای اطراف بودند.

ايست‌هاي بازرسي و مانور ماموران امنيتي در تهران
با نزديك شدن ١٨ تيرماه، ترس و واهمه رژيم از تظاهرات سراسري، بر تعداد ايست‌هاي كنترل و بازرسي در خيابانهاي تهران افزوده شده است. و تقريبا تمام ماشين‌ها و سرنشينان آن را كنترل كامل مي‌كنند.
همچنين عموما بعد از ظهرها، گشت‌هاي ويژه در اكثر نقاط تهران با هدف ايجاد جو رعب و وحشت، در حركتند. مسير روزانه اين مزدوران بيشتر خيابانهاي تهرانپارس، ونك، پارك وي، شهرك غرب و اطراف بازار تهران است.
امروز نيز از ساعت سه و نيم عصر ميدان فردوسي به تصرف مامورين لباس شخصي درآمده است. و تمام كساني كه قصد عبور از ميدان را دارند مورد بازرسي قرار مي‌گيرند. در اين بازرسي مردم و وسائل آنان كاملا بازرسي مي‌شود. و افرادي كه تلفن موبايل دارند، حافظه‌ آن پاك مي‌شود.
تمركز مامورين امنيتي در پارك‌ها
از روز شنبه، بيشتر پارك‌هاي تهران در تصرف مامورين رنگارنگ امنيتي رژيم سركوب‌گر قرار گرفته است. با اين شيوه مزدوران سعي مي‌كنند از تجمع مردم جلوگيري كنند. ديروز مامورين امنيتي ۶ نفر را در پارک هنرمندان دستگیر کرده و به مكان نامعلومي منتقل كردند.

تجمع خانواده‌ها در مقابل اوين
بار ديگر همچون روزهای گذشته خانواده دستگيرشدگان روزهای اخير، از ساعت ١٠ صبح امروز، جلوي زندان اوين تجمع كردند. پس از مدتي چند مامور بيرون آمده و اعلام کردند امروز كسي آزاد نخواهد شد، برويد فردا ساعت ٥ بعدازظهر بيائيد. هم‌چنین علاوه بر بدرفتاری با خانواده‌ها، آن‌ها را تهدید کردند که اگر محل را ترک نکنند، با آن‌ها برخورد بدتری خواهد شد. پس از آن كم كم خانواده‌ها محل تجمع را ترك كردند. در تجمع روز گذشته چند زنداني آزاد شدند. اما به بقیه گفتند، تجمع شما بي فايده است و امشب كس ديگري آزاد نخواهد شد.

عفو بین‌الملل: امکان اعدام هفت بهایی
در روز ۱۱ ژوئیه برابر با ۲۰ تیر، هفت عضو اقلیت مذهبی بهایی به جرم‌هایی مانند "جاسوسی برای اسرائیل"، "اهانت به مقدسات مذهبی" و "تبلیغ علیه نظام" محاکمه خواهند شد.
تاکنون به وکلای این افراد اجازه دیدار با موکلانشان داده نشده است. این هفت نفر عضو گروه مسئولان امور مذهبی و اداری جامعه بهائیت ایران هستند که شش تن از آنان در پی حمله به خانه‌هایشان در ۱۴ مه سال ۲۰۰۸ و یک نفر در ۵ مارس دستگیر شده‌اند.
سازمان عفو بین‌الملل با اعلام این خبر، اعلام کرده است که در صورت محکومیت، این افراد با حکم اعدام روبرو خواهند بود.
اسامی این هفت تن به شرح زیر است: فریبا کمال آبادی طائفی، جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت.

مشهد
گفته مي‌شود "حميد مداح"، يكي از فعالين سياسي در مشهد، پس ازاعتراض به نتيجه انتخابات و هنگامي كه در يك تحصن شركت داشت، توسط نيروهاي امنيتي سركوبگر دستگير شده و زماني كه در بازداشت بود، مورد شديدترين شكنجه‌ها قرار مي‌گيرد. وي چند روز پس از‌ آن كه آزاد شد بر اثر جراحات وارده از شكنجه جان سپرد. پزشكي قانوني علت مرگ وی را خونريزی مغزی اعلام كرده است. روز گذشته در مشهد مراسم يادبود وی برگزار گرديد.

پرونده سازی برای دانشجویان فعال
ملاباشی، معاون دانشجويي وزير علوم، تحقيقات و فناوری شنبه شب در همدان اعلام کرد، دانشجویانی که در اعتراضات اخیر فعال بوده‌اند، از تحصیل محروم خواهند شد. به گفته‌ی وی وزارت علوم در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره دانشجویان فعال در قبل و بعد از انتخابات اخیر است.
در واقع رژیم در صدد است یک "انقلاب فرهنگی" دیگر انجام داده و دانشگاه را از فعالان دانشجویی پاکسازی کند.
گفتنی است که محمود احمدی نژاد در مبارزه های انتخاباتی بودن هرگونه محرومیت از تحصیل را رد می کرد.

ادامه دستگيری‌ فعالين دانشجویی
روز گذشته، مزدوران حراست دانشگاه صنعتي اصفهان، ١٩ تا ٢١ دانشجو را دستگير كرده و در اختيار نيروهاي مزدور وزارت اطلاعات قرار دادند. از این دستگیرشدگان تاکنون خبری در دست نیست. در دوره‌هاي قبل هنگامي كه هدف بازداشت دانشجوئي را داشتند، وي را به اداره انتظامات و حراست در دانشگاه فرا مي‌خواندند، و پس از بازجویی يا دانشجو را آزاد مي‌كردند و يا اين كه وی را دستگير مي‌كردند. و اين اولين بار است كه مامورين مزدور و سركوبگر حراست در دانشگاه دانشجویان را دستگیر و در اختیار مزدورا وزارت اطلاعات قرار داده است.
بنابر اخبار رسيده از شهرهاي مختلف، با آغاز تعطيلي دانشگاه‌ها، مامورين امنيتي رژيم سركوبگر، تعداد زيادي از دانشجويان فعال را دستگير و به مكان‌هاي نامعلومي منتقل مي‌كنند. از جمله "حسام سلامت" دانشجوي محروم از تحصيل دانشگاه تهران، دستگير شده و هيچ اطلاعي از وضعيت وي نيست.

رژیم ادعا می‌کند: تمام بازداشتی‌های کوه دانشگاه آزاد شده‌اند
خبرگزاری مهر، روز گذشته، از قول فرمانده مزدور نيروی انتظامي گزارش داد كه تمامي بازداشت شدگان كوي دانشگاه آزاد شده‌اند. ولي وی از تعداد اين دانشجويان و نام آن‌ها سخني به ميان نياورد.
در همين حال طبق اخبار رسيده، از سرنوشت دو دانشجوي كرد كه در يورش نيروهاي مزدور و سركوبگر رژيم به خوابگاه دانشگاه تهران، دستگير شدند، اطلاعي در دست نيست. گفته مي‌شود كه "سهراب احمديان" و "سامان" دو دانشجوي اهل اشنويه و پيرانشهر، كماكان در زندان اوين مي‌باشند.

جان‌باختن مجروحي ديگر
روز چهارشنبه هفته گذشته يعقوب بروايه، كه در درگيری‌های مقابل مسجد لولاگر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، و تا روز چهارشنبه در حالت كما بود، جان باخت. مراسم تدفین وی روز جمعه دوازدهم تيرماه در روستاي براويه از توابع اهواز، با حضور گسترده مردم منطقه برگزار شد.

خبرنگار واشنگتن تايمز آزاد شد
خبرگزاري‌هاي جمهوري اسلامي روز گذشته اعلام كردند كه خبرنگار يوناني تبار روزنامه واشنگتن تايمز كه در تظاهرات روزهاي گذشته دستگير شده بود، آزاد و از ايران اخراج شده است.
هم اكنون يك خبرنگار خارجي ديگر در زندان مي‌باشد. "مازيار بهاري" خبرنگار ايراني‌تبار روزنامه نيوزويك، حدود دو هفته قبل دستگير شده است.

قطع مجدد پيامك
از بعد از ظهر امروز مجددا ارسال و دريافت پيامك با مشكل مواجه شده است. و ارسال آن غير ممكن شده است. مسئولان شركت مخابرات از صحت و سقم يا علت و چگونگي آن نيز ابراز بي اطلاعي كرده‌اند.

اعتصاب عمومي يا آلودگي هوا
از ساعاتي قبل تمام خبرگزاری‌های ايران، اعلام داشتند به علت آلودگي هوا، فردا تمام فعاليت‌های ادارات، نهادهای آموزشی، ارگان‌ها، سازمان‌های دولتي، نظامي و نهادهاي انقلاب اسلامي در كليه شهرهای استان تهران تعطيل مي‌شود. و همچنين كليه موسسات صنعتي براي دو روز و در صورت نياز ٣ روز تعطيل خواهند بود. همچنين از مردم خواسته شده كه از انجام فعاليت‌های ورزشی در پارك‌ها، ميادين و ارتفاعات مجاور استان تهران و تردد در هوای آزاد جدا خودداری كنند!

ماليات ندهيد- با ماليات شما "ندا" را مي‌كشند
متن زیر به دست ما رسیده است که آن را برای اطلاع خوانندگان درج می‌کنیم:
مردم مبارز، همان‌گونه كه هر روزه مي‌بينيد، رژيم ارتجاعي و سركوبگر جمهوري اسلامي، براي سركوب و ايجاد جو رعب و وحشت، نيروهای امنيتي رنگارنگ خود را در خيابانها مستقر كرده است. هزينه اين كار براي رژيم سركوبگر اسلامي بسيار بالا است. بخشي از اين هزينه از طريق مالياتي كه شما مستقيم و غير مستقيم مي‌پردازيد، تامين مي‌شود. در كنار شيوه‌های مختلف مبارزاتی كه هم اكنون شما به كار می‌بندید، راه‌های ديگری نيز وجود دارد. از جمله: عدم پرداخت و يا دير پرداخت كردن قبض آب، گاز، برق، تلفن، جريمه و... مردمي كه مشاغل آزاد دارند نيز مي‌توانند، ماليات بر درآمد را نپردازند. اين اقدامات رژيم را بيش از پيش در تنگنای اقتصادی قرار مي‌دهد، و برای مدتي طولاني نمي‌تواند، ماشين امنيتي- سركوب خود را همه روزه در خيابان‌ها مستقر سازد.

آلمان

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی




به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate









Keine Kommentare: