Mittwoch, 22. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۵۰ سازمان فدائیان (اقلیت) ۳۰ تیر ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
تظاهرات سی تیر در تهران
با اعلام تظاهرات از سوی برخی از نیروهای سیاسی در بزرگداشت خاطره ۳۰ تیر، رادان جانشین فرمانده نیروهای انتظامی اعلام کرد که شایعاتی مبنی بر برگزاری تجمع غیر قانونی در تهران وجو دارد که با این تجمعات قاطعانه برخورد خواهد شد. اما مردم همانند روزهای قبل نشان دادند که این تهدیدات و خط و نشان‌های نیروهای سرکوبگر رژیم اثری ندارد.
از یکی دو ساعت قبل از تظاهرات، مأمورین امنیتی مغازه‌ها و پاساژهای میدان هفت‌تیر و ولی‌عصر را بستند. مأمورین انتظامی و یگان‌های ویژه در میدان‌های اصلی شهر مستقر شدند. در خیابان‌ها و میدان‌های مختلف شهر از جمله ولی‌عصر، هفت تیر، بهارستان و کریم‌خان و بلوار کشاورز و... حتا پیاده‌روها، هر ده متر یک مأمور پلیس گذاشتند.
اما مردم گردهمایی در نقاط مختلف شهر را آغاز کردند. از همان ساعات اولیه، ارسال خبرهای مربوط تظاهرات در سایت‌هایی مثل تویتر آغاز شد. گزارش داده می‌شد که در اطراف میدان مخبرالدوله، چهارراه کالج، بهارستان درگیری بین مردم و نیروهای سرکوب آغاز شده است.
مأموران پلیس با خشونت هر چه تمام‌تر می‌کوشیدند از تجمع مردم جلوگیری کنند و به سوی مردم گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند و حتا لباس شخصی‌ها به میان مردم رفته و هر کس را که حتا برای لحظه‌ای می‌ایستاد به باد کتک می‌گرفتند.
یکی از ناظران گزارش می‌داد که نیروهای بسیج گروهی از زنان را که در محل قتل ندا جمع شده‌اند، مورد حمله قرار داده‌اند. دیگری می‌گفت، در چهارراه کالج، مردم و بسیجی‌ها در حال زد و خوردند. گپزارش دیگری حاکی از آن بود که اتوبوس‌های هفت تیر متوقف شده و مسافران واداشته شده‌اند از اتوبوس پیاده شوند و نیروهای امنیتی دو دختر را که به نظرشان مشکوک بودند، با خود بردند.
هم‌چنین گویا تلفن‌های همراه مناطق مرکزی شهر قطع شده بود. در این تظاهرات صدها نفر شرکت داشتند و از جمله شعارهای امروز چنین بودند: "درود بر مصدق"، "مرگ بر دیکتاتور"، "دولت کودتا استعفا، استعفا" و "مرگ بر جمهوری اسلامی".
خبرگزاری‌های جهانی نیز با فاصله کوتاهی، گزارش از اعتراضات تهران از قول شاهدان را آغاز کردند. از جمله خبرگزاری رویترز نوشت، ده‌ها نفر امروز در تظاهرات دستگیر شده و توسط پلیس از محل برده شده‌اند. العربیه گزارش داد، پلیس به صدها معترض در خیابان‌های مرکزی شهر حمله کرد.

تجمع مقابل سينما سعدی
بنا بر خبرهای دريافتی امروز به جز تهران، در شیراز نیز تجمعات اعتراضی شکل گرفت. گزارش شد که مردم در برابر سینمای سعدی شیراز تجمع کرده‌ و شعار می‌دادند. در این جا نیز نیروهای سرکوب رژیم به مردم حمله کرده و ضمن ضرب و شتم آنان، تعدادی را دستگیر کردند.

گزارشی دیگر از تظاهرات امروز تهران
آژانس ایران خبر، در سایت خود گزارش زیر را تحت عنوان "گزارشی از قيام سی تير در خيابان‌های تهران" درج کرده است: "ماموران يگان ويژه با حضور و فرماندهی محمودی، فرمانده خشن اين نيرو در تهران كه با لباس شخصی در محل حاضر بود، به عابران پياده در ميدان هفت تير حمله‌ شدند. بر اساس اين گزارش، در حالي كه ماموران به طور گسترده در ميدان‌ها حضور داشتند و از ايستادن مردم جلوگيری می‌كردند، دقايقی پيش، ماموران يگان وي‍ژه بی دليل به سمت مردمی كه در حال خريد در خيابان بودند و يا در خيابان منتظر تاكسی يا اتوبوس بودند، حمله كردند. اين افراد هيچ‌گونه تجمعي برگزار نكرده و در حال خريد يا عبور از محل بودند كه ماموران ناگهان به طور وحشيانه به سمت‌شان حمله كردند. پرتاب كردن باتوم از فاصله چند متری به طرف يك پيرزن از سوی مامور يگان ويژه، صحنه‌ای بود كه اعتراض مردم را در پی داشت. ماموران با حضور محمودی كه يكي از فرماندهان خشن نيروی انتظامی و فرمانده يگان امداد يگان ويژه پليس تهران است مردم را پراكنده مي‌كنند. هم اكنون تعداد زيادی از ماموران كلانتری‌ها به همراه ماموران يگان ويژه در ميدان هفت تير و ديگر ميادين اصلي شهر تهران مستقر هستند. بيشتر مغازه ها در ميدان هفت تير بسته شده و فروشندگان و خريداران مجبور به ماندن داخل مغازه‌ها شده‌اند.
ساعت ۴۵ : ۱۸ - در هفت تير نيروها‌ سركوبگر انتظامی به نحو وحشيانه‌ای به صف اتوبوس‌ها حمله كرده و بدون دليل به صورت بيرحمانه مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در اين ميان دختران و زنان بيش از سايرين مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

حمایت‌های جهانی از اعتراضات مردم ایران
روز ۳ مرداد (۲۵ ژوئیه) در بیش از ۵۵ شهر در سراسر جهان تجمعات و راهپیمایی‌های همبستگی در حمایت از حقوق بشر و حقوق مدنی مردم ایران و برای پایان دادن به خشونت برگزار می‌شود. برخی از سازمان های حامی روز اقدام جهانی حقوق بشر در ایران عبارتند از: عفو بین الملل، گزارشگران بدون مرز، سازمان پن بین‌المللی، دیده‌بان حقوق بشر، اف آی دی اچ، کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران و... هستند. آن‌ها شعار اصلی خود را آزادی همه دستگیرشدگان اخیر اعلام کرده‌اند.
همچنین افرادی مانند آرچ بی‌شاپ دزموند توتو، برنده جایزه نوبل صلح سال ۱۹۸۴، مایرید مگوآیر، برنده جایزه صلح نوبل سال ۱۹۷۶، جودی ویلیامز، برنده جایزه صلح نوبل سال ۱۹۹۷، خشونت علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را محکوم کرده و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی شده‌اند.

نگذاریم دستگیرشدگان و زندانیان سیاسی ایران به فراموشی سپرده شوند
جمعی از زندانیان سیاسی دهه شصت در اطلاعیه‌ای با تیتر فوق اعلام کرده‌اند از روز پنجشنبه ۲۳ ژوئیه ساعت ۵ بعد از ظهر تا ظهرروز شنبه ۲۵ ژوئیه، در محل "آرت گالری" واقع در مرکز شهر ونکوور – کانادا دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
خواست‌های آن‌ها چنین است: ۱ – آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی؛ ۲ – ممنوعیت هر نوع شکنجه؛ ۳ – لغو حکم اعدام؛ ۴ – آزادی بی قید و شرط بیان و قلم اجتماعات؛ ۵ – محاکمه آمرین و عاملین جنایات سی ساله جمهوری اسلامی.
شرکت کنندگان در اعتصاب می توانند امضاء خود را به نشانی زیر ارسال کنند:
politicalprisonersiran@hotmail.com

حمایت کنندگان از اعتصاب هم می توانند امضاء خود را به همین نشانی زیر ارسال نمایند:
politicalprisonersiran@hotmail.com

ادامه حمله به اقليت‌های مذهبی
بار ديگر، محل كار يك شهروند سمنانی، به جرم بهائي بودن به آتش كشيده شد. نيمه شب ٢٠ تيرماه، مهاجمين به تعميرگاه ماشين يك شهروند سمناني به نام "پيراسته" حمله كرده و آنجا را به آتش كشيدند. همچنين خبر مي‌رسد كه قبرستان بهائيان نيز مورد يورش قرار گرفته و تخريب شده است. چند روز پيش نيز يك دكتر به جرم بهائي بودن، در بندرعباس، مورد حمله قرار گرفت و مضروب شده بود.

تبديل زندان اوين به زندان وزارت اطلاعات
با توجه به شمار روزافزون دستگيرشدگان روزهاي اخير، گفته مي‌شود كه مديريت بندهاي ٢٤٠ و ٢٤١ كه قبلا در اختيار حفاظت قوه قضائيه بود، هم اكنون همچون بند ٢٠٩ به وزارت اطلاعات سپرده شده است. همچنين قرنطينه ٧ كه بخش جديدي در زندان اوين (طبقه زيرين اندرزگاه٧) مي‌باشد، در اختيار شكنجه‌گران وزارت اطلاعات قرار دارد.
لازم به یادآوری است علیرغم آزادی بیش از صدها زندانی طی روزهای ۲۶ و ۲۷ تیر ماه، کماکان صدها معترض و زندانی سیاسی حوادث اخیر در زندان اوین و اماکن دیگر نگهداری می‌شوند.

شکنجه در اهواز
طبق نامه‌ای که به آژانس ایران خبر رسیده است، عوامل شکنجه و سرکوب از انواع جدیدی از شکنجه برای در هم شکستن زندانیان استفاده می‌کنند. از جمله زندانیان را مجبور می‌کنند تا در هوای گرم و سوزان اهواز، بدون لباس، روی آسفالت‌ها سینه‌خیز بروند.

دستگيری در مرز تركيه
طبق اخبار رسيده از شهرهای مرزی با كشور تركيه، تعداد زيادی از مردم كه قصد رفتن به تركيه را داشتند، طی روزهای اخير در مرز دستگير شده‌اند. گفته می‌شود بعضی از دستگيرشدگان، افرادی هستند كه مورد تعقيب مامورين امنيتی رژيم قرار داشته‌اند. چند روز پیش نیز در خبرها آمده بود که تعداد پناهندگان ایرانی در ترکیه دوباره رو به فزونی است.

مشخصات دو جانباخته ديگر
بهزاد قهرماني ٢٦ ساله ساكن شهرآرا در تهران، که گویا جزو بازداشت شدگان بوده و در زندان زير شكنجه جان باخته است.
مسعود هاشم‌زاده متولد و ساكن تهران، در خيابان ستارخان بر اثر اصابت گلوله جان باخت. از آنجا كه اجازه دفن در تهران به خانواده‌اش داده نشده بود، جسد وی به خشكبيجار در نزديكی رشت منتقل شده و در آنجا به خاك سپرده شده است.

درگيري مسلحانه در اروميه
نيروهای مزدور وزارت اطلاعات شب گذشته در شهرك وليعصر اروميه به يك خانه حمله كردند. بنا بر اخبار رسيده مزدوران وزارت اطلاعات از ساعت ۵ بعد از ظهر راه ورودی به شهرك وليعصر را مسدود كرده و به يك خانه تيمي حمله كردند. در پی اين نبرد نابرابر يك نفر از اهالي خانه كشته و چندين مزدور اطلاعاتی زخمي شدند. تا كنون اطلاعات بيشتری در اين رابطه منتشر نشده است.

تظاهرات در خارج از شهر
به گزارش سايت "جهان نيوز" روز گذشته مردمی كه برای تعطيلات به سمت شمال كشور در حركت بودند، در جاده چالوس از موقعيت استفاده كرده و با ايجاد ترافيك مصنوعی در كنار جاده شروع به شعار دادن كردند.

احتمال تحریم بانک مرکزی
به گزارش خبرگزاری فرانسه، چند سناتور آمریکایی طرحی را به اوباما داده‌اند که طبق آن در صورتی که ایران تا پایان ماه سپتامبر آمادگی خود را برای مذاکره درباره برنامه‌ هسته‌ای آغاز نکند، اقداماتی علیه ایران اتخاذ شود. یکی از این موارد، تحریم بانک مرکزی ایران خواهد بود.

ابتلای ۱۶ نفر در ایران به آنفلوانزای خوکی
مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشتی مرزی اعلام کرده است که تعداد مبتلایان به آنفلوانزای خوکی در ایران به ۱۶ نفر رسید که از میان آنان ۱۲ نفر از زائران حج عمره هستند. قبلاً تعداد بیماران ۹ نفر بوده است.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مسئولان بهداشتی عربستان سعودی، در حال حاضر قریب به ۴۰۰ نفر در آن کشور مبتلا به آنفلوانزا خوکی شده‌اند.

افزايش روزافزون خودکشی در شهرهای کردستان
کردستان میدیا: به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خودکشی در شهرهای کردنشین ایران افزایش زیادی پیدا کرده است.
مردی به نام صديق صبوری اهل روستای کودره کامياران به دلايل مشکلات اقتصادی و خانواد‌گی با شليک گلوله به سر خويش به زندگی خود پايان داد. متاسفانه به دليل اين‌که وي از اسلحه‌ی ساچمه‌ای شکاری برای اين خودکشی استفاده کرده صورت وی کاملا متلاشی شده و غيرقابل شناسایی بوده است.

لازم به ذکر است که به دليل وضعيت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مناطق کردنشين، آمار خودکشي در اين مناطق به طور قابل ملاحظه‌ای افزايش پيدا کرده اما متاسفانه روند خودکشی در ميان مردان نيز افزايش چشم‌گيری داشته است.

ترور، شکنجه، زندان نابود باید گردد

کار، نان، آزادی، حکومت شورایی




به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate



Keine Kommentare: