Freitag, 3. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۳۱ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۱ تیر ۱۳۸۸
هزاران نفر از مردم تهران آرامگاه جان‌باختگان اخیر را گل‌باران کردند
به گزارش رسیده از بهشت زهرای تهران، امروز، ۱۱ تیر ماه، هزاران نفر از مردم تهران از ساعت ۱۷ بر مزار جان‌باختگان راه آزادی حاضر شدند و ضمن ادای احترام آن‌جا را گل باران کردند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی، ضمن ارسال این خبر، نوشته است: مردم وقتی با صحنه‌های دردناک مادران و پدارن و بستگانی مواجه می‌شدند که در سوگ عزیزان خود به ماتم نشسته بودند، چنان متأثر شده بودند که گویی همه از یک خانواده‌اند. صحنه‌های عاطفی غیر قابل توصیف خانواده‌های جان‌باختگان و مردم حاضر بر هر آرامگاه عیان بود و در موارد متعددی مستبدینی را که این جنایت‌ها را مرتکب شدند، نفرین می‌کردند. این مراسم تا ساعت ۳۰ : ۱۹ ادامه داشت و بر تعداد حاضرین بر مزار جان باختگان راه آزادی افزوده می شد.
از طرفی دیگر تعداد زیادی از لباس شخصی‌ها در قطعه‌های مختلف بهشت زهرا پرسه می‌زدند و خانواده‌های جانباختگان و مردم را زیر نظر داشتند حضور لباس شخصی‌ها نفرت مردم حاضر را بر انگیخته بود.

صدای اعتراضات گسترده مردم تهران بر بام خانه ها
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شب گذشته نیز مردم مانند شب‌های پیش، بر بام منازل خود فریاد اعتراض خود را سر دادند.
مردم از ساعت ۲۲ تا حدود ۲۳ بر بام‌های علاوه بر صدای اعتراض الله‌اکبر، شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای سر می‌دادند.
نیروهای گارد ویژه ،سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصی‌ها با موتورهای خود ساعاتی قبل از شروع فریادهای اعتراض مردم در سطح کوچه و محلات نمایش قدرت و وحشت بر پا کرده بودند. آن‌ها ضمن تخریب اموال مردم، با باتوم به در خانه‌ها می‌کوبیدند و به شیشه پنجره‌ها سنگ پرتاب می‌کردند.

امکان احضار سفرای اتحادیه اروپا از ایران
به گزارش خبرگزاری فرانسه اتحادیه اروپا در روز پنج‌شنبه درخواست بریتانیا برای احضار سفیران خود از اروپا را مورد بررسی قرار می‌دهد. علت درخواست بریتانیا، دستگیری کارکنان ایرانی سفارت می‌باشد.
انتظار می‌رود، در نشست دو روزه اتحادیه اروپا، که از روز پنج‌شنبه در سوئد آغاز خواهد شد، این پیشنهاد یکی از دو موضوع اصلی دستور کار نشست باشد.
برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نگران آنند این کار ایران را بیش‌تر ایزوله کند.
مقامات آمریکایی اظهار کرده‌اند با وجود تردید در مورد حقانیت انتخاب مجدد احمدی‌نژاد و سخنان خصمانه ضد آمریکایی، آماده‌اند با ایران درباره برنامه هسته‌ای مذاکره کنند.

بندرعباس
چند روز پس از سركوب گسترده دانشجويان، و در هم شكستن تظاهرات در اين شهر، مبارزات مردم ابعاد ديگري يافته است. بنا بر اخبار رسيده، از چند روز قبل در بيشتر مناطق شهر، خبرنامه‌ها و شبنامه‌ها به شكل وسيعي تكثير و در خانه‌هاي مردم پخش مي‌شود.

پیام تبریک آزادی پيامك
ركورد طولاني‌ترين قطع پيامك، به نام ايران ثبت شد. در پيام‌هایی كه امروز توسط مردم ارسال مي‌شد. به اين موضوع اشاره شده و به طنز براي يكديگر مي‌نوشتند "١٠ تير سال‌روز آزادسازي پيامك، مبارك باد!"


تجمع در مقابل زندان اوين
همچون روزهاي گذشته تعداد زيادي از خانواده‌هاي دستگيرشدگان اخير در مقابل زندان اوين دست به تجمع زده و خواستار روشن شدن وضعيت زندانيان مي‌باشند. اگر چه مسئولين در آنجا هر روز با وعده و وعيد خانواده‌ها را سردرگم كرده‌اند، اما خانواده‌ها نيز در مقابل اعلام كرده‌اند كه دست از اين كار نخواهد كشيد و به تجمع روزانه ادامه خواهند داد.

تجمع مادران در پارك لاله
روز گذشته نزديك به صد نفر از مادران جانباختگان و دستگيرشدگان روزهاي اخير، از ساعت هفت و نيم شب در پارك لاله تجمع كردند. مادران با در دست داشتن جانباختگان شعار سر مي‌دادند. اين تجمع با يورش مامورين سركوبگر جمهوري اسلامي، به پايان رسيد.

دستگيري زندانيان سياسي قديمي
رژيم سركوبگر جمهوري اسلامي جهت ايجاد رعب و وحشت، دست به هر اقدامي مي‌زند. بنا بر اخبار و گزارشات رسيده در برخي از شهرها مامورين امنيتي، فعالين سياسي را كه بين سال‌هاي شصت تا شصت و هفت در زندان بوده‌اند، مجددا دستگير و براي آن‌ها پرونده سازي مي‌كند. در همين راستا، مدير كل مزدور اطلاعات قزوين در گفتگو با خبرگزاري فارس، بيان داشت: "هفت نفر از عناصر وابسته به گروهك ضدانقلاب كه در ناآرامي‌ها و اغتشاشات اخير شهرهاي قزوين و تهران حضور فعال داشتند با تلاش و پيگيري اطلاعاتي دستگير شدند." وي ادامه داد: "افراد دستگير شده كه سابقه ارتباط با گروه‌هاي ضد انقلاب را دارند در اغتشاشات اخير شهرهاي قزوين و تهران شركت داشته و ضمن تحريك اراذل و اوباش، به ايجاد ناامني و آشوب دست مي‌زدند. متهمين در بازجوئي‌هاي خود به داشتن ارتباط با برخي شبكه‌هاي ضدانقلاب و منافقين در خارج از كشور اعتراف كرده‌اند"!‌!

مرکل: ما دستگیرشدگان ایران را فراموش نخواهیم کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرکل، صدر اعظم آلمان، در روز پنج‌شنبه سرکوب در ایران را با کارهای پلیس مخفی آلمان شرقی مقایسه کرد.
وی در سخنان خود گفت: "ایران باید بداند، به خصوص در عصر ارتباطات مدرن، هر کاری از دستمان برآید می‌کنیم تا دستگیرشدگان ایران به فراموشی سپرده نشوند."
وی از رهبران کشورهای عضو گروه هشت، که آخر این هفته در ایتالیا نشست خواهند داشت، خواست تا "پیغام محکمی" برای ایران بفرستند.

جلاد تهران کیست؟
گزارشگران بدون مرز در اطلاعیه‌ای به تاریخ ۱۰ تیر، جلاد تهران، مرتضوی را چنین معرفی کرده‌اند: "مرد اجرایی سرکوب کنونی روزنامه‌نگاران و معترضان دستگیر شده در تهران، سابقه‌ای سیاه در نقض حقوق بشر دارد. از تاریخ ۲۳ خرداد سعید مرتضوی دادستان تهران سرکوب را در تهران مدیریت می‌کند. برای ماموران وزارت اطلاعات و ضابطین دادستانی حکم دستگیری هر کس را که "مشکوک" تلقی کنند، صادر کرده است. پرونده‌ها را آماده و اتهامات بازداشت‌شدگان را مشخص و بازجویی‌ها را هدایت می‌کند. بنابر گذشته‌اش ما می‌دانیم که دادستان فعالانه در بازجویی‌ها شرکت و مداخله دارد."
وی در هنگام ریاستش در شعبه ۱۴۱۰ – دادگاه مطبوعات – به جلاد مطبوعات ملقب شد.
تعطيل شبكه‌هاي تلويزيوني ايران در خارج
دولت اردن از امروز دفتر دو شبكه تلويزيوني ايران را در اين كشور تعطيل كرد. به دستور وزارت اطلاع‌رساني اردن، از امروز دفاتر تلويزيون عرب زبان "العالم" و شبكه تلويزيوني انگليسي زبان "پرس‌تي‌وي" كه هر دو متعلق به رژيم جمهوري اسلامي ايران هستند، تعطيل شدند.

استعفاي مجري پرس. تي. وي در اعتراض به شيوه خبرساني اين شبكه
نيك فراري، مجري شبكه تلويزيوني انگليسي زبان پرس.تي.وي وابسته به سازمان صدا و سيما، در اعتراض به نحوه خبررساني اين شبكه برون مرزي دولت ايران از شغل خود استعفا داد.
نيك فراري، مجري برنامه صبحگاهي راديو ال. بي. سي لندن، در مصاحبه با روزنامه تايمز لندن گفته است كه نحوه پوشش اخبار پرس. تي. وي تا زمان انتخابات "نسبتا منصفانه" بود، اما ديگر چنين نيست.
او گفته است كه به نظرش، اين شبكه تلويزيوني صرفا آنچه را كه به آن گفته مي‌شود، پخش مي‌كند و به همين دليل، او نمي‌تواند به كار با چنين تشكيلاتي ادامه دهد.

همكاري رئيس دانشگاه با مامورين امنيتي
نزديك به دو هفته قبل، نيروهاي سركوبگر جمهوري اسلامي به دانشگاه مازندران يورش بردند. هم اكنون مشخص شده است كه حمله نيروهاي لباس شخصي و مامورين امنيتي با دستور مستقيم عليزاده افروزي رئيس دانشگاه و عباسي رئيس بسيج دانشگاه، انجام گرفته است.

۶ نفر در زندان اوین به دار آویخته شدند
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایران، ایسنا، روز چهارشنبه ۶ نفر در زندان اوین به دار آویخته شدند هویت هیچ کدام از این ۶ نفر اعدام شده و همچنین علت محکومیت ایشان اعلام نشده است.
خبرگزاری ایسنا نوشته است که علت محکومیت این ۶ نفر قتل نفس بوده است. همچنین این گزارش از به تعویق افتادن اعدام ۳ نفر دیگر که قرار بود امروز اعدام شوند خبر داد . یکی‌از این افراد نوجوانی به نام حسین ر بوده که در سن ۱۶ سالگی مرتکب قتل شده است.
سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران گفت: ما از این که هویت هیچ یک از اعدام شدگان امروز اعلام نشده است نگران می‌‌باشیم. صرف نظر از علت محکومیت این افراد، اعدام‌های امروز را محکوم کرده، و مجددا بر نگرانی خود بابت این که بسیاری از بازداشت‌شدگان در طی اعتراض‌های دموکراسی‌خواهی‌اخیر ایران در خطر شکنجه شدن و اعتراف‌گیری تحت فشار می‌‌باشند ، تاکید می‌‌نماییم.



سیزده جوان بلوچ در معرض خطر اعدام
انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان اعلام کرده است که به گزارش خبرگزاری ایسنا، سیزده نفر که فقط نام یکی از آن‌ها ذکر شده است، به عنوان اعضای گروه معروف به "جنبش مقاومت مردمي ايران - جندالله" محاکمه شده و ظرف پانزده روز حکم آن‌ها صادر خواهد شد.
مديريت قضائي رژيم در استان با کمک رسانه‌هاي حکومتي در چندين مورد جهت شکستن و تضعيف روحيه خانواده‌هاي متهمين و شايد به منظور "جنگ رواني" اقدام به پخش مشخصات ناقص و اطلاعات غلط در مورد احکام و پرونده‌هاي دستگيرشدگان نموده است. براي مثال رسانه‌هاي حکومتي دراواسط خرداد امسال در ارتباط با يکي از متهمين نامبرده (عبدالحميد ريگي) در گزارشات خود چنين وانمود کرده‌اند که وي در اواسط خرداد امسال اعدام شده است.
همانگونه که در رسانه هاي حکومتي آمده بود، بيش از ۱۵۰ نفر در ارتباط با اعتراضات اهل سنت زاهدان که در اوايل خرداد امسال صورت گرفت بازداشت شدند.
بنا بر گزارش قبلي اعضاي "انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان" تعداد زيادي ازاين دستگيرشدگان قبل از "انتخابات رئيس جمهوري" به زندان کرمان انتقال داده شده‌اند و براي ده تن حکم اعدام صادر گشته و گويا قرار است بعد از انتخابات رئيس جمهوري به مرحله اجرا قرار گيرد.
این انجمن گفته است، همانطور که مطلعیم جمهوري اسلامي تا به حال صدها جوان بلوچ را با اتهامات واهي چون "اقدام علیه امنیت ملی و يا "قاچاقچيان و اشرار مسلح" بدون داشتن حق دفاع و اثبات جرم اعدام کرده است. اين خطر وجود دارد که اين سيزده جوان هم به چنين سرنوشتي دچار و يا به حبس طولانی ‌مدت محکوم ‌شوند. لذا از همه سازمان‌هاي فعال حقوق بشری، سازمان عفو بين‌اللمل، شما انسان‌هاي آزاديخواه و هموطنان آزاده تقاضا داریم که برای حفظ سلامت و تامین امنیت جانی اين افراد اقدام فوري نمائيد.

تهدید موسوی به محاکمه
به گزارش خبرگزاري "ريانووستي"، فرماندهي سپاه پاسداران اتهامي شامل ٩ بند بخاطر "تعرض به امنيت ملي" به موسوي وارد كرده است. موسوي بعنوان سازمان‌ دهند اصلي اعتراضات در تهران محسوب مي‌شود كه به گفته رژيم ايران منجر به كشته شدن ٢٠ نفر شد.
همچنین بسیج دانشجویی چند دانشگاه، دادخواستی به دادستانی کل ارائه داده‌اند و خواسته‌اند به اتهاماتی از قبیل "محاربه با خدا و رسول او افساد در زمین" محاکمه شود.
قبلاً نیز تعدادی از نمایندگان مجلس دادخواستی را علیه موسوی تنظیم کرده بودند و تهدید کرده بودند، در صورتی که از ادعاهای خود کوتاه نیاید، از او به قوه قضاییه شکایت خواهند کرد.

پايان اعتصاب بازار تبريز
از روز گذشته بازار كفاشان و طلا فروشان تبريز در اعتراض به اجراي قانون ماليات بردرآمد، دست به اعتصاب زدند. در پايان روز مقامات شهر در جلسه‌اي به بازاريان وعده دادند كه خواسته‌هاي آنان پيگيري خواهد شد، و در ادامه بازاريان را تهديد كردند كه بايد روز جمعه به اعتصاب پايان دهند. همينطور بنابر گزارشات رسيده اواخر شب گذشته از طرف افراد ناشناسي بازاريان به صورت تلفني تهديد شده‌ كه در صورت باز نكردن مغازه‌ها با آنها برخورد خواهد شد. امروز صبح بيشتر بازاريان با حضور در مغازه به اعتصاب پايان دادند.

بستن يك كتابفروشي در اراك
رژيم سركوبگر جمهوري اسلامي، پس از حمله به روزنامه‌ها و بستن سايت‌هاي خبري، هم اكنون بستن كتابفروشي‌ها را در دستور كار قرار داده است. بنا بر اخبار دريافتي كتابفروشي "سرو" در اراك به دستور وزارت ارشاد مجبور به تعطيل آن شده است.

آزادی سه کارمند دیگر سفارت انگلستان در تهران
به گزارش "ریا نووستی" خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر عنوان کرد: تمامی کارمندان سفارت بریتانیا در تهران به استثنای یکی از کارمندان این سفارت در تهران آزاد شده‌اند.
همچنین روزنامه "گاردین" بریتانیا به نقل از خبرگزاری دولتی ایران، "پرس تی وی" اعلام کرد: تمامی کارمندان این سفارتخانه به استثنای یک نفر که نقش مهمی در اغتشاشات داشته آزاد شده‌اند.
این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا گفت: رفع وضیت بحرانی میان کشورهای اروپایی و ایران، همچنین بهبود مناسبات میان این کشور ها بستگی فقط به خود ایران دارد.

نامه یك دانشجوی از بندرسته
من از ۲۹ خرداد تا ۸ تیر در بازداشت بودم ، یعنی یك روز قبل از كشته شدن ندا آقا سلطان مرا به همراه جمع زیادی دستگیر كردند. بالاخره بعد از كلی خط و نشان كشیدن و تهدید و تعهد گرفتن آزادم كردند. آنجا حدود ۲۰ نفر توی یك سلول ۵ متری بودیم، همه دختر و پسرها را با هم یك جا كرده بودند. بصورت ناگهانی پاسداران داخل سلول می‌آمدند و دخترها را وحشیانه می‌زدند. بعضی اوقات هم مدتی آن‌ها را بیرون می‌بردند. بطور ثابت هر نیم ساعت یك بار می‌ریختند به داخل سلول و همه ما را كتك می‌زدند. ساعت‌های طولانی ما را برای بازجویی می‌بردند و سوال می‌كردند كه از كی خط می‌گرفتی؟ چرا آن روز در خیابان بودی؟
در طول مدتی كه در بازداشت بودم فقط شب‌ها غذا می‌دادند كه آشی با مزه آب بود. علی رغم همه كتك‌هایی كه خوردم و علی‌رغم همه توهین‌های فوق‌العاده زشت بازجوها كه زبانم از گفتن آن شرم دارد شنیدم اما قبل از رفتن به بازداشت یك چیز بودم الان چیز دیگری شده‌ام. احساس می‌كنم بزرگ شده‌ام. وقتی وحشیانه دختران را كتك می‌زدند دلم می‌خواست سپر بلای همه آن‌ها باشم .از دیروز كه آزاد شدم همه‌اش به آن‌ها فكر می‌كنم، اینكه چقدر برای زنان مبارزه كردن سخت‌تر از مردان است.

نظر یکی از خوانندگان درباره سخنان سرکرده نیروهای انتظامی
سركرده قاتلان انتظامي افاضات فرمودند: "آرش حجازي كه در پرونده قتل ندا آقا سلطان به عنوان شاهد، جنجال‌سازي كرده توسط نيروهاي وزارت اطلاعات و پليس اينترپل تحت تعقيب است."
حاجي، بنده‌ي خدا، از خواب بيدار شو. قرن بيست و يكمه. مگه پليس اينترپل هم مثل شما جيره‌خوار آخونداست كه براي حرف زدن و مصاحبه با رسانه‌ها فردي رو تحت تعقيب قرار بده و اونو بگيره و تحويل حضرتعالي بده؟ حالا فرض كنيم اصلا اينترپل اين كار رو هم بتونه بكنه مگه خارج از ايران هم مثل داخل ايرانه كه بشه با گلوله چشم و دهان انسان‌ها رو بست؟


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی





















به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate









Keine Kommentare: