Donnerstag, 16. Juli 2009


ویژه نامه خبری شماره ۴۵ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۵ تیر ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
ادامه شعاردهی در شهرک آپادانا
شب گذشته تعدادی از مردم شهرك آپادانا مقابل منزل سهراب اعرابی، تجمع كرده و شعار می‌دادند. شعارهای اين تجمع چنین بودند: "زندانی سياسي آزاد بايد گردد"، "سهراب نمرده- دولت است كه مرده"، "برادر شهيدم خونت رو پس می‌گيرم"، "مي‌كشم مي‌كشم آن كه برادرم كشت"، "مرگ بر ديكتاتور".

تجمع مادران عزادار روز شنبه آینده
مادران عزا با صدور فراخوان دیگری، مردم را به شرکت در یک سوگواری عمومی فراخواندند.در این فراخوان به پروین فهیمی، یکی از مادران صلح و مادر سهراب اعرابی تسلیت گفته شده و از مردم خواسته شده روز شنبه ۲۷ تیر از ساعت ۱۹ تا ۲۰ در پارک‌ها جمع شوند.
آنان از مردم خواسته‌اند این گردهمایی‌ها با سکوت و بدون شعار و نوشته انجام شود تا کسی به خطر نیافتد.
مادران عزا در فراخوان خود تاکید کرده اند که "تا آزادی فرزندان مان و مجازات قاتلان هموطنان مان از پا نخواهیم نشست". و در پایان نیز آمده است: "وعده ما شنبه 27 تیر در تمام پارک‌های ایران."

جسد سوخته ترانه موسوی پیدا شد
به گزارش یکی از خوانندگان ایران نیوز، خانواده ترانه موسوی جسد سوخته وی را – بین کرج و قزوین – یافته‌اند. یکی از دوستان ترانه گفته است که خانواده از بیان مکان و زمان تشییع جنازه وی خودداری کرده و گفته‌اند نمی‌توانند توضیحات بیش‌تری بدهند.
ترانه موسوی، همان گونه که قبلا در خبرها آمده، یکی از دستگیرشدگان هفتم تیر است که وضعیتش نامعلوم بود و فردی ناشناس در تماس تلفنی با خانواده خبر داده بود که بیمارستان خمینی کرج به علت پارگی رحم و مقعد بستریست.
گرچه خانواده‌اش بعد از مراجعه به بیمارستان با انکار مسئولین مواجه شدند. یک شاهد عینی نیز گفته بود که در بازداشت‌گاهی که در آن به سر می‌برد، ترانه موسوی را دیده بود.

شکنجه یک زندانی در يزد
طبق اخبار رسيده، يك فعال سياسی به نام علي‌اصغر تابش اهل همدان كه مدتي پيش توسط مزدوران وزارت اطلاعات دستگير شده بود، به زندان يزد منتقل شده و هم اكنون در آن‌جا زير شكنجه‌های وحشيانه و ضد انسانی مزدوران قرار دارد.

تجمع در مقابل دادگاه و زندان اوين
صبح روز گذشته نزديك به ۵۰ خانواده دستگيرشدگان، جلوی دادگاه "انقلاب" تجمع كرده و خواستار روشن شدن وضعيت دستگيرشدگان شدند. پس از ساعتی، مامورين و نگهبانان دادگاه از خانواده‌ها خواستند كه متفرق شوند و در اين ميان تعدادی مزدور لباس شخصي نيز مدام به خانواده‌ها توهين كرده و به زندانيان فحش می‌دادند. در ميان خانواده‌ها گريه يك مادر بسیار چشمگیر بود. مزدوران امنيتی، پسر اين مادر را نزديك به يك ماه قبل در خانه بازداشت كرده‌اند، و پس از آن پيگيری مادر به هيچ نتيجه‌ای نرسيده است. او می‌گفت یا بايد پسرش آزاد شود و يا وی را زندانی كنند. در ادامه تجمع هيچ يك از مسئولين دادگاه حاضر به جواب‌گویی نشده و خانواده‌ها بدون گرفتن پاسخ متفرق شدند.
امروز نيز همچون روزهای گذشته تعدادی از خانواده دستگيرشدگان روزهای اخير، در مقابل زندان اوين دست به تجمع زدند. علی‌رغم روزهای گذشته امروز، مزدوران امنيتي رژيم با يورش به خانواده‌ها از تجمع آنان جلوگيری كردند. و در اين ميان تعدادی لباس شخصی نيز شماره ماشين‌های پارك شده در محوطه پاركينگ را يادداشت می‌كردند.

حكومت نظامي اعلام نشده در مشهد
از صبح امروز شهر مشهد به يك پادگان نظامي تبديل شده است. نيروهای رنگارنگ سركوبگر جمهوری اسلامی در تمام خيابان‌ها مستقر شده‌اند. در تمام خيابان‌های مسير حركت احمدی‌نژاد به سمت حرم، هيچ ماشينی اجازه پارك كردن ندارد، و تمام ماشين‌های پارك شده نيز توسط پليس جمع‌آوری می‌شوند.
ادامه بي‌خبری از تعدادی از دستگيرشدگان
پس از گذشت نزديك به يك ماه از دستگيری تعداد زيادي از مردم و فعالين سياسي در روز ٣٠ خرداد از وضعيت برخی از آن‌ها هيچ‌گونه اطلاعي در دست نيست. طبق گزارشات رسيده، خانواده حمزه غالبي، اعلام كرده‌اند اگر چه از تمام طرق ممكن پيگيری داشته‌اند، ولي تاكنون هيچ اثري و اطلاعي از وي بدست نياورده‌اند. حمزه در روز ٣٠ خرداد هنگامي‌كه با پدر خود بود توسط پنج مزدور لباس شخصي دستگير شده است. تنها اطلاعی كه خانواده وی توانسته‌اند بدست بياورند، بر اساس پاسخ قاضی حداد، وی در زندان اوين نمی‌باشد.
پدر بنیامین عباسی نیز با حضور در دفتر روزنامه اعتماد ملی گفته است که از ۳۱ خرداد از فرزند ۲۴ ساله‌اش خبری ندارد و مراجعات مکرر وی به اوین، دادگاه انقلاب، پلیس امنیت و کمپ کهریزک تاکنون بی نتیجه مانده است.

پیکر جان باخته‌گان را تحویل دهید
جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی از مقامات و مسئولین خواسته‌اند با تحویل پیکر شهدای حوادث اخیر، حداقل انتظار انسانی خانواده های داغدیده را محقق کنند و هشدار دادند، تاخیر و تعلل در انجام این کار موجب جريحه‌دار شدن بيش از پيش اين خانواده‌ها و افزايش بغض و كينه آنان خواهد شد.

محاصره دانشگاه اميركبير
گفته مي‌شود، از امروز صبح دانشگاه اميركبير تحت نظر و كنترل شديد قرار گرفته است، هيچ دانشجویی نمی‌تواند از دانشگاه خارج و يا به آن وارد شود. و اطراف دانشگاه توسط نيروهای امنيتی بطور كامل محاصره شده است.

دانشگاه تهران
گفته مي‌شود روز گذشته، نيروهاي امنيتي رژيم، چهار نفر از دانشجويان رشته عمران دانشگاه تهران را دستگير و به مكان نامعلومي منتقل كرده‌اند.

بي‌خبری از وضعيت استادان دانشگاه تهران
در پي تحصن سه روز اساتيد دانشگاه تهران در اعتراض به يورش به كوي دانشگاه، در اواخر خرداد و ٩ تيرماه تعداد چهار تن از استادان دانشگاه تهران بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل شده‌اند. تا كنون هيچ گونه اطلاعي از وضعيت آنها در دست نيست.
استادان دانشگاه در این تحصن در انتقاد از شرایط موجود و شکستن حریم دانشگاه و دانشجویان صحبت نموده و خواهان مشارکت و همیاری همه اساتید و دانشجویان در اعتراض به روند موجود شدند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر در جریان این تحصن یکی از اساتید به نام حسین خالصی، که انتقاداتی نسبت به شرایط زمامداری کشور ابراز کرد، در تاریخ ۹ تیر بازداشت شده و اطلاعی از آزادی یا ادامه بازداشت وی در دست نیست.
همچنین چهار تن دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران به نام های دکتر حسینعلی عرب، دانشیار و رئیس بخش فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی، معاون اسبق سازمان دامپزشکی کل کشور، عضو اسبق شورای مدیریت دانشگاه، دکتر علی اصغر خدایاری، استادیار گروه معدن دانشکده فنی، دکتر داود سلیمانی، استادیار دانشکده الهیات و دکتر علی محقر، دانشیار دانشکده مدیریت، معاون اسبق وزارت کشور اواخر خرداد ماه بازداشت شدند.
از میان این اساتید، دکتر محقر پس از چندی آزاد شد اما تاکنون خبری از آزادی و یا نگهداری سه تن دیگر منتشر نشده است.
این در حالی است که زاهدی وزیر علوم در پاسخ به خبرنگاران در مورد وضعیت اساتیدی که در زندان هستند، گفته است: "زندان تعبیر درستی نیست آن‌ها در بازداشت هستند و اگر کسی در بازداشت باشد صرفا یکی دو نفر هستند."
بیرجند
پس از دستگيری دو فعال دانشجویی دانشگاه بيرجند در بيرجند و مشهد، هم اكنون خبر رسيده كه تعداد دستگيرشدگان بيشتر بوده، و نام دو تن ديگر از دستگيرشدگان، امين استادي و ميلاد گاراژيان، مي‌باشد. از وضعيت و محل بازداشت اين فعالان دانشجویی هيچ گونه اطلاعی در دست نمی‌باشد.

خبر ای – میلی: اعدام جوانان تحت عنوان فروشندگان مواد مخدر
خبر ای – میلی زیر به دست ما رسیده است که برای اطلاع شما، عین آن را درج می‌کنیم:
هم اکنون از تهران با تماس تلفنی خبر دادند رژیم دست به اعدام جوانان دستگیر‌شده‌ای با نام فروشندگان مواد مخدر زده است که این جوانان ندامت‌نامه امضا نمی‌کنند و در زندان‌ها اعتراض‌های خیابانی خود را پذیرفته و در زندان‌ها روبروی ماموران رژیم ایستادگی می‌کنند. از مقامات مسئول جهانی بخواهیم تا از اعدام جوانان دستگیر شده به نام دزد و قاچاقچی و متجاوز جلوگیری کنند. این خبر از شخص موثقی که فرزند برادرش در تظاهرات دستگیر شده و جزو اعدام‌شده‌های دو روز پیش است داده شد. تمنا داریم این خبر مهم را برای جلوگیری از اعدام‌های بیشتر جوانان به همه مردم جهان آگاهی دهید کاری بکنید.

١٠ هزار کارگر هتل و رستوران در آستانه بیکاری
گسترش بحران اقتصادی جهان سرمایه داری به گوشه و کنار جهان، از جمله ایران، شمار زیادی از کارگران رستوران و هتل را در آستانه اخراج و بیکاری قرار داده است. هتل‌داران و صاحبان رستوران دائم صحبت از اخراج کارگران خود می‌کنند. استدلال آن‌ها بسیار آشنا و بی نیاز از توضیح است. آنان می‌گویند که گسترش بحران شمار مشتریانشان را کاهش داده است. به زبان کارگران این یعنی این که سرمایه‌داران از کاهش سودهای خود نگرانند. کارگران می‌دانند که کار به همین جا ختم نمی‌شود و تنها راه حل سرمایه‌داران برای مقابله با کاهش سودها، اخراج شماری از کارگران و تشدید استثمار بقیه کارگران است.
سرمایه‌داران تصور می‌کردند که با پایان انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت سرمایه‌داران، کمی از مشکلات آنان حل خواهد شد. اما پایان انتخابات همراه شد با خیزش عظیم توده‌های مردم بیزار از توحش و بی حقوقی سرمایه‌داری. در این شرایط درآمدهای ناشی از توریسم کاهشی چشمگیر یافت. این معضل بربحران اقتصادی کنون افزوده شد و سرمایه‌داران آشکارا صحبت از اخراج کارگران می‌کنند.
در ایران هم، همچون دیگر نقاط جهان، نظم سرمایه، انتخابات تقلبی سرمایه‌داران و دموکراسی دروغین آنان جز بیکاری و مرگ ناشی از فقر و گرسنگی نتیجه دیگری ندارد. برای زنده ماندن و انسانی زندگی کردن هم جز پیکارعلیه سرمایه و سرانجام نابودی سرمایه‌داری راه دیگری وجود ندارد.

شاخص فقردر ایران
به گفته پایگاه خبری مهر و بنا به آماررژیم ارتجائی جمهوری اسلامی، شاخص فلاکت در ایران و روش محاسبه آن بسیار ساده و مبتنی برحاصل جمع دو شاخص اصلی یعنی نرخ بیکاری و نرخ تورم است. مرکز آمار ایران اطلاعات مربوط به نرخ اشتغال و بیکاری را به صورت سه ماه یک بار محاسبه و اعلام می‌کند، گو این که در مقاطعی از زمان این نرخ در برخی از فصول اعلام نشده است. علاوه بر این، می‌توان اطلاعات مربوط به تعیین نرخ تورم را در آمارهای بانک مرکزی، به عنوان تنها مرجع رسمی محاسبه و اعلام نرخ تورم، جستجو کرد.
در آخرین آمارهای منتشر شده، نرخ تورم به کار رفته در این محاسبه سالانه است که برای هر فصل عدد آن محاسبه می‌شود. کم‌ترین ارقام این شاخص مربوط به سال ١٣٨٤ و نیمه اول سال ١٣٨٥ می‌باشد و بالاترین ارقام این شاخص مربوط به سال ١٣٨٧ است. این شاخص از فصل اول سال ١٣٨٥ تا فصل دوم سال ١٣٨٧ روند صعودی قابل توجهی داشته به طوری که ارقام این شاخص از عدد ١٨.٢٣ در فصل اول سال ١٣٨٥ به رقم ٣٧.٩٣ در فصل دوم سال ١٣٨٧ رسیده است. مجموع نرخ تورم و نرخ بیکاری از فصل چهارم سال ١٣٨٦ به بعد همواره بالای رقم ٣٠ بوده است و در فصول دوم و سوم سال ١٣٨٧ به این ترتیب به ارقام بی‌سابقه ٣٧.٩٣ و ٣٧.٥٥ دست یافته است.
حال باید ازاین مرتجعین پرسید درآمدهای هنگفت ناشی از فروش نفت، که به جیب گشاد دولت سرازیر شده، کجا رفته و چرا هر روز بر تعداد بیکاران و تورم در ایران افزوده می‌شود. روشن است که آن‌ها هیچ جوابی ندارند واین ناشی از ماهیت مناسبات سرمایه‌داریست و تا زمانی که این دولت حامی سرمایه‌داران در راس قدرت باشد، وضع به همین منوال خواهد بود.

٢٣ هزار سانحه ناشی از کار در سال گذشته
به گزارش خبرگزاری مهر،
علی رحیمی، معاون دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، در خصوص آمارسوانح ناشی از ایمنی کار درطی سال گذشته اعلام کرد: در طول سال ١٣٨٧، بیش از ٢٣ هزارسانحه ناشی از ایمنی کار اتفاق افتاده که بی احتیاطی، وسایل بی حفاظ و معیوب مهم‌ترین علل بروز این سوانح گزارش شده است. در همین حال، شمارمستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ١٣٨٧، برابر با یک میلیون و ٣٤٠ هزار و ٤٥٢ نفر بوده است.
این معاون دفتر آمار و محاسبات اقتصادی، به رسم همه مشاطه‌گران نظم سرمایه، اینطور وانمود می‌کند، که گویا دلیل حوادث در حین کار رخ داده، بی توجهی کارگران میباشد، یا احتمالاً وسایلی که کارگران استفاده می‌کنند فاقد حفاظ و یا معیوب است. اما هیچ از کارفرمایانی که برای کسب سود بیشتر، کارگران را وادار می‌کنند که با دستگاه‌های فرسوده، بیشترو طولانی‌ترکار کنند، صحبتی به میان نمی‌آورند. تردیدی نیست که کارگران مجبورند برای سیر کردن شکم خود و خانواده‌هایشان تن به این شرایط کار بدهند، اما هیچ گاه مبارزه برای بهبود شرایط کار و زندگی خود را فراموش نساخته‌اند.

اعتراف به شکست
به گزارش فارس، فرمانده نیروی انتظامی، اسماعیل احمدی مقدم، اعتراف کرد که "امروزه تأمین امنیت با باتوم و ابزارهای سنتی جوابگو نیست و باید به فکر راه‌کارهای جدید باشیم." منظور وی از راه‌کارهای جدید گویا کنترل فضای مجازی، رسانه‌ها و ماهواره است. گرچه جمهوری اسلامی تاکنون از هیچ اقدامی برای کنترل فضای مجازی و رسانه‌ها کوتاهی نکرده است، اما در موارد متعددی ناچار شده است سیستم‌های ارتباطی را قطع کند یا سرعت اینترنت را پایین آورد، که حوادث اخیر ثابت کرد که آن هم بی‌حاصل است.
نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: