Mittwoch, 15. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۴۳ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۳ تیر ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
عدم اجرای آئين نامه قوه قضائيه
اتحاديه سراسری كانون وكلای دادگستری ايران اعلام كرد كه آئين‌نامه‌ای كه از سوی قوه قضائيه برای كانون وكلا تصويب شده، غيرقانوني است و آن را اجرا نخواهد كرد. بهمن كشاورز رئيس اتحاديه سراسری كانون وكلاي دادگستري گفت: "اين آئين نامه را هيچ گاه اجرا نخواهيم كرد، چرا كه معتقديم بر اساس قانون تنظيم نشده است." وی ادامه داد اين آئين نامه دو اشكال اساسي دارد، اول اينكه بر اساس قانون بايد اين آئين نامه را كانون وكلا پيشنهاد و رئيس قوه قضائيه تصويب مي‌كرد، در حالي كه ما هيچ پيشنهادی نداديم! دوم اين كه اين آئين نامه با قانون لايحه استقلال كانون وكلا، قانون كيفيت اخذ وكالت و قانون اساسي در تضاد است.

محاکمه به شیوه جمهوری اسلامی
بنابه گزارشات رسیده از بند ۲۰۹ زندان اوین دانشجوی زندانی مهسا نادری برای محاکمه به شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب برده شد و توسط محمد مقیسه‌ای معروف به (ناصریان) محاکمه شد. این فرد از اعضای هیئت مرگ قتل عام زندانیان سیاسی تابستان ۱۳۶۷ می‌باشد. زندانی سیاسی مهسا نادری همراه با وکیلش خانم ستوده در دادگاه انقلاب حاضر شد. ولی از حضور خانواده نادری در دادگاه فرزندشان ممانعت شد. دادگاه حوالی ساعت ۴۵ : ۹ تشکیل شد. دادگاه با فریادهای وحشیانه و غیر انسانی محمد مقیسه‌ای رئیس شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب آغاز شد. او خطاب به دانشجوی زندانی می گفت: "تو محارب هستی ، این‌ها را باید بکشیم، نباید کسی از آن‌ها زنده بماند" و هم‌چنان به تهدید و توهین این دانشجوی زندانی ادامه داد.
اتهاماتی که بازجویان اطلاعات، سعید شیخان و علوی به مهسا نادری وارد کرده‌اند: شرکت در مراسم خاوران، محاربه، تبلیغ علیه نظام است.
دانشجوی زندانی تمامی اتهامات نسبت داده شده را رد کرد و همۀ آن‌ها را ساختگی و غیر واقعی دانست و هیچ دلیلی برای اثبات آن‌ها وجود ندارد
برخورد وحشیانه و غیر انسانی محمد مقیسه‌ای معروف به ناصریان به حدی شدید بود که باعث اعتراض خانم ستوده وکیل دانشجوی زندانی شد. مقیسه‌ای، خانم ستوده را نیز چندین بار به بازداشت تهدید کرد و مانع دفاعیات وی از موکلش می‌شد.
محمد مقیسه‌ای معروف به ناصریان از اعضای هیئت مرگ سال ۶۷ می‌باشد. به شهادت بازماندگان این کشتار، در تابستان ۶۷ هزاران زندانی سیاسی قتل عام شدند. علیرغم خواست سازمان‌های حقوق بشری برای دستگیری، محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این قتل عام، هنوز در این مورد نه تنها اقدامی نشده، بلکه بعضی از آن‌ها در نقش قاضی‌های وزارت اطلاعات مشغول به کار هستند و تا به حال چندین زندانی سیاسی با اتهامات واهی و بدون برخوداری از حق دفاع و وکیل به سال‌ها زندان محکوم کرده‌اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ضمن درج این گزارش، دستگیری، شکنجه، ادامه بازداشت و محاکمه بر اساس قانون محاربه و برخوردهای غیر انسانی فردی بنام مقیسه‌ای را محکوم کرده و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواسته است برای رسیدگی به وضعیت زنان زندانی سیاسی که در شرایط غیر انسانی به سر می‌برند، اقدام فوری نماید.

سهراب ما نمرده، ولایت است که مرده
به گزارش‌های رسیده، شب گذشته ساکنان محله آپادانای تهران، محل زندگی سهراب اعرابی، برای سهراب "شام غریبان" گرفتند.
ساکنان این محله از ساعت ۲۲ تا حدود ۲۳ شعار می‌دادند: "الله‌اکبر"، "مرگ بر دیکتاتور" و "سهراب ما نمرده، ولایت است که مرده". هم‌چنین از ورودی شهرک آپادانا تا مقابل خانه خانواده اعرابی شمع روشن چیدند.

تشدید نگرانی خانواده‌ها پس از شنیدن خبر مرگ سهراب اعرابی
صبح امروز نيز بیش از ۱۵۰ نفر از خانواده‌های دستگيرشدگان روزهای اخير، در جلوی دادگاه "انقلاب" و زندان اوين تجمع کردند.. خانواده‌ها هم اكنون متوجه شده‌اند، كه مزدوران رژيم آنان را هر روز با وعده و وعيد سر مي‌دوانند، امروز به تجمع خود حالت اعتراضي داده و تعدادي به داخل دادگاه هجوم بردند و مسئولين را تهديد كردند، در صورت عدم بررسي و آزادي هر چه سريعتر بازداشت‌شدگان، با قفل و زنجير كردن خود در جلوي دادگاه تحصن خواهند كرد. در پي اين اقدام خانواده‌ها از طرف مزدوران اسامي ٨٠ زنداني در دو ليست به خانواده‌ها داده شد و به آنها گفته شد كه دو هفته ديگر، مجددا، مراجعه شود.
هم‌چنین تعدادی از خانواده‌ها نیز بعد از شنیدن خبر جان باختن سهراب اعرابی به آگاهی شاپور مراجعه کردند و خواستار خبر از وضیعت عزیزان‌شان شدند. تعدادی از مادران فریاد می‌زدند: "اگر فرزندانمان را کشته‌اید لااقل جنازه آن‌ها را تحویل دهید." و عده‌ای نیز شعار "مرگ بر خامنه‌ای" می‌دادند.

دادسراي ويژه امنيت!
رئيس مزدور ارگان سركوب جديدي به‌نام، "بازرسي پليس امنيت عمومي نيروي انتظامي" اعلام داشت، كه خانواده‌هائي كه فرزندان آنها در جريان روزهاي اخير بازداشت شده‌اند، وضعيت فرزندان خود را از پليس امنيت عمومي تهران بزرگ و يا دادسراي ويژه امنيت پيگيري كنند. وي ادامه داد كه ليست افرادي كه توسط پليس دستگير شده باشند در اختيار پليس امنيت عمومي تهران بزرگ قرار دارد. و اسامي تمام افراد بازداشتي در اختيار دادسراي ويژه امنيت است. و خانواده‌ها از اين طريق مي‌توانند مساله فرزندانشان را پيگيري كنند. در ادامه وي تائيد كرد كه در روزهاي گذشته از طرف مامورين رنگارنگ سركوب رژيم، به تعدادي از امكان و اتوموبيل‌هاي مردم صدمه وارد شده، و گفت كه اين مسائل توسط بازرسي كل "ناجا" در حال پيگيري است.

"رئيس" نداند، چه كسي بايد بداند؟
رئيس كل دادگستري استان تهران، روز گذشته اعلام كرد، كه تا كنون دو مرتبه از بندهاي عمومي، زندان اوين، ديدار كرده است. در اين ديدارها نيز ملاقات و مذاكراتي با برخي از بازداشت‌شدگان داشته است. وقتي از آقاي رئيس پرسيده شد، كه چه تعداد بازداشتي در رابطه با تظاهرات روز ١٨ تير، در زندان بسر مي‌برند؟ ‌وي اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت از تعداد دقيق بازداشت شدگان خبری ندارم.

دروغ پردازی رئیس دانشگاه: هیچ دانشجویی احضار نشده است!
در حالی که اخبار نگران کننده‌ای در مورد ده‌ها دانشجوی بازداشت شده طی یک ماه گذشته، از گوشه و کنار به گوش می‌رسد و هر روز دانشجوی جدیدی احضار یا دستگیر می‌شود، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران نه تنها بازداشت گسترده دانشجویان را تکذیب، بلکه احضارهای دست جمعی آنان به کمیته های انضباطی را هم رد کرد.
وی که به گفته تعدادی از نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی، نیروهای انصار حزب‌الله و لباس شخصی را برای سرکوب دانشجویان به دانشگاه فراخوانده، پیش از این منکر نقش و اطلاع خود از حمله خونین دوشنبه ۲۵ خرداد به کوی دانشگاه شده بود. او در همین راستا دیروز ضمن اعتراف به ابعاد و خسارت‌های وارده به کوی دانشگاه در روز ۲۵ خرداد گفت: تاکنون هیچ دانشجویی به کمیته انضباطی دانشگاه‌ها معرفی نشده است.
گفتنی‌ست مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها به منظور سرپوش گذاشتن بر سرکوب‌ها و بستن فضای دانشگاه‌ها، امسال زودتر از زمان قانونی دانشجویان را به تعطیلات تابستانی فرستادند. با این همه نیروهای وابسته به دولت کماکان به احضار دانشجویان و بازداشت‌های خودسرانه ادامه دارد.

ادامه احضار دانشجويان به كميته انضباط دانشگاه‌ها
رئيس دانشگاه شيراز تاكيد كرد كه مسائل و حوادث اخير اين دانشگاه در كميته انضباطي بررسي مي‌شود. و پس از آن با دانشجويان برخورد خواهد شد. تا ديگر اين دانشجويان نتوانند "تخلفات" را ادامه بدهند. اين مزدور فرهنگي ادامه داد كه كميته انضباطي فرآيندي مستقل در دانشگاه است و ما در جريان مسائل نيستيم!
رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان اعلام داشت، پس از تكميل پرونده‌ها، دانشجويان "خاطي" به كميته انضباطي احضار خواهند شد. وي ادامه داد، احضار دانشجويان به معناي مجازاتشان نيست بلكه آنها بايد تفهيم اتهام شوند، پس از آن در رابطه با دانشجويان تصميم‌گيري خواهد شد! وي در ادامه ميزان خسارات وارده به دانشگاه را نزديك به دو ميليارد تومان برآورد كرد.
معاون دانشجودي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، نيز ضمن تكذيب احضار دانشجويان به كميته انضباطي اعلام داشت كه هنوز در مرحله پيگيري هستيم، بعدا بطور رسمي در تابلوي اعلانات نام دانشجوياني كه به كميته انضباطي، احضار مي‌شوند، اعلام خواهد شد.
رئيس دانشگاه بيرجند، اعلام داشت كه هم اكنون دانشگاه تعطيل است، در نتيجه كميته انضباطي نيز تعطيل مي‌باشد، پس از تعطيلات اين مساله پيگيري خواهد شد.

نام گذاري يك پارك به‌ نام كيانوش آسا
روز گذشته با شركت تعدادي از دانشجويان، دانشگاه علم و صنعت تهران، پارك بين سلف دختران و پسران دانشگاه، به نام شهيد آسا ، نام گذاري شد. با توجه به تعطيلات دانشگاه تعداد زيادي از دانشجويان نتوانستند در اين مراسم شركت داشته باشند، دانشجويان حاضر در اين مراسم با خواندن يك بيانيه اين مراسم را به پايان رساندند.

بي خبري از يك فعال دانشجویی
فعاين حقوق بشر در ايران مي‌گويند، هفته گذشته نيروهاي امنيتي در شهر كرج به خانه برخي از فعالين سياسي و دانشجوئي يورش برده و عده‌اي را بازداشت كرده‌اند، از جمله عليرضا باقري، دانشجوي اخراجي سال ٧٩ از دانشگاه ابهر در منزل مسكوني‌اش در گوهردشت كرج دستگير و به مكان نامعلومي برده شده است. عليرغم مراجعه و پيگيري خانواده وي تا كنون هيچ اطلاعي از سرنوشت وي در دسترس نمي باشد.

بازداشت سه فعال دانشجویی
بنا بر اخبار رسيده از تبريز سه فعال دانشجوئي، طي روزهاي گذشته در اين شهر دستگير شده‌اند. احسان نجفي، دانشجوي برق دانشگاه تبريز روز ١٨ تيرماه در منزل مسكوني‌اش شهر خوي دستگير شد. مزدوران امنيتي رژيم كه با تعداد زياد و چندين خودرو به خانه وي رفته بودند با شكستن درب ورودي وارد خانه شده و سريعا وي را دستگير كردند. احسان سال گذشته نيز دستگير و به مجموعا سه سال زندان محكوم شده بود.
فراز زهتاب دانشجوي حقوق دانشگاه تبريز نيز ١٧ تيرماه حين خروج از دانشگاه با كمك مزدوران حراست دانشگاه تبريز و معاونت دانشجوئي دستگير شد. وی نيز سال گذشته نزديك به ١٠٥ روز در زندانهاي رژيم جمهوري اسلامي سپري كرده و مجموعا به ٣ سال زندان محكوم شده بود. دانشجوي ديگر آيدين خواجه‌اي بود، وي دانشجوي حقوق دانشگاه تبريز مي‌باشد. مامورين امنيتي در ابتدا موفق به دستگيري وي نشده بودند، خودش روز ١٨ تيرماه جهت اطلاع از وضعيت خودش به بخش اطلاعات در زندان تبريز مراجعه مي‌كند، در آنجا سريعا دستگير و به مكان نامعلومي منتقل شده است. آيدين نيز سال گذشته نزديك به ١٠٥ روز در اسارت‌گاه‌هاي رژيم بسر برده، و در مجموع به سه سال زندان محكوم شده بود.

انتقال يك زنداني به بند عمومي اوين
خبرنامه اميركبير امروز خبر داد كه ، جعفر ابراهيمي از فعالان كانون صنفي معلمان پس از گذشت ٣٣ روز بازداشت و پايان دوره بازجوئي از بند ٢٠٩ به بند عمومي زندان اوين منتقل شده است. جعفر ابراهيمي، دبير آموزش و پرورش شهريار و فعال كانون صنفي معلمان، در رابطه با فعاليت‌هاي صنفي خود در جهت احقاق حقوق فرهنگيان در تاريخ چهارشنبه ٢٠ خرداد دستگير و به بند ٢٠٩ اوين منتقل شده بود.

ليست بلند بالاي ممنوع التصويرها در صدا وسيما
به گزارش روزنامه اعتماد، پس از تحولات تازه بعد از نمايش انتخاباتي، ليست ١٠٠ نفره افرادي كه صدا و سيماي جمهوري اسلامي نمي‌توانست با آن‌ها مصاحبه كرده و يا آنان را در تلويزيون نشان بدهد، تا روز گذشته به ١٢٠٠ نفر افزايش يافته است.

امکان محاکمه کارمند سفارت بریتانیا
حسین رسام کارمند سفارت بریتانیا به اتهام "مشارکت در راه‌اندازی اعتراض‌های خیابانی در تهران" و "اقدام علیه امنیت ملی" محاکمه خواهد شد.
عبدالصمد خرمشاهی وکیل حسین رسام گفته است که تاکنون در جریان اتهامات موکلش قرار نگرفته، زیرا بازجویی‌ها کاملا "محرمانه" می‌باشند.
خبرگزاری فارس نیز اعلام کرده است که رسام به نقش خود در بحران اخیر ایران "اعتراف" کرده است.

قرارداد خط لوله گاز نابوکو بدون حضور ایران امضا شد
قرارداد احداث خط لوله گاز نابوکو روز دوشنبه در آنکارا، بدون حضور ایران، به امضای "رجب طیب اردوغان"، نخست وزیر ترکیه، "سرگئی استانیشو"، نخست وزیر بلغارستان، "امیل بوک"، نخست وزیر رومانی، "گوردون باجنایی"، نخست وزیر مجارستان و "ورنر فایمان، صدراعظم اتریش رسید.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خط لوله سه هزار و سیصد کیلومتری که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۴ به بهره‌برداری برسد، با حمایت ایالات متحده و به منظور کاستن از میزان وابستگی کشورهای اروپایی به گاز روسیه ساخته می‌شود.
ایالات متحده آمریکا پیشتر مخالفت خود را با مشارکت ایران در این پروژه و انتقال گاز ایران از طریق آن اعلام کرده بود.
احداث خط لوله انتقال گاز نابوکو علاوه بر آن که گاز مورد نیاز ترکیه را نیز تامین می‌کند سالانه تا ۴۵۰ میلیون یورو درآمد ترانزیتی برای این کشور به همراه دارد.
روز دوشنبه رضا کسایی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، با "غیراقتصادی خواندن پروژه نابوکو" از تمایل شرکت‌هایی از بلغارستان، ترکیه، آلمان، ایتالیا و اتریش برای خرید گاز از ایران سخن گفت. پیش از کنار گذاردن رسمی ایران از پروژه خط لوله نابوکو مقام‌های جمهوری اسلامی همواره بر اهمیت این پروژه تاکید می‌کردند.

عبور کشتی‌های جنگی اسراییل از کانال سوئز
به گفته مقامات اسرائیلی و مصری دو کشتی جنگی اسراییل روز سه‌شنبه از کانال سوئز گذشتند. گفته می‌شود این حرکتی است تا به ایران نشان داده شود که اسرائیل در صورت لزوم می‌تواند تیررس خود را گسترش دهد.
کانال سوئز، دروازه‌ایست که با اتصال دریای مدیترانه به دریای سرخ، راه عبور به خلیج فارس را میسر می‌سازد. به این ترتیب اسرائیل نشان می‌دهد که در صورت لزوم با استفاده از کانال سوئز می‌تواند خود را در عرض چند روز به آب‌های ایران برساند.
این اولین باری نیست که کشتی‌های جنگی اسرائیلی از کانال سوئز می‌گذرند، اما نکته آن است که در هفته‌های اخیر اولین باریست که این خبر، البته به طور غیر رسمی، منتشر می‌شود.
یکی از مقامات مصری کانال سوئز نیز این خبر را تأیید کرد.

۱۳ نفر در زاهدان اعدام شدند
به گزارش خبرگزاری فارس، روز سه‌شنبه ۱۳ نفر از اعضای گروه جندالله در زندان زاهدان به دار آویخته شدند.

عبدالحمید ریگی، برادر عبدالمالکی ریگی، رهبر جندالله قرار بود به همراه این ۱۳ نفر اعدام شود، اما به دلایل نامعلومی به تعویق افتاده است.

ابتدا قرار بود این ۱۳ نفر در ملا عام به دار آویخته شوند، اما سرکوبگران رژیم از ترس اوج‌گیری اعتراضات مردم، مراسم اعدام را در زندان زاهدان انجام دادند. به گفته يكي از فعالين سياسي، در شرايط بحراني و موج اعتراضات مردمي فزاينده حاكم بر ايران كه همه مردم از اختناق و سركوب به تنگ آمده‌اند و در همه جا شعار مرگ بر ديكتاتور را فرياد مي‌كنند، اين عقب نشيني آشكار حكومت ايران حاکی از نگرانی نسبت به اوج‌گيری اعتراضات اجتماعي و ممانعت از شروع موج جديدي از اقدامات خشونت آميز در اين منطقه است.

خبر ای – میلی: یکی دیگر از ناپدیدشدگان
يکي از بازداشت‌شدگان تجمع مسجد قبا به بهانه تصادف و پارگي رحم در بيمارستان بستري‌ست. وضعیت يکي از دستگيرشدگان بيست ‌وهفتم خرداد ۸۸ با نام "ترانه موسوی" متولد ۱۳۶۰ نامعلوم است. فردی ناشناس پس از يک ماه، در تماس تلفنی به مادر او گفته است، ترانه به دليل پارگي رحم در بيمارستان خمينی کرج بستری‌ست اما خانواده او پس از مراجعه به اين بيمارستان نيز نتوانستند از فرزندشان خبري بگيرند.
يک شاهد عيني که روز ۲۷ خرداد دستگير شده بود، ضمن برشمردن خصوصیات ظاهری ترانه، مي‌گويد: "نيروهای ضد شورش و لباس شخصی روز ۲۷ خرداد من و تعدادي از دستگيرشدگان را سوار بر ون‌هایی به ساختماني در اطراف ميدان نوبنياد بردند و به آزار جسمي و روحي ما پرداختند. برخی از دستگيرشدگان را در همان بعدازظهر به زندان اوين منتقل کردند اما من و بقيه را آزاد کردند. ترانه در ميان ما بود. بازجویی او بیش از همه طول کشید. من و تعدادي را همان شب آزاد کردند و تعدادي را نيز پيش از آزادی ما به جاهای ديگری فرستادند. اما نيروهای لباس شخصي ترانه را همان ‌جا نگه داشتند و حتا به او اجازه ندادند با مادرش تماس بگيرد.

نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate








Keine Kommentare: